Jump to content

Probleme ax cu came 1.9 tdi


Alexandru P
 Share

Go to solution Solved by Bogdan.C,

Postare recomandată

Intrucat problema la masina mea persista, incep sa ma informez despre piese.

Ax cu came Kolbenschmidt este in doua versiuni :

-Ax cu came KOLBENSCHMIDT 50006304 VW PASSAT (3B3) 1.9 TDI SOHC/OHC - undeva la 700 Ron

-Ax cu came KOLBENSCHMIDT 50006304/1 VW PASSAT (3B3) 1.9 TDI SOHC/OHC - usor peste 500 Ron.

Care e cel bun si care e diferenta intre ele? Nu vreau sa iau ce e mai ieftin insa nu vreau sa comand gresit.

Daca tot desfac la axul cu came ce ar trebui sa mai inlocuiesc? Am pus pe lista - ax cu came Kolben, cuzineti Glyco, culbutori INA black, garnitura ax cu came Elring, garnitura capac .

Fac si schimbul de ulei / filtre. E mai bine sa raman pe Castrol sau trec pe Ravenoil in configuratia de mai sus? Sau nu conteaza?

As aprecia si sa imi spuneti aici sau pe PM un magazin/distribuitor unde pot gasi piesele, am intrebat in Deva si nimeni nu avea disponibil ax cu came Kolben. Daca nu Kolben ce ax cu came ar fi de luat in calcul?

Multumesc.

Modificat de Ciucur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vineri si sambata am lucrat la masina.

Tinand cont de vechimea masinii si de numarul de km, daca tot am decis sa fac o reparatie seriaosa, am inlocuit garnitura de chiulasa, am facut planeitatea chiuloasei (s-a luat 0,08 mm), am pus ax cu came nou, culbutori noi, cuzineti noi, oringuri/garnituri la injectoare, distributie noua, role intinzatoare si curele la anexe/clima, am inlocuit toate furtunele pe circuitul de vacuum, am facut reglaj injectoare la 180 de grade si avans pe 0. Am curatat foarte bine EGR si galeria de admisie.

Masina merge mecanic mult mai bine, insa problema cu pornirea si lipsa de putere in turatie mica a ramas. Daca am scos mufa la senzorul de pozitie ax cu came, porneste mult mai bine (insa dupa vreo 2-3 secunde de invartit ) si morul trage bine mai putin primele cateva secunde dupa pornire cand nu vrea sa se tureze. Apoi totul e ok.

Cu senzorul de la axul cu came conectat, motorul se tureaza foarte greu si nu are putere sub 2800 rpm. Am avut sansa ca in service sa mai fie un Passat de aceeasi generatie cu motor AWX care e cam la fel cu AVF-ul meu si am putut testa (cu accordul proprietarului) debitmetrul si senzorul de presiune turbo. Nicio diferenta fata de ale mele.

Sa fi ramas doar senzorul de la axul cu came defect si sa se manifeste asa?

Nu stiu ce sa fac in schimb cu IQ-ul care la mine e tot timpul 12-13 mg/str si cu valoarea consumului la relanti care e 1,7-2 l/h. Cum poate fi scazut IQ-ul ca eu nu reusesc cu VCDS-ul. Nu ma lasa. Turatia la relati pot sa o modific, dar IQ-ul nu. Motorul are cip de multi km. E posibil sa fie 'alterat softul' si sa trebuiasca rescris?

Va rog un pic de sprijin ca urmeaza sa plecam in concediu si nu vreau surprize prin tari straine...Multumesc.

Modificat de Ciucur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 12-13 mg/str ...daca totul e reglat atunci trebuie inlocuite injectoarele

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

De ceva timp imi porneste greu sau foarte greu ( dau la automat). Am pus vcds pe ea si imi da camshaft implausible intermitent... sa fie din cauza asta pornirea grea ? Tin sa mentionez ca nu conteaza daca e cald sau rece motorul la fel de greu porneate. Un sfat daca se poate. Va mulțumesc.

Modificat de yo_dany
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, de acolo e pornirea grea. 

Prima data se verifica cablajul de sub filtrul de aer, unde instalatia electrica trece spre motor. De regula firele se intreerup acolo in copex.

Daca firele sunt bune, schimbi senzorul, este sub pinionul de la axul cu came. nu trebuie demontata distributia pentru inlocuirea lui.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat asa o sa fac dar daca e senzorul crezi ca ma poate ajuta cineva sa il schimb fiindca nu ma prea pricep am vazut un tutorial si imi e cam frica de surubul ala de la senzor sa nu scape aiurea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum scrie si mai sus, lasa senzorul deocamdata, de regula sunt firele care duc la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, acum e in regula. Ati avut dreptate firele au fost buba, mai exact unul alb cu negru subtirel care se freaca de conducta de apa dinspre motor spre radiator. Aveti grija ca si conducta de apa sa cam subtiat in partea unde a frecat de cabluri, deci daca se sparge si conducta de apa e nasoala treaba. Va multumesc si va urez o zi buna. 

IMG-20161027-WA0000.jpg

IMG-20161027-WA0001.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Deschid un nou subiect deoarece tot ce am gasit pe forum sunt foarte vechi.

Am ajuns la d-nul Voinea si a bagat.o pe test( porneste mai greu la cald). M.a trimis la service sa schimb garniturile la injectorul 4 sau axa cu came cu probleme. Am luat garniturile si am schimbat, dar am descoperit cealalta problema. Acum cine a mai avut aceasta problema daca ma poate ajuta sa aleg piesele pentru a schimba tot ce e nevoie. Mentionez ca am un golf 1.9 tdi din 2008 cu 125000 km. Cand am cumparat.o avea nivelul de ulei scazut tare, deci cred ca de aici a pornit problema. Distributia s.a schimbat la 90000 si spunea mecanicul ca poate schimba axul fara sa fie nevoie sa schimbam si distributia. Daca mai merg asa cu ea ,sa spunem inca 10000-15000 se poate agrava ceva? 

Sper sa nu deranjez pe nimeni si multumesc anticipat pentru raspunsuri.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu va merge,depinde ce uzura are axul!

Piesele sunt descrise putin mai sus,dar ai mare grija daca e cu DPF sa cumperi ax pentru DPF.daca nu iei pentru 1.9 tdi fara DPF.

1.9 tdi din 2008 cu 125000 nu cred ca ceda axul...mai degraba are dublu.

Stiu ca pica cam dupa 350-400k.

Mai mergi asa pana la primavara si apoi poti sa-l schimbi nu e asa de scumpa operatia.

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai detonatii in filtrul de aer/fum la pornire/instabilitate in relanti/UZURA trecuta de limita inca merge asa.

Au picat axe si sub km astia din cauza nivelului scazut/folosirii uleiului peste 10 k km/dopurile tehnologice sarite din rampe/etc, deci NU este o regula nr.de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, vlahdacoroman said:

In principiu va merge,depinde ce uzura are axul!

Piesele sunt descrise putin mai sus,dar ai mare grija daca e cu DPF sa cumperi ax pentru DPF.daca nu iei pentru 1.9 tdi fara DPF.

1.9 tdi din 2008 cu 125000 nu cred ca ceda axul...mai degraba are dublu.

Stiu ca pica cam dupa 350-400k.

Mai mergi asa pana la primavara si apoi poti sa-l schimbi nu e asa de scumpa operatia.

Da, m.am gandit si eu sa nu aiba km astia...dar la cumparare am verificat istoricul si in 2013 a facut ultimul service la vw si avea 76000. Pana atunci avea toate reviziile la 15000 facute cam la un an + ca ajungea la ei si pentru a schimba un bec. Ma gandesc ca din 2013 pana in 2015 cand am cumparat.o eu nu putea sa faca mai mult de 100000. Dupa calculele mele nu are cum sa aiba mai mult de 200000. Dar nu se stie niciodata cu sh.urile astea. Oricum, la aspectul interior si exterior arata atat de bine ca imi era teama sa o cumpar. Multumesc de raspunsuri, asa ma gandeam si eu...sa fac reparatia prin primavara. Ms! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand schimb de ulei la 10000-12000 max,verifica mereu pe joja nivelul de ulei si pune un ulei cat mai bun,posibil axul sa fi cedat din cauza uleiului.

Oricum motorul asta duce un milion de km lejer,daca este intretinut,nu-ti fa probleme,ideea este ca va mai pica cate un injector si/sau turbina,nu mai zic de volant....deci consumabile bune si motorina.:-) 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De azi sunt si eu "fericitul" posesor al unui ax cu came uzat si un tachet trosnit. Masina este un Golf IV AXR 345K km.

Daca tot am desfacut motorul, pun si un set de segmenti. Tachetii o sa pun INA.  chiulasa am trimis-o la bucsat locasurile injectoarelor. Cand vine, o sa schimb si supapele si ghidurile lor. 

Ce marca de ax cu came si ce segmenti imi recomandati (calitate si un pret nu cel mai ieftin, dar decent). 

20161110_122820_resize.jpg

20161110_115049_resize.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacheti INA. oringuri, suruburi noi la injectoare, asta daca tot ai facut chiulasa. .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai am trimis chiulasa la bucsat orificiile la injectoare. Cand vine, voi merge cu ea la schimbat ghidurile la supape, supape, si tot ce e de schimbat, plus ax cu came cuzinetii la ax. Asta la chiulasa. Daca tot e data jos, o sa schimb segmentii la pistoane si cuzinetii la biele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
On 11/8/2016 at 9:50 AM, vlahdacoroman said:

Recomand schimb de ulei la 10000-12000 max,verifica mereu pe joja nivelul de ulei si pune un ulei cat mai bun,posibil axul sa fi cedat din cauza uleiului.

Oricum motorul asta duce un milion de km lejer,daca este intretinut,nu-ti fa probleme,ideea este ca va mai pica cate un injector si/sau turbina,nu mai zic de volant....deci consumabile bune si motorina.:-) 

 

Poti sa ma ajuti cu un sfat pentru achizitie ulei? De obicei puneam Castrol 5W40 , si am inteles ca exista un ulei Motul care este foarte bun. Sa raman la Castrol? Si la filtre bun MANN...

Modificat de alinmarian31
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am axa cu came noua OEM ,a costat vreo 700 de euro,deci e originala,am pus o de 2 ani si am facut de atunci vreo 50kkm ,in mers valorile pe injectoare cresc si variaza de la 0,1 la relanti pana la 0.9 mers....injectoarele sunt bune

am dat capacul de la motor jos si am masurat la subler camele pe cil 4....din cama de admisie lipseste max 1 mm,se simte si la deget.....cam greu de masurat cu axul montat pe masina...

@alinmarian31 in concluzie poti pune si ulei oem,daca ai bxe nu ai ce sa faci la axa .....e piesa de schimb

eu am facut schimbul si la 8000 km si ulei cu 2-3 mm peste max pe joja

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un schimb de motul x clean si vreo 4 de fuchs gt1 titan,toate 505.01

deocamdata nu da cu fum....cama de admisie incepe sa aibe uzura....atata timp cat supapa deschide si intra aer masina nu da cu fum

urmatorul schimb nu mai pun fuchs ....e prea fluid ,se vede si la ochi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foloseste OE, masoara in timp evolutia si cu acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oe este oem?

axu vechi la 200kkm era praf,probabil nu mai deschidea deloc supapa de admisie....nu intra aer in motor si de aici fumul negru

dopurile alea sunt la locul lor in rampa culbutorilor

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!