Jump to content

Probleme ax cu came 1.9 tdi


Alexandru P
 Share

Go to solution Solved by Bogdan.C,

Postare recomandată

Salutare, 

A venit si randul axei mele sa fie schimbata. Masina are in bord 220 mii si suspectez vreo 100 mii dati inapoi, deci nu stiu a cata axa ar fi ?! Ideea e ca motorul suna foarte bine cand am cumparat-o si am  pana acum doua schimburi cu Motul XClean si altul cu Specific, la fiecare 10 mii. De vreo 3 saptamani a inceput sa sune altfel si mecanicul mi-a confirmat temerile. Am rugamintea la voi sa imi confirmati daca ptr. axa cu came KOLBENSCHMIDT acesta este codul:50006304 ? Motorul este un BJB fara filtru de particule. In rest stiu ce am de cumparat, am citit toate posturile si va multumesc ptr asta. Preventiv nu voi mai folosi Motul, am citit ca si alti colegi ar avea dubii in privinta lui. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10.000km sau mai puțin și un Motul Specific și axa mea a început să bată. A mers urât de când l-am pus, zgomotos, amorsează greu tacheții. Nu recomand. Teoretic la 270k km s-a petrecut asta. Cod motor ATD. Înainte am folosit mult Liquy Moly HyTech deși îl ciupea puțin, dar mergea frumos. Acum nu mai am curaj nici cu ăla. Iau un Castrol Magnatec Profesional de la reprezentantă, e 50 lei/litrul. Merge frumos, amorsează frumos tacheții și ce mă surprinde este că nu-l ciupește deloc, deși i-am tras și 180 la oră.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, ionuteljul a scris:

...Motorul este un BJB fara filtru de particule....

Pentru BJB codul axei originale este 038109101R.

Corespondenta in codul KB o gasesti pe webcat-ul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa va faceti o idee, eu am aproape 385 000 de km cu BJB ax cu came din fabrica, masina cumparta de noua si schimburi de ulei numai din 15 in 15K (Castrol). Nu da vreum semn de oboseala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minutes ago, adrian001 said:

Nu da vreum semn de oboseala.  

asta pana o sa se sparga un tachet

te ai uitat pe lobii axei ?

UGS: 50006304 KOLBENSCHMIDT------asta e piesa care corespunde la codul de mai sus

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am uitat si nici nu am de gand :). La motorul asta nu s-a desfacut nimic pana acum. Daca e sa se intample va antunt, pana atunci motorul asta inca dezvolta 110-115 HP (stock din fabrica) desi in carte e specificat ca 103 HP. 

PS: Oricum o sa ramana in familie si probabil o sa il am si la 500 000 km. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 minutes ago, adrian001 said:

pana atunci motorul asta inca dezvolta 110-115 HP (stock din fabrica) desi in carte e specificat ca 103 HP. 

nu e singurul si un motor in mintile lui asa trebuie sa scoata....al meu de pe passat a scos 113 pe dyno

 

21 minutes ago, adrian001 said:

Nu m-am uitat si nici nu am de gand

faci pariu cu mine ca nu mai ai sanfren pe cel putin 2 came ...si stii de ce nu iti bate inca motorul?pt ca inca nu s a spart vreun tachet

eu am pus axa OE si in 70kkm a inceput sa mai dispara din lobi si tu imi zici ca al tau nu are nimic si e perfect la 385kkm si fara sa te uiti in chiulasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zic ca e perfect, zic doar ca merge bine fara vreun zgomot suspect. Oricum nu il desfac pana nu pica sau incepe sa scoata zgomote anormale, cand o sa pice o sa fiti primii care afla. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

385k sunt 385k orice ar fi, mai ales cu rau famatul castrol. Deci e bine si daca crapa maine. Stiu si eu bxe cu 90k originali care deja are zilele numarate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca nu crapa sigur :). O sa pun update pe la 400 000 km cu statusul. Nu stiu cat de mult conteaza, dar am tinut tot timpul uleiul la maxim pe joja. Asa cum ziceam masina nu a vazut alt ulei in afara de Castrol 5W-40, initial de la reperezentata (pana la 100k) apoi din diferite surse.  Completez cu in jur de 750 de ml intre revizii. 

 

Off topic: Mi-am adus aminte ce scriam acum 7 ani (wow, ce repede trece timpul): 

Motorul inca are turbina din fabrica. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Passat 1.9TDI  2001

Buna ziua, am si eu o intrebare? In ce difera chiulasa atj/ajm de la bxe, awx, avf, etc...? Pt ca am o chiulasa cu axa cu came buna si locas injector in stare buna de la un golf 2008 1.9tdi, 77kw 105cp, si asi vrea sa intreb daca se potriveste pe masina passat 1.9tdi, 85kw 115cp atj? Ca am observat la ultima verificare ca axa cu came s-a uzat si cred ca asta face pornirea grea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are treaba axa cu came cu pornirea,poti pune chiulasa de bxe pe masina ta...tot ce e 1,9 tdi pd cu o axa sunt la fel mai putin bls ul care are alta axa decat celelalte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- 038109101R - axa cu came pt ATJ, AJM, ATD, AUY, ARL, BJB, AVB, AVF, AWX, BXE

Totusi poate faci testul ala de compresie si nu mai mergi pe ghicite asa.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat 1.9TDI  2001

@ionut10aOk multumesc, oricum cred ca o a schimb cu totul chiulasa, ca probabil e uzura mare si la locasele de injectoare, cu toate ca am bagat aer in pompa tandem si nu iesea pe langa injectoare motorina, axa am vazut ca s-a uzat.. Ciudat de 2ani cand au fost schimbati tachetii nu o avut probleme...iar acuma se vede la ochi ca sunt tocite varfurile de la axa...garnitura de chiulasa cum aleg daca schimb chiulasa? Sau tot grosimea aia vine? Depinde de blocul motor grosimea sau de chiulasa?

5 minutes ago, Dolfin said:

- 038109101R - axa cu came pt ATJ, AJM, ATD, AUY, ARL, BJB, AVB, AVF, AWX, BXE

Totusi poate faci testul ala de compresie si nu mai mergi pe ghicite asa.

Stii care e problema?. La orice service merg sa-mi faca testul de compresie spune ca nu face asa ceva si ca nu au timp etc...

Modificat de Passat 1.9TDI 2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are dreptate dolfin fa testul de compresie poate fi si de la compresie mica,daca schimbi chiulasa pui garnitura la fel ca inainte

un motor ar trebui sa aibe cam intre 28-30 de bari compresie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat 1.9TDI  2001

Da eu va dau perfecta dreptate, dar din ce cauza sa nu mai aiba compresie asa dintr-o data motorul dupa schimbul de garnituri si tacheti? Poate diferi tachetii?

 

Si inca ceva: astazi am incercat dimineata sa-l pornesc tot greu a pornit, dar sa vezi treaba mai interesanta, dupa 2ore am incercat din nou sa-l pornesc si tot greu o pornit ? ? ?

concluzia e ca nu o avut cum sa se dezamorseze motorul in doar 2ore ci o ramas rece, pt ca alta data si daca sta 5ore tot usor porneste daca motorul o ramas cald, deci schimbul de oringuri am facut degeaba de 2 ori...problema e in alte parte... 

 

Modificat de Passat 1.9TDI 2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avansul cum e, nu are treaba axa cu pornirea, ceva nu e in regula dupa reparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat 1.9TDI  2001

Avansul e intre 0 si -1

Si daca nu e cumva buna senzorul de la axa cu came? Oare ar afecta pornirea la rece? La cald stiu ca afecteaza daca e defecta.

Modificat de Passat 1.9TDI 2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 10 ore, Passat 1.9TDI 2001 a scris:

...garnitura de chiulasa cum aleg daca schimb chiulasa? Sau tot grosimea aia vine? Depinde de blocul motor grosimea sau de chiulasa?

Pentru a stii ce grosime trebuie la garnitura de chiulasa se masoara cu ceas comparator cat ies pistoanele afara din bloc la punctul mort superior, in functie de care iese cel mai sus exista un tabel de corespondenta cu grosimea garniturii (cu 1-2-3 gauri, gaurile reprezentand grosimea ei, asta pe langa codul de produs).

(No. of holes)

0.91 ... 1.00 mm    1 hole

1.01 ... 1.10 mm    2 holes

1.11 ... 1.20 mm   3 holes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat 1.9TDI  2001

Ok, deci am procedat corect, am avut la un schimb de garnitura de chiulasa pistonul cel mai iesit 1.06 si am pus garnitura cu 2gauri, am intrebat sa vad daca am inteles bine din cartea nemteasca sau nu :)Multumesc frumos de raspuns! An Nou Fericit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
gabrieladrian.miron

Salutare. Doresc sa stiu daca am comandat corect cuzinetii ax cu came,pentru 1.9tdi avf. Glyco N147/4std este codul de pe cutia mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabrieladrian.miron

Mulțumesc. Si din cautarile mele echivalentul pentru glyco este N147/5STD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ma alatur si eu cu ax came uzat..tachet spart.. 1.9 TDI BXE .. 

Am o rugaminte la voi, si anume coduri piese..ax cu came KOLBENSCHMIDT , tacheti INA, cuzineti OE si tot ce mai trebuie (suruburi, oringuri injectoare - tot ce este recomandat de schimbat).

Multumesc mult :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la magazinul tau de piese preferat cu seria de sasiu , nu strica sa pui preventiv si cuzineti de vilbrochen noi cu ocazia asta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!