Jump to content

Probleme ax cu came 1.9 tdi


Alexandru P
 Share

Go to solution Solved by Bogdan.C,

Postare recomandată

Voi sesizati zgomot anormal in filmuletul postat? scoate carcasa de la filtru de aer si pune pe cineva sa accelereze, asculta acolo daca se aude un zgomot infundat.

 

Eu disting la tine un zgomot de rontait al injectoarelor si nimic mai mult, si fasul specific motorului.

 

In plus cand ai uzura la axa cu came, sunetul de aude mereu, nu odata din 10 porniri, problema ta daca exista e in alta parte, nu la axul cu came.

 

 

Uite ceva intermediar ca uzura:

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cuibusel, Asta vreau sa si fac, sa merg din nou la service-ul respectiv, doar ca vreau sa merg cu temele facute :) Am factura de la ei, cum am zis, si la materiale apare culbutor ax 8 bucati, garnitura pompa vacuum si simerging ax. Nimic legat de tacheti. Greseala mea a fost ca nu am verificat atunci ce scrie pe facutura, ca doar la telefon mi s-a spus ca tachetii au fost schimbati si cat ma costa. Probabil acum vor zice ca trebuie schimbat si axul cu came....si tachetii care nu i-au schimbat data trecuta...si asa pe rand tot motorul  :tuktuk:

 

Asa e, la Cluj nici chiar mecanicii renumiti (care repara doar masini VAG si te programezi cu 1 saptamana inainte) nu prea au cunostinte despre problema cu axul cu came/tacheti la 1.9 TDI. Din pacate nu am drum prin Bucuresti...si sa merg pana la Bucuresti doar pt problema asta nu pot...

 

@deenman, inregistrarea e facuta cu telefonul, nu e asa calitativa, dar cu casti se distinge bubuitul din filtru de aer in fundal si la sfarsit se aude si zornaitul in acceleratie. O sa postez deseara si alte filmulete, poate ca se distinge mai bine in alea.

 

L.E. Am mai gasit o inregistrare, vezi daca aici se distinge mai bine: 

 

 

 

L.L.E. Acum am vazut si filmuletul postat de tine. Zgomotul este asemanator si la mine...doar ca mai redus ca intensitate. Se poate ca axa cu came sa fie ok si problema sa fie la ceva tachet uzat? Dupa cum zice Cosmin in postul acesta, depinde de pozitia in care se afla tachetul.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman dar sa fie la km lui (aprox 90 000) deja uzuri asa de mari la injectoare??

Si ca si o adaugare, cum explicam acest zgomot care a aparut doar o singura data pana acum (1.9 aproxx 80k km) ? Ce uzura sa fiee aici?

http://vwforum.ro/index.php?/topic/75536-De-ce-se-uzeaza-axul-cu-came?#entry2527729

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude o bataie infundata, cel putin in al 2 lea filmulet este destul de evidenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da jos capacul de la filtrul de aer, daca acolo se aude "bataia" axul cu came e de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am specificat, bataia infundata se aude exact in zona filtrului de aer si a traseului admisiei. Cu prima ocazie cand mai face, o sa desfac capacul filtrului de aer, sa pot asculta mai exact. Trebuie sa-mi tin o surubelnita potrivita la indemana. Totusi nelamurirea mea este de ce nu face la fiecare pornire si de ce zgomotul dispare cand se incalzeste motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa pui surubelnita, in admisie bataia e/se aude bine.

Da e foarte simplu sa dai capacul chiuloasei jos si apoi sa inspectezi axa cu came, daca nu e uzura pe el iti recomand un test de compresie sa vezi daca nu ai probleme pe supape.

Ideia e sa inspectezi axa cu came/tachetii sa nu fie sparti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi sa desfac undeva dupa filtrul de aer pe traseul admisiei? In postul anterior ziceai sa desfac capacul filtrului de aer...si nu inteleg cum sa desfac capacul filtrului de aer fara surubelnita  :)

 

Capacul filtrului de aer din cate am vazut e simplu de desfacut, dar cu capacul chiluloasei nu stiu daca m-as descurca :( si nici nu am cheile necesare. Exista pe undeva ceva poze/tutorial ? 

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar romytaxy, bataia in filtru se poatee auzi doar dee laa ax uzat sau si de laa tacheti sparti? Ca ma gandesc ca tachetii sparti au alt sunnet decat un ax uzat.

Scuze daca par greu de cap :D

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in primul rand de la ax uzat, ax uzat= tacheti sparti, dar precum am spus si de la supape indoite/care nu etanseaza bine pe"scaune"(asta e alta poveste/altele sunt motivele).

@Laurentiu.

Da capacul filtrului il dai cu surubelnita(credeam ca iti trebuie surubelnita"sa asculti"bataia).

Capacul chiuloasei il dai jos daca desfaci toate suruburile cu o tubulara de 10(nu e nici o filozofie sa dai jos capacul).

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si dupa ce desfac suruburile de la capacul chiuloasei, iese usor capacul ? Nu mai trebuie sa deconectez si alte chestii ca sa il pot scoate complet ? Merci !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar il ridici dupa ce ai desfacut suruburile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu, nee intalnim aamandoi daca vrei (ca pparcaa esti din cj nu?) si facem la ambele masini. Am eu scule.

Oricum am vazut pe youtube un zgomot asemanator de la uzura pompa tandem, deci ttrbuie investigat atent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa tandem ??

Cand e"dusa"ea simptomele sunt pornire grea/lipsa vacuum/pedala frana tare(este metoda de verificare a ei).

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred sa fie altceva, cum am zis, masina nu are alte simptome. Pierderi de putere nu are, nici chiar cand face zgomotul respectiv. Deviatia pe injectoare la relanti in VCDS este de maxim + 0.5,  0.6

 

Scoate ceva fum negru la acelerari cu pedala la fund, dar nimic exagerat. Asta oricum am vazut si la masini mai noi, in trafic.

 

@cuibusel, ti-am trimis PM. Oricum incerc sa fac o programare sapt viitoare la service-ul la care ziceam ca am fost in iarna si va tin la curent cu ce rezolv.

 

Merci mult la toti de pareri si sfaturi ! Daca mai are cineva vreo parere, e bine venit !

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca bine imi amintesc asta era si in video, nici un simptom descris mai sus (pierdere de putere sau pedala frana moale) dar zgomot ciudat, iar la demontare se vedeaa clar uzura la paleta aceea dinauntru.

O sa il caut sa il atasez, daca mai dau de el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am facut programare pe sapt viitoare la service-ul unde am fost in iarna. Seful de service zice ca e posibil sa fi sarit din nou un dop tehnologic de la axul cu came si de aceea sa fi aparut din nou zgomotul respectiv. Vedem saptamana viitoare rezultatul.

 

I-am zis ca pe facutura apare ca s-a schimbat culbutori supapa. Mi-a spus ca tachet supapa si culbutor supapa e acelasi lucru. Poate sa imi confirme cineva mai priceput daca e adevarata chestia asta? Vad ca  si pe Autokarma apare ca si culbutor/tachet supapa: http://www.autokarma.ro/culbutor-tachet-supapa/skoda/octavia-ii/1-9-tdi/17970/10102/10973 (A nu se considera reclama, am pus linkul doar pt. exemplificare)

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnic, e o piesaa diferita (daca scrii pe gooogle o sa vezi ca sunt piese diferite), ca ei o numesc la fel la acest tip de motor e problema lor, dar nu vad cum fac ei diferenta la motoarele unde este si culbutor si tachet. Oricum eu ma gandesc ca ei pot sa faca dovada ca tachetii montati sunt cei de pe factura, cel putin asa ar fi profi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Am si eu o problema cu masina mea, leon 1.9 tdi AHF 2150000 km reali, masina cumparata de noua din Romania.

 

Am expus problema si in alt topic, insa cred ca aici este mai potrivit :

 

De vreo 3 luni a apărut un țăcănit metalic la ralanti, care creste odată cu turația și se manifesta cel mai des cu motorul cald. Cu motorul rece nu se aude absolut nimic ciudat.
Am fost la mecanic, am dat capacul de la supape jos și am găsit un Tachet care era "mort", nu se amorsa și avea o distanta cam de 0.6 pana la axa cu came. Toți ceilalți aveau sub 0.05 distanta. Axa cu came nu este uzata. Prezinta doar un luciu pe suprafetele de contact, fara a fi metalul mancat sau sa agate la atingere.
Saptamana trecuta am schimbat distribuția și doar tachetul defect pt ca ceilalți erau perfecți si pentru ca vreo 2 mcanici au zis ca nu e nevoie sa ii schimbam. Problema este ca sunetul a rămas același. Nu s-a schimbat nimic.   (Acum imi pare rau ca nu i-am schimbat pe toti- macar eliminam o varianta daca nu se rezolva)

Am facut si o înregistrare cu telefonul, în care se poate auzi acel țăcănit. Nu o pot posta aici dar poate fi ascultat direct pe site : . https://instaud.io/8i8

 

De atunci am fost la vreo 9 mecanici , din care 6 nu au auzit nimic ciudat,  si 3 au zis ca e posibil sa fie de la tacheti si ca trebuie sa ii schimb pe toti, desi e ciudat pt ca tachetii bat rau la rece, nu la cald.. Nimeni nu a stiut sa imi zica sigur de unde e. 

Sunetul a aparut cand mergeam cu Ulei Castrol Edge 5w-40 , m-am gandit ca e contrafacut si am schimbat cu Motul X-Cess 5w-40 insa fara nici un rezultat major, zgomotul doar s-a mai ameliorat putin la inceput.   Ce pot sa va zic e ca..toti cei aproape 10-12 mecanici la care am fost au zis ca, pentru 215 000 km, este obligatoriu sa pun 10w-40 si motorul se va auzi mai bine, cu sanse mari sa dispara tacanitul. Eu nu ma gasit nicaieri recomandarea asta .

 

Aveti vreo idee? De la ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandarea e derizorie. Tremurat ai? Injectoarele cum sunt, pierderi de putere?

Si miee imi pare a tachet (poate mecanicul nu a evaluat corect ca si ceilalti tacheti erau ok) sau ax came.

Oricum fa si verrificareaa cu bataia in ffiltru de aer, descrisaa mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am nici un tremurat sau pierderi de putere. In afara de zgomot, masina merge la fel ca inainte.

Injectoarele sunt ok, am -0.5 pe unul din ele. restul au in jur de +-0.2.

O sa incerc si verifiarea cu fltrul de aer.

 

Evaluarea a fost facua masurand distanta dintre fiecare tachet atunci cand este amorsat si axa cu came, rotind de roata si verificand fiecare tachet in parte. Mai exista si alta modalitate de a verifica tachetii ?

 

Am verificat putin si uleiul prin comparatie cu un Liqui Molly Top Tec 5w-40  vechi de vreo  5000 km. Al meu la nici 2000km mi se pare ca nu este asa fluid/alunecos cum era acel Liqui Molly. E posibil sa fie si asta o cauza ?    Ma gandeam sa scot tot uleiul, sa fac un tratament pe interior al motorului si sa pun un ulei Liqui Molly ... asta fiind cea mai ieftina varianta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnic, e o piesaa diferita (daca scrii pe gooogle o sa vezi ca sunt piese diferite), ca ei o numesc la fel la acest tip de motor e problema lor, dar nu vad cum fac ei diferenta la motoarele unde este si culbutor si tachet. Oricum eu ma gandesc ca ei pot sa faca dovada ca tachetii montati sunt cei de pe factura, cel putin asa ar fi profi.

 

Eu din imaginile gasite pe alte site-uri de piese auto, mi se pare ca ar fi acelasi lucru. In unele locuri apare ca si tachet supapa in altele ca si culbutor supapa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Culbutor (en.: valve rocker) este piesa pivotanta care transmite miscarea de la axa cu came la supapa. La PD acel culbutor e intre axa si injector insa!

Tachet sau mai exact tachet hidraulic la noi e piesa intre culbutor sau in cazul de fata cama (de la axul cu came) si supapa.

 

WTF, suntem pe un forum de masini nu pe kudika. putina decenta.

 

SIMA, incearca un LM cu Mo2S un schimb si in general ulei LM. Top tec 4100 bag si in ALH-ul din dotare la 227mii si e minunat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S I M A

Tachetii se verifica la cald cand cama e sus (nu e atacat).Un tachet bun nu se apasa mai mult de 0.2mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa au fost verificați. Cel care era defect avea distanta 0.6. Restul au 0.1 sau chiar sub. Din cauza asta am zis sa îl schimb doar pe cel defect.

Am mai auzit o varianta pe care nu o cred. Cică din cauza uzurii motorului, supapele au căpătat joc și lovesc în tacheti. Soluția ar fi sa se ajusteze tachetul prin polizare câțiva mm, exact cat e jocul supapelor. Nu am mai auzit de asta pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!