Jump to content

Probleme ax cu came 1.9 tdi


Alexandru P
 Share

Go to solution Solved by Bogdan.C,

Postare recomandată

Ca să nu am emoții voi lua și tacheți noi Ina negrii. Noroc cu ploaia că nu am putut lucra și am avut timp de chibzuință. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei ce se pregatesc ptr aceasta lucrare. Am inceput ieri montajul : Axa - Kolben 700lei(epiesa cu negocieri!) , cuzineti Glyco - 134lei(epiesa), semering distributie Victor Reinz - 32 lei(autokarma), set 10 suruburi capace axa - 95 de lei Avia ., 2 garnituri ptr pompa tandem - 39 de lei Midoc.r, tacheti Ina negri - 224 de lei(autokarma). Atasez poza cu pinionul mic, a zis cineva ca e mai predispus la uzura si ca el ar putea provoca zgomotul de curea. Dupa pornire o sa controlez daca prezinta descentrare in rotatie. Iar la anul in primavara daca totul e ok, ma pregatesc sa fac distributia si voi inlocui si pinionul mic. De vanzare vad ca nu m-a deranjat nimeni macar sa o vada, asa ca ma gandesc sa o pun la punct daca tot raman cu ea.

20170620_193752.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
rosuadrian.21

Salut !

Motorul meu se aude exact ca in filmuletul urmator: 

 

Am inteles ca problema ar fi de la axul cu came. Eu nu prea ma pricep, am incercat sa citesc in urma dar nu prea am inteles. Mi-ati putea spune exact ce piese trebuie schimbate obligatoriu in aceasta operatiune si cat costa fiecare? Cat mai pot sa merg cu motorul asa? Se pot afecta si alte piese din cauza axului cu came? Ce alte simptome vor mai putea aparea? 

Va multumesc anticipat, si sper ca nu am gresit topicul ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare axa came / tache spart.

Iti trebuie : axa came,suruburi ,tacheti,cuzineti,simering ,garnitura tandem. Cu piese noi si manopera te ajunge aprox 2300 ron 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minute în urmă, rosuadrian.21 a scris:

Salut !

Motorul meu se aude exact ca in filmuletul urmator: 

 

Am inteles ca problema ar fi de la axul cu came. Eu nu prea ma pricep, am incercat sa citesc in urma dar nu prea am inteles. Mi-ati putea spune exact ce piese trebuie schimbate obligatoriu in aceasta operatiune si cat costa fiecare? Cat mai pot sa merg cu motorul asa? Se pot afecta si alte piese din cauza axului cu came? Ce alte simptome vor mai putea aparea? 

Va multumesc anticipat, si sper ca nu am gresit topicul !

La mine axa cu came a fost, dar nu bătea așa. Probabil la tine e uzată mai tare. Costurile au fost așa: axa cu came Kolbenschmidt 700lei epiesa sau autokarma, cuzineți Glyco 136 lei, culbutori hidraulici INA 260 lei, semering distribuție și garnitură pompă tandem. Nu știu manoperă.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 minutes ago, rosuadrian.21 said:

Salut !

ce cod motor ai?din ce an e masina...se desface capacul motorului si se verifica starea camelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rosuadrian.21

2005 1.9 tdi bkc

Deci de schimba tot setul de piese, să înțeleg.  Nu pot schimba doar tacheți daca s-ar depista că de la ei e problema ?

 

Modificat de rosuadrian.21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mergi la mecanic la constatare,poate fi un tachete spart nu neaparat axa uzata...daca axa e uzata se vede la ochiul liber,lipsa sanfren pe lob

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rosuadrian.21

O alta chestie pe care am uitat sa o mentionez este ca, sunetul nu apare mereu. Atunci cand apare, se aude mai tare cat este motorul rece iar dupa ce merg cu masina vreo 10 minute sunetul se diminueaza, dar nu dispare. Oricum, va multumesc frumos pentru promptitudine si raspunsuri.

Modificat de rosuadrian.21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai porni motorul ,remediaza urgent problema . Bucatile dintr-un tachet spart se imprastie in motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rosuadrian.21,

Cati km are masina ? Ce ulei ai folosit si la cati km schimbai uleiul ? Si la mine se manifesta tot asa aleator si disparea complet cu motorul cald si am avut un dop tehnologic cazut de la axa cu came. Doar ca intensitatea zgomotului era mult mai redusa ca la tine.

Tine-ne la curent cum rezolvi problema.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rosuadrian.21

Masina are 238 de mii de km. Am folosit castrol 5w40 edge. Masina am cumparat-o in mai 2016 si i-am schimbat uleiul. Momentan am 9400 km mersi cu acest ulei. Masina este trasa pe dreapta in parcare, fiind programata la mecanic pentru schimbarea axului cu came, saptamana viitoare. Am sa revin cu filmare cu noul sunet, dupa modificari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare grija sa te informezi din timp si sa schimbi absolut tot ce este necesar, asta ca sa nu-ti ia manopera de mai multe ori mecanicul, si nu vrei sa pierzi timp mai mult prin service, citeste bine topicul de aici ca gasesti absolut toate informatiile, inclusiv codurile pt piese, de unde sa-ti comanzi piesele, si pe ce producator, o sa iesi mai ieftin, iti recomand ca dupa constatare sa-ti comanzi piesele online, si sa platesti mecanicul pt manopera, o sa fie mult mai ieftin decat daca iti comanda el piesele.

 

 

Ca si ulei folosit, poti pune 5w30/5w40 norma 505.01 pt motorul tau sau 507 care o inglobeaza pe cea precedenta. Foloseste ce ulei vrei tu, schimbat la 10-12.000km. Un defect de fabricatie major al acestui motor e faptul ca nu are ungere suficienta la axul cu came/tacheti, si trebuie sa tii uleiul pe maxim mereu, deci verifica periodic uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol e cel mai falsificat la ora asta. Eu folosesc Liquy Moly diesel high tech 5w-40, norma vw 505.01, singurul care se face doar in Germania. Apoi asigură-te că ai un mecanic bun, specializat in vw, care posedă și scule specifice, cale distribitie, dinamometrica, ceas comparator (!)etc și cunoștințele necesare modelului. Întreabă-l dacă a mai făcut operația asta la motoare pompe duze, e important. Pentru restul grupului: nu am povestit finalul. Am înlocuit axa, am reglat injectoarele la 180°, am pornit motorul a doua zi, dar mi sa părut că bat injectoarele. Poate erau tacheții hidraulici care mi sa părut că s-au încărcat foarte greu. Poate după 20 de minute ! M-am speriat puțin, am oprit, am lăsat până a doua zi, am desfăcut iar capacul la culbutori și am refăcut reglajul la injecție la 225°, cum am eu in manualul de reparație, iar zgomotul s-a diminuat. Nu cred că poate fi rău cu reglajul așa. Am înlocuit apoi toate filtrele și uleiul. De aici parcă mersul motorului s-a schimbat radical in bine. Aveam Motul in motor de anul trecut și vreo 12 mii cu el și cred că are o vină asupra celor întâmplate. Nu mai pun vreodată, ba chiar vreau să-l scot și de la scuter. Rezultate: mașina are viață, trage f bine, pornește ușor, dar tot se aude zgomotul intermitent de curea întinsă. La primăvară când fac distribuția voi schimba și roata dințată mică de la vilbrochen, ultima care a rămas neschimbată până acum. Mulțumesc la toți pentru sfaturi, m-au ajutat sa duc operația la bun sfârșit. 

P. S. Dacă scap la primăvară și de zgomotul acela voi fi cel mai fericit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihai13, ceasul comparator la ce se foloseste ? Ulei ai folosit Motul Specific 505 01 5W-40 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceasul comparator foloseste la reglajul injectoarelor, pentru a stabili pozitia maxim jos a culbutorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 14 ore, Laurentiu M a scris:

@mihai13, ceasul comparator la ce se foloseste ? Ulei ai folosit Motul Specific 505 01 5W-40 ?

Da. Pentru pompe duze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rosuadrian.21

Revin cu specificari dupa ce am fost cu masina la mecanic. Mecanicul mi-a schimbat axa cu came, tachetii si cuzinetii. Mi-a aratat axa cu came si mi-a explicat ca anumite parti trebuiau sa fie drepte si nu rotunde cum era la mine. Apoi mi-a aratat tachetii, 3 erau sparti. Masina se aude foarte bine acum, ca noua. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fă i o spalare cu un ulei ieftin la motor. Vreo 100 km. Apoi alt filtru și alt ulei bun. A găsit oare toate cioabele? De tras cum trage? Trebuie să tragă mai tare că înainte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rosuadrian.21

Inca nu am iesit la drum lung sa o testez, fiindca am luat-o foarte tarziu. Maine am sa revin cu mesaj dupa ce o testez. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fă-i și treaba cu uleiul și apoi testeaz-o. Cioabele din tachetul vechi au fost scoase toate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut , 

am aceleasi simptome la un AVF 2003:

bataie in filtrul de aer. Am desfacut capacul de la tacheti si am uzura la ax came si un tachet "ciupit" 

va rog - ce ma sfatuiti sa cumpar ca marci?

ax came: 

cuzineti: 

tacheti: 

garnitura capac:

simering: 

suruburi:

si daca de exemplu la ax cu came exista cod pe marca respectiva - ca sa stiu ce sa cer.

multumesc anticipat

 

Am citit tot acest topic , dar inca nu m-am

decis ce sa cumpar. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ax came: KOLBENSCHMIDT 50006304 sau din dezmembrari...OE e cam scump si nu se justifica pretul, era pd urilor apune de acum

cuzineti: GLYCO

tacheti: INNA negri

garnitura capac:VICTOR REINZ

simering: VICTOR REINZ

suruburi:10 buc pt axa cu came  038103714G si 8 buc pt rampa culbutorilor 038103714A 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la ionut10a cu precizarea că axă OM din dezmembrări trebuie sa mergi personal să o vezi, pe curier cine știe ce îți trimite. Apoi trebuie să ai un șubler să masori camele să nu aibă uzuri, să nu aibă stratul de deasupra, cementarea adică, atacată, ptr că aia înseamnă începutul sfârșitului. Treabă grea. Într-adevăr, dacă găsești OM, in stare bună, e cea mai bună variantă tehnic și financiar. Varianta OM iese probabil din discuție. Și să nu uiți pe lângă garnitura de capac( chiar e dusă și trebuie schimbată ? ) să iei garnitură de pompă tandem, dacă are și modelul tău pompa tandem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merg pe OE second ... asa as lua noua - dar vreau sa incerc ceea ce mi-au recomandat colegii Excalade si ionut10a . 

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!