Jump to content

New Skoda Superb


ARDEI_IUTE
 Share

Postare recomandată

Am foast de curand la Brady si am vazut 3 Superburi: doua TDI-uri si unul 1.8 TSI. Nu am condus nici una din ele, asa ca impresiile sunt doar estetice. Si m-am urcat putin in cea pe benzina, care era deschisa, dar nu am avut timp sa vad tot. Alaturi era si o Octavie 2, asa ca am sa mai fac referire si la Octavia, pe care acum o cunosc.

Prima impresie este ca e mare, chiar putin masiva. Pentru mine e un amestec nedefinit clar intre eleganta si robustete, cu accente de agresivitate. Totul e mare: rotile mari, de 18 inches (recunosc ca i-ar sta bine cu niste roti mari, dar de 17 "), cu usi mari, cu oglinzi mari, insa manerele la usi prea mari si butucanoase, iesite mult in afara si cu muchii (fata de clantele de la Octavia, arcuite mai discret), cu nervuri pe capota parca mai pronuntate, cu botul agresiv prin masca cu dinti mai rari (ca la Roomster si noua Fabia) si faruri taioase.

Spatele masiv, cu portbagajul adanc si inalt si, in acelasi timp, cu linia de deschidere a capacului jos, la capatul mainii. Toate aveau tevile de esapament (duble) nichelate, ceea ce mie mi-a fost refuzat la Octavia. Culmea e ca spatele si stopurile mi s-au parut mai acceptabile decat botul.

Am tras cu coada ochiului si la Octavia. Mi s-a parut mai echilibrata ca marime pentru nevoile mele si mai armonioasa ca volume si linii mai rotunjite, dupa gusturile mele. Chiar si dupa genul din limba romana, spunem o Octavia si un Superb, nu?

La interior, am gasit eleganta, cu accente de lux, chiar spre inutil unele. Bordul se vrea luxos, cu imitatie de lemn printre plastic si nichel. Nu imi plac gurile de aerisire, ca la VW, care acum nu se mai inchid neted, ca la Octavia. Ceasurile mari, ca la Octavia, dar ingropate in fundul a doua tuburi nichelate parca si alea, ca la o masinarie a lui Jules Verne, inghesuite cu benzina si apa la un loc si intre cilindrii astia doi se afla un Maxi Dot mic, mic de tot! Atunci, de ce mai e Maxi Dot?

Mai are, de exemplu, jaluzea peste gaurile de sticle de langa schimbator. Nu cred ca voi trage vreodata jaluzeaua aia. Mai are din cotiera, in fata, o cutiuta patrata, care se deschide pe verticala, dar insuficient de mare ca sa pui ceva util in ea.

La aerul conditionat, in spate, nu mai are aerisire pe mijloc, ca la Octavia, dar, in schimb, are cate o suflanta in stalp pentru geamurile laterale din spate, ca sa nu se mai abureasca si ele.

In schimb, mai in spate, doua surprize neplacute: luneta este foarte mica, (parca din ce in ce mai mica!) iar tavanul are o lasatura imediat dupa cap, careia nu-i vad rostul la ce ar folosi (decat ca sa micsoreze luneta, evident!) si pare a fi pe langa inestetica si incomoda la cap. Lumini in spate in tavan, una normala centrala si doua spoturi laterale.

Despre preturi pot sa spun, insa, fara a le divulga (desi era o lista cu ele in geam), ca, in afara de motorizarea de varf de 3,6 FSI, V6, 4x4, de 260 CP, cu DSG, sunt mai aproape de un nivel relativ accesibil, decat de lux. Adica, mai scumpe decat la Octavia, dar rezonabile. Si sunt sigur ca raportul pret/calitate este favorabil cumparatorului.

M-am intrebat si eu cui se adreseaza?... Tinerilor, in general? Nu cred, pentru ca Superbul nu va fi niciodata un model sport. Seniorilor, care cauta confort, eleganta si prestigiu? Iarasi nu, pentru ca masina nu are inca un nume de renume si are accente agresive in ea. Poate lupilor tineri (gen directori tineri) care cauta sa iasa in evidenta cu ceva nou si sa isi etaleze rangul si starea materiala, dar nu au renuntat inca la ideea unei curse cu masina, eventual in bataia vantului, daca ar fi decapotabila.

Am ramas cu o impresie nedefinita. E un amalgam de grandoare, eleganta si, totodata, agresivitate, inscriindu-se in linia tot mai agresiva a ultimilor modele, vazuta inclusiv la Skoda. Nu a fost o iubire la prima vedere si nici o uimire sa cad pe spate. Rational, insa, cred ca este o masina buna, care tinteste sa se infiltreze intr-o nisa de piata, la inceput ca aschia si apoi sa-si faca loc, devenind ditamai reteveiul. :P

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma puteti lumina si pe mine cand s-au schimbat datele tehnice ale motorului de 1.4TSI (primul din clasa de 1.4)? Am vazut ca pe Superb motorul de 1.4 are 92kW adica 125CP. Pe site-ul de la VW si pe brosurile de Passat, Golf V etc., apare motorul ca avand doar 90kW adica 122CP. S-a facut un update / upgrade la acest motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vis a vis de preturile pe care dealeri le vehiculeaza "off the record" am o mare nelamurire.Sunt cu 4000-5000 euro mai mici decat cele de pe site-ul oficial din Germania www.skoda.de pe aceleasi echipari(identice) confort,ambition,elegance.Oricat de promotionale si de agresive se vor aceste preturi diferentele mi se par ENORME.Exemplu cel mai concludent este la 2.0 tdi 4x4 170 cp ambition si elegance unde diferentele sunt de peste 7000 euro!!!Inca o data, echiparile standard sunt IDENTICE.Si chiar ma umfla rasul la gandul cum s'o simtii cetateanul din oras care saptamana trecuta a venit cu una din asta din Germania cand va vedea diferenta asta de pret care oricum creste datorita drumului,formalitatilor de acolo si de aici!Dar de, sa fi PRIMUL costa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GEK77:

Pe Superb II e motorul CAXC iar pe Golf e CAXA. Fiind atat de apropiate ca si performante, probabil ca exista diferente constructive minore.

Acest CAXC e si pe Passat, pe A3 si pe diverse modele Seat.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabie: esti sigur ca listele de dotari sunt fix la fel? Eu nu am analizat la Superb, dar la Octavia diferentele sunt maricele intre dotarile Germ si RO. In plus se zice ca la masinile cu destinatia Ro se mai taie de pe la senzori, diferente de cauciucuri, etc. Iar ce mai ramane e diferenta de taxe probabil. Sa nu uitam ca (cel putin teoretic) puterea de cumparare in Germ e un pic mai mare decat in Ro, asa ca "le merge" si cu preturi un pic mai mari.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hiro: am gasit si eu cele 2 coduri diferite (astea dupa ce am primit informatia de la tine - mersi).

Interesant de stiut ar fi ce s-a schimbat. Poate doar o unitate de control sau un update de soft sau poate chiar si o piesa mecanica (aici ma refer la constructia motorului). Avand in vedere ca motoarele sunt "relativ" noi si inca nu prea exista date de anduranta / fiabilitate / robustete iar multi isi ridica semne de intrebare referitor la acest motor, ar fi interesant de aflat daca motoarele CAXA de 122CP au un "bug" sau doar s-a reusit cresterea performantelor (vezi 1.4MPI de la 75CP la 80CP).

In ceea ce priveste preturile, sper ca ele sa fie cele din listele postate. In general stiu ca masinile vandute in Germania au (la aceleasi dotari) preturi mai mari. E adevarat ca la unele modele difera dotarea de serie (de ex. O2), dar configurand masina in Romania pentru a ajunge la aceleasi dotari, am obtinut oricum un pret mai mic decat cel din Germania. De aici probabil si discutia cu cele 2 benzi de fabricare pt. Europa de V si cea de E.

(@Moderatori: poate trebuie mutat o parte din topic in alta arie sau creat unul nou la "motoare pe benzina". Eu la Superb am gasit aceasta diferenta intre motorizari si din acest motiv am deschis discutia)

Modificat de GEK77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabie: esti sigur ca listele de dotari sunt fix la fel? Eu nu am analizat la Superb, dar la Octavia diferentele sunt maricele intre dotarile Germ si RO. In plus se zice ca la masinile cu destinatia Ro se mai taie de pe la senzori, diferente de cauciucuri, etc. Iar ce mai ramane e diferenta de taxe probabil. Sa nu uitam ca (cel putin teoretic) puterea de cumparare in Germ e un pic mai mare decat in Ro, asa ca "le merge" si cu preturi un pic mai mari.

Sunt IDENTICE si crede-ma ca stiu ce spun.Si eu sunt nedumerit pentru ca lucrul asta nu era valabil inainte.Diferentele sunt foarte mari de pret ca sa taie un senzor o chestie ceva.Oricum si indiferent care realitatea eu consider ca SUPERB 2 este de acum un succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva este o greseala. Sau la preturu, sau la dotari.

Desi, daca te uiti pe mobile.de, sunt dealeri germani care vand masina la preturi f bune (de regula se mai adauga un 500-700 taxa de preluare, dar tot sunt mici)

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dezamagit_de_mobel

exista asa ceva : banda de fabricare ptr Europa de Est si una ptr Vest?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista asa ceva : banda de fabricare ptr Europa de Est si una ptr Vest?

E o "legenda"care se vehiculeaza de ceva timp vis-a-vis de masinile pt vest cat si pentru est si mai nou pt piata americana care se zice ca are calitatea cea mai low de fabricatie dar nimeni nu poate sa vina cu argumente clare decat ca "domne' yo am luat'o din germania direct si merge brici iar vecinu' o luat'o de aici si s.ervice cu ea"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic: cele 2 benzi diferite de asamblare sunt o fictiune. Va dati seama ce inseamna pentru o fabrica sa aiba 2 benzi diferite de asamblare pentru acelasi autoturism? Ai nevoie de spatiu dublu, investitie dubla in automatizare etc... In plus, daca vine un strain si cumpara o masina de la noi si-i pica in drum sau face accident datorita unei defectiuni unde credeti ca ajunge? La dealer-ul ce a vandut masina sau la producator? gata off topic:

Cred ca e momentul sa ne mai calmam cu preturile. Masina intra in curand pe piata romaneasca (am citit ca poate fi achizitionata din 29.09.2008 parca). Hai sa mai asteptam putin caci altfel discutam "discutii".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic: cele 2 benzi diferite de asamblare sunt o fictiune.

Evident ca e 1 singura banda, insa se stie ca masina X pleaca in Ro si masina Y e pt piata germana. Cum explici faptul ca NUMAI in Ro se ofera roti de 15 cu cauciucuri Matador? :salut: In Germania asa ceva nu s-a vandut si ma indoiesc ca au dat rotile masinii jos in momentul in care au suit-o pe trailer cu destinatia Curtici :(

VIN decoder a mai aratat ceva diferente, dar nu le mai tin minte. Pt cine are un decoder si e interesat, ii pot pune la dispozitie un VIN de O2 Elegance Germania sa il compare cu unul de RO.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Urmaresc de multa vreme topic-ul acesta si vreau sa va spun ca azi m-am urcat in noul Superb... :Driver: ^_^ =fara cuvinte.Sotiei i-a cazut mandibula pe jos...

Impresii: in spate cu scaunul soferului reglat pentru mers, asa ca pentru mine (eu 1.85) mai aveam pana la spatarul din fata cam 20-25cm(nu exagerez, o sa vedeti si voi), banchete spate fff comfortabile si putin mai moi, portbagaj asemanator octavia(asa mi s-a parut) oricum masina arata super.

Preturile date de dealer sunt aceleasi cu lista de la post-ul #173, deci sunt corecte.

La dotarile care le ofera, adica mai mult decat full, si la preturile practicate, deja e peste concurenta.

Eu astept Oct facelift, dar nevasta a avut orgasm cand s-a urcat in Superbul nou (nu-mi dati warn) si se gandeste numai la el... :)

Oricum sa auzim viitorii posesori de Superb nou, si sa auzim rezultatele la testele de siguranta si cat de rigidizata e caroseria.

Va salut pe toti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la testele Euroncap, ma astept sa fie prima Skoda de 5 stele...ar fi cazul de aceasta data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si am vazut-o si eu live si trebuie sa va marturisesc faptul ca sunt putin dezamagit de calitatea plasticelor de pe portiere. Sperat ca Superb 2 sa tinda spre clasa premium/lux dar totusi materialele folosite la interior sunt la nivelul lui Superb1. In rest imi place ca au pastrat spatiul interior generos si ca au introdus variante cu 4x4.

Modificat de florin1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sperat ca Superb 2 sa tinda spre clasa premium/lux dar totusi materialele folosite la interior sunt la nivelul lui Superb1.

Superb nu are cum sa foloseasca materiale mai bune decat pe Passat. Skoda ramane o marca populara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie Superbul mi s-a parut mai premium in interior decat Passatul :lol: Inseamna ca nu m-am uitat atent.... :)

Vad ca s-au mai "inselat" si altii: http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/skod...1701&page=3

"There's a real touch of class about the interior of the Superb - it looks and feels genuinely upmarket with a classy design. The quality of the materials used is top notch and the finish is superb with all the controls and switches working with real precision. It's fair to say the interior wouldn't look out of place in a premium executive saloon costing twice as much"

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu rvacaru; noul Superb este peste Passat la calitatea interiorului; de fapt nu e o surpriza deloc, Octavia 2 a fost mai calitativa decat Golf 5 la interior. Asta o poate confirma oricine s-a uitat cu un pic de atentie la ambele masini.

Iar noul Superb este - vorba unui amic care lucreaza la Porsche Bucuresti - "Bentley!" :) Bine, pastrand proportiile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vreau sa pornesc nici o discutie contradictorie O2 vs G5 pe aria Superb. Si mie mi-a lasat impresia noul Superb ca beneficiaza de materiale ceva mai placute la interior decit Passat-ul dar nu ma pot pronunta definitiv pina nu le compar "live". Cit priveste O2, avem 2 la firma si 2 G5 si dupa parerea mea nu este cu nimic mai calitativa la interior O2 decit G5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No offence...dar poate-mi spuneti si mie cum va puteti da seama de calitatea materialelor folosite. Plasticaraiele de pe bord sunt texturate, imbinarile nu se mai vad la nicio masina noua, stofa tapiseriei e data si in fisa tehnica etc. Ma indoiesc ca exista cineva care poate sa spuna ceva legat de materiale fara sa ia o proba si sa faca teste (sau sa demonteze un plastic si sa citesca PA6, POM, PVC si alte materiale folosite).

In general se discuta despre impresia "optica" pe care o face un interior. Nu prea exista cineva care sa se fi plans ca i-a crapat bordul sau ce stiu e ce altceva. Un material plastic foarte bun dar fara o textura, va face de fiecare data o impresie proasta fata de un material casant cu o suprafata frumos texturata. Stofa folosita se arata in timp cat e de calitativa: sa nu apara cute, sa nu se deterioreze usor etc.

Iar cum impresia optica e o parere subiectiva, topicurile astea nu au niciodata o finalizare asa ca sa vorbim de functionalitate.

Am mai mentionat conceptul Twindoor ca fiind genial. O sa mai adaug un mic punct legat de frumusete: afisajul pentru pasagerii din spate cu temperatura si ceasul (ce fain ar fi fost si in spate un MFD :)... era ca in avion unde te benoclezi la ruta, altitudine, viteza....probabil va urma).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca mai este vorba sa mai crape bordul ca la dacia 1310, si nici sa trebuiasca prelevate probe de plastic sa faci teste, ci este vorba de sentimentul pe care ti-l lasa cand atingi acel plastic. Repet, mie personal mi s-au parut ca plasticele de pe portiere nu sunt foarte placute la atingere. Si sigur nu se supara nimeni daca ne spunem parerea, ca doar suntem pe forum.

Modificat de florin1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin1: Post-urile anterioare se refereau strict la calitatea plasticului. Ceea ce spui tu ca se "simteau" mai bine la atingere este un punct de vedere subiectiv (exact ca si expresia "aratau" mai bine). Eu am vrut sa previn doar flame-uri de genul "calutul meu e mai frumos decat calutul tau".

O parere obiectiva asupra interiorului unei masini ar fi (si ma refer la bord):

- am lovit cu pumnul in el si se auzeau vibratii

- am apasat zona cutare si materialul era rigid si paraia, fata de masina cutare unde se simte o mica elasticitate si niciun zgomot (un material plastic mai rigid se si crapa mai repede la impact si totodata poate sa creeze aschii periculoase la spargere)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut si eu live Skoda Superb la PBA. Fata mi s-a parut reusita, spatiul interior exagerat de mare (comparabil cu S-class), stopurile spate OK. Ce nu prea am digerat bine a fost deschizatura aceea care a ramas intre bara spate si capacul portbagajului. Acesta are rolul de maner dar mi se pare exagerat de mare (cat latimea portbagajului). Arata de parca a fost lovita in spate si reparata de niste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!