Jump to content

Turbina pierde ulei


tini
 Share

Postare recomandată

Daca valva este blocata ,probabil ca trebuie inlocuit capacul .Eu nu stiu ce a vazut/verificat mecanicul.Nu ti-a spus si cit costa?!.Inafara de ulei pe tubulatura ce alte simtome mai are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

 

Imi puteti va rog zice din ce cauza ar putea fi ulei in zona incercuita din imagine, am bagat mana pe deasupra pe langa tubulatura de adminise si jos sub acel stut este umed? Este vorba de un 2.0tdi,iar trubina este asemanatoare ca cea din imagine.

turbo.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alin_irimia

Uzură la lagărele turbinei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor.Am un passat din 2000,1.9 tdi,atj.

De ceva timp a inceput sa scoata fum dimineata cat motorul era rece si in panta cand o acceleram tare.

Am schimbat uleiul,am curatat EGR-ul,am verificat jocul in ax al turbinei,avea un pic din exterior spre interior,iar dupa toate astea masina a inceput sa scoata mai mult fum si sa mai dea si picaturi de ulei pe evacuare.Mentionez ca apa nu sta la 90,ci la 0,se ridica uneori,apoi scade imediat,dar caldura da.Dupa ce ii dau un pic de cox si repornesc motorul se balbaie pana porneste sau nu porneste din prima,iar uneori imi palpaie martorul de la abs si esp,apoi se sting.Nu stiu daca astea au vreo influenta asupra fumului si uleiului pe evacuare.

Motorul are 250.000 de km,pana acum nu scotea gram de fum,Mentionez ca motorul trage la fel de bine si dupa un mers mai mult nu prea mai scoate fum decat daca o calc prea tare.Sa fie oare segmentii coxati?Ulei deloc in intercooler!i-am pus numai ulei de la castrol EDGE.Daca sunt coxati segmentii trebuie sa desfac motorul sau se rezolva cu niste aditivi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Ti-am dat link-ul asta sa citesti si sa-ti formezi o parere inainte de-a merge la mecanic, nu sa postezi poezia din nou.

Iar masina de 16 ani la km astia e doar un vis frumos. Fa cum am spus si alege un mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut. Am de ceva timp o pierdere de ulei pe sub turbina si un sunte puternic de aspiratie. Dupa multe cautari am gasit locul pe unde pierde presiune. 

Masina pierde presiune +ulei pe aici: "Pierdere presiune" (furtunul care pleaca din turbina spre intercooler exact sub clema metalica care il tine). Am schimbat garnitura si degeaba.Din cate vad furtunul si imbinarea lui nu au semne vizibile de uzura.

Am cumparat alt furtun dar nu imi pot da seama cum sa-l dau pe cel vechi jos. Am reusit sa scot capatul care intra in turbo fara probleme dar la capatul opus are aceasta parte metalica Colier . Am incercat timp de o ora fara sa reusesc sa-l misc.

Sper ca ma poate ajuta cineva sa-i dau de cap.

Modificat de robert1523
link-uri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, astazi din curiozitate am desfacut tubulatura.Masina e din 2007, 150000km, motor BXE, ultima completare (consum) ulei aprox 1l, tubulatura nu a fost curatata niciodata. Este ok ? Am dat jos galeria si am curatat o. Dupa cati km sa o mai verific ?

20161016_095022.jpg

20161016_095158.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un litru la cati km. ulei pe tubulatura gasesti la toate tdi-urile ideea e cat ulei mananca de la un schimb la altul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum de aprox 1l la 15000 km cu VPD. Acum am trecut la LM.

Modificat de ferdy1407
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 13.05.2016 at 11:17 AM, Vladvld94 said:

Salut tuturor.Am un passat din 2000,1.9 tdi,atj.

De ceva timp a inceput sa scoata fum dimineata cat motorul era rece si in panta cand o acceleram tare.

Am schimbat uleiul,am curatat EGR-ul,am verificat jocul in ax al turbinei,avea un pic din exterior spre interior,iar dupa toate astea masina a inceput sa scoata mai mult fum si sa mai dea si picaturi de ulei pe evacuare.Mentionez ca apa nu sta la 90,ci la 0,se ridica uneori,apoi scade imediat,dar caldura da.Dupa ce ii dau un pic de cox si repornesc motorul se balbaie pana porneste sau nu porneste din prima,iar uneori imi palpaie martorul de la abs si esp,apoi se sting.Nu stiu daca astea au vreo influenta asupra fumului si uleiului pe evacuare.

Motorul are 250.000 de km,pana acum nu scotea gram de fum,Mentionez ca motorul trage la fel de bine si dupa un mers mai mult nu prea mai scoate fum decat daca o calc prea tare.Sa fie oare segmentii coxati?Ulei deloc in intercooler!i-am pus numai ulei de la castrol EDGE.Daca sunt coxati segmentii trebuie sa desfac motorul sau se rezolva cu niste aditivi?

Probabil ca ai rezolvat problema, dar ca sa fiu impacat, problema ta este cu senzorul de temperatura apa G62 care trimite informatii eronate catre ECU iar in final pompa de injectie dozeaza aiurea motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 16.10.2016 at 11:42 AM, ferdy1407 said:

Consum de aprox 1l la 15000 km cu VPD. Acum am trecut la LM.

E normal sa arate asa orice galerie de TDI. Mazga aia neagra apare din cauza uleiului scapat pe la turbina si vaporizator in amestec cu gazele arse recirculate prin sistemul EGR. Consumul de ulei este direct proportional cu viteza implicit turatia motorului. Din proprie experienta (merg mult pe autostrada) consumul este de 600-700ml/10k de km. Din sfaturile date pe aici am anulat EGR si am scapat de mazga. Acum uleiul scapat pe la turbina si vaporizator reintra in cilindri curat si chiar face bine segmentilor.  EGR-ul poate fi micsorat cu VCDS, micsorat cu garnitura calibrata sau inchis total.

Daca mergi cu masina la viteze si turatii mai mici decat ce am descris eu  consumul de ulei pe care il raportezi  este cam mare.

In functie de motorizare poti lua singur o decizie, informatiile fiind pe acest Forum. 

 Spor la treaba!

 

Modificat de nedelea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor.Am si eu o problema cu niste scapari sau vapori de ulei pe la turbina,mai exact pe la tubulatura filtrului de aer care face legatura cu turbina.Precizez ca turbina are un mic joc al axului,nu stiu cat este de normal.In rest masina trage foarte bine,nu da semne ca ar fi in neregula ceva sau alte "simptome".Sa fie doar nevoie sa schimb acel oring de la imbinarea tubulaturii cu turbina sau o fi si turbina obosita?!Am si cateva poze:

 

 

IMG_0103.JPG

IMG_0104.JPG

IMG_0106.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumva turbina scoate vre.un sunet ceva când e un pic "bolnava "...? nu stiu se aude de ceva zile în zona turbinei  ca și cum ar freca ceva.. nu stiu ce ar putea fi..

Nu se aude tare.. doar dacă stai f atent..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina scoate zgomote din cauza temperaturii de afara care s-a schimbat. Un motor diesel e foarte sensitiv in privinta temperaturii aerului dar in special a umiditatii. 

Daca turbina miauna nu se intampla nimic, cat timp ai consum de ulei si jocuri mici. Jocul acceptat maxim la turbo este de 0.3mm adica jumatate din diametrul unui fir de par (0.7mm) ceea ce se traduce prin faptul ca nu ai voie sa simti joc la mana la axul turbo pe nici o directie (x,y,z). Daca simti joc la mana este clara situatia, turbina are grad avansat de uzura si mai poti merge asa cu ea, pana cand nu mai produce presiune, sau pana cand pocneste.

Nu va aventurati la reconditionat turbine la noi pt ca se folosesc in 99% din cazuri piese ieftine China care costa 350 Ron miezul si voi platiti 1200 ron pt reconditionare, iar materialele din care sunt facute acele piese nu sunt omologate si sunt jalnice.  Un aparat de calibrat miez turbo costa cateva zeci de mii de euro, imaginativa cate firme de la noi din tara isi permit sa cumpere asa ceva.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevărul  ca parcă se aude doar seara la 11 asa când vin de la schimbu 2 și de când e mai  frig afară.(nu sunt în ro și aici nu e f frig dar oricum) Dar nu" miaună "cum zici tu..parcă. se aude așa un frecat. dar repet incet și daca  esti ff atent. acum nu stiu daca e de la turbina dar în zona aia se aude.. dar parcă anu trecut nu se auzea ori nu am fost eu  atent

Masina de tras, trage de rupe..etc..

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi înclin sa nu se auda din cauza frigului. .azi de dimineata erau 10 grade și tot se auzea. .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bitang Trebuie monitorizat nivelul uleiului cel putin o data pe saptamana ''la rece" si "la cald".Daca ai pierderi de 1/1.5L la 1000/2000km trebuie reconditionata turbina sau vazut pe unde sunt pierderile.

@MariusPD Sa nu confunzi zgomotul cu cel de volant!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MariusPD se aude ca o sirena sau ca o pisica care miauna? Se aude in ture joase in special? Daca da atunci este turbina, oricat de mult ai cauta alta explicatie. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se aude nici una nici alta.. repet..se aude un  fel de frecat asa...Și eu aud doar la relantii..uleiul îl masor săptămânal. .nu sunt pierderi. off topic: volant se aude sus la motor ceva când sta la relantii?  cu pedala nu am probleme...

 

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42 minutes ago, rayn said:

@bitang Trebuie monitorizat nivelul uleiului cel putin o data pe saptamana ''la rece" si "la cald".Daca ai pierderi de 1/1.5L la 1000/2000km trebuie reconditionata turbina sau vazut pe unde sunt pierderile.

Tocmai ca de vreo 6000km de cand am schimbat uleiul doar foarte putin a scazut nivelul pe joja incat nu a fost nevoie sa completez.Mai degraba tind sa cred ca sunt gaze carter pe tubulatura filtrului de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 minute în urmă, MariusPD a scris:

Nu se aude nici una nici alta.. repet..se aude un  fel de frecat asa...Și eu aud doar la relantii..uleiul îl masor săptămânal. .nu sunt pierderi. off topic: volant se aude sus la motor ceva când sta la relantii?  cu pedala nu am probleme...

 

Daca se aude doar in relanti acel " frecat" este de la voalanta si nu are legatura cu turbina.Daca apesi ambreiajul nu se mai aude corect?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu am încercat. . cert e ca atunci când pun urechea la motor se aude în  zona turbinei..daia am.spus. .dar repet..nu am deloc probleme cu pedala..

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 17.11.2016 at 6:32 PM, bitang said:

Salutare tuturor.Am si eu o problema cu niste scapari sau vapori de ulei pe la turbina,mai exact pe la tubulatura filtrului de aer care face legatura cu turbina.Precizez ca turbina are un mic joc al axului,nu stiu cat este de normal.In rest masina trage foarte bine,nu da semne ca ar fi in neregula ceva sau alte "simptome".Sa fie doar nevoie sa schimb acel oring de la imbinarea tubulaturii cu turbina sau o fi si turbina obosita?!Am si cateva poze:

 

 

IMG_0103.JPG

IMG_0104.JPG

IMG_0106.JPG

Daca poti, schimba  garnitura pentru a scapa de murdaria produsa. Toate turbinele au joc radial, important este sa fie bine echilibrata, sa nu atinga rotorul de carcasa, sa fie curata. Ansamblul turbina-compresor se roteste pe 2 bucse prevazute cu segmenti pe unde scapa in mod normal foarte putin ulei. Acesti segmenti aproape ca nu se uzeaza. Problemele apar cand se depune pe rotoare mizerie, sau mai grav paletele rotor turbina se ciupesc din cauza calaminei din camera turbinei,  rotoarele se descentreaza, produc un fluierat puternic, si incepe sa scape mai mult ulei pe la cele 2 bucse cu segmenti. Consumul de ulei pentru un motor TDI trecut de 250000 km poate fi de 400-500ml la 10000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu consum de 500ml la 250K. e teorie, abia de noua sa ai acest consum de ulei, eu spun cazul meu si nu prea o forjez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu cum sunt mașinile voastre..dar eu am  220k și nu papa un  gram de ulei..

Ai fac control sap de săptămâna,teava esapamentului este alba

bine..nu sunt  in ro. .probabil si de asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!