Jump to content

Tuning - modificarea suspensiei


Dun
 Share

Postare recomandată

Fredy..asta e daca m-a mancat undeva.

 

Ego, posibil sa fie si de la geometrie ca inca n-am facut-o.

 

Dupa ce-mi termin azi treaba, cat mai repede sper, o sa ma duc sa vad. In cazul asta o sa schimb si arcurile pe spate, le pun invers desi din ce vad pe net multi zic ca nu conteaza cum sunt puse.

Modificat de qwk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • qwk

    21

  • Dun

    17

  • The_Ego

    13

  • Circoloco

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Trebuie sa facem niste masuratori cand ne mai vedem, ca sa folosim aceeasi ruleta :-). Eu cand am facut masuratori am procedat asa: pentru una dintre rotile fata am pus capul ruletei in centrul rotii si apoi am rotit celalalt capat al ruletei pana cand am gasit punctul unde aveam cea mai mare distanta. Am marcat acest punct pe aripa si apoi am masurat distanta de la acel punct pana la coltul aripii, in punctul unde aripa se imbina cu bara. Dupa care, avand acest reper, am putut marca punctul de pe aripa si pe cealalta parte a masinii. Am repetat procedura si pe spate si asa am vazut ca aveam partea dreapta mai jos decat stanga.

In urma masuratorilor facute de mine au rezultat urmatoarele rezultate:

fata cu suspensie OEM 345 mm

fata cu suspensia B14 335 mm

spatele cu suspensie OEM 370 mm

spatele cu suspensie B14 345 mm.

In sensul asta nu prea sunt convins de masuratorile tale.

La postul 14 din acest topic, pe prima pagina, este un link catre postarea din topicul masinii mele unde sunt poze de la montarea suspensiei. Acolo se vede ca la mine, arcurile fiind progresive, cele de pe fata au fost montate cu partea deasa sus, iar cele de pe spate sunt puse invers, cu partea deasa jos. Am avut, la momentul respectiv, o discutie cu cei de la service-ul unde am montat suspensia si mi-au spus ca aceasta pozitionare este cea corecta. Mi-au dat chiar si o explicatie tehnica pentru asta, dar nu am retinut-o. Stiu insa ca nu mi s-a parut prea logica, dar asta nu inseamna nimic avand in vedere ca eu nu am cunostinte tehnice in domeniul auto. Subiectul fiind redeschis, voi cauta pe net informatii.

Sfatul meu este ca, inainte sa renunti la arcurile astea, sa cauti, atata timp cat te vor tine puterile, variante pentru acomodarea componentelor pe care le ai acum - roti,arcuri,telescoape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) De renuntat nu renunt. Am intrat in hora, acuma joc ! Idee este s-o mai inalt un cm pe fata si sa-i scot surubul ala. Cred ca ar rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza directia de montaj a arcurilor. Si eu unul nu as inalta masina.

Rezolva surubul, roteste bucata aia de plastic inspre aripa si nu ar trebui sa mai atingi decat la curbe luate foarte tare sau cand masina e plina. Ambele fiind lucruri pe care le poti ignora linistit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in prima instanta asa o sa fac. La -1 camber cam cu cat ar fi mai mare uzura interioara fata de cea exterioara ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa arata dupa ce am pus distantierele de cauciuc intre spirele arcurilor si am dat jos surubul de la contra aripa + am bagat-o deasupra suportului de surub.

Am facut si unghiul de fuga si acuma nu-mi mai atinge decat la roata stanga la viraje luate in forta. Ciudat ca pe dreapta, unde atingea cel mai mult, nu mai atinge.

post-88353-0-59472200-1395767689_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distantiere intre spire? Adica ce-ai pus pe masina? Da-le naibi jos ca strici comportamentul arcurilor. Poate unele intre arc si prinderea de caroserie, in niciun caz intre spire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,grea treaba Sorine,poate cu arcurile stoc pe fata o sa fie mai bine,cred ca jante pe 16 ar fi fost ideal/cu arcuri sport,

si apropo ce dimensiuni au cauciucurile?

Modificat de CRISS/67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar comportamentul e mai naspa. E mai rigida masina dar e un compromis temporar. Sper ca dupa sarbatori sa cumpar si telescoape noi si atunci o sa pun si distantierele originale, de la reprezentanta si voi da jos prostiile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca arata decent fara arcuri si iti permitea sa mergi fara griji ca atinge sau ca toceste cauciucul neuniform. Parerea mea e sa vinzi arcurile pt ca sunt noi si mai devreme sau mai tarziu gasesti cumparator sa scapi de ele.

Gandeste-te ca functionalitatea ar trebui sa primeze inaintea aspectului si orice peticire are efectele ei. Psihologic + financiar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, am ajuns acasa si vreau sa clarific unele lucruri. 

 

Rave, distantierele sunt ca niste bucse din cauciuc care nu mai permit arcului sa se comprime asa mult dar in cazuri extreme ele se sparg si pica de acolo, nu deformeaza arcul, deci eu zic ca sunt ok ca si rezolvare temporara. Au fost 32 de lei si mi-a luat 15-20 minute sa le montez. Daca luam distantierele originale plateam aprox. 80 lei pe ele + 150 lei montatul, ceea ce nu era cazul avand in vedere ca ieri am montat arcurile contra sumei mentionate. Nu peste mult timp va trebui sa schimb si telescoapele care or sa fie OEM sport sau OEM standard (Inca sunt indecis. Daca merg pe sport s-ar putea sa fie mult prea rigida). In momentul acela voi avea ocazia sa pun si distantierele OEM fara costuri in plus si arcul va reveni la normal. Nu cred ca o sa pateasca ceva avand in vedere ca sunt useri pe forum care merg cu astfel de distantiere/inaltatoare, sau cum se numesc, de ani buni si nu au probleme.

 

Criss, diametrul jantei nu este o problema. Fie ca sunt pe 16, fie ca sunt pe 17 tot aceiasi problema ar fi fost cu un cauciuc mai mare + ET si J mai mare. Eu am cauciuc 215/45R17 pe janta cu 7.5J si ET35. Problema aici este, nu la diametru. Daca aveam o janta OEM si cauciucul acesta, problemele s-ar putea sa nu fi existat.

 

Razvan, din pacate m-am cam obisnuit ca orice modificare ii fac masinii se lasa cu nervi si batai de cap. Totusi nu sunt genul care sa renunte. Nu am renuntat la soft si uite ca m-am pricopsit cu un soft foarte bun (il am de aproape 60.000 km), nu am renuntat la faruri (dupa cate batai de cap mi-au dat si zile pierdute lucrand la ele, refacandu-le) si uite ca sunt foarte multumit de lumina pe care o am dar si de aspect. La fel nu o sa renunt nici la arcuri. Estetic imi place foarte mult cum arata cu arcurile astea. Doar cu arcurile H&R, masina este cu foarte putin mai rigida decat cu suspensia stock, motiv pt care la orice denivelare luate cu viteza de peste 60-70 km/h, imi atingea. Daca aveam jante OEM si cauciucuri recomandate de producator, sigur nu aveam probleme cu arcurile astea. Din pacate am mers pe alt drum, drum necunoscut, si trebuie sa gasesc calea catre lumina. Cu distantierele astea am facut un compromis de moment. Am nevoie de masina si nu pot sa merg doar cu 30-40 km/h ca sa nu-mi frece de la denivelari, motiv pt care am ales solutia asta, temporar.

 

Astazi m-am mai plimbat cu masina si chiar daca este mai rigida din cauza distantierelor, deja m-am cam obisnuit si nu este atat de deranjant (Din cate imi aduc aminte, a lui Bogdan parca era mai rigida decat este a mea acuma, cu distantiere). Sincer asa ma asteptam sa fie arcurile fara alte artificii. Din fericire arcurile sunt chiar foarte comode pentru niste arcuri sport. Dupa cum spuneam, diferenta intre stock si H&R este foarte mica la confort. Nu merita sa renunt la arcuri pentru asta. Revenind la seara aceasta, am mers si cu viteze mai mari peste aceleasi denivelari de aseara si nu a atins niciunde, chit ca viteza era chiar dubla fata de aseara. Am mai luat si viraje la maxim pe la aproximatv 50-60 km/h dar n-am mai auzit sa atinga. Poate s-au asezat toate mai bine si pana investesc in telescoape si distantiere OEM, nu o sa mai am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci... schimba ori jantele ori cauciucurile zic! Trebuia un 215/40 sau macar un 205/45, dar daca tot sunt noi-noute, pastreaza-le si cauta un set de jante cu un ET mai permisiv...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate merge si 215/45, insa cu jante oem sau specificatii pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand am ales 205/45 R 17,am facut practic un calcul sa fiu ca si confort putin peste stoc,adica cu aproximativ 2% si pana in 215/45 (care este cu 3,6% mai mare ) ; in plus protejez cata de cat si directia,anvelopa fiind mai ingusta. In alta ordine de idei,mie in pachetul de la Eibach mi-au sosit si doua saibe grosute,care s-au montat undeva la caseta de directie pentru a limita cursa la maxim a volanului.


Despre astea e vorba :

post-99600-0-42095700-1395814815_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fredy, mie mi-au venit cu 2 stickere H&R :D

 

Nu voi schimba nici jantele, nici cauciucurile, nici arcurile. Intr-un fel sau altul trebuie sa se pupe toate 3 perfect. Dupa cum spuneam, in momentul de fata se cam pupa, problemele aparand cand fortez directia la maxim, lucru care nu se va intampla prea des, poate chiar deloc pana voi pune distantierele OEM, iar de atunci sigur nu vor mai fi probleme.

Modificat de qwk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am renuntat la distantierele dintre spire si am gasit o alta solutie de a ridica fata. Am ridicat cu aprox 0.5 telescopu din fuzeta si masina s-a ridicat cam 1 cm, exact ca si cu distantierele. La denivelari n-am mai auzit sa imi atinga, doar la viraj maxim stanga/dreapta cand fac intoarcere in forta (eram cu a 2-a). Dc cumva o sa mai am probleme o sa iau distantiere de 0.5 cm de golf IV (alea de drumuri grele) care o sa o ridice cam 1.5 cm si o fi bine.

Deocamdata e bine, nu mai este asa rigida, este chiar placuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am vazut in weekend masina lui Sorin. O sa intre el sa descrie care este setup-ul pe care il foloseste acum, din amintirile mele fiind cam asa:

 - arcuri H&R 25/30

 - inaltatoare G IV pe fata

 - jante 17" ET35

 - cauciucuri 215/45 R17

Ideea este ca, dupa parerea, masina arata perfect in momentul de fata. Are 34.2 cm de la centrul rotii la aripa (punctul de masura fiind la 16 cm de punctul de impreunare al aripii cu bara pe fata si de 15 cm pe spate) atat pe fata cat si pe spate. Golul aripilor este umplut exemplar prin faptul ca a luat cauciucuri mai mari (215/45 in loc de 215/40), iar soarta a facut ca arcurile+distantierele fata pe care le-a folosit sa ii asigure aceasta neverosimila simetrie fata/spate.

 

Sorine ... sa pui codurile arcurilor si ale distantierelor.

post-4613-0-73861000-1397531606_thumb.jp  post-4613-0-79537000-1397531607_thumb.jp  post-4613-0-76975600-1397531608_thumb.jp  post-4613-0-81785000-1397531609_thumb.jp


post-4613-0-55509200-1397531710_thumb.jp  post-4613-0-58670300-1397531711_thumb.jp  post-4613-0-55442600-1397531712_thumb.jp  post-4613-0-64597200-1397531713_thumb.jp  post-4613-0-62852000-1397531714_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codurile inaltatoarelor sunt:   1J0412311A - 10mm

                                               1J0412311   - 20mm - astea le am eu

 

post-88353-0-17320100-1397547755_thumb.j

 

Codul arcurilor este: 28977-1 - Arcuri de GTI

 

Foarte faine pozele ! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este exact cat trebuie de coborata + 215/45 ca sa umple aripile fara sa ajunga garda la sol prea mica. Win-win situation pentru un daily driver.

4 masini cu 17, 4 dimensiuni diferite la anvelope. Ma rog, la mine nu se pune pt ca nu e acelasi model.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din astea 4 doar 2 sunt cele date de producator,restul " dupa ureche " .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

H&R 35/55

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Intreb aici, ca n-are sens sa deschid un topic separat doar pentru intrebarea mea. Deci:

burduful ala protector din cauciuc, din partea superioara a amortizoarelor spate, s-a ros complet pe stanga si a cazut pe piston, lasand toata partea superioara a amortizorului dezvelita.

Pe dreapta spate, inca nu a cazut "inauntru", insa si acolo guma neagra a devenit galbicioasa, e poroasa si arata ca si cum n-ar mai avea multe zile.

Intrebare: trebuie sa schimb amortizoarele, trebuie sa-mi iau doar burdufurile alea (daca ,da, cum se numesc? :huh: ) sau pot sa merg mai departe asa ca n-are nimic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!