Jump to content

Ulei cutie viteze manuala


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

  • 2 weeks later...

Buna seara.

 

Am urmatoarea masina: Octavia 2 2005 1.9TDI, cod motor BJB, serie sasiu TMBBS41ZX52091605

Astazi, cand am dus-o la mecanicul meu pentru schimbarea anuala a filtrelor si a uleiului de motor, acesta a constatat foarte mult ulei pe scutul masinii.

Initial a crezut ca este vorba de ulei de motor, dar si-a dat imediat seama ca era vorba de uleiul de la cutia de viteze, dupa desfacerea acelui surub hexagonal, dinspre radiatoare, a cutiei de viteze - era lipsa "mult" 

Mi-a aratat si mie, era foarte murdara de ulei toata partea respectiva. Nu curgea nimic pe nicaieri, prin urmare a curatat foarte bine toate suprafetele din zona.

A strans la fel de bine toate suruburile si mi-a spus ca trebuie sa cumpar 1 litru de ulei pentru completare si sa merg cateva saptamani cu masina, ca apoi, sa revin la o verificare sa vada pe unde se pierde.

Am nevoie sa ma ajutati cu tipul de ulei necesar masinii mele si eventual, daca v-ati mai intalnit cu aceasta problema, orice informatie e binevenita.

 

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal nu ai pe unde sa pierzi asa mult ulei numai daca nu ai atins cutia sa ai vreo fisura, te-ai uitat bine dupa ce ai curatat-o ? verifica la planetare, la capatul unde intra in cutie sa nu arunce pe la vreun semering.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu ma pricep extraordinar. mecanicul este insa de la service autorizat skoda care mai face cate o lucrare in timpul liber. la el imi fac an de an schimbul de ulei si filtre (alte probleme nu am avut).

Anul trecul, la anteriorul schimb de ulei si filtre, masina era curata pe dedesubt. Tot atunci cumparasem eu un scut metalic pe care tot el l-a montat. Scutul azi nu avea nici macar o zgarietura, deci se exclude faptul ca am lovit masina pe dedesubt.

Azi a curatat el bine toata suprafata cu un spray de de frane, cred.

Dupa ce a curatat, nu reiese sa curga pe undeva.

Solutia lui a fost sa facem schimbul de ulei,sa merg cu masina 2-3 saptamani si, astfel, sa mai faca o verificare sa vada de unde curge, pentru ca azi tot dedesubtul masinii era plin de ulei amestecat cu praf si nu iti puteai da seama pe unde se scurgea.

Am trimis o solicitare de pret la reprezentanta pentru uleiul de cutie, voiam sa stiu cumva ce fel de ulei se potriveste la mine, sa nu imi dea reprezentanta vreo propunere gresita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt cutia ta ( daca este ca a mea, JCR) uleiul este G070726A2 sau 75w GL4

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G 070 726 A2

Dacă ai mers ceva timp cu ulei mai puţin eu zic să-l schimbi pe tot nu numai să-l completezi (bineînţeles după ce determini sursa pierderii)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si sa il scurga pe tot din cutie, pe la ambele puncte de scurgere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu voi lua 2 litri. Ramane de vazut cat de serioasa e toata treaba cu pierderea uleiului in 2saptamani

Multumesc de ajutor tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e mecanic trbuie sa stie ca exista pe aolo si niste simeringuri.....cred ca unele ar fi pe la planetare si sigur mai e unul intre cutie si motor....care se vede doar daca separi cutia de motor.

Mergi pe varianta lui de completare si urmareste ce se intampla .....daca observi ceva suspect...adica intra greu in viteza,zgomot care parca e un uruit....fuga la mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat cei 2 litri de ulei si in acest weekend m-am dus la mecanic.

Inainte de a se scurge uleiul vechi, s-a uitat pe sub masina sa vada daca sunt urme pe unde ar putea scapa (curatase toata zona cu o saptamana inainte).

Verdict: pierde foarte putin ulei pe la un simering ce trebuie inlocuit. Nu stiu care (ca nu sunt mecanic) dar a bagat mana undeva in zona centrala a masinii, in spatele cutie de viteze, si de acolo avea pe manusa o pelicula de ulei din cutia de viteze.

 

Mi-a spus ca pierderea nu este foarte mare si ca imi recomanda sa remediez aceasta problema cand va trebui sa schimb kitul de ambreiaj + volant. (probabil sa nu faca aceeasi operatiune de 2 ori ??)

 

A scos tot uleiul vechi (aproximativ 1 litru s-a scurs). Masina mea are 96.000 km dar uleiul parea foarte murdar. A intrat cam 1,7 litri din uleiul nou.

Nu stiu de ce, aveam impresia ca trebuia sa intre 1,9 litri.

 

Va intreb si pe voi acum... Este in regula ceea ce mi-a recomandat?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca pierde pe la unul din semeringurile de la planetare.  pentru inlocuire trebuie demontata planetara ( desfacuta portfuzeta din pivot, etc)

 

semering planetara stg - 02J409189 A ( sau E)

semering planetara dreapta - 02J409528 A ( sau C )

 

Pierderea nu era mare acum ca nivelul de ulei era la minim, insa se va accentua acum ca in cutie este cantitatea normala de ulei.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum arata si colegul cand cutia este facuta bucati sau de noua se pune 1,9 litri,cand este doar golita intra in ea 1,7 litri.

Recomandarea mecanicului nu e rea,mai poti merge cu ea asa ,esti si tu atent la pierderi si mai completezi iar cand o sa umbli la ambreiaj(astepti pana te lasa) ......schimbi si semeringul.

Daca stii sa folosesti ca baietii ambreiajul si nu ca femeile la km masinii ar trebui sa ai uzura doar in disc,rulmentul...vezi tu la demontare...placa ar trebui sa fie buna....desfaci acum, schimbi simeringul  si de la ambreiaj ce o fi nevoie  si platesti doar o data manopera.

E vorba doar cand dai banii....acum sau mai tarziu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dai seama ca prefer sa platesc o singura data banii... preferabil mai tarziu.

M-ai facut sa rad... masina o conduce sotia 90% din timp. Eu am de la serviciu - un logan.

Bine ca stie sa mearga cu ea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Pentru VW Passat B7 2.0TDI cutia manuala in 6 trepte, seria WVWZZZ3CZBP325766 spuneti-mi si mie, va rog, tipul uleiului si cantitatea ce intra in cutie.Face un uruit, muget la bracaj maxim si doar atunci cand e uleiul cald.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi al reprezentanta, au ei o informare referitor la tipul de ulei care trebuie bagat in cutie cand e problema cu zgomotul acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat uleiul in cutie , ulei OE si acum parca la rece imi intra cumva mai greu .... nu inteleg de ce. Ma gandesc ca poate a gresit baiatul de la magazinul de piese auto si mi-a comandat un ulei gresit ? Ce simptome ar avea daca nu ar fi bun uleiul ? Asta ar fi un motiv si altul , poate nu a facut ceva mecanicul bine pe acolo ? Eventual sa ma uit sub ea poate nu a strans bine busonul ala de scurgere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine intra foarte ușor in viteze, chiar la rece, nu agata deloc.Dar e acel zgomot ciudat la bracajul rotilor, la plecarea de pe loc.Maine o duc la reprezentanta sa comande uleiul din cutie, deoarece, funcție de codul de pe cutia de viteze, trebuie comandat uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca aici nu e in functie de codul cutiei, este in functie de defect. Si dupa cum am mentionat deja, este o informare pe tema asta, al zgomotului la viraje stranse.

Deci asta sa le spui la reprezentanta, despre zgomotul respectiv si de faptul ca au o informare. E mai sigur asa, unii se uita doar la ce le da programul de piese.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu un scurt istoric... La schimbul de filtre si ulei de acum o luna, mecanicul a observat scurgeri mari de ulei pe scutul masinii. Dupa curatarea locului in prealabil, a descoperit ca este ulei din cutia de viteze. L-a scurs pe tot si a bagat ulei nou.

Binentelesc ca problema de fond nu a fost rezolvata si m-am dus la service autorizat din Bucuresti pentru Skoda pentru a identifica problema. Speram eu sa fie un simering sau ceva simplu.

Aparent, verdictul este mult mai grav. Cei de acolo mi-au spus ca exista un "joc axial mare in diferential" si din cauza asta am pierderi de ulei.

Mi-au spus ca pentru remediere este necesara demontarea cutiei de pe masina, dezasamblarea ei si eventual inlocuirea pieselor defecte din acest grup de angrenaje ce are joc.

Doar demontarea si dezasamblarea mi-au spus ca ma costa 1100 lei, iar piesele din interior de inlocuit... mi-a spus ca se asteapta ca reparatia la ei SA INCEAPA de la 3000 de lei.

Mi-au zis ca nu este recomandat sa mai merg cu masina, deoarece acel joc va fi din ce in ce mai mare, pana la defectarea cutiei permanent.

Eu le-am zis ca ma mai gandesc si i-am rugat sa puna scutul la loc.

Ma gandesc ca pentru 3000 lei, pot cumpara 2 cutii de viteze la SH.

 

Voi ce parere aveti despre verdictul dat? s-a mai intalnit cineva cu situatia asta? sau e doar o clasica incercare in care reprezentanta incearca sa jumuleasca un client ce nu prea se pricepe la mecanica?

 

Apreciez orice raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca au preturi ce cauzeaza dureri de cap... ma gandeam daca cineva s-a mai lovit de acelasi verdict primit de mine

Nu a fost lovita pe dedesubt nicidata masina. S-a mers cum trebuie cu ea... 

AM cautat pe mai multe forumuri aceleasi simptome si nu am reusit sa gasescu un caz similar...La o masina ce se afla in productie de 10 ani, nu pot sa fiu doar eu cu aceasta problema. 

 

Si chiar daca ar fi real verdictul, ce variante as putea avea? 

Sa inlocuiesc cutia de viteze cu totul cu una SH? sau este indicata reparatia acesteia?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si eu la persoana respectiva tot cu un huruit la cutie.Omul e corect,preturile sunt foarte ok si cel mai important stie ce face.Mi a facut cutia bucati in maxim 15 minute.

Piese are pe stock o gramada,are si cutii reconditionate.Dai un telefon iti spui problema si iti spune cand are timp.

Nu are rost sa cumperi o cutie sh pentru ca se v a strica dupa ceva timp....costa si vre 3-400 de euro doar cutia fara montaj.

edit: demontat,desfacut si montat tot la loc a fost 250-300 lei...1100 lei mi se pare foarte mult,eu i as fi intrebat daca,cunosc banii...

Modificat de Akos09
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andreialex  - eu zic sa o mai verifice cineva cutia. Cutia asta JCR are destul de putin probleme, iar pana acum nu am intalnit niciuna cu probleme la diferential.

 

P.S.   de asta TREBUIE schimbat si uleiul la cutia de viteze, chiar daca fabrica zice ca nu e nevoie.  5-6 ani sau maxim 100.000 km sunt suficienti pentru un ulei.

 

Eu am studiat cateva fise tehnice de uleiuri CV si am pus in cutia mea, tot JCR, Ravenol 75w80 GL4 professional line. Fabrica recomanda un 75w. Dupa parerea mea, este prea subtire. la 65.000 km deja era foarte negru si apa chioara.

Imediat s-a simtit diferenta. Cutia este la fel de precisa, insa intra in viteza mai lin, fara sa se mai simta metalic.Chiar si o schimbare gresita de viteza se simte mult mai amortizata ( caraita in treapta 3). intamplator am putut compara si cu vechiul ulei si cel nou. 

 Pana acum  (temperatura minima 0 grade) nu agata la rece, nu intra greu in viteze, etc.  Astept si temperaturi negative sa vad cum se comporta.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu unde sa o duc in Bucuresti sa o mai verifice cineva. Am un prieten ce detine un service multi-marca, dar stiu ca nu face prea multe masini Skoda...

@Akos09 - Imi poti da te rog PM cu datele de contact ale persoanei unde ai reparat cutia ta? E ceva de mers pana la Campia Turzii :) As prefera sa il sun si sa imi zica ce e de facut

Multumesc.

 

PS: @andrei_221. Cand mi-a scurs uleiul vechi din cutie, era negru ca uleiul de motor. Sigur nu mai avea aceleasi proprietati. Si masina nu are decat 96.000 km

Modificat de andreialex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!