Jump to content

New Skoda Superb


ARDEI_IUTE
 Share

Postare recomandată

Na am vazut si eu minunea. Tocmai vin de la dealerul Skoda. Ce sa zic, nevasta-mea a sintetizat cel mai bine intr-o singura propozitie: "pfua, ce miroase a Audi in interior" Masina pare brici, partea frontala, interiorul de nota 10. Spatele e oribil, sa speram intr-un combi care sa "dreaga busuiocul".

Mi-a placut si TwinDoor, e interesant conceptul si usor de folosit (sunt curios cat de fiabil va fi in timp). La interior am ramas mut. E adevarat masina avea Columbus, piele, DSG... dar calitatea asamblarii si a materialelor este oricum uimitoare. Foarte reusit designul interior (si dpdv ergonomie si dpdv feeling), te simti ca acasa din primele minute. E risipa de spatiu pentru pasagerii din spate, iar de portbagaj ce sa mai zic Nu este o masina care sa ma intereseze (eu o vad undeva intre Passat si Audi A6); inca nu imi e clar carui target i se adreseaza. O familie de 50+ ani ar putea fi atrasa de masina asta, insa atunci spatiul/confortul din spate e inutil. Mai degraba o vad buna de masina de firma, are prestanta, ofera foarte multe si pentru pasagerii din spate si, in plus, are si un portbagaj imens si usor accesibil. Eu n-as avea (dpdv practic) ce sa fac cu asa un transatlantic. Pana si O2-ul mi se pare obositor de condus in oras... dapai dihania asta de Superb. mi-ar placea sa ma astepte la iesirea din oras spre autostrada, acolo cred ca as aprecia-o din plin

PS: Azi am facut testdive cu Aygo si Noul Twingo, asa ca Superb n-am mai vrut sa si misc din loc, m-am uitat doar static, mi-ar fi distrus impresiile despre cei 2 pitici. Omul insa a fost amabil, mi-a taiat 5mii eur din pretul de catalog daca o iau pe aia din showroom (habar nu am ce motor avea, am remarcat doar ca e benzina, Elegance, DSG, Columbus, piele, trapa, etc). Daca ma pun pe treaba si trag 2-3 copii, il mai caut eu dupa facelift (pentru un combi) peste cativa ani, dupa ce invata Skoda sa o faca bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai degraba o vad buna de masina de firma, are prestanta, ofera foarte multe si pentru pasagerii din spate si, in plus, are si un portbagaj imens si usor accesibil.

Ai pus punctul pe i. In Romania o vor cumpara-o bancile (Banca Transilvania in special) si firmele ce au nevoie de masina luxoasa la pret de A klasse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca apare si un Combi sunt sigur ca intra bine in familiile cu copii (din Vest, cel putin)... la concurenta cu O2 Combi :icon_thumright: Ceea ce ar fi bine :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut-o de pe la inceputul lunii august, cand am ajuns prin praga. acolo deja existau si taxiuri cu noul superb. masina e foarte frumoasa. mie imi place cu toate ca inca nu sunt sigur de spate. optiunea twin-door mi se pare excelenta. o idee foarte buna. sa asteptam impresii de la primul posesor de noul superb de pe forum. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la unii dintre noi nu prea le place spatele acestei masini dar in rest nu cred ca poate sa aduca vreun repros acestei masini :icon_thumright: acum chiar ca este "superb" :D bine ca si varianta din urma a fost reusita parerea mea ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare ieftin modelul confort , 1.9 tdi 105 cp , costa 20041 euro, tot atata costa o octavia 2 , acelasi motor , elegance + xenon+ pdg+jante 16 + stergator luneta + senzori spate + culoare metal.

Dar superbu e ..... superb :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o masina mortala, cel putin din poze, aproape ca as fi vrut sa astept lansarea inainte sa-mi iau passat-ul. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar povestim de 105 cai pe skoda superb? ridic spranceana cand aud de aceasta motorizare impresionanta optima doar pentru al cara pe nush ce arhimandrit imbuibat pe banii enoriasilor fraieri platitori de cotizatii (ca nu cumva sa fie bruscat de cuplu si putere pe locul din spate)...

imaginea plastica de mai sus am asociat-o cu o octavie neagra a unei arhiepiscopii (nu spun care) pe al carei sofer l-am vazut in actiune (ma mir ca PSul care statea pe locul din spate nu zicea nimic...)

Modificat de Diesel
Offtopic grosolan. Propozitiile incep cu majuscula. Warning.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@FABIAn: Nu inteleg de ce sa nu discutam despre toate motorizarile...poate doar ca goana dupa cai putere isi spune iar cuvantul in Romania?

Este adevarat faptul ca daca ai in dotare (sau ai condus mult timp) o masina cu o motorizare puternica, un motor mai slab sa nu-si faca "remarcata" prezenta, dar sa discutam despre fapte / cifre.

1.9TDI 105CP 0-100 12.5s Vmax 190km/h

2.0TDI 140CP 0-100 10.2s Vmax 207km/h

Avand in vedere ca nu o sa "tragem" liniutze in viatza de zi cu zi, consider diferenta de 2.3s in acc. de la 0-100km/h aproape "insesizabila". La capitolul Vmax, sigur cei 17km/h inseamna "cireasa de pe tort".

Pentru a face o diferenta si mai clara o sa introduc si datele "micutzului si contestatului" motor de 1.4:

1.4TSI 125CP 0-100 10.5s Vmax 201km/h

Cred ca se vede clar ca "micutzul" se apropie foarte mult de motorul de 2.0TDI 140CP si totusi el ridica semne de intrebare: motor de 1.4 pe barca asta???

Cele mai importante cifre ce trebuie comparate sunt cele de elasticitate (ele apar mai rar pe fisa tehnica a masinii). De ex.:

acc 60-100 in treapta IV / 80-120 in treapta V (cifre date pt. Golf V pentru ca nu am date de Superb la ora actuala)

TSI 122 PS: 7,4s / 10,3s

TDI 105 PS: 7,0s / 9,9s

Ce observam? Chiar daca pe datele din fisa tehnica motorul de 1.4 e comparativ cu cel de 2.0TDI, la elasticitate e "papat" pana si de cel de 1.9TDI. Din pacate nu am date despre cel de 2.0TDI, dar cu siguranta diferentele nu sunt semnificative.

Mai merita sa spunem ca vechiul 2.0FSI 150CP e identic in datele tehnice cu cel de 1.4TSI 122CP?

Cum de e mai importanta elasticitatea decat acc. de la 0-100 si Vmax? Simplu...este ceea ce folosim cel mai frecvent pe sosea. De cate ori trebuie sa depasesti un TIR / autoturism accelerand de la 0-100? Cel mai frecvent o sa intalnesti masini ce se deplaseaza in gama de viteza 80-120 (si nu ma refer la autostrada), iar in aceasta gama de viteza, toate motorizarile oferite pe noua Superb sunt suficiente.

Daca tot am mentionat autostrazile, pentru ele ajunge si motorul de 1.6MPI de 102CP (de pe Passat 3C). Nu este o fictiune ci o realitate deoarece nu mai esti presat sa faci depasiri intr-un timp cat mai scurt.

(scuze pt. micul off-topic dar oricum se discuta si despre motorizarile noii Superb)

Revenind la Superb. E o masina extraordinara. Ma mira faptul ca acel concept Twindoor nu a aparut prima data pe Passat. Cati nu sunt aceeia ce discuta despre hatch sau sedan. De la mine: 10 din 10 -cea mai geniala inventie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari GEK77, excelenta explicatie.

Motorul de 1.9 s-a dovedit unul foarte bun si ca un mic oftopic, si eu il am pe passat 3c si sunt foarte incantat de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma s-a deschis sezonul de drive-test la noul Superb?

Nu am citit sa se fi facut lansarea, nici dealerul local nu mi-a trimis vreo invitatie cum facea pana mai ieri la fiecare lansare grandioasa...a se citi cu spectacol si cu masa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit eu acum un mail de la Brady din Bucuresti in care ziceau ca din octombrie se deschide sezonul :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut eu astazi cateva bucati expuse la AutoGrup Constanta. Ce sa zic ... imi curgeau balele pe langa ea. Chiar ma gandeam cu sa dau foc la Passat si poate ... cine stie ... pe Casco, mai pun eu ceva ... si imi iau si eu una :P

Masina e de belea, mi-a placut la nebunie, e lucrata la milimetru, totul de un rafinament extrem. Plus spatiu de stai in ea ca in jacuzzi. Si cand m-am uitat la pret si am vazut ca costa tot cat am dat eu si pe Passat ... am cam dat in hepatita ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ufff...n-o mai laudati atata ca se supara ceilalti posesori de Passat. Cum dle, o Skoda Superb sa fie chiar asa...mai tentanta ca un VW Passat B6...

Eu, unul interesat de marca Skoda in general, imi pastrez dreptul de a nu crede ca e asa cum spui, pana cand o sa vad masina cu ochii mei.... :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diesel, masina pare sa fie lucrata foarte bine... si mai e ceva... se arata la dealer variante de top, cu piele si minuni. E normal sa "iti ia fata" :) Nimeni nu iti arata un Clasic cu "climatic" si tapiterie stofa neagra :)

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect rvacaru...totusi tind sa cred ca, classic-ul de la Superb difera mult fata de classic-ul de la Octavia...Plus ca la 23.000 iti iei dotari destul de bune la Superb.

Cat despre cum arata masina in poze... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diesel, masina pare sa fie lucrata foarte bine... si mai e ceva... se arata la dealer variante de top, cu piele si minuni. E normal sa "iti ia fata" :D Nimeni nu iti arata un Clasic cu "climatic" si tapiterie stofa neagra ;)

Nu ma indoiesc de asta...desi inca n-am vazut-o. Incercam doar sa mai domolesc entuziasmul. Altfel iar o sa ai de lucru intr-un topic de versus, la fel cum a fost acela Jetta vs O2... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea din fata e frumoasa si interiorul dar mie nu imi place spatele - dupa parerea mea seamana foarte mult cu Renault Laguna II (model 2002-2004), stopurile parca ar fi la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ufff...n-o mai laudati atata ca se supara ceilalti posesori de Passat.

Ghinionul lor (si al meu)

Cum dle, o Skoda Superb sa fie chiar asa...mai tentanta ca un VW Passat B6...

Stiu ca suna, poate, cam ciudat, dar, daca nu ma crezi, fa un drive-test cu noua Superb ... o sa ma intelegi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma indoiesc de asta...desi inca n-am vazut-o. Incercam doar sa mai domolesc entuziasmul. Altfel iar o sa ai de lucru intr-un topic de versus, la fel cum a fost acela Jetta vs O2... :coffee_lol:

OffT:

Nuuuu... m-am lamurit intre timp :D Nu trebuie sa aiba toata lumea o masina buna, ieftina si frumoasa :D Vorba aia: Fiecare cu amortizorul sau de capota. Eu in ultima vreme savurez amuzat faptul ca pe strada (in Germ) vad zilnic o gramada de O2-uri insa pentru un Jetta trebuie sa ma duc pe o anumita strada unde e una gri :lol: (nici la handler nu prea au, ca nu se cumpara) :D

OnT:

Oricum, Superbul si-a batut "fratii" din start, ce sa mai comentam?

http://www.autobild.de/artikel/vergleich-a...sat_734708.html

:D

Mai am 2 teste (germ, pdf) in care "bate" un C-Klasse, un Mondeo si inca o data pe un Passat TDI. Daca intereseaza pe cineva, le pot uploada undeva pe net.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am 2 teste (germ, pdf) in care "bate" un C-Klasse, un Mondeo si inca o data pe un Passat TDI. Daca intereseaza pe cineva, le pot uploada undeva pe net.

Desigur, orice test si masuratori sunt de larg interes, poti sa lasi linkurile in acest topic. Multumim pt informatiile proaspete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate forumul nu ma lasa sa le pun direct aici (au 1.5MB+ fiecare) asa ca iata-le mai jos:

Superb 1.8 vs C-Klasse vs Mondeo: http://www.dump.ro/download.php?id=19930&a...uCgvCYYFYFKxZHO

Superb vs Passat TDI: http://www.dump.ro/download.php?id=19932&a...wac1cPSHIEn8yS0

(linkurile se sterg automat daca nu sunt accesate la fiecare 30 zile)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi a sosit una si la dealerul local.Masina este un ambition 2.0tdi 140cp cu pret 19590-23312 cu tva+xenon si mp3 cu touch screen adica 24419.E mai mult decat OK din toate punctele de vedere finisaje,spatiu fata-spate,portbagaj etc.am si lista de preturi cu optionale si mi-a luat ochii modelul ambition 2.0tdi CR DPF 4X4 170cp cu dsg 21890-26049 cu tva sau fara dsg manuala 6 trepte 21590-25692 cu tva plus ceva optionale nu sare de 27000 si e la nivel de rs ca pret dar cu 4x4 si alta clasa.Ca sa nu mai vb de comparatia pretul unui passat 2.0 4motion

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!