Jump to content

Probleme ax cu came 1.9 tdi


Alexandru P
 Share

Go to solution Solved by Bogdan.C,

Postare recomandată

038103714G--- SURUBURI

VW : 038 103 673 B, 038 103 673 A---- CUZINETI

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuzinetii 038103673A au fost inlocuiti din 01.08.2002 cu 038103673B, care au fost inlocuiti din 01.12.2009 cu:

- 038103673C GLB - cuzinet arbore cu came galben, trebuie 10buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Presupun ca imi trebuie10suruburi pentru axa cu came. Pentru axul culbutorilor sunt alte suruburi presupun ? Cuzinetii oem au ceva mai special fata de Glyco ?

Modificat de emildebreti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- 038103714A - surub ajustat culbutori, M8x90, 8 bucati.

Nu stiu sa comentez despre cuzinetii Glyco.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50000 si trei ani cu cuzineti glyco, axa SH OEM si tacheti inna. Totul perfect pana acuma. Masina nu mai e la mine, dar tin legatura cu propietarul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cuzinetii glyco sunt ok,o sa te usture daca cumperi OEM sunt mult mai scumpi...dar na ,daca asa a zis mecanicul

stau si ma intreb,macar are cheie dinamometrica mecanicul tau de te pune sa cumperi atatea suruburi noi?surub nou strans la mana e ca si cum ai arunca banii pe fereastra

pt suruburile de la injectoare si axa cu came ii trebuie dinamometrica mica,nu merge cu aia mare stranse

 

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru raspunsuri. Am luat pana la urma cuzinetii OEM, nu au fost asa scumpi cum credeam. Am dat 225 Ron pe 5 perechi. Am luat si suruburi noi, si o sa stau langa mecanic cand o sa le stranga. 

Acum nu stiu ce sa zic despre ce a uzat axa. De uzat e uzata ca nu mai are samfren aproape pe nici un lob. Masina am luat-o la 80k, nu stiu pe ce tip de ulei a mers inainte. Eu am folosit pana la 160k, cati are masina acum numai motul specific si x-clean schimbat cam pe la 13000. O sa pun poze dupa ce dau axa jos. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand sa nu mai folosesti Motul , esti al doilea caz daca nu ma insel care schimba axa dupa folosirea acestui ulei, sunt altele mai sigure si chiar mai ieftine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

37 minutes ago, emildebreti said:

De uzat e uzata ca nu mai are samfren aproape pe nici un lob.

o axa noua are 62 de mm,daca lipseste 1mm din ea nu e bai...asta e boala lor ,tre sa fim si un pic indulgenti altfel le schimbam o data cu distributia,daca nu mai repede

problemele apar cand axa sparge tachetii si are lipsa 2,3-5mm,cama este aproape rotunda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar 2 cazuri cu motul = uzura axa? Eu zic ca sunt mai multe doar din ce am citit aici (eu sunt unul). EU iti recomand cu caldura uleiul Liqui Moly Diesel high tech 5w40. 

 

Edit: la axa mea o cama era rotunda in rest aratau perfect.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am retinut bine, dar nu eram sigur ca tu ai patit beleaua.e bine de stiut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, emildebreti a scris:

... cuzinetii OEM, nu au fost asa scumpi cum credeam. Am dat 225 Ron pe 5 perechi... 

..axa... nu mai are samfren aproape pe nici un lob...

De unde ai luat 038103673C GLB (cuzinetii de axa cu came) originali si asa ieftin?

In ceea ce priveste uzura axei, dopurile tehnologice de pe axele culbutorilor mai sunt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De dopuri sincer am uitat sa ma uit. O sa verific cand schimb axul. Daca este sarit vreun dop e mai bine sa repar axul(astupat gaura)  sau sa caut altul la dezmembrari ?

Legat de pret am crezut in prima faza ca 45 lei este bucata si am comandat 10. S-a dovedit ca in cutie sunt doua bucati si am luat numai 5 cutii. Am un prieten in oras care are magazin de piese auto si distribuitorul lui avea un pret special in limita stocului la reperul acesta.

Modificat de emildebreti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, emildebreti said:

S-a dovedit ca in cutie sunt doua bucati si am luat numai 5 cutii

sunt 2 cuzineti pe cutie...sunt specificati care vine sus si care jos?

cuzinetii de sus vreau sa ii pun jos,am f multi...si nu sunt uzati

 

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua, a venit si randul BXE ului meu...se auzeau din cand in cand usoare pufaituri in admisie,la pornire pt circa un minut. Nu stiu daca are legatura dar am avut o problema cu bateria,s a descarcat total, i am dat curent, a pornit si vreo 2 zile masina pornea greu cu zdruncinaturi destul de puternice.

Am pus baterie noua, si la prima pornire pufaiturile din admisie erau mult mai puternice, iar la turatii peste 2500 se auzea un zgomot gen fier pe fier.Am plecat spre service, dupa ce motorul s a incalzit, nu s a mai auzit niciun zgomot cuidat.

S a desfacut capacul motorului, cama 2 este cea mai afectata, nu s a spart niciun tachet, dopurile sunt la locul lor.

Am facut un necesar de piese pe care urmeaza sa le schimb

Ax came KOLBENSCHMIDT

Cuzineti ax came Glyco

Tacheti Ina black

Suruburi axe injectoare

Suruburi capace ax came/suruburi fixare lagare axa -nu stiu daca sunt aceelasi lucru

Garnitura pompa tandem

Semering ax came Reinz

Garnitura etansare egr

Distributie, curele Dayco, role Ina, pompa Hepu, antigel hepu.

Masina este octavia 2, 2007, 168k km. Uleiul a fost schimbat la max 10 k,ultimele 2 schimburi au fost cu Ravenol VMO,inaintea lui au fost cateva cu VPD, distributia a fost schimbata in 2012 la 120k, daca tot se umbla acolo o schimb iar.

IMG_20180529_202740_1.jpg

IMG_20180529_202744.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca cumperi suruburi noi,nu schimbi si oringurile la injectoare?asa eviti sa mai cumperi suruburi noi pe viitor

si eu am facut operatia asta cu piese sh in stare buna,suruburile le am refolosit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca trebuie schimb si oringurile de la injectoare, asa este recomandat? 

Ma gandeam ca dupa ce schimb tot ,sa fac un schimb cu un ulei mai ieftin pe care sa l tin 10 min motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerile sunt impartite,faci cum crezi tu...dar daca nu au fost schimbate ar fi recomandat,poate nu sunt ciupite dar sunt tasate sigur

eu am luat un BXE defect,avea axa cu came uzata si tachetul spart...i am pus axa cu came sh in stare buna,oringuri injectoare noi,oring termostat,distributie noua si in rest am refolosit cuzinetii si suruburile...motorul merge ceas,compresie de 30 bari la 235kkm

nu ai nevoie de ulei mai ieftin,important e sa aiba mecanicul tau dinamometrica altfel e pacat de banii dati pe suruburi noi

 

 

 

 

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are, l am intrebat de doua ori :).Schimb si oringurile injectiarelor,vreau sa stau cat mai linistit. Nu stiu daca sa iau cuzineti Glyco sau OEM...dif de pret nu este chiar f mare,Glyco 150 lei(cred ca toti 4) am vazut ca a scris Andrei_221 ca OEM sunt 70 lei buc.

Ma gandeam ca ar curata un pic motorul un ulei proaspat pe care sa l tin putin in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Credeti ca ar fi bine sa sudez cele 4 dopuri tehnologice la noua axa  Kolbenschimidt ? Sa fiu sigur nu vor cadea

Tacheti o sa iau clar Ina negrii, am primit o oferta cu 30  ron buc.

Sunt in dubii cu, cuzinetii….nu stiu daca sa iau Glyco sau OEM...ma poate ajuta cineva cu un cod pt cuzineti  si suruburi axe injectoare

Suruburi capace ax came/suruburi fixare lagare axa, va rog ?

Am vazut mai sus codul 038103673C GLB, dar pe Autokarma il gasesc doar fara "GLB", si are denumirea busci "ax came"...

Am vazut ca Andrei recomanda si schimbarea celor 4 orinhuri de la tubulatura turbo - intercooler, daca le gasesc sa le comand,le schimb si eu.

Masina este Octavia 2, 2007, TMBBS21Z582018991.

 

Multumesc,

O saptamana usoara tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Gabi, din descrierea ta, faptul ca dopurile au fost la locul lor, reviziile le-ai facut des (10.000km ceea ce e foarte bine) tind sa cred ca problema uzurii vine de la faptul ca poate ai circulat o perioada de timp cu nivelul sub maxim. Ceea ce la un motor cu capacitate de 1898 cmc si o baie de doar 3.8 litri e cam tortura. Verifica nivelul uleiului periodic si tine-l sub prima indoitura pe joja.

 

O alta chestie pe care o poti verifica, este pompa de ulei, ce presiune furnizeaza, e posibil sa ai sorbul de ulei partial obturat. E doar o presupunere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat mereu nivelul uleiului, rar a fost nevoie de completare, dar cam pe la 150k a cedat turbina si a aruncat/ars tot uleiul din motor, l am oprit imediat dar poate si atunci s a agravat uzura. Tind sa ma consider oarecum norocos ca axa a tinut aproape 170k, din ce am citit au cazut si mult mai repede, sau motoare distruse cu totul.

O sa rog mecanicul, Costel de pe forum, sa verifice si pompa de ulei.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorbul pompei de ulei sa fie curat si se ia presiunea de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!