Jump to content
Sign in to follow this  
Scorpyon

Merita o masina sh, in defavoarea unei masini low-cost noi ?

Recommended Posts

Scorpyon

Am decis sa vin cu aceasta initiativa deoarece am observat ca multa lume este intr-o stare confuza:

Iata o intrebare care framanta pe multe persoane care nu au bani de achizitia unei masini noi (AUDI,VW,BMW,etc), si isi poate permite doar sh sau o varianta low-cost (cea mai raspandita masina fiind Loganul).

1.Sa incepem cu fiabilitatea ?:

-as dori sa stabilim de la posesori si ii rugam sa fie sinceri sa ne impartaseasca parerea despre cat de fiabile sunt masinile lor pe care le au (an de fabricatie, km, motorizare), ce probleme au avut ? Multa lume care isi cumpara sh se fereste sa spuna cate probleme are. Toate merg ,,ceas" sau nici o problema.

2.Diferenta dintre clasa medie si mare ?

-de exemplu, as dori de la cunoascatori sa vedem daca sunt diferente la intretinere intre un A4 si un A6 (ma refer la un model din 02-04) si cu aceeasi motorizare. Difera pretul celorlalte piese ?

3.Costuri de intretinere?

-multe persoane cu masini sh (AUDI,VW) spun ca piesele sunt foarte ieftine, chiar mai ieftine ca la Logan. Eu am incercat sa caut acest adevar, iar acest mit pare sa fie distrus. De exemplu o revizie la dealer cu un Logan benzina, costa 300lei. La o octavia 1.9tdi a costat in jur de 7-800lei.

4.Avantaje si Dezavantaje ?

Avantaj masina noua:

-garantie

-norma de poluare (dupa multe studii, am impresia ca se vor pune taxe pe norma euro), iar un logan nou este euro 5. Un mare avantaj.

-0 km

Avantaj masina sh:

-performante

-design

-calitatea materialelor folosite

-tinuta de drum mult peste a unei masini low-cost

Dezavantaje masina noua:

-performante scazute

-design urat

-tabla folosita si vopseaua de o calitate inferioara, deci per total materiale low-cost, insa fiabilitatea este ridicata (merge un benzinar garantat 300.000km fara sa fie nevoie de segmentare).

Dezavantaje masina sh:

-km ? 90% din cazuri nu au km reali sau sunt atat de bine modificate incat nu se mai pot observa, iar pe deasupra au si documente cu, care pot dovede insa care se pot falsifica contra unei sume modice (max 150euro).

-cu banii de pe un Logan Laureate (7.000= prin programul rabla in acest moment se achizitioneaza masina + tichetele adaugate in pretul de 7000), deci la 7000 ce masina sh ar merita ? Se gasesc pana in 2004. Deci automat masina va avea o vechime de 8-9-10-11 ani. Tabla este garantata 10-12 ani. Deci si garantia cu tabla este eliminata. Cunosc A4 b5 din 99 mancat de rugina, adus din germania de proprietar, fara km dati inapoi, insa deja are multa rugina.

-deja se duc unele piese, mai trebuie schimbate deoarece ele sunt originale. Automat vor face o gaura la buzunar. Luand in considerare ca romanii (marea masa) nu au salarii asa mari (incat nu isi pot permite decat un logan nou) vor fi capabili sa suporte aceste costuri ?

-merita o masina sh ?

-la banii respectivi majoritatea isi permit cate un A4/A6/Passat chel (geamuri electrice fata,etc)... dotari asemanatoare Loganului Laureate.

As dori ca fiecare comentariu sa fie structurat dupa punctele pe care le-am initiat. De ex: 1... parerea mea este ca ... 2 ... 3... 4... !

Va rog sa incercati sa fiti cat mai realisti si sa nu inceapa laudele si jignirile (cum sunt obisnuit citind forumurile din romania), as dori sa va impartasiti opinia in calitate de posesor masina sh.

Rog un moderator sa mute topicul daca este nevoie intr-un loc unde activeaza foarte multi membrii al acestui forum, deoarece am vazut ca exista anumite persoane care frecventeaza doar o anumita arie, deci nu activeaza peste tot pe forum.

post-73203-0-13953400-1344796994_thumb.j

post-73203-0-81039900-1344797000_thumb.j

post-73203-0-13293200-1344797005_thumb.j

post-73203-0-10787300-1344797011_thumb.j

post-73203-0-83391900-1344797017_thumb.j

post-73203-0-92643300-1344797029_thumb.j

post-73203-0-92643300-1344797029_thumb.j

post-73203-0-56382000-1344797034_thumb.j

post-73203-0-19724700-1344797039_thumb.j

post-73203-0-08400100-1344797045_thumb.j

post-73203-0-89743000-1344797051_thumb.j

post-73203-0-95988400-1344797056_thumb.j

post-73203-0-86460900-1344797064_thumb.j

*IMAGINILE PUSE CU AUDI SI VW SUNT CU ECHIPARI DE TOP, INSA IN MAJORITATEA CAZURILOR VOM VEDEA ECHIPARI DE BAZA, CARE NU ARATA CHIAR ASA BINE*

Edited by Scorpyon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muale

sunt masini sh in stare f buna, eu as opta tot pt o masina sh daca as schimba-o pe cea actuala.

la un buget de 7mii euro poti lua un passat sau golf destul de ok, stare buna,multe dotari.

1. masina mea este din 2001. de cand o am nu am schimbat decat bucse,consumabile,o bujie si cap planetara. dotari,tinuta de drum,confort sunt cu mult peste ce poate oferi un logan full. revizia (filtre,ulei costa 400 lei cu manopera. de ce neaparat dealer? sunt ataea service-uri ok)

2. aici tu trebuie sa te decizi daca ai nevoie de mediu sau mare.

3. piesele sunt ieftine. nu ca la logan dar nu mi se par preturi mari. aici fac o comparatie tot la consumabile...la mine filtrul de motorina 60-70 lei pe cand la un fiesta sau corsa mai noi putin costa 250 lei.

4. avantaje masina noua: norma poluare,garantie

dezavantaje masina noua: pierzi destul de multi bani dupa 5km facuti cu ea; ii scade vertiginos valoarea. ai garantia care te conditioneaza sa faci revizii scumpe la dealer. pot aparea probleme noi la o masina noua.

avantaje masina sh: problemele comune anumitui tip deja se stiu,poti verifica direct bubele (injectoarele de pe motorul 2.0 vw de ex), in acelasi pret ca al unei masini noi ai multe dotari,alte performante....

dezavantaje: nu ii cunosti trecutul de la o, pot fi "manarite" inainte de vanzare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
volnick1986

E mare diferenta de calitate intre A4 B6/Passat B5.5 (2001-2005) sau A6 (-2004) si un Logan. In primul rand la materialele din intrerior. In al doilea rand calitatea caroseriei galvanizate se vede la modelele VW/Audi in timp. De motoare nu mai vorbim. Asta pot sa o spun din experienta de 4 ani am Golful (an fabricatie 2000). Cand l-am luat avea in doua locuri sarita vopseaua pana la tabla (aripa spate dr. si usa fata stg. jos). Dupa 4 ani tot acolo e, nu are rugina. Din cate am vazut eu la Loganul vecinului, dupa o zgarietura, in cateva luni avanseaza rugina bine de tot. Am citit pe unele forumuri ca rugina a aparut chiar din garantie la unele Loganuri. Diferenta mare ar fi si la confort (Passat/A4/A6 suspenisa multi-link; avantaj confortul/dezavantaj pretul) si antifonare.

Totusi sunt niste masini care au fost noi 30.000-45.000 (A4/B5.5/A6); un nou e Logan e 5000-7000.

Eu sunt de parere ca o masina facuta low-cost se uzeaza altfel in timp, in sensul ca o sa arate destul de rau. Masinile din poze au peste 150.000 km si nu arata rau... Cum o sa arate loganul la 150.000 luat de nou? (atat interior si exterior).

Parerea mea. Mergi pe un SH Bora/A4 B6/A6/Passat B5.5. Cauta ceva in Germania bine intretinut. Inca se mai gasesc.

PS: Daca as schimba masina actuala as lua un A4 B6 sau un Passat B5.5.

post-37459-0-02716100-1344800248_thumb.j

post-37459-0-33505600-1344800255_thumb.j

post-37459-0-68742100-1344800259_thumb.j

Edited by volnick1986

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

Buna seara!

1. Fiabilitatea:

Depinde foarte mult de calitatea de fabrica a masinii si de felul cum a fost intretinuta! De exemplu am avut:

- Dacia Supernova acum vreo 4 ani din 2002 (deci avea 6 ani) si am avut parte numai de probleme (discuri si placute schimbate, saboti spate, planetara schimbata) la 90 - 100 mii km (pe bord avea 60 mii km si numarul real l-am aflat ulterior de la cineva care il stia pe proprietarul anterior);

- Cielo Executive l-am luat acum vreo 3 ani si e fabricat 2004 (deci avea 5 ani ) cu 41 mii km REALI 100% (proprietar serios, nu bisnitar cum am luat supernova, care mi-a pus la dispozitie cartea service si toate facturile cu interventiile efectuate) si pot sa spun ca am avut foarte putine probleme - un capat de bara, o macara geam electric spate (prostia mea ca l-am fortat pe inghet si a pocnit), un rulment si in rest benzina la greu...

- Acum detin o Skoda Octavia din 2003 (deci are 9 ani) si a venit in mai cu 96 mii mile pe bord ( aprox 160.000 km - nu stiu 100% daca is reali deoarece am facturi si carte service din UK cam pana la 90.000 cand s-a schimbat distributia prin 2008 si de acolo nu mai am nimic...) si putine probleme deocamdata: am schimbat bucse bara stabilizatoare si bucse brate ( bineinteles pe langa ulei, filtru si filtru de aer si 4 cauciucuri noi ) si a mai fost schimbat un furtunas care duce in furtunul care aspira aer sau ceva de genul... fratemiu stie exact, am inteles ca e o problema comuna... Pe viitor se anunta ceva pe la caseta de directie... din cate mi s-a explicat cam peste 50.000 km si eu cum nu fac mai mult de 12.000/ an ... mai e...

Deci prin comparatie: Supernova care era mult mai tanara la vremea aia ... picasera multe chestii si Octavia care are mult mai multi ani si Km nu se anunta asa multe probleme... Conteaza marca foarte mult in ceea ce priveste fiabilitatea ...

2. Diferenta clasa medie si clasa mare:

Aici depinde ce vrei sa faci cu masina... Daca esti un tip casatorit, ai si copii, iti trebuie tot timpul spatiu pentru carucior, cumparaturi, etc... mai ai drumuri pe la tara pe colo pe colo tre sa mai iei una alta... atunci automat chiar daca e putin mai scumpa intretinerea trebuie sa mergi pe clasa mare...

Si eu la randul meu cand am cerut sfaturile colegilor am cerut ceva mai ieftin la intretinere si fiabil si am dat mai multe exemple si mi s-a spus destul de clar atunci: daca vrei ieftin atunci alegi Golful inaintea Passatului, Octavia inaintea Superbului si Toledo / Cordoba inaintea A6 sau ceva de genul...

3. Avantaje si dezavantaje:

Ti-ai cam raspuns singur acolo. O singura remarca am : la design ... n-ai cum sa intrebi pe nimeni - uita-te in sufletul tau. Cunosc multi oameni care chiar nu gandesc decat cu inima - daca le place masina ca design le place n-ai ce sa le faci si mai sunt si altii care chiar nu le pasa cum arata pe dinafara.. sa fie fiabila si confortabina la interior.

Eu PERSONAL daca as avea acum 7.000 euroi mi-as lua o masina SH ieftina cat de cat de intretinut cu maxim 5.000 euroi sa nu fie mai veche de 2004 si de 300 euroi i-as rezolva RAR-ul, actele la primarie, la politie, asigurarea si rovinieta pe un an si de vreo 1.000 euroi as baga-o in service sa schimbe distributia, toate filtrele posibile, uleiul, eventual bucsele si telescoapele si arcurile iar de restul 700 euro geamuri fumurii (poate pe caldurile care au fost ar fi fost binevenite) si bani de gaz si da-i batai la drum!, decat sa dau 7.000 pe una noua low cost...

Cu stima,

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristianionut

scorpion la mine e simplu:

1. am luat o masina de 20 de ani cu 2200 de euro,

2. am trecut la una de 5 ani vechime cu 8000 de euro.

3. si ultima a fost de 2 ani vechime cu 13 000 de euro.

Toate aceasi marca acelasi model.

Deci am plecat cu o masina cu aproape 400 000 de km pe bord la una de 100 000 de km. :icon_thumright: Toate sunt astazi in stare de functionare cu reviziile la zi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
duro_vtn

Totul tine de buget.

1 masinile grupului VAG sunt fiabile si dupa ani de zile , totul depinde de modul in care s-a mers cu ele. Diesel-ul sa fie mai costisitor dupa un numar serios de kilometri.

2 clasa medie e mai ieftina decat clasa mare , un a4 2.0tdi 140 e mai ieftin decat un a6 3.0tdi :D

3 in mod normal piesele masinilor premium este peste cele low-cost

4 masina noua : - garantie , km 0 , te obliga la reparatii unde vor ei , se devalorizeaza repede

masina sh - pret mai mic , arata muult mai bine , repari unde vrei .

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

eu personal mi-am si promis.. imi voi lua masina noua NUMAI cand ma mut la casa si am garaj

altfel iarna o congeleaza (plastice, guma, tabla etc..) iar vara o coace bine si o mai si bate cu grindina

de zgarieturi nu zic nimic pentru ca astea oricum le pricopsesti in trafic :P

oricum in anul 2012 nicio masina noua nu mai e cum se facea, chiar si bmw-uri de 30.000 euro au chichite.. plastice ce scartaie, sau bube ale tehnologiilor noi netestate de ingineri inca...

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Un topic pe gustul meu. Mai mult, acum 3 ani cand mi-am cumparat masina aveam 7000 de euro. Am ales un second hand dar recunosc ca in primul rand m-am uitat la un Logan nou. Deci sa le luam pe rand:

1.Fiabilitatea. Chiar zilele trecute am depasit 50000 de km. Masina o am de la 25000. Pe langa revizii singurii bani pe care i-am bagat in masina au fost: sonda Lambda care mi-a picat mult prea devreme, la 40000 de km, in conditiile in care VW ii garanteaza functionarea cam 150000 de km. Chestia asta mi-a cam lasat un gust amar. Noroc ca nu a fost ceva chiar asa de scumpa. Acum 5000 de km am schimbat cureaua de accesorii. In rest nicio problema. Si, desi am patit astea, imi place foarte mult masina mea. Veti vedea mai jos de ce.

2. Clasa masinilor. Aici nu pot sa ma pronunt prea mult pentru ca din start am vrut ceva mai mic. E drept ca Beetle are mult mai putin loc in spate sau in portbagaj fata de multe masini de clasa mica. Insa Beetle nu a fost gandit in aceleasi scopuri ca Polo, Fabia, Ibiza, Corsa, Fiesta etc.

3. Daca tinem cont ca in 3 ani am bagat in masina doar 500 de lei (repet, in afara de revizii normale-ulei si filtre) nu cred ca"dracul e atat de negru". Problema la masina mea este in schimb reprezentata de elementele de caroserie. Este o masina cam rara, motiv pentru care o aripa, o capota, un far sau o oglinda nu sunt chiar ieftine. In schimb dpdv mecanic este un Golf IV. Preturile sunt accesibile si se gasesc si la dezmembrari. Pana acum nu a fost cazul sa imi fac griji in privinta asta.

4.Avanataje si dezavntaje.

Cand m-am hotarat sa-mi cumpar masina am vrut in primul rand sa fie cat mai noua si cu cat mai putini km. Singura masina care se incadra clar in bugetul meu era Logan. Tinand cont ca multi o lauda pentru fiabilitate am zis sa imi iau si eu. Este o masina la care, oricat ar spune unii, eu consider ca are intretinerea cea mai ieftina si o masina foarte corecta prentru cat costa, fiind vorba de o masina noua. Eram hotarat la Logan pana cand am vazut Beetle-ul in showroomul unui prieten si practic nu am vut ce sa-i reprosez. Practic era vorba de o masina de 2 ani, cu 25000 de km carte service la zi, cumparata de noua din Romania si recuperta de firma de leasing de la primul proprietar si vanduta la jumatate de pret (deh, criza mare acum 3 ani). Desi recunosc ca l-am cumparat cu juma' de inima... sa conduc un Beetle... Dupa 3 ani, uite care cred ca ar avantajele masinii mele fata de un Logan nou:

-tinuta de drum: muuult mai buna ca la Logan, simti tot ce se intampla cu masina. In plus o stabilitate care se ridica si in prezent la nivelul concurentei care a trecut la "next level" comportamen foarte bun la viteze mari (o singura data am mers cu viteza maxima din curiozitate... ma simteam la ca 100-120km/h)

-dotare mai buna: 4 airbaguri, ESP, faruri cu xenon si ceata, jante de aliaj, oglinzi electrice si incalzite, trapa electrica, alarma din fabrica

-confort mai bun: scaune mult mai confortabile, pozitie mult mai buna la volan, sistem audio clar mai performant, insonorizare mai buna

Sa mai adaugam ca niciun model Dacia nu are caroserie galvarizta nici acum.

In situatia mea singurele avantaje ale Loganului ar fi fost faptul ca era nou si mai spatios. Atat. Iar de spatiu nu pot sa ma plang, pentru ca din start am stiut ce cumpar. Nu am cumparat Beetle pentru spatiu.

DAAAR, asta nu inseamna ca trebuie sa aruncam cu rosii in Dacia. Consider ca este (mult) mai sigur sa cumperi o masina cu o vechime de 3-4 ani, km acceptabili pentru acea vechime la o diferenta de 5-6000 mai mic decat atunci cand masina era noua. Posibil sa ti se ofere si ceva garantie. Evident, nu vorbesc de masini din targ, ci masini de la primul proprietar sau de la dealeri auto, care sunt in evidenta importatorului si se poate verifica totul despre ea. Eu zic ca asta este o afacere (foarte) buna... poate cred asta pentru ca asa am facut eu si am fost multumit.

DAR sa dai 7,8,9000 de euro pe un Audi A6 sa zicem care deja are vreo 200 000 de km, fie el cu istoric complet... nu stiu ce ati face voi dar eu nu m-as baga. As alege probabil o Skoda Octavia in situatia de mai sus. Parerea mea e ca daca vrei o masina premium de care sa fi relativ sigur ca nu te va usca de bani, eu zic sa te uiti la ele daca ti chiar ti le premiti Adica de la peste 15000 de euro in sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CT91MOC

Aceeasi problema am avut-o si eu cu ai mei..si uite ce am ales.in favoare unui logan sau alceva..low cost;) parerile sunt impartite..dar asculta majoritatea

+111111111 la Big Sal;)

Edited by CT91MOC

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Conteaza marca foarte mult in ceea ce priveste fiabilitatea ...

Parerea mea este ca e cam exagerata afirmatia ta.Nu vreau sa fiu rautacios sau sa nasc polemici, insa este stiut faptul ca VAG in zilele noastre cam are alte prioritati fata de acum 10-15 ani cand conta in primul rand fiabilitatea. Nu zic, asa cum am spus eu sunt multumit de masina mea, insa asta nu inseamna ca pe segmentul masinilor de volum este cel mai fiabil. Pentru ca VAG in zilele noastre se gandeste si la altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MRC

Eu aleg una SH, principalul motiv fiind ca am mai multa siguranta. Poate dau cu 50% mai mult pe revizii, dar stiu sigur ca la un impact am mai multe sanse sa scap intreg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
duro_vtn

Inca un lucru foarte important punctat de colegu' . Siguranta mai intai de toate .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Nu inteleg de ce nu a luat nimeni in calcul si perioada de timp a folosirii masinii.

Cred ca se pune problema foarte simplu. Daca vrei sa tii o masina 5 sau mai multi ani, iti iei un noua. Vrei sa vinzi masina dupa 2, maxim 3 ani, iti iei second!

Eu nu as lua o masina de 7-8-10 ani sa o pastrez inca 5-7 ani. Sansele sa se strice lucruri importante (a se citi scumpe) la varsta asta(si kilometri) sunt foarte mari.

As lua o masina sa o tin 2 ani, apoi o vand cu pierderi minime de bani, iau alta si tot asa.

Daca as vrea o masina sa o pastrez 5-7 ani, atunci nu mi-as lua second. Sau as lua una "tanara", la maxim 3-4 ani. Dar asta inseamna si "scumpa"... As prefera sa stau linistit cativa ani cu o masina mai "slaba" sau "proasta' decat sa risc sa platesc bani pe reparatii pe una mai "buna" sau "smechera" dar cu ceva sute de mii de kilometri.

Asta am si facut! Am preferat sa iau o masina ieftina (cu ghilimelele de rigoare) decat sa iau una mai scumpa/buna second!

Share this post


Link to post
Share on other sites
jpn_karz

Corect! Depinde si cat vrei sa o tii.

Oricum la 7000 euro uita de Audi A4, A6 , Passat. Alege Polo, Fabia, Ibiza. Masini sh acceptabile sunt in jur de 10000e.

Nu inteleg de ce nu a luat nimeni in calcul si perioada de timp a folosirii masinii.

Cred ca se pune problema foarte simplu. Daca vrei sa tii o masina 5 sau mai multi ani, iti iei un noua. Vrei sa vinzi masina dupa 2, maxim 3 ani, iti iei second!

Eu nu as lua o masina de 7-8-10 ani sa o pastrez inca 5-7 ani. Sansele sa se strice lucruri importante (a se citi scumpe) la varsta asta(si kilometri) sunt foarte mari.

As lua o masina sa o tin 2 ani, apoi o vand cu pierderi minime de bani, iau alta si tot asa.

Daca as vrea o masina sa o pastrez 5-7 ani, atunci nu mi-as lua second. Sau as lua una "tanara", la maxim 3-4 ani. Dar asta inseamna si "scumpa"... As prefera sa stau linistit cativa ani cu o masina mai "slaba" sau "proasta' decat sa risc sa platesc bani pe reparatii pe una mai "buna" sau "smechera" dar cu ceva sute de mii de kilometri.

Asta am si facut! Am preferat sa iau o masina ieftina (cu ghilimelele de rigoare) decat sa iau una mai scumpa/buna second!

Corect! Depinde si cat o tii.

Oricum la 7000 euro uita de Audi, Passat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ByZ

Imi place ca ai comparat la revizii Loganul MPI cu Octavia TDI.Ca si cum ai compara merele cu perele.Revizia la loganul DCI era acu 2 ani 5 - 600 ron la reprezentanta iar la VW e 6-700 ron.Eu o fac la sharan cu 400 - 450 ron cu toate filtrele schimbate,ulei bun + manopera,iar la golf cu 150 ron Ravenol + filtru ulei + filtru aer + manopera

Edited by ByZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scorpyon

Asteptam mai multe pareri. Ideea este ca vreau sa discutam si poate vom ajuta in viitorul apropiat si alte persoane care se afla in aceasta situatie. Cautand pe google nu am gasit nimic relevant.

La ce v-ati referit cand ati zis despre intretinerea la diesel dupa mai multi km (de ex dupa 200.000km) 1.9tdi ?

@ByZ: Cazurile se refera la un Logan nou benzina (dieselul este mai scump cu cel putin 1500) vs in aceeasi bani o masina sh, iar cum in majoritatea cazurilor se intampla sa fie diesel eu pe aceasta comparatie am mers. Daca la dealer costa 300lei, atunci la un service autorizat cred ca ajunge sub 200-250lei.

Multumesc pentru pareri si pentru ca v-ati exprimat dupa punctele pe care le-am scris si as dori mai multe impresii.

@jpn_karz: la 7000 gasesti multe masini sh de care am zis mai sus. Cunosc cazuri in care a4 b6 cu 200.000km reali (cunosc masina de cand era aproape noua) cu, compresorul de la clima defect sa vandut cu 5000euro (1.9).

Edited by Scorpyon

Share this post


Link to post
Share on other sites
nervoss

De cand costul unei revizii este important la alegerea masinii? Carburantul este cel care schimba costurile unei masini. Eu in ~45k km am bagat benzina de 4000 euro. Pretul unei revizii de 100 euro este nesemnificativ(sau 300 de euro in acesti km).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flavyus

Am avut doar masini noi, incepand cu SuperNova, dar as lua oricand o masina SH de la unic proprietar in care sa am incredere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
corad0

Alegerea unei masini se va face in functie de bugetul pe care il are fiecare.Bineinteles ca daca te limitezi la un buget scazut...trebuie sa iei multe variabile in calcul:intretinere (revizii, piese care trebuie schimbate pe parcurs, taxe, impozite..), consum, necesitate de spatiu si confort...

Sa pot da un exemplu clar, in urma cu 5 ani aveam un buget de 10 mii de euro si stateam sa ma gandesc ce sa fac....sa cumpar un Logan nou sau o masina SH.Am achizitionat din Germania un BMW 525 d e39,fabricatie 1998 pe care il am si acum, masina fiind foarte dotata chiar si pentru o masina din "zilele noastre" aflandu-se intr-o stare exceptionala pentru anul ei, atingand si acum 220 km/h fara probleme in deplin confort, silentiozitate si siguranta.Cand am urcat eu la volanul ei, masina avea 210 000 km cu carte service..in momentul de fata masina se aproprie de 300 000 km si pot spune cu mana pe inima ca merge la fel ca atunci cand am luat-o...Probabil ca si intretinerea ei si-a spus cuvantul, reviziile fiind facute la timp doar cu ulei Castrol si filtre MAN, stilul de condus nu pot spune ca a fost menajat si "babesc".Printre interventiile mecanice se numara schimbatul telescoapelor fata, placutelor de frana, kitul de curele de la alternator, clima si rolele...in rest...doar "consumabile".

1-Fiabilitatea

Nu stiu daca cu un Logan nou dupa 100 000 km nu as fi schimbat "nimic" ca in cazul BMW-ului insa cert e ca verisorul meu a schimbat la Logan cheia care i s-a crapat si nu mai functiona (800 ron), distributia (2500 ron), rectificarea turbinei (2000 ron), 2 injectoare (3000 ron) , kit ambreiaj (1600 ron) si asa mai departe :) Cred ca tine si de noroc...cert e ca nu vei putea compara niciodata o masina nemteasca si nu numai cu un Logan...mai ales daca vorbim de alta clasa...

2-Clasa medie si clasa mare

Distanta mai mare dintre roti pe care o are clasa mare rezulta un confort sporit, bineinteles ca si spatiul interior este mai mare, dar asta nu inseamna ca si motorul trebuie sa fie mai mare....(vezi bmw 520, A6 2.0, E200) Dar o masina mai mare nu inseamna neaparat un lucru mai bun...automat dimensiunile trebuie apreciate altfel, spatiul de parcare fiind mai limitat, de obicei "betze in roate" mai ales daca masina ajunge pe mana unei femei de ex :) Eu personal as merge pe clasa mare datorita confortului.

3-Costuri de intretinere

Pentru cine are un buget redus, parerea mea e ca trebuie sa se orienteze spre o masina cat mai noua cu un motor cat mai mic...Ideea e de a te folosi de masina, sa te duca din punctul A in punctul B cat mai eficient..Cum spuneam si in punctul 1, achizitionarea unei masini noi nu inseamna neaparat costuri de intretinere mici.....vezi exeplul Loganului...degeaba consuma 5% daca se strica 2 injectoare si te imprumuti la vecini sa o repari..

4-Avantaje si dezavantaje

Avantajele achizitionarii unei masini noi:

*stii ca te-ai urcat doar tu in ea, traiesti cu bucuria ca e NOUA

*miroase a nou :))

*ai garantie

*sansele sa se strice sunt mult mai mici

Dezavantajele achizitionarii unei masini noi:

*daca o achizitionezi in leasing platesti peste pretul ei cu mult

*obligat sa faci casco

*nu e masina ta pana cand nu termini leasingul

*devalorizarea incepe din momentul cand ai iesit pe poarta dealerului, in unele cazuri masina ajungand la jumate din valoarea de nou dupa un an

*reviziile care trebuie facute la reprezentanta altfel se pierde garantia

*plangerile care se fac asupra serviciilor baietilor de la reprezentanta (in multe cazuri pleci cu masina in stare mai proasta decat ai lasat-o...inlocuit piese de pe masina ta cu altele de pe o masina uzata(Romania....ce sa-i faci), neremedierea problemelor, preturile de reprezentanta...etc)

Ca o concluzie, decizia pe care o iei atunci cand achizitionezi o masina trebuie sa depinda strict de tine, de nevoile tale si de bugetul tau, sa nu te lasi influentat de nimeni cu sfaturi, mai ales ca multi vorbesc si ei sa se afle in treaba,...si "cumpara" ce vor ei pe banii tai...

Weekendul asta un prieten din provincie a venit la mine pentru a achizitiona o masina de "toti banii" si anume 11 mii de euro...Mi-a zis ca vrea spatiu, confort, si intretinere decenta, mai ales ca nu face km multi...ma intreba ce masina mi-as lua eu...Initial i-am zis ca de 10 mii de euro mergi cu taxi toata viata :)) Pana la urma am gasit un Toaureg 2.5 TDI manual in stare foarte buna si foarte bine dotat pe care l-am negociat la 10 500 de euro. Initial se uita la Dacia DUSTER noua dar n-a avut bugetul necesar :))

post-79494-0-90746500-1344848484_thumb.j

post-79494-0-03289500-1344848935_thumb.j

post-79494-0-18898200-1344848963_thumb.j

Edited by corad0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scorpyon

De cand costul unei revizii este important la alegerea masinii? Carburantul este cel care schimba costurile unei masini. Eu in ~45k km am bagat benzina de 4000 euro. Pretul unei revizii de 100 euro este nesemnificativ(sau 300 de euro in acesti km).

Loganul 1.6 16v sau 1.2 nu consuma 8,5% cat iti consuma octavia ta. Are un consum mediu undeva la 6-6,5% (testat).

Singurul impediment care ne blocheaza sa achizitionam o masina sh in defavoarea unei masini noi sunt costurile de intretinere si fiabilitatea masinii sh. Deci trebuie sa stim cat costa o revizie, sau anumite piese pe care le-ati mai schimbat.

Cu 10.000euro poti sa iti cumperi si un X5 4.4benzina, insa problema este costul de intretinere+taxe. Acelasi lucru aplicabil si pentru o masina sh. Trebuie sa te interesezi.

Am uitat sa precizez ca vechiile dacii consumau 9-10-11%. Deci alea de cate ori si-au depasit valoarea doar prin combustibilul bagat ?

Eu aleg una SH, principalul motiv fiind ca am mai multa siguranta. Poate dau cu 50% mai mult pe revizii, dar stiu sigur ca la un impact am mai multe sanse sa scap intreg.

Acest post este total gresit si fara lipsa de sens.

Cred ca ai vazut ce sa intamplat saptamana trecuta cu niste tineri (BMW SERIA 3 model de 2-3ani si un AUDI Q5). 7 au murit si 1 a murit acum 1-2zile. Deci unde ii siguranta ? Sau seful edy spedition, a murit intr-un S-CLASS 420CDI (ultimul model), deci unde a fost siguranta aia ?

Edited by Scorpyon

Share this post


Link to post
Share on other sites
corad0

"Acest post este total gresit si fara lipsa de sens.

Cred ca ai vazut ce sa intamplat saptamana trecuta cu niste tineri (BMW SERIA 3 model de 2-3ani si un AUDI Q5). 7 au murit si 1 a murit acum 1-2zile. Deci unde ii siguranta ? Sau seful edy spedition, a murit intr-un S-CLASS 420CDI (ultimul model), deci unde a fost siguranta aia ? "

Eu inteleg ca "Dan Finutzu" a crapat in A8 nou si EDY la fel in S nou.....dar ai uitat sa precizezi ca aveau peste 150 km/h in momentul impactului....la viteza aia nu mai conteaza ce conduci.....dar uita-te la Huidu....impact la 70-80 km/h ....pasagerii ML-ului n-au avut nici p dreq.....si cei din Logan....mortaciuni...

Edited by corad0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scorpyon

Weekendul asta un prieten din provincie a venit la mine pentru a achizitiona o masina de "toti banii" si anume 11 mii de euro...Mi-a zis ca vrea spatiu, confort, si intretinere decenta, mai ales ca nu face km multi...ma intreba ce masina mi-as lua eu...Initial i-am zis ca de 10 mii de euro mergi cu taxi toata viata :)) Pana la urma am gasit un Toaureg 2.5 TDI manual in stare foarte buna si foarte bine dotat pe care l-am negociat la 10 500 de euro. Initial se uita la Dacia DUSTER noua dar n-a avut bugetul necesar :))

Toti banii... hmmm.

Daca nu a avut bani de Duster nou, crezi ca va avea bani sa intretina un Touareg ? Motor de 2.500cmc3. Sper ca i-ai zis ca doar o oglinda costa cat revizia pe 2-3 ani la Duster nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
corad0

Era o gluma Dusterul :) (cu toate ca un Duster nou 4x4 dci costa peste 15 000 eur, iar din exemplul Loganului dci la care a trebuit schimbate diverse...preturile mi s-au parut astronomice...avand in vedere ca vorbim de o masina "de buget" ) Baiatul inainte conducea un 206 sedan motor 1,4 luat de nou care consuma 13% in oras si 9 afara (cam tot cat Touaregul) si reviziile il costau la reprezentanta in jur de 6-7 milioane din ce imi zice.....eu zic ca la Touareg daca faci reviziile "la un prieten" tot atat te costa...

Cat despre oglinda....exista oricand variantele aftermarket...plus ca ...am observat ca e plin de schroturi care dezmembreaza Touareguri...nu toti trebuie sa ne cumparam piese de la PBN!

E adevarat ca exista riscul unei defectiuni de proportii care sa te bage in "faliment" :P dar omu' si-a asumat riscul..:) inainte de achizitionare, masina a fost scanata de erori, mai are mici "bube" gen..macaraua de la un geam trebuie schimbata, un maner de la usa, discurile de frana fata ce necesita sa fie schimbate, oricum toate se repara...eu zic ca la banii astia nu prea ai ce masina mai "faina" sa iti iei.......dar cred ca tine si de noroc...poate sa mai ingroape inca 2 Logane noi si sa faca km dublu fara sa necesite interventii mecanice..

Edited by corad0

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderdj

Loganul 1,6 16V consuma peste 10% in oras, ajungand pe la 13% din spusele unui cunoscut care detine aceasta motorizare pe Logan. Leon-ul meu 1M cu acelasi motor si tot cu aerul pornit, dar probabil alergat ceva mai tare decat Logan-ul consuma pana 12% prin Bucuresti. Si astfel vin diferentele: Leon-ul are acum putin peste 190.000 de km si-l am de acum 3 ani de la 120.000 de km, iar Logan-ul are 40.000 de km.

Leon-ul meu la 120.000 cand l-am luat din targ a avut nevoie de bucse de bascula noi pe fata, schimb de ulei si toate filtrele si curatare si adaptare clapeta de acceleratie, asta a fost parerea reprezentatei unde am dus-o.

Ca probleme-probleme in acest interval de km am avut asa: senzorul de impulsuri la cateva mii de km de cand am luat masina, racordul flexibil de la evacuare aproape in acelasi timp cu senzorul, suportul de motor de la cutie dupa ce am schimbat racordul, suportul de motor de pe partea distributiei dupa ce am avut accident si a iesit dauna totala. Dupa ce au venit banii de la asigurare am ales sa schimb si suportul de motor anti-rasturnare, bujii, amortizoare si flanse+rulmenti noi pe fata(pe la vreo 145.000 de km)-astea au fost mai mult mofturi, amortizoarele mai merg cel putin 30.000 de km.

La 175.000 de km mi-a picat sonda lambda 1, iar la 185.000 de km cand am "pus-o" iar de bani, mi-am facut urmatoarele mofturi: bucse de bascula spre spate de Cupra, capete de bara de la lemforder(90 de lei bucata si vin cu tot cu piulite) si atat pentru ziua respectiva. Dupa ce i-am schimbat toate astea si am facut geometria si am plecat cu masina din service si am bruscat-o putin, efectul era de WOW. Masina accelera muuult mai bine ca nu se mai ridica de bot, volanul raspundea imediat la comenzi, nu mai facea volanul zgomot la gropi si multe alte chestii benefice pentru linistea mea. Ah, am uitat ca la 165.000 de km am schimbat bateria originala a masinii din 2002 cu o Varta Blue Dinamics de la care am asteptari mari, deja urmeaza a 3-a ei iarna. Dupa ce am schimbat bucsele alea, am fost nevoit sa schimb si releul de incarcare de la alternator care nu e cel original al masinii, dar de-acum incolo mai merge 4 ani ca popa ca puntea de diode era perfecta si axul n-avea pic de joc. Odata cu alternatorul am schimbat si bucsele de la bara stabilizatoare si robinetul de golire al radiatorului care la fel a avut de suferit in urma accidentului. Acum 1 luna mi-a picat o bobina de inductie pe care am cumparat-o cu 130 de lei si am schimbat-o singur, operatiunea necesitand doar o surubelnita, eventual cea din kitul de rezerva al masinii. La 190.000 de km nu consuma gram de ulei desi a vazut jar cat cuprinde, consumul e cam depasit de vreme, dar ce poti sa-i ceri unei masini din 2002. Ma consolez cu gandul ca macar dupa 10 ani de viata nu a luat-o rugina pe nicaieri si nu arata ca fiind un model venit din alt secol, e placut de privit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scorpyon

Deci nu ai intampinat probleme asa grave sa ai costuri mari la service.

In privinta consumului trebuie sa iti zic ca asa consuma toate pe benzina, mai ales astea mai mici. Consuma mai mult de cat iti ofera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri