Jump to content

Merita o masina sh, in defavoarea unei masini low-cost noi ?


Scorpyon
 Share

Postare recomandată

Am uitat sa specific ca toti posesorii de sh cand ii intrebi despre masina lor, spun ca este impecabila, fara nici o problema. (doar dupa ce o vinde aflii problemele).

Merge varianta de masina de 1-2ani, insa nu se ridica la asteptarile pe care le ai de la un A4 B6 de exemplu. Compara un Astra din 2008 cu un A4 din 2004-5 de exemplu.

Este o cale de mijloc, deci nici cu satisfactia ca ai o masina noua si nici cu satisfactia ca ai masina sh dorita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • LauCalin

    11

  • Scorpyon

    8

  • corad0

    8

  • alexanderdj

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Intr-adevar ai mare dreptate cu posesorii de sh-uri ceva mai vechi care majoritatea se lauda de nu mai pot cu bijuteriile lor, dar daca le arati ca au uzura f mare pe discuri si ar trebui schimbate, ca ar fi nevoie de niste cauciucuri mai valabile, ca amortizoarele sunt f moi si clar nu mai sunt in parametrii, ca masina lor cam bate la gropi, atunci stii ce iti zic? Ce vrei frate, nu e masina noua. Are si ea varsta ei si daca ma apuc acum sa o pun la punct cu toate mai bag in ea 1000-1500eur.

Si astea ar fi exemple minore, la o masina de peste 5-6 ani deja vorbim de uzura de interior/exterior, uzura la diferite componente la motor incepand de la furtune care pur si simplu imbatranesc si asa mai departe. Plus ca mai e si ideea ca ai cumparat azi o masina de ~200.000km, pai masina asta in 2-3-4 ani la tine deja ajunge spre 300.000km.

Totusi daca iti permiti sa intretii o masina premium de cativa ani buni vechime, atunci nu iti face probleme. totul e sa fii constient de pe acum de costurile de intretinere, si sa iti cunosti f bine bugetul si posibilitatile financiare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sh daca nu e mai veche de 4 ani, tinand cont ca daca e "adusa" din afara face 50.000km pe an in medie. Din tara o poti lua sh doar daca are maxim 2 ani, ce trece peste are deja semne de uzura. La noua singurul impediment in cazul meu a fost devalorizarea rapida si masina low cost. Cea mai scumpa in cazul meu era un astra H de 1,6 benzina care cu leasing depaseam 20.000euro, asa am luat leon cu 6300euro plus 1200e taxa pe care am recuperat-o :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar ai mare dreptate cu posesorii de sh-uri ceva mai vechi care majoritatea se lauda de nu mai pot cu bijuteriile lor, dar daca le arati ca au uzura f mare pe discuri si ar trebui schimbate

Plus ca mai e si ideea ca ai cumparat azi o masina de ~200.000km, pai masina asta in 2-3-4 ani la tine deja ajunge spre 300.000km.

Hai mai serios acum.Adica tu zici ca e un lucru rau ca o masina sh are discurile uzate?Crezi ca la o masina noua nu se uzeaza discurile?pai fii atent eu la masina mea schimb discurile fata cu 200 lei.Tu cu masina ta(in garantie deci obligat la Renault) cu cat schimbi discurile apropo de costurile de intretinere?

Si ce daca peste 2-3-4 ani face 300 000 km atata timp cat masina fuctioneaza perfect.

Si da eu ma laud cu masina mea pe care am dat 5500 euro cu 122.xxx km dar la care inainte de achizitionare au fost schimbate toate amortizoarele,articulatiile,ambreiajul cu tot cu volant,distributia,farurile care prezentau urme de criblura,EGR +2 seturi cu tot cu jante de cauciucuri iarna vara noi + optiuni la care un logan nici nu viseaza.Si da imi laud bijuteria si este laudata si de posesorii de masini noi atunci cand ii las sa o conduca.Si aici vorbim de o masina de 8 ani in care banii investiti de mine au fost de revizii si 1 actuator de 200 lei.Eu zic ca este ok si ca sa raspund topicului eu zic ca merita o masina sh dar ATENTIE una care sa nu fie cumparata in graba sau cumparatorul sa fie orbit de fel si fel de samsari pentru ca aici multa lume greseste si anume ca nu are in minte cel mai important lucru si anume ca o masina buna sh nu este ieftina.

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai normal ca se uzeaza si la masina noua discurile, ca pana la urma si masina asta noua o sa devina veche cu timpul. insa intre una Sh si una noua ia spune-mi la care schimbi discurile prima data? Asta e ideea.

Sincer daca imi spui ca schimbi cu 200lei ambele discuri fata la masina ta inseamna ca alegi cele mai ieftine discuri de pe piata. Si intretinerea asta poate difere ENORM intre a pune numai piese bune, si a pune piese f ieftine. Se gasesc discuri pt golful tau si la 1 mil bucata si la 2 ( si nu vorbesc de discuri racing, perforate etc). Pur si simplu atat e diferenta intre o piesa mai ieftina si una buna, spre exemplu ATE. Sper ca nu esti genul care pune pe masina cele mai ieftine piese posibile :).

La treaba cu garantia iar nu ai nicio dreptate, la o masina noua si cu rulaj decent (nu 50.000pe an) la schimbarea primului set de discuri iesi de mult din garantie.

apropo, toate piesele alea schimbate inainte sa cumperi masina mi se par multe rau, nu are voie sa pice ambreiajul (cu tot cu volant!!), articulatiile sau amortizoarele la doar 122.000km. Sigur avea doar atatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca nu o sa folosesc piese ieftine ba din contra.O masina o folosesti cum ai treaba cu ea,nu o iei sa mergi decent.Amortizoare pica si dupa 30 000 km cum sunt multe cazuri si pe forum,ambreiaj+volant a fost schimbat pentru ca s-a mers subturat cu masina o perioada de timp inainte de achizitionare si incepuse sa bata,iar la demontare s-a schimbat si restul kitului preventiv(nu vroia initial proprietarul sa vanda masina) iar la articulatii am exagerat,era vorba de bucse bascula alea mari si un cap de bara.Kilometrii au fost reali pentru ca cunosc proprietarul,fost inginer service Cardinal Motors Constanta dar nu asta e important,masina mea, ci subiectul topicului despre care mi-am exprimat parerea.

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A zis bine cineva mai sus, "cum o tii, asa o ai!". Daca ii dai jar masinii, daca poti sa dai muzica mai tare ca sa nu auzi gropile si treci prin ele ca berbecu', atunci daca esti om si iti pasa IN CE FEL te duce masina din punctul A in punctul B, va trebui sa scoti niste bani din buzunar pentru ca daca te dai la ea, se da si ea la buzunar.

Eu vreau sa spun ca Leon-ul meu e impecabil din punct de vedere mecanic, excluzand saracia de timonerie plina de plastice care te face sa tragi ceva mai tare de schimbator pe caldurile astea. Si vreau sa stiti si ca e benzinar si probabil pana-n iarna masina va implini 200.000 de km. Cand am cumparat-o avea 120.000 si mi se parea si atunci ca are multi km. Dar acum dupa ce m-a dus atatia kilometrii, daca mi-as cumpara maine masina SH ar conta mai mult proba de drum decat numarul de km pe care mi-l arata in bord. Si daca ar avea glas, ar striga dupa ajutor motorul asta la cat jar a vazut si nu consuma gram de ulei si nici nu curge uleiul pe la fiecare prezon al chiulasei. Sunt masini la mana a 2-a si masini la mana a 2-a. Totul depinde de ce proprietari a avut fiecare si de mentalitatea pe care a avut-o proprietarul respectiv. Si ca sa stii cat de bine merge o masina Sh ca sa poti avea o parere pertinenta despre asta, trebuie sa ai cu ce compara si trebuie sa stii in primul rand cum mergea masina respectiva atunci cand era noua. Eu am atata incredere in masina mea de 10 ani si aproape 200.000 de km cat nu au altii in masinile lor noi. Pentru ca stiu cat s-a investit in ea si stiu ca de fiecare data cand ceva n-a fost in ordine, chiar ceva minor, s-a inlocuit cu ceva nou original sau after-market de la Sachs in sus ca marca. Iar la interior, e o adevarata problema. Leon-ul 1M are o parte textila in fata de usa la manerul de pe interior si la 2 din ele am semne de la tigara de la niste prosti. Altfel, manerele costa putin peste 100 de lei bucata noi, volanul se imbraca in piele, nuca se imbraca in piele, mansonul se inlocuieste, iar pedalele depinde foarte mult de cum au stiut oamenii care au condus masina sa le apese. Spre exemplu, eu am reusit sa ma educ singur astfel incat sa nu apas pedalele pe margine, ci sa acopar toata pedala cu talpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Am urcat doi prieteni in golful 6 care sunt posesori de logan si ascultam comparatiile facute de ei.

Erau doar remarci pozitive de diferenta de calitate si tehnologie.

Ei au dat pe la 11 000 de euro pe mcv si eu 13000 de euro dar golful are 90 000 de km.

Deci depinde ce vrei.....dar eu am transat situatia, deoarece stiu toate avantajele si dezavantajele unei masini germane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dati-mi voie sa imi expun si eu punctul de vedere, tinand cont ca in luna aprilie am avut in mana 9.700 euro cash (luati pe masina precedenta pe care am vandut-o) si posibilitatea de a alege intre un autoturism low cost nou si ceva second hand.

Fara nicio retinere am ales sa cautam ceva SH, in primul rand pentru ca tin foarte mult sa am anumite dotari pe masina pe care o conduc, dotari ce tin de confort si poate putin si de moft si gust. Am cautat la masina pe care urma sa o cumpar mai multe optionale, printre care un "must have" au fost: aer conditionat automat (chiar dual), comenzi pe volan si scaune incalzite. Acum, daca majoritatea masinilor noi, low cost, au introdus optiunea comenzilor pe volan, pentru restul de doua dotari pe care le consider necesare, trebuia sa sar un nivel mai sus si deci bani in plus, pentru masina noua. Am preferat sa cumpar un autoturism second hand, dar am tinut neaparat sa aiba carte service completata, km putini, sa fie de an cat mai recent si sa arate foarte bine si, cred eu, ca am facut cea mai buna alegere luand un Golf 5 din 2008, cu motor de 1.9 TDI, 105 CP si poate incredibil 65.000 km reali, verificati si "aratati" si de masina in sine, prin faptul ca exterior/interior arata impecabil (neavand elemente tocite, matuite, zgariate, etc. ... cum ar fi fost normal, daca era o masina mult uzata). Masina a fost pusa pe tester, i s-au facut verificari si toti cei care au vazut-o au ramas placut impresionati si chiar umiti de cat de bine arata si se comporta/functioneaza aceasta.

In alta ordine de idei, nu as fi ales niciodata o masina noua, de buget redus, pentru ca nici nu as fi avut prea multe optiuni, ar fi trebuit sa ma opresc la modele mici ca dimensiuni (chiar mai mici decat Golf-ul, execptand Loganul care din punctul meu de vedere iese clar din orice discutie), fara optiunile dorite de mine, cu un aspect exterior saracacios si cu interior de o calitate indoielnica.

In opinia mea si a celor cu care am discutat, alegerea facuta a fost una excelenta si a meritat fiecare banut. Nu regret nimic!

Cu toate acestea, o masina noua are avantajele ei prin faptul ca in mentalitatea cumparatorului este NOUA si asta confera un sentiment de siguranta si incredere fata de respectivul autoturism. Am doua exemple pentru voi, care se potrivesc situatiei date si anume: administratorul blocului in care locuiesc si-a cumparat in acelasi timp cu mine un autoturism nou, un Clio, pe care a platit un pret final de 9100 euro; masina este extrem de saracacioasa si singurul argument al cumparatorului in fata mea, a fost faptul ca, repet, ESTE NOUA! Tot asa este si unchiul meu care a platit in jur de 10.000 euro pe un Logan full (daca se poate numi asa o masina cu aer conditionat si 4 geamuri electrice) si s-a ales cu "o caruta" care zdrangane, fara confort si dotari si care mai consuma si mult, insa ESTE O CARUTA NOUA. Pe de alta parte stiu un caz al unei doamne care si-a cumparat un Golf 6 nou si dupa 3.000 de km i-a picat motorul definitiv... au urmat procese pentru garantie si intr-un final, dupa un an i-a fost inlocuit motorul, desi eu nu as fi acceptat o masina NOUA cu motor schimbat. Asa ca nici in cazul unui low cost nou, nu poti fi sigur de perfecta functionalitate, insa e adevarat ca ai o doza de liniste mai mare.

Acum, legat de revizii, eu la Golf voi plati 700 lei pentru revizia de 75.000 km, ceea ce nu mi se pare foarte mult, insa la anul, va trebui sa scot din buzunar in jur de 1.300 lei pentru kit-ul complet de distributie, lucru care este destul de costisitor, insa imi asum asta ca un dezavantaj fata de o masina noua la care primele mii de km sunt "gratis" sau primele zeci de mii de km, costa foarte putin.

As mai scrie, dar nu cred ca a ajuns multa lume la acest rand, asa ca va spun inca o data ca as alege oricand o masina second hand buna, in fata uneia noi, indiferent de suma pe care o detin pentru achizitie, pentru ca si daca as avea 30.000 euro, tot as prefera un Touareg SH bine dotat, decat un A4 NOU, dar mai saracios, cu toate ca vorbim deja despre alte criterii de selectie.

Va multumesc!

Raluca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la 30000 de euro as pune problema cu totul altfel pentru ca este o suma la care iti permiti si niste mofturi in plus. In sensul ca nu ai fi conditionat de bani. De exemplu O Skoda Superb dotata bine, un Volvo S60 sau o Honda Accord.

Iar second hand la banii astia cred ca gasesti cam tot ce iti vrea inima in conditii foarte bune, fie ca e vorba de Audi A8, A4, Tuareg sau, de ce nu VW Phaeton.

Dar cu toate astea recunosc ca nu prea m-ar lasa inima sa dau atatia bani pe o masina care costa cam jumatate din pretul unui apartament bun. Cred ca mai mult de 15-20000 de euro nu as da pe o masina in general. Parerea mea e ca nu merita sa dai foarte mult pe un fier care se devalorizeaza mult in doar cativa ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Parerea mea e ca nu merita sa dai foarte mult pe un fier care se devalorizeaza mult in doar cativa ani.

buna concluzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca cei ce au SH zic ca masina noua e mai proasta si garantia e fix pix si invers :)

Parerea mea e ca decat sa iti iei o masina noua care nu te multumeste dar nu-ti face probleme, mai degraba te arunci la ceva SH, iti asumi riscul unor probleme si ai un sentiment de multumire de fiecare data cand te urci la volan; mai ales ca aici pe forum se gasesc oameni care apreciaza mai mult de la o masina decat posibilitatea de a te deplasa de la A la B.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afirmatia mea care facea referire la o suma mare de bani investita intr-o masina, era doar o remarca personala si nu face obiectul topicului, deci nu o voi dezvolta.

Afirmatia lui iwolffy mi se pare corecta si mi se potriveste, mai ales ca masina precedenta a fost un Mitsubishi Lancer, pe care l-am apreciat, dar care nu oferea atat de mult confort si asa multe dotari cu micul Golf... dotari si confort dupa care tanjeam cand mergeam cu Lancer-ul.

Si da, sunt oameni care apreciaza multe alte lucruri la o masina SH - bine dotata, inaintea garantiei (de multe ori interpretabila si inculpabila - vezi cazul prezentat de mine) si a faptului ca ai "o tabla noua" cu geamuri electrice si radio/cd cu mp3. Eu si sotul meu facem parte din aceasta categorie.

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare are motivele lui si criteriile lui in functie de care alege una din cele doua variante. Motive financiare, de design, putere motor s.a.m.d.

Avem alte nevoi, alte asteptari de la masina, nu prea poti recomanda una din cele doua alegeri, cuiva, ci doar sa-l ajuti sa nu ia o petarda de masina, fie ea sh sau noua (asta cand i s-a pus pata pe o petarda de masina, in fata lui). Numai bine!

Modificat de Mishutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand citesc remarci de genu..."eu nu as da mai mult pe o masina....masina e fier se devalorizeaza.....nu merita ...ca valoreaza cat un apartament si bla bla bla.." imi vine sa vomit..."pai ori suntem pasionati ori nu mai suntem?" :P....Bai fratilor....daca ati avea bani credeti-ma ca v-ati cumpara...E normal sa gandesti asa cand nu ai un buget atat de mare...si da e normal ca o masina sa iti manance banii...am trait pe propria piele....dar e o boala grea...si se plateste.....nu ai bani...mergi cu tramvaiul! Pasionatii pasionatilor...isi iau de la gura ca sa investeasca in masina....Personal nu pot sa zic ca merita sa investesti toti banii pe care ii ai in masina....dar pentru unii pasiunea nu cunoaste limite....si ii pot intelege...daca asta le place....asta fac...

Nu pot fii ipocrit....eu sincer...daca mi-as permite....mi-as lua toata gama de la Ferrari, Porsche, Lambo...chiar daca e fier si se devalorizeaza...cand iti cumperi o masina noua...iti asumi aceasta pierdere din momentul in care ai iesit cu ea pe portile dealerului...

De exemplu tatal meu spune ca masina e un mijloc de transport care te duce din punctul A in punctul B....trebuie sa fie cat mai ieftina si sa cheltuie cat mai putini bani....eficienta si economia pe primul loc..si il inteleg si pe el..pentru ca nu e pasionat.....Oricum fiecare isi cumpara masina in functie de buget...Cu cat ai bugetul mai mare cu atat iti cresc si pretentiile....nu imi ziceti ca daca maine ati fi cu 100 de mii de euro mai bogati ati circula tot cu golf 4...TATA doar tu poti sa ma contrazici...stiu ca tu ai umbla si cu golf 1! :))

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate si tu. Vad ca ai un BMW Seria 6 care nou a costat cat doua Passat-uri dotate destul de bine. Mereu am fost de parere ca viata o privesti si in functie de cat ai in buzunar, oricat de mult ai incerca sa te minti ca nu e asa. Ai mai putini bani, e foarte ok un Golf IV cu 200000 de km. Ai multi, ce, Golful ala mai e masina?

Gandesc asta pentru ca am dat pe masina mea 7500 de euro si sunt multumit de ea. Dar daca as merge cateva mii de km cu un Seria 5 evident ca mi s-ar parea Beetle-ul o gluma sau Logan o tentativa de masina. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

on topic : nu as achizitiona o masina noua, personal nu cred ca isi merita banii probabil decat daca as dormii pe teancuri de bani acasa, o masina cum a spus si corado din momentul din care ai iesit pe poarta dealerului si-a pierdut valoarea,, e considerata sh e folosita .. prefer sa imi iau o masina cu 2-3 ani mai veche decat ce-a din anul respectiv si sa platesc jumatate din valoarea ei. Acum ca ai ghinionu sa nimeresti ceva naspa e treaba ta , ti se poate intampla si la una noua am auzit cazuri si cazuri.

deci clar as prefera un sh pe care il poti gasi si usor de intretinut ex: golf 4, seat ibitza.. etc decat sa imi cumpar o "chitzumie de masina" si anume un C1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate si tu. Vad ca ai un BMW Seria 6 care nou a costat cat doua Passat-uri dotate destul de bine. Mereu am fost de parere ca viata o privesti si in functie de cat ai in buzunar, oricat de mult ai incerca sa te minti ca nu e asa. Ai mai putini bani, e foarte ok un Golf IV cu 200000 de km. Ai multi, ce, Golful ala mai e masina?

Gandesc asta pentru ca am dat pe masina mea 7500 de euro si sunt multumit de ea. Dar daca as merge cateva mii de km cu un Seria 5 evident ca mi s-ar parea Beetle-ul o gluma sau Logan o tentativa de masina. :lol:

Cat 2 Passat CC 3.6 :)) ......dar stai linistit...ca am plecat de pe o Dacie rupta in 2....Loganul era pe planul de achizitie.(ma gandeam cum sa fac leasing pe 10 ani in primul an de facultate)...iar un Golf 4 era catalogat vis....ce sa mai zic de un Passat din 2002 cu 200 mii km....mi se parea nava spatiala...trecerea cea mai mare a fost de pe Dacia 1310 pe orice alta masina straina....in cazul meu...Opel...Astra, Vectra...etc....care pornea din prima cheie iarna, avea caldura, clima servo (VAI FRATEEE poti sa invarti volanu cu 2 degete ESTI NEBUN? :)) ) ce sa mai zic de alte masini....desi am avut o gramada de masini intr-un timp cand mergea sa faci si profit de pe ele...nu doar sa cheltui.... (una dupa alta....le-am tot schimbat....masini normale...) conduc acest 6 pe care l-am achizitionat cu multe eforturi....dar iti zic sincer...ca la fel de mult ma bucur cand sunt la volanul Mercedesului A classe al prietenei mele de 3 mii de euro...si cu aceasi pasiune il bibilesc si ii rezolv micile "bube" pentru ca pentru mine reprezinta mai mult decat o masina.....indiferent de valoare...e in familie si trebuie sa ai grija de ea...cel putin asa gandesc eu..(cand conduce ea si nu e atenta si intra in gropi....parca ma doare pe mine....ii fac observatie...dar de fiecare data primesc acelasi raspuns...SE REPARAA.....imi vine sa...o dau jos sa vina cu RATB.) si fiecare masina pe care am avut-o ....am ingrijit-o cat de mult am putut....acuma..sa nu va imaginati ca o pupam inainte de culcare...si nici nu ma urcam in ea in ciorapi..dar...nu suportam sa fie ceva defect...sau sa aibe vreo hiba ascunsa...iar cand o vindeam....ma gandeam ca la fel mi-ar placea si mie sa cumpar o masina de la altcineva....lasam pozele sa vorbeasca nu PHOTO SHOPUL si nu scriam cu majuscule IMPECABILA, MERITA VAZUTA, NU A PARTICIPAT LA CURSE, DOAR PENTRU CUNOSCATORI, ARATA SI MERGE CA NOUA, etc etc

Ideea e ca nu mi se pare o gluma nici o masina...si sunt sigur ca fiecare isi iubeste masina indiferent de marca, valoare, vechime ...in fond si la urma urmei....forumul reprezinta un "meeting" virtual al iubitorilor de masini..in cazul de fata VW :) si ca sa mai fac o paranteza (unde forumistii sunt mult mai educati si parca mai iubitori decat pe forumul BMW....unde o gramada de "pasionati" fac marca de rusine...)

in concluzie..cumparati-va masina care va reprezinta...cea care va face sa va bucurati cand va urcati in ea...nu conteaza ca e noua sau SH, pick-up sau decapotabila....important e sa va placa voua si bineinteles sa v-o puteti permite..

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu prefer o masina SH de max.2ani, fata de una noua.

Actuala masina am cumparat-o de 2ani vechime si cu 97k km reali si am dat ceva mai putin de jumatate din pretul ei real( ~28000 euro).

Mai tin masina inca un an si apoi ii dau drumul, va avea 5 ani si inca mai iau bani buni pe ea.

Ma reprezint singur pe mine,nu ma reprezinta masina, poate putin si ea(recunosc) dar tot eu am grija de ea sa arate bine. :))

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corad0, ma gandeam totusi sa nu deschid un subiect sensibil insa... e cam greu. Sincer sa fiu eu nu mi-am dorit Beetle cand cautam masina. Chiar deloc! Consideram ca am bani suficienti sa cumpar o masina pe care m-am jurat ca intr-o zi o voi avea, si anume Volvo. Imi place foarte mult domeniul auto, de mai bine de 15 ani sunt "virusat" cu domeniul asta, ma tot documentez, analizez, caut informatii in stanga si-n dreapta, conduc cat mai multe masini, fac comparatii etc :lol: . Si ca sa vezi, de tot atatia ani nicio alta marca nu m-a atras mai mult decat Volvo. Imi cer scuze moderatorilor, stiu ca sun un forum monomarca insa... situatia a cam cerut-o.

Asa ca am gasit un S40 1.8 benzina, fabricat in 2002 de la un pasionat de pe forumul monomarca. 180 000de km, visiuniu metalizat... piele, climatizare, incalzire in scaune etc. ce mai, o frumusete. Eram foarte hotarat sa o cumpar, doar ca a doua zi m-a intrebat un coleg de munca daca am gasit masina. I-am zis super incantat ca da, m-a intrebat ce Volvo :lol: si mi-a zis ca are o cunostinta care lucreaza la o companie mare de masini sh si cica ar avea cateva masini misto. Si mi-a recomandat totusi sa arunc o privire si la el in "ograda", ca cine stie.

Ei bine aici am gasit Beetle-ul care practic era ca NOU, 2 ani, 25000 km reali cu carte service la dealer VW din Ro (fusese cumpara de noua din tara). Sincer vroiam sa-i gasesc un defect, ceva care sa ma convinga concret ca nu e in regula si chiar nu gaseam. Sa ma leg de faptul ca nu se spatioasa in spate sau are portbagajul mic? E nedrep, nu a fost proiectata ca masina de familie. Ca are motor de 1.4? A fost versiune ieftine si oricum nu prea este o masia pentru drum lung si autostrazi.

Apoi trebuit sa ma decid: aveam de ales intre o masina pe care o cumparam penru ca era un Volvo, era la doua tinerete si cine stie ce o fi patit pana la 180000 de km. Dar era o alegere facuta cu inima. Sau, judecand cu mintea, o masina de care as putea sa ma folosesc mai bine, dat fiind faptul ca 95% din km ii fac in Bucuresti, nu sunt insurat, nu am copil, foarte rar voi avea nevoie de spatiul lui S40. Plus ca si consumul si taxele ar fi mai mici. Apoi venea problema intretinerii. Totusi, la 180000 de km te astepti sa mai pice cate ceva...piese uneori nu chiar ieftine, gen ambreiaj, mai ales la un Volvo. Ori la 25000 de km... sansele sunt mai mici (atentie, nu 0!). Si m-am mai gandit ca, daca acum nu vo avea o masina mai funky, mai tarziu cand altfel vor fi prioritatile, mai greu. Deci cel putin teoretic nu prea era timpul pentru S40. Poate pentru C30, insa era mult peste bugetul meu.

S-a dovedit ca am facut totusi o alegere buna, nu am regretat niciodata ca mi-am luat Beetle. S-a dovedit a fi alegerea cea mai buna. Bine, colegii au facut bascalie de mine cand m-au vazut primele dati cu masina. :lol: Chiar sunt ultumit de masina, insa pe principiul "prima iubire nu se uita niciodata"... ziua aceea va veni N-a fost sa fie acum, dar a venii. :icon_thumleft:

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu uitam ca VW "broasca" a fost una din cele mai vandute masini de pe intreaga planeta...sa nu uitam ca forma o defineste si o recunoaste oricine.....si PORSCHE 911 are designul de BUG sub piele...Nu vad ce e rau in a avea un Beetle si de ce au facut bascalie colegii...sunt funcluburi Beetle si culmea...majoritatea proprietarilor nu erau de sex feminin...Beetle ori iti place ori nu iti place...dar n-ai cum sa nu o remarci pe strada :) Ce-i drept...e cam scumpa noua.....dar SH face toti banii...Parea mea e ca Beetle l-ai cumparat cu inima...Volvo l-ai fi luat cu ratiunea..

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai s-o zicem pe-a dreapta: Barbie avea un Beetle roz!!! Si de aici a inceput distractia :))

Dar ai drepate, parerea e ca atunci cand conduci o masina precum Beetle, care a facut din VW un constructor mare si a dat nastere lui Porsche, conduci o farama din istoria automobilului. Dar nu multi inteleg asta. Asta face deosebirea dintre pasionatii de masini si cei care zic ca se pricep la masini. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Barbie a condus si 911 roz si Corvette roz din cate imi aduc aminte :P sa nu se inteleaga gresit...eu ma jucam cu KEN si Batman (acuma pare si mai gay) :))

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hiii, ce le faceai lui Ken si Batman? :|

Il puneai pe unul in corvette-ul roz si pe celalalt in 911-le roz si ii puneai sa se intreaca pe sfert de mila? :))

Glumesc, bineinteles! sa nu intelegi ceea ce nu e! Corado, ai pus punctul acolo unde trebuie! Si eu sunt de aceeasi parere ca si tine in legatura cu masinile. Nu fac sex cu ea, ci cu prietena de cate ori se iveste ocazia! Dar eu sunt de parere ca daca o persoana nu-mi respecta masina, nu ma respecta nici pe mine! A mea e neagra si nu suport sa vad lume sprijinita de ea, stand cu fundul pe capota, sa le cada tigarile aprinse prin masina sau sa arda ceva textil cu tigara dupa ce ca ii las si pe ei sa fumeze, sa las pe careva s-o conduca si la plecarea de pe loc sa stea cateva secunde cu masina pe loc si cu rotile scotand fum pentru ca ei asta inteleg din a lua masina cuiva o tura! Nu am zis nimanui sa nu-i dea pe cocoasa daca am lasat pe careva s-o conduca, am pus conditia "fara scartz" si atat! Nu suport scarturile, e anti-performantza manevra asta. Nu mi-a condus masina multa lume, in afara de prietena care am dus-o pe camp ca n-are permis, au condus-o cei din familie si 3 cunostinte in 3 ani. Cei din familie inseamna doar taica-miu ca el mai are permis. Iar cele 3 cunostinte nu mai pupa alta data sa se nimereasca pe scaunul soferului ca sa mearga cu masina mea. Daca toti am avea aceasta mentalitate si pasiune in sange, nu ar mai exista acea teama de masina S-H!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bossake- ce legatura au discurile de frana care sunt consumabile cu uzura unei masini sh???? si 200 ron pe doua discuri la un golf4 nu inseamna ca sunt lowcost. te-ai interesat cat este un filtru de motorina la un logan si cat e la un passat b5.5? si Vorbim de piese origine aici. Am 2 passat-uri b5.5 luate in 2007 si merg si acum impecabil.DA! IMPECABIL. Eu am curaj sa merg pana la capatul lumii cu oricare din ele. Am bagat bani in ele?Da! Si destui, dar asta pentru ca am vrut sa mearga cum trebuie. Unul din passat-uri tocmai ce a iesit din service unde s-au schimbat discuri,amortizoare, ambreiaj, articulatii, flanse amortizoare tampoane motor= 5200 ron. Luna viitoare urmeaza al doilea Passat. Si nu renunt la ele neam pentru ca nu am motive. Voi renunta cand incepe rugina sa apara.Unul are 230.000km si celalalt are aprox 220.000. Si crede-ma ca mi-am permis sa imi cumpar si masina noua si rau am facut. Nu sunt miliardar insa am fost suficient de bleg incat sa dau pe o skoda fabia 2 12.000 Eur in 2007 cand a aparut in showroom. Cat crezi ca imi iau acum pe ea? Chiar daca are 30.000km in bord si miroase a nou in ea? Mai mult de 6000 nu vad. Plus ca esti legat de garantie si iti papa bani reviziile pe tot felul de rahaturi. Pentru bugetul meu nu imi permit sa vad lucrurile altfel in ideea ca masina noua e sfanta. Daca as avea cateva sute de mii in cont poate ca as merge in reprezentanta fara sovaiala, insa la buzunarul meu masina sh este cea mai buna afacere. Crede-ma ca au ajuns pe mana mea vag-uri cu 700.000km in bord!!! facuti de la 0 de acelasi om si functioneaza foarte ok, fara sa pape ulei sau sa-i fi lasat pe oameni in drum. Masina indiferent de statusul ei papa bani si atat timp cat imi cunosc prioritatile si necesitatile vizavi de utilizarea unei masini(pescuit, carat mat constructii, vin etc etc) nu voi opta pt masina noua. Am facut greseala asta si nu merita. Fiecare judeca din perspectiva sa, insa ce spui tu e de neinteles pentru mine, cu scuzele de rigoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!