Jump to content

Probleme ax cu came 1.9 tdi


Alexandru P
 Share

Go to solution Solved by Bogdan.C,

Postare recomandată

Axul cu came a fost verificat vizual si prin masurare asa cum am scris si mai sus. 

Logurile in mers sunt ok? Se 'vede' ceva din ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89
On 4/18/2015 at 8:39 AM, kosmyn_aurel89 said:

Eu am pus cuzineti glyco, axa ae, tacheti inna, si are 40 mii, deocamdata se prezinta bine. ce-i drept mi se pare mai zgomotos motoru cu piesele astea, eu as da vina pe ttacheti. Trebuia sa pun oem.

 

On 4/19/2015 at 10:52 PM, andrei_221 said:

am folosit combinatia GLyco cu ax came AE. Nu stiu sa spun daca cuzinetii au fost prosti sau axul cu came avea rugozitatea prea mare la fusuri. 

1.jpg

asa aratau cuzinetii dupa 100 km. Cautand pe forumuri, am gasit destui care auf olosit Glyco ( la arborele cotit , nu la axul cu came) si erau dezamagiti de calitate.

 

Degeaba slefuiesti cama, s-a dus stratul de suprafata, cementarea dura, astfel ca acea cama este moarta si pe deasupra are geometria modificata , deci nu va functiona cum trebuie. Mai departe, varful fiind uzat, tachetul de sub ea va iesi mai sus decat normal, iar cama de la injector va ating in marginea tachetului, deteriorandu-se si modificand si punctul injectiei.

Ax cu came vei gasi pe Kolbenchimdt, AE  la un pret oarecum mai pamantean..... spre 1000 lei. NU are rost sa te joci cu axul cu came... 

Ieri ,dupa aproximativ a 100 mii km parcursi cu distributia am inlocuit-o cu alta identica, insemnand kit distribitie contitech+pompa apa hepu(pompa veche avea turbina de fonta, iar cea noua o avea din tabla), daca tot am umblat la distributie, optional, am inlocuit si tachetii, tot cu inna dar varianta black care sunt mai silentiosi. Cei vechi se prezentau ok, cu un usor luciu in zona de actiune a camelor( asadar am scapat si de "galagia" lor). La demontarea axului am gasit , cuzinetii axului , cei de jos, foarte uzati, ajunsi la zona aurie(la fel ca in poza pusa de andrei), iar cei de sus cu zgarieturi fine. I-am inlocuit si pe ei cu altii glyco, ei avand aprox 70mii km. Axul cu came Ae se prezinta bine dupa cei 70mii km si uns cu motul specific.

Screenshot_2016-07-05-11-52-53.png

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e de la axele AE proaste,Glyco e echipare de fabrica .(scrie pe cei vechi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, AE nu au palierele finisate la rugozitatea necesara si de asta strica cuzinetii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care au mai vazut o gramada de axe cu came mai uzate sau mai putin uzate... atasez si eu cateva poze cu axa mea cu came de la AJM (am ajuns la ea dupa ce am observat ca a crescut nivelul uleiului in baie - motorina in ulei, datorita oringurilor de la Injectoarele 1 si 2). 

IMG_20160708_192323.jpg IMG_20160708_192330.jpg IMG_20160708_192339.jpg

ps: se pare ca am facut poza la doar 3/4 din axa,dar cam toate arata la fel. \

Deci...ma asteapta si schimbarea ei? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici vorba. Eu nu vad uzuri. Doar urme normale de lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Calugar

Salut

Vin si eu in solicitarea ajutorului din partea voastra cu o problema care imi ocupa timpul si mintea in ultimele zile.

Masina e un Passat b6 din 2008, 1.9 tdi cod motor BLS. Treaba e in felul urmator: de aprox. 2 sapt am facut o revizie completa la masina, schimb distributie Conti cu pompa de apa Hepu, curea accesorii Conti, ambreiaj+volant Luk, ulei Castrol 5w30 cu filtre Mann. Toate bune si frumoase, masina merge brici pana cand acum cateva zile la o ascultare mai atenta a motorului la relanti observ o bataie/un tacanit neobisnuit si nemaiauzit pana atunci. La cateva cautari pe forum am dat de acest topic si m-am ingrozit de ce am citit aici :(

Am uploadat si doua filmulete facute in aceasta seara cu problema.. eu ma gandesc sa nu fie volant noua defecta, desi face si daca apas ambreiajul si si daca nu. Cealalta problema la care ma gandesc si de care imi este frica este descrisa aici in topic destul de clar :(

 

Astept sfaturi si pareri. Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Calugar

Un mic update: azidimineata am trecut pe la mecanicul care mi-a lucrat la masina si lui nu i se pare nimic in neregula. E drept ca nici nu facea atat de tare, ca la stomatolog.. cand ajungi nu te mai doare nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura axei cu came in primul rand se manifesta prin "rateuri" in admisie/ in filtrul de aer se aude cel mai bine.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea. Am o mica probleme la care doi mecanici au spus ca ar fi cauzate de axa cu came si ca ar trebui sa demonteze ca sa vada cum se prezinta. Deocamdata am amanat operatiunea si va rog sa-mi spuneti daca simptomele suna a axa cu came sau nu.

Masina merge bine, Golf 5 2008 1.9TDI 115 mii km reali (cumparata de noua) insa cand opresc lent la semafor simt ca motorul se balangane fata spate cateva secunde si apoi se calmeaza. La relanti daca turez in gol undeva pe la 1100 rpm se simte aceeasi balanganeala. volant e schimbata recent si tampoanele de la motor se prezinta bine (au spus ei). Injectoarele au corectie mica, undeva pe la +-0.2

Mie mi se pare ciudat ca motorul se sa balangane de la axa cu came dar asa au spus doi mecanici, voi ce spuneti? Ce teste sa fac ca sa-mi dau seama daca e axa cu came uzata fara sa desfaca motorul?

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cand aveam axa  uzata aveam fum la greu si corectia mare pe injectorul 4...ca sa vada axa cu came nu o sa ti desfaca tot motorul ci numai capacul de pe chiulasa

 

eu zic sa mergi pe mana mecanicilor,la ce ai postat tu nu cred ca colegii de pe forum te pot ajuta mai mult

motorul poate sa tremure si de la o cantitate injectata mica,,,pe grupul 1 poti vedea cant inj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan.

Pune un print screen cu, grupurile 001/004/013/015/018.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am putin fum la pornire si cand dau cu spatele nu e fum dar miroase cam tare daca am geamul deschis.

Maine fac o poza cu grupurile de mai sus, multumesc pt. ajutorul de pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Calugar
3 hours ago, romytaxy said:

Uzura axei cu came in primul rand se manifesta prin "rateuri" in admisie/ in filtrul de aer se aude cel mai bine.

 

Nu am sesizat rateuri in admisie desi am desfacut furtunul acela din plastic de la grilajul din fata si l-am ascultat.

Totusi mi se pare ca seamana zgomotul cu cel din filmuletele postate de alti colegi.

Alte pareri privind sursa acestei batai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da filtrul de aer jos si vezi cum se aude/da  capacul de pe chiulasa jos si verifica vizual axa si apoi masoara l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Calugar

Ok am sa incep prin a da jos filtrul de aer si voi reveni cu rezultatul.

Merci pt moment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adrian Calugar si eu aveam un zgomot asemanator, care aparea doar cu motorul rece si cam odata de 2 ori pe saptamana. Zgomotul disparea dupa ce se incalzea motorul, si deci de  cate ori ajungeam cu masina la mecanic nu se mai manifesta. Am umblat pe la mai multi mecanici in Cluj si cand le descriam problema habar nu aveau. Pana la urma am reusit sa conving cu greu un service sa desfaca motorul si problema era ca tot cadeau ceva dopuri tehnologice de la axa cu came, care tin presiunea la ulei si asta facea ca tachetii sa nu se amorseze cum trebuie. Am descris toata problema mea pe larg tot pe acest topic si am pus si filmulete aici: 

 

Cum au zis si colegii, cand iti face zgomotul acela, e de ajuns sa desfaci capacul de la filtru de aer si daca se aude un zgomot ca un "bum bum bum" in tubulatura aia, atunci sunt mari sanse sa fie o problema la axul cu came, tacheti sau dopurile acelea tehnologice de la axul cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Calugar

Salut din nou,

@Laurentiu M Multumesc pentru sfaturi, am citit tot topic-ul, si defapt problema ta m-a indemnat sa imi indrept atentia spre axa cu came, pentru ca eu initial (ca si tine) banuiam un zgomot de la volant. 

Am reusit sa desfac in dimineata asta capacul de la filtru de aer si sa fac doua filmulete. Evident nu a facut asa de tare ca de obicei. 

Atasez cele 2 videouri facute si va rog mult sa imi spuneti parerile voastre. Eu sincer nu pot sa-mi dau seama...

Va multumesc mult pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai nimic, e amuzant cum cauti o problema ca si cum ai vrea sa fie acolo.

 

Cam asa se aude, bineinteles la o intensitate mai redusa: 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Calugar

Nu imi doresc deloc sa fie acolo problema, si nu pentru ca ar fi atat de grav cat pentru ca nu stiu unde as duce masina la reparat :( In Targu-Mures suferim rau pe partea asta de mecanici, si de-asta mi-am si indreptat atentia spre forum.

Merci pentru parere, m-am mai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adrian Calugar, nici eu nu aud in filmuletele tale cu filtrul de aer zgomotul specific care se auzea la mine. Totusi si la mine cand se manifesta problema se auzea la o intensitate mult mai redusa decat in filmuletul pus de colegul deenman. Probabil la masina aceea problema este foarte accentuata.

Oricum mai tine problema sub observatie. Si la mine la inceput treceau si 1 luna - doua in care nu facea deloc, dar circulam cu masina doar de 2-3 ori pe saptamana. Eu am umblat asa 1 an jumate pana am reusit sa ii dau de cap. Oricum nu se strica asa subit sa ramai in drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In filmuletul pus de deenman, problema este deja critica. La tine era utild aca si turai putin motorul, ca sa vedem ce se aude. Momentan, din ce ai postat, nici eu nu sesizez o rpoblema directa. Monitorizeaza in perioada urmatoare situatia. Vezi cum si daca evolueaza. Daca sunetul se amplifica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/13/2016 at 9:29 PM, romytaxy said:

Pune un print screen cu, grupurile 001/004/013/015/018.

Am atasat grupurile. In poza cu 819 rpm nu stiu de ce nu a iesit corectia la injectorul 4 insa se vede in cealalta poza la 1092 rpm.

Cred ca te gandeai la injectoare dar dupa cum vezi ele par in regula sau e ceva ce nu e bun in valorile atasate?

Poza la 1092 am facut-o la zona de turatie unde tremura motorul si chiar se simtea destul de bine atunci cand am facut poza.

Poate fi axa cu came problema la mine? 1.9TDI 105cai 115 mii km reali luata de noua insa condusa de doi incepatori in oras, turatii mici, multe opriri de motor la inceput, etc.

Golf 001 004 013.jpg

Golf 004 013.jpg

Golf 015 018.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci chiar arata destul de bine totul, acum poti face si un BS pe 003 sa vedem cantitatea de gaze recilculate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!