Jump to content

Turbina pierde ulei


tini
 Share

Postare recomandată

Cipos poti sa-mi spui si mie in ce consta turbina fara galerie, ai la vinzare numai partea de aluminiu cu paletii ? Are si geometria variabila ,ca aia este prinsa pe partea cu galeria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vine geometria variabila miezul cu axul(vine echilibrat de fabrica) si actuatorul, deci cum spuneam ramane doar partea din fonta a galeriei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut ulei in intercooler, dar asta nu inseamna ca baga turbo ulei. EL mai ajunge acolo si de la epurator. Am vaz cindva pe www.tdiclub.com, un dyi, cum se monteaza un filtru pe traseul epuratorului, ca sa nu mai mearga in admisie. Dar nu mai stiu unde e, poate stie altcineva.Dupa ce ai monta un astfel de filtru la epurator si tot mai baga ulei pe admisie, atunci poti fii sigur ca turbo baga ulei.Si eu amvrut sa imi pun un filtru acolo da nu mai stiu cum. poate stie cineva linku`, unde arata ce trebuie facut. Sau, desfa tubulatura de pe mtubu, partea de admisie si verifica daca e ulei acolo. Daca e turbo bun, teoretic ar trebui sa fie uscat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa va lamuriti toate turbo baga ulei pe galerie in special daca e folosit ulei full sintetic dacase foloseste o norma mai jos mai vascos scade cantitatea de ulei bagata pe galerie

cand intre schimburi dispare 2-3 litri de ulei ar trebui sa va faceti griji pana in 1 litru e ok !

cu faza cu ajunsul in motor tre sa bage la greu ulei ca sa ajunga in capul pistoanelor de obicei cand se rupe axul si tot uleiul ajunge pa galerie atunci uleiul trece de intercoller si ajunge in motor in rest ... ,,laso ba ca merge asa,,, !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca se foloseste o norma de ulei mai viscos, acesta nu dauneaza ungeri la turbo? Intreb pt ca eu am ALH, si are 200000km si sint tentat sa folosesc un 10w40 castrol. Nu consuma ulei motorul, da ma gindesc ca din cauza virstei , ar merge mai bine un 10w... Ce zice-ti de asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa folosesti in continuare norma 505.00, adica 5W40 (de verificat totusi daca acel castrol 10w40 respecta VW505.00). La o vascozitate mai mare s-ar putea sa ai neplaceri mari cu ungerea turbosuflantei, cel putin la rece si in anotimpurile reci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@blitz, cam la asta ma refeream si eu. As vrea sa folosesc 10w40, pe timp de vara, la toamna, prin octombrie(pina atunci fac 10000km), l-as schimba cu 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine stai cumintel; motorasul nici n-a ajuns la jumatatea vietii. Uite, e simplu, ia-i o compresie, eventual o presiune de ulei la ralanti si in sarcina. Am sa iti dau si eu valorile normale ca sa comparam. Vei avea surprize placute daca motorul a avut tot ce-i trebuie in astia 200mii.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

misu, ce faci? ai o mincarime? mergi linistit pe 5w40, dupa 450 000 de kilometri treci pe 10w 40.

Chiar zilele trecute am fost prin olanda si in tara unde se foloseste ulei long life (protectia mediului), produs de faimoasa rafinarie shell, am cautat la doua benzinarii 5w 40 pt diesel.Nu era la nici una.... deci si ei au inceput sa schimbe macazul.

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu uitati ca este un anume ulei ptr pd-uri.Asta se refera srict la zona de sus a motorului, chiulasa, ax cu came si tot ce este acolo.Si nu am vazut norma 10w40 ptr pd-uri.

Iar ptr turbo, binenteles ca este nevoie de viscozitate mica, axul se bazeaza pe pelicula de ulei.Pelicula se face cu un ulei subtire si care " curge" constant. nu cu un ulei vascos si persistent, si care merge mai bine la motoare non-turbo.Iar pierderile pe turbo apar mai ales din cauza semeringurilor de pe ax, nu din cauza axului, care nu este facut sa retina uleiul.

Dani ab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa va lamuriti toate turbo baga ulei pe galerie in special daca e folosit ulei full sintetic dacase foloseste o norma mai jos mai vascos scade cantitatea de ulei bagata pe galerie

cand intre schimburi dispare 2-3 litri de ulei ar trebui sa va faceti griji pana in 1 litru e ok !

cu faza cu ajunsul in motor tre sa bage la greu ulei ca sa ajunga in capul pistoanelor de obicei cand se rupe axul si tot uleiul ajunge pa galerie atunci uleiul trece de intercoller si ajunge in motor in rest ... ,,laso ba ca merge asa,,, !!

pana acum nu-mi pot da seama daca a disparut ulei prea mult insa am mai completat dupa schimbul de ulei sa zic cam 100-200 ml dar tre sa va zic ca atunci cand am bagat ulei am bagat decat 4 litrii iar in cartea masinii am citit ca se baga 4,5 litrii. am sa mai verific si azi nivelul si o sa vada daca a mai scazut.

in principiu imi dai sperante bune...

si apropo folosesc uleiul recomandat de VW pt motorul meu pt pompe diuse 5w40 505... de la castrol

Modificat de paull83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nici vorba. VW507.00 este intr-adevar peste (si include) VW505.01 insa 507.00 este obligatoriu doar pentru modelele echipate cu filtru de particule (DPF) doar pentru motivul ca la ardere produce mai putina cenusa, lucru ce impiedica imbacsirea rapida a DPF. Ca vrei tu sa-l bagi in loc de 505.01 este foarte bine insa nu obligatoriu.

In concluzie: atentie la echiparea motorului ca sa stiti ce norma de ulei sa folositi.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

S-a facut curatenie .

Va rog sa ramaneti la discutiile ON TOPIC !

Multumesc! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa zic ca este o problema majora, dar am totusi o nelamurire.

Dupa o serie de 3 loguri facute prin amabilitatea lui KMZ, am observat ca intotdeauna in jur de 2300rpm am o usoara crestere peste presiunea ceruta cu aprox 0,15-0.25 bari urmata de o scadere sub val. ceruta pe la 2600-2800rpm de vreo 0,15-0.25 bari, dupa care de la aprox 2900rpm presiunea citita este foarte aproape (aproape identica) cu cea ceruta, chiar si la 4100rpm.

Atunci cand scade presiunea, inteleg ca ECU incearca sa o corecteze excesul de presiune, dar nu ghiceste din prima exact cat sa modifice pozitia vanelor si deschide un pic mai mult. Intrebarea care mi-o pun este de ce creste mereu in jurul aceleiasi turatii. E vorba de o mica agatare a geometriei sau a actuatorului intr-o anumita pozitie? Mai poate fi si o alta explicatie?

Debitmetru imi arata constant cu 50-100 mg/str mai putin decat val. ceruta. Pot spune ca asa a aratat de nou.

Nu pot sa ma plang deloc de felul cum merge "moriska". Trage chiar foarte bine. Limp n-am luat niciodata indiferent cat am forjat-o.

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) CE este "LIMP"? sau cum iti dai seama ca sa intamplat? :huh:

sunt mai afon in chestiile astea tehnice sorry.

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limp, mai exact "limp mode", mai exact citeste in:

- TDI - Limp mode

- Limp Mode, Brusc masina nu se mai tureaza in mers

PS. Foloseste Search!

LE: Totusi nu poate nimeni explica fenomenul variatiei de presiune in turbina? In raport cu valoarea ceruta de ECU bineinteles!

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Si totusi sunt nedumerit ? Daca faci un drum de citeva sute de kilometri unde turbina lucreaza la temperaturi mari fata de mersul in oras subturat nu e normal ca in turbina sa apara fenomenul de autocuratare.

Fac lucrul asta de ani de zile la golf 2 si nu am probleme cu ea.E adevarat ca merge la turatie mai mica comparativ cu turbinele noi cu vane dar sa mergi sa curate turbina prin demontare din cind in cind nu mi se pare o solutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare!

Am observat zilele astea o pata de ulei sub masina, am dat jos capacul si am vazut urme pe o piesa care se afla sub filtrul de ulei. E din plastic si se prinde chiar sub corpul filtrului. Am inteles ca e ceva incalzitor :huh: pentru ulei? Daca stie cineva cum ii zice, sa stiu si eu ce sa cer, ma gandesc ca trebuie sa pot schimba ceva garnituri.

Am sa pun si o poza sa se vada mai bine.

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa-l mai strangi sau schimbi origurile alea

post-4720-1231877661_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Swat Cat, asta e exact ce aveam nevoie. Mi l-a mai strans cineva, dar se pare ca nu mai tine, o sa schimb ce trebuie. Presupun ca o sa pierd si ceva ulei cand o sa-l desfac, dar nu prea mult daca-l las sa se scurga in baie, care e mai jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare!

Am un golf 4 axr din 2003, si de ceva timp a inceput sa pape ulei...imi ia cam 1 litru si ceva intre schimburi...10-12 mii km. Am fost cu ea la un mecanic de la reprezentanta si mi-a zis ca am pierderi mari de ulei pe la turbina ...E posibil ca turbina sa trebuiasca inlocuita sau trebuie doar curatata...? Daca stie cineva unde gasesc turbine la preturi bune...raman recunoscator....Mentionez ca am luat masina la 185000 km si acum am 230 000.

Inca o problema ar fi ca nu imi dispare martorul de ulei(cel gaben) din bord nici dupa ce completez uleiul....Am observat ca dupa ce ii fac un schimb...mai sta marorul aprins, si dispare dupa cateva sute de km..pentgru ca pe la 6000km sa apara iar in bord, compeltez uleiul si nu dispare martorul, pana cand, asa cum am spus, la vreo catva sute de km dupa ce schimb uleiul...Ulei folosesc numai 505 01 castrol edge, special PD.

Va multumesc

Modificat de shpritz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba senzorul ala nenorocit.

Apoi verifica daca pierderile de ulei le ai in exteriorul turbinei. Daca nu, inseamna ca turbina e cea care papa uleiul. Incearca eventual, inainte de a face ceva, sa bagi ulei Valvoline. Acelasi lucru l-am patit si eu cu Castrol-ul, iar dupa trecerea la Valvoline, consumul a disparut.

In caz ca totusi ajungi sa schimbi sau sa repari turbina, ia legatura cu Cipos. El precis te rezolva. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un litru de ulei intre schimburi nu e mult , eu am schimbat turbina si tot cam atata complectez, am ceva scapari ca se vede ulei pe galerie dar inca nu mi-am dat seama peunde scapa, daca nu scoate fum mult cad e rece nu cred ca e vreo problema asa mare, PD is mari consumatoare de ulei ,.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un litru intre schimburi nu e putin dar totusi este destul de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ne-am permite o masina noua fara km masluiti nu am mai avea problema asta :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!