Jump to content

Ulei cutie viteze manuala


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

Ma gandeam ca trebuie sa fie vreo bucsa. Crezi ca ma pot descurca singur cu chimbatul bucsei, sau ma sfatuiesti sa nu ma incurc ?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ce ulei ar trebui sa pun in cutie ???

A4 b5 1.9 tdi 110cp 1997 cutie manuala. (cineva imi spunea sa pun 75W 90 - G052911 A1)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ti-a zis. Si eu la Golf IV am pus tot 75W90.

post-37459-0-92963100-1292444382_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cineva ar putea sa ma lamureasca ce este norma GL4+? Eu stiam de GL4 si de GL5 dar acuma cautand pe baia am vazut si acest GL4+...merge in locul GL4-lui sau nu?

Eu dupa experienta negativa a uleiului original VW am trecut acum cativa ani pe TAF-X 75w90 si totul s-a reintors la nomalitate. Acum ar trebui sa-l reschimb si.... :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge perfect in loc de GL-4. Intre GL-4 si GL-5 exista usoare incompatibilitati.

Dar nu "severe".

GL-4+ a fost creat ca o evolutie a lui GL-4 ,fara a putea fi numita GL-5, din motivul expus mai sus.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iuliu m., multumesc de post dar..."usoare incompatibilitati" dar nu severe" dpdv tehnic ce-ar insemna?

no offense, nu de alta da o cutie de viteze am, nu-mi permit sa arunc in ea un ulei care poate are aditivi prea agresivi pt modelul meu (continut mai mare de sulfuri).

GL+4 este GL4/GL5 sau un GL4 modificat?

Daca este prima varianta merge si pt mine sa bag aditivi valabili pt cei cu GL5?

Iar daca este un GL4 modificat, in ce sens este modificat?

Modificat de silence
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca folosesti un ulei sintetic cu GL-5 75W-90 nu ai nici cea mai mica problema, este cam top la ora actuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

La tine este recomandat GL 4. Poti folosi "fara greturi" GL4+.

Cu GL 5 ai usoare incompatibilitati.

E vorba de "apetenta" acestuia din urma de a fi suportat de "metalele galbene" din unele cutii.

Tie ti-as recomanda uleiul asta:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/e_4433.html

Uite ce se intampla cu clasificarile privind uleiurile de transmisie:

GL-1 -pentru transmisiile mecanice ale autocamioanelor;

GL-2 -pentru transmisiile mecanice ale vehiculelor care functioneaza in conditii de sarcina, temperaturi si viteze de alunecare superioare clasei GL-1;

GL-3 -pentru transmisiile mecanice ale vehiculelor cu angrenaje conice spirale care functioneaza in conditii moderate de sarcina si viteza;

GL-4(GL-4+) -pentru transmisiile cu angrenaje hipoide ale vehiculelor care functioneaza cu viteze mari si cupluri mari;

GL-5 -pentru transmisiile angrenajelor hipoide ale mijloacelor de transport care functioneaza in conditii de viteza mare si sarcini cu socuri sau viteze mari si cupluri mici, precum si cu viteze mici si cupluri mari

Aveam un material si cu metalele "galbene" din cutie dar nu-l am acum la indemana. Daca tii neaparat, il caut si-l gasesc si pe acela.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare absolut OK. Bardahl este un lubrifiant cu review-uri bune, mai ales printre "bikeri".

Nu am folosit si nu cunosc personal pe nimeni care a folosit sau foloseste, dar nu vad de ce n-ar fi bun pentru cutia ta.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca folosesti un ulei sintetic cu GL-5 75W-90 nu ai nici cea mai mica problema, este cam top la ora actuala.

Dupa cum bine a punctat Iuliu, GL5 este mai agresiv fata de "metalele galbene", mai precis fata de materialul din care sunt confectionate sincroanele (bronz). Deci folosirea acestui tip de ulei in locul normelor inferioare recomandate (GL4 de ex.) poate conduce la surprize din cele mai neplacute...

Deci faptul ca GL5 este norma de top actuala in gama uleiurilor pt. cutii de viteze manuale, nu inseamna ca inlocuieste cu succes normele inferioare!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa precizez si norma MT1 care "astupa " acel mic neajuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa precizez si norma MT1 care "astupa " acel mic neajuns.

MT1 ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ceva mai jos!

Clasificarea API pentru transmisii

GL-1: Norma specifica angrenajelor elicoidale si melcate, ale cutiilor de viteze manuale, ce functioneaza la presiuni si viteze scazute. Ulei mineral , neaditivat extrema presiune.

GL-2: Norma specifica axelor echipate cu angrenaje melcate, ce lucreaza in conditii de incarcare nu foarte severe.

GL-3: Norma specifica cutiilor de viteze manuale si axelor echipate cu angrenaje elicoidale, ce lucreaza in conditii medii de incarcare.

GL-4: Norma specifica angrenajelor hipoide ce lucreaza in conditii severe de incarcare (viteze mari si cuplu mic, cuplu mare viteze mici). Performante standard, aditivare extrema presiune.

GL-5: Norma specifica angrenajelor hipoide ce lucreaza in conditii foarte severe(viteze mari si socuri, cuplu mic si viteze mari, cuplu mare si viteza redusa). Performante standard, puternic aditivat extrema presiune.

GL-6: Norma specifica angrenajelor hipoide deschise ( cu o deschidere mai mare de 5 cm, ce se apropie de 25% din diametrul coroanei dintate) supuse la conditii de lucru foarte severe de lucru: variatii ale vitezei, patinari si socuri mari.

MT-1: Norma specifica transmisiilor nesicronizate. Cerinte specifice privind rezistenta la oxidare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce ti s-a parut tie ca "MT 1" ar "acoperi acest mic neajuns".

Este destinat transmisiilor nesincronizate, dupa cum vad din tabelul afisat de tine.

Ce demonstreaza asta? Ca inlocuieste cu succes GL-4/GL-4+ ?!?

Poti explica?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MT-1 - pare ca e pentru tractoare... si nu previne decat oxidarea

din cate stiu normele GL mai au si alti aditivi care previn coroziunea, spumarea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul despre care am pomenit are ambele norme si trebuie privit ca un ansamblu, nu interpretez fiecare specificatie.A se vedea normele specifice VW scrise la gramada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai insinuat ca norma GL-5 este sigura daca este asociata normei MT-1, pentru folosire, acolo unde este recomandata expres norma GL-4(GL-4+).

Pur si simplu, nu este asa.

Mai departe , mai degraba tu intelegi ce scrii/afirmi.

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fii atent ca nu-i bine sa spui prostii pe-aici ca te poate crede cineva si cine stie ce rau face masinii lui!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa schimb uleiul la cutia de viteze, am intrebat la reprezentanta Seat cat ma costa uleiul si am primit raspuns ca in jur de 100 lei/L si ca imi intra aprox 2L, iar manopera daca schimb uleiul la ei este de 60 lei.

Intrebarea ar fi ca ma bate gandul sa bag si in cutia de viteze ulei MOTUL special de cutie(am bagat in motor si e ok pana acum), dar sincer nu stiu ce tip de ulei imi trebuie si cam cat ma costa cu aproximatie litrul.

Masina este Seat Toledo 1,9Tdi ARL, 110 kw, an fabricatie 2003, cutie de viteze in 6 trepte.

Daca stie cineva ce ulei am nevoie si eventual mai trebuie si seria de sasiu sau vreun cod care trebuie cautat prin cartea masinii va rog sa imi spuneti ce imi trebuie si maine revin cu date concrete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am bagat sintetic 75W-90 cu specificatie GL-5, MT-1(nu am Seat dar e tot Vag).In schimb mi se pare mare pretul pe care l-ai primit.Mai cauta la vanzatori nu la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!