Jump to content

Oprire motor in mers


adrian_vw
 Share

Postare recomandată

în urmă cu 3 ore, gg75 a scris:

Cum se face verificarea? In ultimele 3 service-uri mi s-a spus ca a fost verificat, dar o sa ma apuc sa verific eu. Totusi, cum?

 

Sau datorita senzorului de la axul cu came?

000833 - Camshaft Position Sensor (G40) 
               P0341 - 006 - Implausible Signal - Intermittent

Din cate stiu eu fara g40 si g28 motorul nu porneste deloc. la tine eroarea pe g40 nu este permanenta deci motorul poate porni fara probleme de aceea eu zic ca poate fi o problema de cablaj. Verificarea este una destul de simpla, ai nevoie de un multimetru sa poti masura continuitatea firelor de la mufa senzorului pana in mufa de la ECU. Daca cablajul este bun atunci senzorul poate fi defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara g28 nu porneste.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Florin si gyo80ag. Mai schimb odata senzorul de ax came (G40).

Cat despre injectorul 2 daca va uitati la sfarzitul fisierului text atasat marti, apare ca fiind cel mai bun.

16:14:42 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
  1.08 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 1
  -0.82 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 2
  -0.27 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 3
  0.02 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 4

La service mi s-a spus ca trebuie inlocuit injectorul 1.

Revin dupa inlocuire G40.

Sarbatori cu bucurie!

Sa nu va supere fiarele si nici radarele! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 12.10.2022 at 13:21, gg75 a scris:

Curatarea jgheabului din fata parbrizului s-a facut in alt service anul trecut, cu ocazia verificarii cablajului inainte de inlocuirea senzorului de ax cu came (G40). Nu am fost prezent deoarece acolo se insista pe treaba asta, sa lasi masina la ei si sa o iei inapoi cand te anunta ca e gata. La mine a durat o saptamana si pot spune ca dupa vreo 4 zile, cand am trecut pe acolo, era un kilometru de fire desfacute care ieseau din compartimentul motor. Nu credeam ca le mai aduna.

In fine, nu fac offroad, merg numai pe asfalt, parchez pe strada, deci nu am idee de unde provine namolul. Probabil din aer, daca ne gandim ca la Rm. Valcea in 2-3 zile orice masina incepe sa-si schimbe culoarea spre gri.

 

IMG-20230104-WA0001.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Din ce vad in log-uri,reiese ca ai avea eroare pe 1 injector.Fa urmatoarele ca asa poate mai elimini o necunoscuta din ce iti iese acolo.Inteleg ca sint injectoare marca Siemens,si astea dau probleme de scurt circuit in elementul electric ,,bobina",dar sint unele care nu sint ,,arse" ci doar uneori in functie de presiunea din injector intra in scurt.

Masoara intre masa masinii(Carcasa injector) si fiecare pin al injectorului cu un aparat de masura,valoarea pentru un injector bun ar trebui sa fie ,,infinit" adica sa nu faca nimic instrumentul,in caz contrar,injectorul are o problema.

Intre ambii pini din mufa injectorului,indiferent ca este injector pompa sau tipicul common rail,trebuie sa ai intre 170 si 200 k ohm.

Cind apare un scurt in injector,de regula masina se opreste pentru ca scurtcircuiteaza iesirea UCE la masa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Rezolvat. Deci am inlocuit degeaba senzorii (G40 si G28), iar apoi ECU (clonat unul identic). Abia dupa inlocuirea injectorului nr.2 a disparut defectul (motorul nu se mai opreste in mers). Am deja o luna de cand merg cu masina si 1000km parcursi. Multumesc pentru raspunsuri, mai ales lui vp44, care m-a facut sa incerc si aceasta varianta. Am ales sa inlocuiesc injectorul 2 deoarece in actele masinii apare inlocuit separat de catre fostul proprietar, dupa ce inlocuise celelalte 3 injectoare. Deci a fost mai mult pe ghicite, dar a iesit bine. :)

 image.thumb.png.2baf080ea28d08de9ce270db7e59ec17.png

Modificat de gg75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 23.11.2022 at 8:58, gg75 a scris:

Sa mai fac o scanare si pun si eroarea. Pana atunci vreau sa mentionez un lucru care probabil nu are legatura cu oprirea motorului in mers. Problema asta a debutat cam odata cu defectarea navigatiei, in sensul ca uneori intra in boot loop, adica se tot reporneste, chiar si de 10 ori, pana reuseste. Incarc imaginea care apare de fiecare data cand o ia razna. Poate cineva are vreo idee. Cred ca este o clona chinezeasca a RNS510. A mers bine inainte.

image.thumb.png.f34384c7256842a8b748ef92416409df.png

Am reparat navigația prin refacerea lipiturilor pe cablaj. Exact ca in prezentarea asta: youtube.com/watch?v=NGXFGh5H_Y8

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am și eu o problemă. Passat cu motor BKP oprit seara mergând, iar a 2-a zi nu a mai pornit.I-am dat curent de la altă mașină și nu a pornit, i-am schimbat bateria nu a vrut sa pornească.Dupa cateva incercari a pornit, a mers cam 30s- 1min și s-a oprit.Am desfacut filtrul de motorină și era cam 30% plin.L-am umplut cu motorina curată si nu a mai pornit.Curgea pe furtunul de tur(cred) ceva motorină, dar nu avea presiune.

Singuara eroare pe vcds este de la senzorul G85, care apare pe modulul centralei electronice și pe modulul ABS (mai sunt unele care apar in urma unei limitari cauzate de tensiunea scazuta).

Electromotorul învârte, senzorul turatie motor și senzorul axei cu came funcționează.

 

 

https://youtu.be/G97CKnO6z7k

Modificat de stf9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

58 minute în urmă, stf9 a scris:

Salut.Am și eu o problemă. Passat cu motor BKP oprit seara mergând, iar a 2-a zi nu a mai pornit.I-am dat curent de la altă mașină și nu a pornit, i-am schimbat bateria nu a vrut sa pornească.Dupa cateva incercari a pornit, a mers cam 30s- 1min și s-a oprit.Am desfacut filtrul de motorină și era cam 30% plin.L-am umplut cu motorina curată si nu a mai pornit.Curgea pe furtunul de tur(cred) ceva motorină, dar nu avea presiune.

Singuara eroare pe vcds este de la senzorul G85, care apare pe modulul centralei electronice și pe modulul ABS (mai sunt unele care apar in urma unei limitari cauzate de tensiunea scazuta).

Electromotorul învârte, senzorul turatie motor și senzorul axei cu came funcționează.

 

 

https://youtu.be/G97CKnO6z7k

Am gasit videoclipul asta:

Cum se deblochează un injector pd din VCDS ?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca a fost un injector ars.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 28.02.2023 at 13:50, gg75 a scris:

Rezolvat. Deci am inlocuit degeaba senzorii (G40 si G28), iar apoi ECU (clonat unul identic). Abia dupa inlocuirea injectorului nr.2 a disparut defectul (motorul nu se mai opreste in mers). Am deja o luna de cand merg cu masina si 1000km parcursi. Multumesc pentru raspunsuri, mai ales lui vp44, care m-a facut sa incerc si aceasta varianta. Am ales sa inlocuiesc injectorul 2 deoarece in actele masinii apare inlocuit separat de catre fostul proprietar, dupa ce inlocuise celelalte 3 injectoare. Deci a fost mai mult pe ghicite, dar a iesit bine. :)

 image.thumb.png.2baf080ea28d08de9ce270db7e59ec17.png

Si iar s-a oprit in mers. Eroare G40. Nu mai știu unde sa duc mașina la reparat. Nu pot sa o vând si sa ma gândesc ca-i poate muri motorul intr-o depășire noului proprietar. Doamne ferește, după aia îl am pe conștiință. Orice idee, oricât de SF, este binevenita. P.S. Întotdeauna s-a oprit la mers liniștit, constant, după minim 10minute de la pornire; niciodată la viteze mari. Merge foarte bine la viteza mare, peste 150. Nu ca așa merg eu de obicei, dar am încercat sa o testez in diferite regimuri de funcționare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pare plauzibil. Eu zic că trebuie investigată zona aia, mai ales că aici pe forum am întâlnit destule situaţii cu fire roase în zona aia. Din ce văd în schemă, spre deosebire de G28 care merge direct în ECU, G40  are pe traseu o mufă cu 3 pini, cel mai probabil aia din poză.

145059610_BMRG40.thumb.JPG.9fe8c1350ac460534d312c8f4ab200e9.JPG

Dacă nu ai un multimetru, cumpără unul şi verifică în felul următor:

- scoţi borna - de la baterie

- scoţi mufa/mufele de la ECU şi de la senzor

- identifici pinii din mufa ECU pe care trebuie să măsori

- cu multimetrul trecut pe măsurare rezistenţe (ohmi) pe scala cea mai mică (ceva gen 200 ohmi) verifici între mufa ECU şi mufa G40 rezistenţa. Trebuie să fie foarte mică, de ordinul câtorva ohmi

- dacă valorile sunt ok treci multimetrul pe cea mai mare valoare (ceva gen 200 Mohmi) şi verifici rezistenţa între fire (la una din mufe, nu contează care), apoi între fire şi borna - pe care ai scos-o de la baterie şi între fire şi borna + a bateriei. Rezistenţa trebuie să fie infinită (indicaţia aparatului nu trebuie să se schimbe. Dacă apare o valoare înseamnă că pe undeva sunt roase firele şi este ceva umezeală/oxizi, etc car face să apară o rezistenţă între ele.

Poţi face verificările direct între G40 şi mufa ECU sau pe porţiuni între G40 şi mufa de trecere, apoi între mufa de trecere şi ECU.

Mai este posibilitatea ca la măsurători cablajul să par ok dar să fie pe undeva dezizolat şi să se atingă firele în anumite condiţii de vibraţii/temperaturi, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am taiat firele la G28 si am masurat rezistenta pe toate variantele de perechi. Toate arata rezistenta infinit. Citisem undeva ca trebuie sa gasesc intre 500 si 1100 ohm intre firele de la pinii 3 si 2 (Inductive and Hall Effect RPM Sensors Explained - YouTube). Inseamna ca si senzorul nou este ars (intrerupt)? Am scos mufa din ECU sa masor continuitatea firelor dar nu pot desface capacul mufei ca sa vad unde intra firele care vin direct din G28. Am desizolat tot manunchiul de fire de la G28 la ECU dar toate arata perfect. Le-am reizolat cu izolierband textil repus in canalul lor de plastic. Am legat firele taiate si masina merge ca inainte. Cu ocazia asta am constatat ca nu mai am pasla antifonica sub capota motorului si un capac roata dreapta fata. Or fi trebuit cuiva.

Modificat de gg75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde 12V la senzor? Doar 5V. 1 alimentare, 2 semnal, 3 masa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa stiam si eu, dar la sfarsitul paginii 8 scrie: The collector of this transistor, also erroneously considered for the sensor signal output, does not transmit but receives +12 V. This signal is therefore the image of the real signal but at +12V. 🤔

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati interpretat gresit informatia.Senzorul se alimenteaza cu 5v din ECU,dar transmite un semnal ,impulsuri(nu tensiune)de 12v catre colectorul acelui tranzistor,care este receptor nu emitor.

Pe de alta parte,un multimetru poate distruge senzorul cind se masoara direct pe pinii acestuia,atunci cind vorbim de un senzor Hall.

Exista doua tipuri de senzori,inductiv si Hall.

Un senzo inductiv de regula e bun cind are intre 200 si 1000 ohmi,si defect cind are zero sau Megaohmi.

Daca senzorul are doua fire,este inductiv,daca are trei fire,e greu sa iti dai seama daca este Hall sau inductiv.

Noi asa pe genunchi,cind probam un senzor Hall,alimentam la 5v,si cu multimetrul masuram intre minus si firul central,de obicei,daca avem vreo deviatie cind trecem un magnet sau o bucata de metal prin fata senzorului.Ideal ar fi folosirea unui osciloscop,dar asta este alta poveste.Se poate improviza si un led,cu o rezistenta,conectat pe firul de semnal,si urmarit daca licare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze pentru dublu post ...va las o schema simpla pentru un mic circuit de proba.

schema.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt informatii. E clar ca in vara asta trebuie sa ajung prin Alexandria. Deocamdata am comandat un osciloscop mic, cu un canal. Mi se pare incredibil ca la Valcea nu gasesc un service care sa verifice forma de unda si nivelul de semnal cu un osciloscop, mai ales ca daca se citesc ambii senzori simultan se poate vedea si daca e buna distributia. Deocamdata iar s-a oprit in mers, tot G28 si G40 dau eroare pe VCDS. Am mai comandat odata ambii senzori, ii schimb si fac si distributia, desi nu are nici 30000km. Revin cu rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu as vrea sa mai trec prin Alexandria,ca nu am mai trecut pe acolo de peste 25 de ani.Daca cumperi senzori,nu mai masura cu multimetrul,monteaza direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De data asta nu am mai cumparat senzori de magazin, ci am luat din dezmembrari, cu garantie. Asa am fost sfatuit. Dar aseara am masurat rezistentele intre pini cu un aparat bun. Surprinzator, am avut aproape aceleasi valori pe senzorul vechi (G40), considerat defect acum un an, ca si pe cel second-hand pe care mi-l monteaza maine cu ocazia schimbarii distributiei. Orice alte combinatii de pini arata rezistenta infinita. Apoi i-am alimentat pe fiecare cu 5v si am citit 0,2v pe pinul de semnal, tensiunea cazand la 0,0001v la apropierea unui capsator metalic de senzor. La fel la amandoi. Ori sunt arsi amandoi ori sunt buni amandoi. Voi vedea.😅 Cand vine osciloscopul o sa pun niste poze. In orice caz, dupa asta trebuie sa merg in alt service, pt ca aici nu au nu stiu ce scula de centrare, ca sa defaca cutia si sa curete ceva la G28 si sa-l inlocuiasca si pe acela inca odata (prima data s-a inlocuit demontand filtrul de ulei). Pana atunci o sa mai incerc odata sa gasesc pinii corespondenti in mufa care intra in ECU si sa masor rezistenta firelor pana la mufele senzorilor, apoi rezistenta fata de minus si fata de plus (la o jumatate de ora dupa ce iau bornele de la baterie). P.S. Ca o curiozitate, niciodata nu se opreste motorul in primele 10 minute de la pornire. Revin cu rezultate.

 

 


 

G40-senzor ax came (1).jpg

G40-senzor ax came (2).jpg

G40-senzor ax came (3).jpg

Modificat de gg75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am recitit tot topicul din curiozitate,si am observat ca sa cam implinit 1 an de cind ai problema asta cu senzorii g28 si g40,intrebarea mea este daca ai umblat cumva la distributie in aceasta perioada,mai bine zis inainte sa iti apara erorile astea.

Nu stiu de ce am impresia ca nu se coreleaza semnalele de la vilbrochen si arbore,sau nu mereu.Stiu ca daca intri cu VCDS unde se vede unghiul de sincronizare,nu stiu sa il numesc altfel in romana,acolo ar trebui sa ai valori intre 0 si 2,5 optim fiind 1,5 asa imi aduc aminte la Golf 1,9 tdi,dar poate fac vreo confuzie,nu practic mecanica zilnic.

Din cite am observat in mesajele anterioare,ai tot schimbat senzorii astia doi,si la putin timp dupa aceea a revenit problema,caz in care eu personal nu i-as mai lua in considerare,ei nu fac decit sa iti dea o lectura,si in caz ca valorile nu sint cele asteptate,iti apare eroarea respectiva.

Ar trebui sa schimbi un pic unghiul de vedere,daca presupunem ca senzorii ar fi ok,atunci, ce anume masoara ei?Si ceea ce masoara,este in ordine?

Faptul ca ti-a mers bine o perioada dupa schimbarea senzorilor,nu inseamna ca ei au fost vinovatii neaparat,poate ca sensibilitatea,precizia unuia mai nou,a facut ca o perioada sa mearga bine masina,apoi sa murdarit de praf,ulei,etc,si lectura care o face da rezultate mai putin plauzibile.

Verifica si de la coada la cap,adica de la piesele controlate de acesti doi senzori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cazuri întâlnite G28 cand este defect,masina nu mai porneste deloc ,iar G40 poate da eroare de la distributie decalata/ținând cont de ca au fost probleme si la calculator totusi verificată instalația electrică/pini oxidati sau fire strangulate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!