Jump to content

Tuning - modificarea suspensiei


Dun
 Share

Postare recomandată

Exista 2 tipuri -1) standard si 2) sport care are -15mm fata de cea standard.

Concluzia este ca,daca intradevar nu vrei acel gol,trebuie sa umbli la suspensie minim -30 mm,asta fie ca o faci doar cu arcuri sport sau cu suspensie completa sport,eventual reglabila.

@Kriszteaurel - nu are ce gol sa umple,atat timp cat circumferinta anvelopei este aproximativ aceeasi,probabil tu ai probat cu anvelope de dimensiuni mai mari.

Spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • qwk

    21

  • Dun

    17

  • The_Ego

    13

  • Circoloco

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pacat ca nu am facut ceva poze,ca sa se vada,ca nu este ca si la tine/arcuri/suspensie/ sunt de acord,dar nici cum spui tu ca nu este diferenta intre R15 si R16, sa nu mai vorbim de R17.Nu spun ca umple perfect golul dar este o diferenta destul de vizibila,e doar parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E doar o impresie. Ba mai mult cu jante mai mari iese si mai mult in evidenta acel gol.

Toate astea daca se respecta dimensiunile cauciucurilor recomandate de producator.

 

Daca in loc de 215/40 R17 se pun anvelope de 225/45 R17 atunci clar acel gol pare mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu am evocat doar parerea mea,nu ne contrazicem,suntem in aceeasi " barca " doar !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce difera intre dimensiunile precizate de tine este diametrul jantelor (care este mai mare) si dimensiunea talonului cauciucurilor (care este mai mica odata cu cresterea diametrului jantelor).

Diamentrul exterior al rotilor, in cazul versiunilor de fabrica ale masinii, este acelasi. Un TL cu roti de 15" va avea acelasi diametru al rotilor ca cel intalnit pe un HL cu roti de 17".

 

Daca insa, iei niste roti de 17" de la un Golf IV (care are aceeasi prindere 5x100 pe care o are si Polo 6R) vei vedea ca lucruril stau altfel, pentru ca diametrul exterior al rotilor de G IV este mai mare decat cel de pe Polo.

Modificat de Dun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate din cauza anvelopelor care aveau talonul pe 55/R16 unde corect ar fi fost talon pe 45,da asta a fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha! Vezi, stiam noi ce stiam.

Deci problema era 55-ul nu 16-le.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi in cazul asta.... ca sa nu umblu la suspensii si sa scot acel gol daca pun cauciucuri de 55 pe jante de 16... nu atinge pe nicaieri atunci cand am 3 persoane in spate?

 

ideea e ca pe fosta masina am avut suspensii sport si mi-au facut capul patrat la fiecare "politai mort" si la fiecare denivelare sau strada asfaltata in valuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu esti dispus sa te adaptezi unei maisini "un pic mai sport" si vrei sa o conduci in continuare ca pe un Logan de teren renunta la idee.

Eu si Ego spre exemplu, mergem cu extra-atentie, aproape ca oprim la sinele de tramvai si la politaii morti, ocolim gropile cu sfintenie si in general mergem cu foarte multa etentie. Dar genul asta de abordare nu este pentru oricine. 

 

Cat priveste partea cu atinsul si incarcatul a nu stiu cati insi in spate ... ce sa zi. Urca si tu cati oameni stii ca poti sa duci in spate si fa niste masuratori. In felul asta vei vedea cat spatiu mai ramane si cu cat ai putea mari diametrul rotilor la incarcarea maxima fara sa iti atinga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti recomand sa umpli acel gol cu niste roti mai mari. Arata foarte inestetic si vor inalta masina inutil. 

In functie si de ET-ul jantelor e posibil sa atinga.

 

Ca o regula de baza pentru a micsora distanta dintre aripa si roata se coboara aripa, nu se pun cauciucuri mai inalte.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca iei o suspensie buna, care stie sa preia socurile, gen KW, Bilstein B14/16, atunci nu te mai doare capu la fiecare hop. 

dar grija tot trebuie sa ai. 

dar daca vrei sa urci borduri, sa nu strici jante, las-o cu suspensia stock. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am Bilstein B14 si la mine, clar suspensia este ceva mai dura decat cea stock, care a fost suspensie sport. Nu spun ca este exagerat de dura, dar este mai dura.

Avand in vedere asta, clar, articulatiile masinii au de suferit, pentru ca socurile se transmit mai puternic in ele. Deci ... doar daca nu iti pasa poti merge la fel de neglijent ca inainte de a schimba suspensia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa conduci o masina cu Ta-Technix sau alte d-astea mega-ieftine, sa vezi ce inseamna suspensie proasta si cum te doare capul la hopuri :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK... Va multumesc pentru pareri !

O sa iau in considerare aceste sfaturi si nu voi marii talonul cauciucului pt a nu inalta masina iar suspensia cred ca o voi schimba cu una sport de la VW. Una Bilstein B14 nu imi permit si nici una iefitina gen Ta-Techinx nu vreau sa imi iau....    :beer: 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Link

 

Mai sus este un link catre topicul masinii mele. Cine este interesat sa citeasca pe lung ce si cum sa mearga acolo. Iar pe scurt povestea este asa: unul dintre amortizoarele fata ale suspensiei Bilstein B14, dupa aproximativ 8.000 km si-a facut joc in tija. Defectul asta genera niste zgomote foarte tampite la rulare, zgomote care se manifestau sub forma unor clanc-anituri la schimbarea treptelor de viteza, atat la debreiere cat si la ambreiere. Am fost prin mai multe service-uri si, inainte de a se desface ceva, pronosticurile au fost

 - planetara dusa

 - probleme in cutie

 - ambreiaj dus.

 

Nimeni nu a suspectat amortizorul, chiar daca el avea joc evident.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Au venit si arcurile si le-am pus. Din pacate fata este destul de lasata si la denivelari imi atinge in surubul de la contra aripa:( Ce ma sfatuiti sa fac ? Pun arcurile originale pe fata sau sa caut ceva distantiere sa o mai ridic 1 cm pe fata, sau distantiere intre spire ca sa nu se mai comprime asa mult arcul ? 

post-88353-0-29423900-1395683765_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe faţă arată ca fânu'... Las-o cu suspensia originala ca arata mai echilibrat. Pe spate e cum trebuie, da' pe fata e prea trantita.

My two cents...

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dai surubul jos si intorci bucata de plastic in sus, cat sa nu atinga, logic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit acuma pe net vad ca distantierele alea o si inalta cam cu 1 cm, lucru care e bun. Ar arata mai bine ridicata. Nu prea as vrea sa pun arcurile originale din 2 motive:

 

1. Raman cu astea si nu cred ca am la cine sa le vand.

2. Imi este frica sa nu se schimbe in rau comportamentul masinii. Adica fata sa intre in balans si spatele nu. 

 

Am vazut ca ar exista si la reprezentanta inaltatoare intre 1-2 cm pentru fata. Mai e si asta o solutie.

 

Rave, clar o sa trebuiasca sa rezolv si surubul ala. Si cu arcurile originale, astazi, pe autostrada catre timisoara mi-a atins de la o denivelare.

 

 

P.S.: Telescoapele cat de mult influenteaza problema asta ? Masina are 115 000 km de drumuri de Romania. Daca as schimba telescoalele ar mai estompa problema ?

Modificat de qwk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate am avut dreptate. Cauta fender screw mode, insa asta nu te salveaza la curbe luate mai agresiv. Urmatoarea etapa rolluirea aripilor.

Amortizoarele mai dure reduc mult din cursa suspensiei, dar si confortul se cam duce. Short answer: da ar ajuta.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In seara asta m-am mai plimbat cu masina si am observat urmatoarele:

 

De cele mai multe ori imi atinge doar la roata dreapta fata datorita denivelarilor. Pe stanga atinge destul de rar. La mersul cu spatele imi freaca tot la roata din dreapta fata. De ce ? Habar n-am.

 

Am facut unele masuratori si se pare ca pe fata s-a lasat cam 3 cm si pe spate cam 4. Inainte de arcuri, pe fata, aveam cam 35 cm intre centrul jantei si aripa iar acuma am cam 32 cm. Pe spate aveam 38 cm si acuma sunt cam 34 cm.

 

La praguri in fata am 18 cm si in spate am 21 cm. Teoretic garda la sol nu a scazut, ba mai mult a crescut. Cartea zice 16 cm pe fata si 21.5 pe spate :|

 

Maine o sa iau inaltatoare de cauciuc si le pun pe spire. Teoretic ar mai inalta-o cam 1-2 cm, deci ar fi numai bine. Totodata voi scoate surubul de la contra aripa si voi muta bucata aceea peste aripa (am vazut un DIY de la Golf VI, unde era aceiasi problema si asa au rezolvat-o). 

 

P.S.: Arcurile spate sunt mai rasfirate intr-un capat si mai restranse in celalalt. Cum trebuia montat ? Partea restransa jos sau sus ? La mine este pusa sus.

Modificat de qwk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica ai luat arcuri sa o cobori... ca sa o ridici? Mai bine le vinzi si economisesti niste bani.

Man up, fa geometria bine, baga un -1 camber si stai chill...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ho ca m-ai pierdut :D Nu sunt asa informat asupra modalitatilor de modificare/rezolvare a problemei. Eu am zis sa o mai ridic un pic pe fata ca sa fie mai uniform. 

Am citit acuma ca arcurile astea, 20/35 mm, ar fi fost inainte catalogate drept 25/40 mm dar din varii motive le-au recatalogat la 20/30-35 mm. La mine se pare ca masina s-a lasat 25-30/35-40 mm.

 

Referitor la arcurile spate, sunt bine puse asa ?

 

P.S.: Teoretic arcurile ce mi le-au comandat sunt de GTI nu TDI. Din cate stiu eu greutatile sunt la fel pe punti.

Modificat de qwk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt arcuri progresive. Din cate am vazut partea mai stransa se pune jos pt ca cea rasfirata sa aiba unde sa se comprime.

Posibil pe partea drepta a masinii sa fie rotile mai in exterior. Uite-te atent si masoara cat ai din roata pana in aripa la toate rotile.

Se poate sa fie o asimetrie de la caroserie. Eu am asa ceva si nu sunt singurul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin,ce rau imi pare ca ti-ai facut de lucru  :( ,din pacate totul se trage de la combinatia 7,5 J , et 35 si 215/45.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!