Jump to content

TIPS & TRICKS


RaduI
 Share

Postare recomandată

L= 62,5; diam int 14 diam ext 20- asta la mot de 1200

Morala: boltzul de Dacie 1300 merge brici! :D :P

Modificat de mihaiachi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 221
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    28

  • RaduI

    21

  • MikeRG

    19

  • victori

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

L= 62,5; diam int 14 diam ext 20- asta la mot de 1200

Morala: boltzul de Dacie 1300 merge brici! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

la 1302 la rotile pe spate nu mai este un singur rulment ca la modelele mai vechi ci sunt doi :D

rulment exterior - cod STAS : 6206 tot cu 8 bile dar capsulat si cu un sant pe exterior pentru o garniturica inel .

pret : aproape 100.000 lei usori

rulment interior - cod KOYO : NUP 206 E5 cu bile tronconice

pret : 387.000 lei usori

si o sa revin cu codurile rulmenteilor din crucile cardanice de la coloana de directie :D :D ;) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sper ca am nimerit bine la tips&trics:

Vazand zonele de reparatzie de pe bus-ul lui Mishu ma gandesc ca ar folosii si altora experientza mea: dupa o sablare ushoara, sau chiar o perie de sarma in lipsa, o solutzie excelenta de fosfatare se obtine urmand sfatul pe care l-am gasit si eu pe net si il redau in original.

In article <N.090696.183321.48@rtd2-16.worldaccess.nl>

rbezemer@worldaccess.nl (Roland P. Bezemer) writes:

...

>> > 31.15 How do I remove rust?

>> >

>> > It depends on the sample and amount of rust. If the material is heavily

>> > rusted, then physical techniques ( sand blasting ) may be appropriate.

>> > Chemical techniques on steel usually involve phosphoric acid, and the

>> > concentration depends whether the treatment can be washed off. An

>> > excellent discussion is available in Product Finishing [25], along with

>> > simple formulations. For removing light rust without subsequent removal

>> > of the solution, 15% H3PO4 + 4% nC4OH + <0.1% H2SO4 is used, but if the

>> > solution can be washed away, then 33% H3PO4 + 2% nC4OH is preferred.

>> >

>> > My question is: What is nC4OH?

n-butyl alcohol, I'll change the FAQ - I thought that nomenclature

was fairly common - obviously not.

>> > A secondary question is: has someone tried this recipe, and if so

>> > did it work on steel (especially rusted 316 stainless)?

I use it routinely on mild steel and cleaning up rusty steel.

It's especially good if you have old files ( metal-working

type, not administration ones - although come to think.....)

Zap them with 1:1 aqueous hydrochloric acid to clean and

sharpen them, immediately water rinsed, and followed by

the above to put a coating on that slows onset of rust.

The formula should also work on stainless, but I've never tried.

Chimicalele se pot cumpara de la noi pe bani f. putzini (chemopar se chema parca de unde le-am luat eu pentru ford) iar rezultatele sunt spectaculoase. Uite o caroserie de ford dupa sablare si fosfatare "manuala": wdy2b2p02.jpg

Grija cum umblatzi cu acizii, folositzi apa distilata si INTOTDEAUNA turnatzi acid in apa nu invers !!!! Solutzia mananca eficient rugina de suprafatza si protejeaza chiar si neacoperita. Cu cat o izolatzi insa mai repede cu atat rezultatele pe termen lung vor fi mai bune.

O ultima chestie: nu orice primer/filler se simte bine peste acid fosforic! Verificatzi daca producatorul permite acel primer/filler peste "wash-primers" care contzin acest acid.

Bafta si sper sa fie de ajutor,

Charlie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Superbul Mini Cooper, in varianta standard, are niste anvelope care cred ca merg pe jantele de pe superba Volkswagen Beetle: 175/65/R15. Nu voi sa stiu cit costa una bucata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merg si alea de Smart, culmea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea au flancul mai mic, 55, parca. Smartul are anvelope mai inguste pe fatza, mai late pe spate.

A, un Pirelli de Mini Cooper costa aproape 3 bulioane... :D Pe care potzi face 3,14 la patrat daca dai in sina de tramvai...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

dimensiuni simeringuri caseta de directie de 1302

cotele sunt in ordinea : diam. interior X diam. exterior X grosime

mic : 18X30X9

mare : 28X40X9

le gasiti la magazinul de rulmenti si suruburi de pe Mosilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am luat platini compatibile pt delcoul propriu, de la o "firma mare", si ultracentrala. Inca o data s-a dovedit ca din tot stocul nu exista nici o pereche care sa calce (sa faca contactul pe toata suprafatza). Calcau pe margine. Le-am reconditionat acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat platini compatibile pt delcoul propriu, de la o "firma mare", si ultracentrala. Inca o data s-a dovedit ca din tot stocul nu exista nici o pereche care sa calce (sa faca contactul pe toata suprafatza). Calcau pe margine. Le-am reconditionat acasa.

<{POST_SNAPBACK}>

pai spune-ne si noua de unde ca sa nu luam si noi teapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu locul conteaza , ci piesa. Adica, ce NU se potriveste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si care este "tips-ul" sau "tricks-ul" ??????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vreti, mutati postul la cafenea, eu ziceam ca e de tips sau sticks, sau ... xxx, sau observatii, sau atentionari, sau ... ca sa nu mai fac topic nou. Erau englezesti, zice-se, scria un cod pe ele ... probabil codul intern de firma (nu ala Bosch). Le-am luat de la Al Padrino ... n-am avut timp sa ma duc si in alte parti sa intreb. Initial la Al Padrino mi-a scos alte platini incompatibile. M-am ofticat si am scos din buzunar platinile originale. Abia atunci gagica de acolo a cautat un compatibil identic printre toate modelele. A gasit, singura pb fiind cea de mai sus. Am mai fost la doua firme de import piese straine care le-am gasit in drum si toti comerciantii ma intrebau din ce an e masina, ce model, etc, si beleau ochii in computer si spune-au ca n-au. Nu vroia nimeni sa asculte de codul Bosch. Am scris asta ca o observatie. Sa mute cineva la cafenea, sau sa stearga de aici , daca nu e utila.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Utilaj simplu pentru completare/umplere ulei cutie:

CAutati o sticla de Prigat/ Pur etc . (din aceea cu dopul gen suzeta).Se scoate partea exteriora a suzetei. Se cumpara 1m furtun de gradina (de diametru corespunzator) si se monteaza pe acel capac.

Avantajul este ca acel dop se poate infileta pe o sticla de 1-2 litri, in care se toarna uleiul de cutie, si astfel poti sa strangi sticla in mana creeind astfel presiune si decai uleiul va curge mai repede in cutie.

Nu prea am fost coerent dar sper sa intelegeti ideea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prieteni, atunci cand un cilindru nu vrea si pace sa mearga deshi schimbatzi si fisha si bujia, inainte de a da jos motorul si verificatzi supapele. La mine se blocase supapa de admisie pe deschis (in functz. mot. facea urat si nu avea deloc putere) dupa care tija a sarit din culbutor si dupa incalzirea mot. shin dilatare supapa s-a inchis, dar tija fiind ieshita sup a stat permanent inchisa, ca urmare lipsa de putere. Remediere: se scoate rampa culbutorilor, se ia un lemn cu dimensiunile 42,5/17,5/495 :) si un ciocan de juma' de chil si se bate in supapa (inainte de asta aducetzi pistonul respectiv la punctul mort interior (impropriu zis inferior) si batetzi de 100-150 ori in supapa pe directzia ei de deplasare. La inceput va oscila doar putzin in jurul poz. in care e blocata, dat dupa cateva lovituri ishi da drumul dar tre' batut in continuare ca sa se curetze bine ghidul si tija. Asta a avut duba mea- noroc ca m-a dus kapu' sa caut si la supape inainte sa dau mot jos, io crezusem ca s-a spart chiulasa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Remediere: se scoate rampa culbutorilor, se ia un lemn cu dimensiunile 42,5/17,5/495 :)  si un ciocan de juma' de chil si se bate in supapa (inainte de asta aducetzi pistonul respectiv la punctul mort interior (impropriu zis inferior) si batetzi de 100-150 ori in supapa pe directzia ei de deplasare.

<{POST_SNAPBACK}>

Si daca nu ai lemn in cotele astea? :o N.B. Lemnul trebuie adaugat in trusa de scule. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai alea sunt dimensiunile exacte ale lemnului cu care am batut eu, masurate cu shublerul :( resp. ruleta. Neclar daca alte dimensiuni se potrivesc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

nu stiu daca s-a mai spus, dar eu am constatat de curand... rulmentul exterior fata (cod KLM11749) este folosit si la VW Golf si Audi 80

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
1) bolturile pistoanelor la motoarele de 1300cmc se pot inlocui cu cele de la Oltcit cu motoare de 1100cmc  :ok:

2) pt. burdufele de la planetare se pot folosi cele de la Skoda 100-120-130  :ok:

3) discurile de ambreiaj de la Skoda merg si pentru broscute  :ok:

4) (delcou + lulea + capac) de la Skoda  :ok:

mai trebuie studiat  :) da' astea merg sigur  :ok:

<{POST_SNAPBACK}>

cu burdufurile de la planetara am incercat deja eu, si nu-s bune, sunt prea mici, si daca ai planetare pendulare, cand o urci pe cric, se ciupeste (si gaureste) de la cele doua brate care sustin motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sta treaba cu chederele de alta masina:eu i-am facut tinicheaua lu'a mea(1303),am vopsit-o frumos si ...am plecat pt.mai mult timp din tara.Cind m-am intors,la chederele naspa,sub unele dintre ele ,aparuse iar rugina.Am curatat-o,i-am pus d'alea bune,si a tinut mult mai mult.Mare atentie cu cele de aripi,facute cu sfoara,imbracate in piele,vinilin si alte d'astea;ala e un loc pretentios,se aduna apa sub inovatiile astea tare repede,chiar ramine acolo,mai ales in sez.umede,si ...;stie toata lumea,chederul original,sub partea vizibila,mai are inca o banda de cauciuc,prevazuta cu nervuri ,sa etanseze,cit mai bine imbinarea aripa-caroserie...  e pacat,mai bine dai un ban,da'l scutesti in alta parte..

<{POST_SNAPBACK}>

cand trec prin buc. sa-ti arat cum sunt chederele alea de aripa, cu sarma de aluminiu la mijloc si lipite cu silicon....(nu de aripa). nici nu sunt rigide ca alea originale

kzm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supureaza capacul de chiulasa? N-avem garnituri la noi? Luam putzin mastic (ordinar, de-ala de pus la aripa de Dacea), facem un sucalete subtzire ca mina de pix, lipim peste garnitura la partea de jos si 1/2 din laterale (inainte shtergem garnit. de ulei), punem capacul la loc cu grija sa nu cada sucaletzu' si gata. Mishu garanteaza :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge si cu "red gasket" la fel de bine :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!