Jump to content
Sign in to follow this  
Scorpyon

Merita o masina sh, in defavoarea unei masini low-cost noi ?

Recommended Posts

alexanderdj

Mai e un dezavantaj la masinile Sh care mi-a venit acum in minte datorita evenimentelor mai putin placute ce le-am trait cu ea. Daca faci accident, nu trebuie sa fie ceva puternic, ai toate sansele ca asigurarea RCA sau chiar si Casco sa nu-ti acopere costul reparatiei si sa ti-o dea dauna totala. La Leon, la nivelul sau de echipare si varsta pe care-o are, daca e nevoie sa fie inlocuit tot botul masinii de la bara si pana-n radiatoare, iese dauna totala iar suma de primit este de vreo 8.000 Ron. Asta e un mare dezavantaj. Pe cand la o masina noua, macar iti primesti 80% din valoare masinii de noua in cel mai rau caz.

Da, eu am avut noroc sa nu fie nevoie sa bag bani foarte multi in masina si nici nu m-a lasat vreodata in drum. Chiar si daca se arde vreo bobina, mai raman 3 pistoane care merg si tot te mai tarasti cu ea pana la un magazin de piese sau service. Si poti sa-ti dai seama care bobina e arsa si fara sa ai un Vagcom la indemana, doar ca dureaza mai mult cu probabil 5 minute luand in calcul cel mai rau caz in care gasesti ultima bobina defecta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
paul walter

Cu 7mii iti iei un passat din 04-05 din germania intr-o stare foarte buna cu vreo 160km si masina aia o sa te duca linistit inca 5-6 ani in Ro fara sa bagi bani in ea , stiu din propia experienta , insa audi la aceasi bani o sa fie mai vechi un pic sau km mai multi.Parerea mea ia-ti un passat b5.5 v6 tdi 163hp sau 1.9 si o sa fi foarte multumit de el 5 ani , cu dotari multe si cu km maxim 200 mii reali

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iulian M

De cand costul unei revizii este important la alegerea masinii? Carburantul este cel care schimba costurile unei masini. Eu in ~45k km am bagat benzina de 4000 euro. Pretul unei revizii de 100 euro este nesemnificativ(sau 300 de euro in acesti km).

Loganul 1.6 16v sau 1.2 nu consuma 8,5% cat iti consuma octavia ta. Are un consum mediu undeva la 6-6,5% (testat).

Din cartea tehnica:

Logan 1.6. 16V 105cp/1135kg: Consum urban: 9.5%, extra-urban: 5.5%, mixt: 6.8%, emisii CO2: 158

Octavia 1.8 TSI 160cp/1350kg: Consum urban: 9.5%, extra-urban: 5.5%, mixt: 6.9%, emissi C02: 158

De ce adica un Logan 1.6 16V ar consuma mai putin ca Octavia mea? Logan are voie sa consume mai putin decat declara ei, dar Octavia nu ?

Ca sa nu mai zic, daca treci la Octavia 1.4 TSI, ai un consum si mai mic ca la un Logan 1.6 16V, o putere mai mare si taxe mai mici; la 60.000Km te mai scuteste de un cost marisor: distributia

On TOPIC:

Eu am avut un Focus 1 din 2000 cumparat in 2007 cu 157.000Km si am avut o caruta de probleme cu el; am cumparat masina in 2007 cu 6700Euro, si am vandut la inceputul lui 2011 cu 2000Euro fara motor (joc in pistoane, pilitura in tot motorul, practic ma ajungea cam 3500 RON reparatia sau schimbatul lui dar sincer ma saturasem de service)

P.S. Motorul s-a stricat probabil din cauza ca am avut o duza pe sistemul de racire infundata care nu mai facea aerisirea instalatiei... eu mi-am dat seama tocmai cand am intrat in iarna si am observat ca nu imi mai da caldura la relanti (doar in turatie). Am gasit problema, am desfundat duza dar raul a fost facut.

Conteaza foarte mult si ce masina ei si cum a fost intretinuta. Eu nu am avut parte de noroc in alegerea Focusului.

In schimb acum 2 ani am achizitionat un Matiz din 2001 cu 1400Euro si merge ireprosabil :D

Edited by iwolffy

Share this post


Link to post
Share on other sites
vali zak

Pai asa se poate muri si pe trotuar...adevarul e ca loganul e o conserva,in afara faptului ca e noua nu prea mai are alte atuuri.Din experienta familiei noastre va pot spune ca am avut un logan din 2009 1,4 mpi luat de socrul meu de nou,in 30tkm a trebuit schimbata distributia cu tot cu rotile dintate(etansarea semeringurilor la axe se face pe gulerul rolelor,cum era la fulia de la distributia daciei pt. cine stie :icon_cheesygrin: ) ca pierdea ulei ca la balamuc si in spate la luneta deja se patase vopseaua si incepuse sa se ridice...A pastrat o astra cu 5 ani mai veche dar cu pilot automat,clima automata(dotari imposibile la dacia) 2l diesel cu transmisie lant care face toti banii....Corect e sa comparam loganul nou cu golf,astra,focus sh...audi(indiferent de clasa),vw passat ,bmw s.a. joaca deja in alta liga,nu suporta comparatie chiar daca au 200tkm-cifra de altfel destul de mica,am mers-si avem astra-nici nu mai vorbim de audi,bmw- cu 200tkm care merge de rupe....si pot sa spun ca sunt destul de atent,pretentios la masini.

Inca ceva-loganul pe benzina CONSUMA mult,doar dieselul e mai econom.

Edited by vali zak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scorpyon

De cand costul unei revizii este important la alegerea masinii? Carburantul este cel care schimba costurile unei masini. Eu in ~45k km am bagat benzina de 4000 euro. Pretul unei revizii de 100 euro este nesemnificativ(sau 300 de euro in acesti km).

Loganul 1.6 16v sau 1.2 nu consuma 8,5% cat iti consuma octavia ta. Are un consum mediu undeva la 6-6,5% (testat).

Din cartea tehnica:

Logan 1.6. 16V 105cp/1135kg: Consum urban: 9.5%, extra-urban: 5.5%, mixt: 6.8%, emisii CO2: 158

Octavia 1.8 TSI 160cp/1350kg: Consum urban: 9.5%, extra-urban: 5.5%, mixt: 6.9%, emissi C02: 158

De ce adica un Logan 1.6 16V ar consuma mai putin ca Octavia mea? Logan are voie sa consume mai putin decat declara ei, dar Octavia nu ?

Ca sa nu mai zic, daca treci la Octavia 1.4 TSI, ai un consum si mai mic ca la un Logan 1.6 16V, o putere mai mare si taxe mai mici; la 60.000Km te mai scuteste de un cost marisor: distributia

:D

Ai uitat sa compari preturile de achizitie ? O motorizare turbo pe Octavia nu este asa submotorizata si de aici un consum bun. Dar daca compari 1.6 16V cu 1.6MPI/1.4MPI de pe Octavia este alta poveste. O sa consume mult mai mult.

Cu 7mii iti iei un passat din 04-05 din germania intr-o stare foarte buna cu vreo 160km si masina aia o sa te duca linistit inca 5-6 ani in Ro fara sa bagi bani in ea , stiu din propia experienta , insa audi la aceasi bani o sa fie mai vechi un pic sau km mai multi.Parerea mea ia-ti un passat b5.5 v6 tdi 163hp sau 1.9 si o sa fi foarte multumit de el 5 ani , cu dotari multe si cu km maxim 200 mii reali

V6... super. Acuma vin cu intrebarea: Te-ai uitat de curiozitate sa vezi cat costa taxa de inmatriculare ? Am observat ca nu prea credeti ca mai exista pe site-urile din Romania masini bune din +03 cu 150.000km reali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iulian M

Pai vad ca gasesti multe O2 1.8 TSI din 2008 in jurul sumei de 11-13.000Euro (asta asa la o cautare bruta)

Ba chiar am vazut cativa care au postat pe forum ca au achizitionat O2 RS cu 11.000Euro.

Eu am configurat rapid un Logan Laureate 1.6 16V la care i-am adaugat si airbag lateral + geamuri el spate ca sa fie la un nivel de dotari asemanator cu O2 SH, si mi-a iesit la ~ 10.000Euro

Deci nu e asa de mare diferenta intre preturile de achizitie.

Edited by iwolffy

Share this post


Link to post
Share on other sites
nervoss

Problema la mine este ca merg destul de mult in oras, de aici consumul meu asa mare. La drum intins e cuprins intre 6 si 8%, in functie de incarcare, viteza de deplasare, conditii meteo si alte cele. In oras media este de aprox 10%. Loganul de 1.6 16V consuma cam cu 1% in plus la acelasi stil de mers.(verificat de mai multe ori, de fiecare data consumul facut la pompa).

@Scorpyon A uitat sa compare, pe langa pretul de achizitie, si siguranta, confortul pozitionarea comenzilor si altele ;) Sper ca intelegi unde bat.

On: Eu mi-as lua un SH (desi octavia am cumparat-o de noua) daca nu mi-as permite o masina mai scumpa, decat sa-mi iau una Low-cost noua. Dar e doar parerea mea si fiecare o sa faca cum cnsidera ca e mai bine pentru el.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miykael

Am un Polo 9N diesel din 2004, achizitionat acum 2 ani. Doua probleme majore mi-au facut zile negre, dintre care unde caracteristica masinilor diesel.

1. Din cauza varstei fustunasele de tur/return ale filtrului de motorina s-au fisurat sistematic pulverizand fin motorina pe cureaua alternatorului... si nu doar. Pana am identificat problema si inlocuit furtunasele, am schimbat 3 curele taiate in fasii si motorul a fost spalat de 4 ori.

2. Problema 2 am avut-o cu ansamblul EGR pe care l-am schimbat in intregime. Pe scurt, s-a colmatat supapa blocand clapeta pe deschis fapt ce a dus la arderea motorului electric ce actiona clapeta... rezultatul: motorul se oprea violent si zguduia masina, iar cuplul motorului a scazut considerabil. Desi supapa putea fi curatata am decis ca lucrul nou e sfant.

In rest, masina merge fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scorpyon

Pai vad ca gasesti multe O2 1.8 TSI din 2008 in jurul sumei de 11-13.000Euro (asta asa la o cautare bruta)

Ba chiar am vazut cativa care au postat pe forum ca au achizitionat O2 RS cu 11.000Euro.

Eu am configurat rapid un Logan Laureate 1.6 16V la care i-am adaugat si airbag lateral + geamuri el spate ca sa fie la un nivel de dotari asemanator cu O2 SH, si mi-a iesit la ~ 10.000Euro

Deci nu e asa de mare diferenta intre preturile de achizitie.

Unii nu au de unde sa scoata diferenta aia din buzunar. Si nu uita ca masina noua se cumpara prin programul rabla. Inca este valabil. Deci mai scade 2700euro sau cat este.

Ideea este ca la 7000 (cumperi logan Laureate 1.2 cu tichete incluse in pret). Si de aia am zis ca este mai putin performant. Dar sa lasam la o parte aceste preturi si sa ne axam pana in 8000 (pe aici se invarte un Logan Laureate).

On: Eu mi-as lua un SH (desi octavia am cumparat-o de noua) daca nu mi-as permite o masina mai scumpa, decat sa-mi iau una Low-cost noua. Dar e doar parerea mea si fiecare o sa faca cum cnsidera ca e mai bine pentru el.

Ai dreptate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Uitati totusi un lucru esential. Modele precum Golf, Polo, Passat... sa nu mai vorbim de Audi, au fost concepute din start sa fie exemplu in mai toate privintele, fie ca e vorba de calitate, fiabilitate, confort sau performante. In cazul Skodei s-a mers cam pe acelasi principiu. Diferentele la Skoda constau in materialele ceva mai slabe. Insa asta e alta discutie. Important este ca, fara indoiala, Skoda nu se rusineaza camd vine vorba de fiabilitate

DAR masinile astea au costat cel putin dublu fata de ce ofera Dacia. Dacia a fost gandita ca o marca medie din mai toate punctele de vedere, o marca pe care sa si-o poata permita cat mai multi de noua, o marca ce a fost gandita in primul rand pentru piete ca cele din Europa de Est, cele cu putere medie de cumparare. Pentru altceva gen VW, exista Renault. Motiv pentru care nu ii poti cere unei masini ieftine de noua precum Dacia sa fie si sigura, si fiabila, si confortabila, precum o masina care a costat noua cel putin dublu.

Insa cu toate acestea la VAG o parte din bani pe care si dai constau si in imaginea de marca. Pentru ca, daca e sa ne referim strict la fiabilitate sunt marci care se comporta cel putin la fel de bine. VAG puncteaza cu altceva in fata lor, dar din nou asta e o alta discutie.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

Conteaza marca foarte mult in ceea ce priveste fiabilitatea ...

Parerea mea este ca e cam exagerata afirmatia ta.Nu vreau sa fiu rautacios sau sa nasc polemici, insa este stiut faptul ca VAG in zilele noastre cam are alte prioritati fata de acum 10-15 ani cand conta in primul rand fiabilitatea. Nu zic, asa cum am spus eu sunt multumit de masina mea, insa asta nu inseamna ca pe segmentul masinilor de volum este cel mai fiabil. Pentru ca VAG in zilele noastre se gandeste si la altceva.

Nu e exagerata deloc prietene, nu e suparare...

Nu poti compara un VAG la mana a doua cu un Renault la mana a doua. In ceea ce le priveste pe astea mai noi ai dreptate, chiar te aprob in sensul ca demult mai multe companii in domeniu sunt mai interesate de profit decat de fiabilitate. E si normal in capitalism si piata de consum, daca ar mai fi facute ca inainte atunci nu ar mai avea atatea uzine si atata profit... nu o sa mai tina masinile cate 15 - 20 ani ca mai demult din pacate :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Nu ma refeream la Renault sau la marcile frantuzesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sudberlin

la modelele mai noi , Renault sta foarte bine la fiabilitate ( ex: laguna 3 , megane 3 etc ) Nu mai ridicati VW atata in slavi ca nu mai este asa mare diferente intre VW si restul

Share this post


Link to post
Share on other sites
bossake

In primul rand sunt 2 tipuri de masini SH. masini "ca noi", adica masina de MAXIM 2 ani vechime, obligatoriu cumparata de noua din tara, unic proprietar (cele aduse au km fara numar, chiar si cele de 1-2 ani!!!), masina pe care o iei ceva gen 10.000eur o octavia care anul trecut sau acum 2 ani cand a fost cumparata a costat 14-15.000. Masina asta e o afacere buna, desi si asta trebuie verificata insa in general poti cumpara tipul asta de masina Sh fara grija.

Mai sunt si masini cu vechime, no offence insa un passat 2001-2004, sau audi din generatia aia, desi sunt masini exceptionale, insa au ceva ani (~10 ani, inseamna mult , f mult), plus ca in general au un rulaj ff mare. Mai rar gasesti model sub 200-250.000km reali, mai ales daca vorbim de motorizari diesel unde rulajele sunt ff mari. Bine, daca dai de vreo masina care sa aiba km f putini, ~100.000, unic proprietar, istoric verificabil etc. ar fi ceva ideal, insa e greu, f greu de crezut ca se mai gaseste asa ceva.

Cum zicea cineva mai sus, sunt masini care au costat multi bani la achizitie, iar intretinerea este pe masura. Nu poti intretine o masina premium(a4), sau ma rog in cazul unui passat b5.5 nu premium, insa o masina de clasa medie la preturi de logan. apropo de logan, zicea cineva mai sus de preturi de ambreiaj, gen 16 milioane. De unde atata? Cred ca nici la reprezentanta nu e 16 mil. Comparatiile de piese sincer nu isi au rostul, loganul este mai ieftin de intretinut decat orice masina si in plus vorbim de o masina NOUA si una de ~10 ani. Care o sa pice prima?Care o sa ceara prima bani??

In orice caz, daca iti permiti intretinerea unei masini mai vechi, intretinere care nu e ieftina deloc + vechimea masinii atunci ia-ti linistit audi, passat etc. Daca vrei o masina cu care sa ai costuri minime, spre 0 (eu am logan si in 4 ani si 8 luni am fost in service la 4 revizii+2 ori la itp+2schimburi de placute si ATAT), atunci indreapta-te spre o masina noua. Insa evident , masina noua va fi incomparabil mai slaba decat cea sh la banii astia. Totusi mai ramane sfatul de mijloc, cu masina "aproape" noua. Eu asta as face.

Edited by bossake

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmneg

1

BMW 325iA 2005 - aprox 55.000km intr-un an. (mult peste media unei astfel de masini)

3 bobine de inductie la 120-130.000km (conform cu asteptarile) dintre care una la constanta (am venit cu platforma)

1 actuator usa fata

in rest consumabile: ulei, filtre, frane, lichid frana etc.

Masina merge extraordinar in continuare.

Cost achizitie 13500 (foarte bine dotata)

Ce alternative aveam la acesti bani?

Tot legat de fiabilitate:

Mercedes M-class cumparat de nou:

-schimbat de doua ori calculator ESP pe garantie.

-puncte de rugina in al doilea an

-pielea a crapat fara sa fie zgariata

-ramas fara servodirectie pe serpentinele de la comarnic, m-am trezit pe contrasens.

-masina de peste 50.000.

-satifactie zero.

4.Avantaje si Dezavantaje ?

Avantaj masina noua:

-garantie - Praf in ochi. Cand ramai cu masina indisponibilizata pe banii tai vreo 2-3 saptamani, sa vezi ce te bucuri ca ti-ai luat masina noua.

-norma de poluare

-0 km

Avantaj masina sh:

-tinuta de drum si tehnologie de multe ori superioare

-nivel de siguranta ridicat

-pentru modelele foarte populare, A3-4, serie 3 etc gasesti foarte multi producatori de piese, de multe ori chiar in stoc ducand de multe ori la reduceri de costuri pentru intretinere.

Dezavantaje masina noua:

-devalorizare accelerata, iesi de la dealer si ai pierdut 10% din valoarea masinii

-riscul de a fi dezamagit cand masina se strica. Cand ti se intampla tie poate sa aibe mama garantiei, sentimentul de nemultumire este foarte pregnant.

-esti conditionat sa faci reviziile in reteauza autorizata, de multe ori cu costuri aberante, altfel pierzi garantia.

Dezavantaje masina sh:

-risc sa se strice ceva costisitor. Pe de alta parte cumperi cu 10.000 o masina care noua a fost 50-60.000.

-km sunt irelevanti. O masina ingrijita va functiona impecabil pentru multa vreme.

-valoare mica in grila RCA (dupa o anumita varsta)

Se poate discuta mult si bine...

Atata timp cat nu iti dai toti banii pe masina si te descurci sa o intretii, poti fi extrem de multumit de second hand.

Daca vrei sa fie a ta de la 0, atunci fi pregatit sa pierzi 30% in primul an.

Edited by mmneg

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Avantaj masina sh:

-nivel de siguranta ridicat

Eu nu prea sunt de acord cu asta. Consider ca una dintre cele mai mari evolutii la o masina de la o generatie la alta este tocmai siguranta. Ai curaj sa compari siguranta oferita, in ordine, de Golf III, IV, V si VI? In plus fiecare generatie are dotari de siguranta in standard mai multe decat modelul anterior. Daca la Golf III aveai ABS si un singur airbag in '94-'95, s-a ajuns la 6 aibag-uri, ABS, ESP etc. controlul tractiunii, ca sa nu mai vorbim de chestii minutioase, gen deformare controlata, la Golf VI.

La cele spuse mai sus de colegu' as mai adauga un dezavantaj a masina noua: lipsa de profesionalism si bataia de joc de care poti avea parte pe banii munciti de tine, ca sa iti permiti eventual sa faci un credit pentru o masina. Gen poti pleca din service cu masina "reparata", dar o patesti din nou, te intorci la dealer si cei de acolo iti spun ca ti se pare, asa "fae" toate sau nu sti sa conduci. Da, ai dreptate, e frustrant sa patesti asta cu un telefon mobil sau un televizor. De masina, ce sa mai zici...

Si iti dau drepate si cu modul cum e intretinuta o masina sh. Uie, tatal meu si-a cumparat acum 3 ani o Astra F '95. In bord are acum aprox. 165000 de km. Va rog sa ma credeti ca mi se pare incredibil cat de bine poate sa mearga o masina de 17 ani. Nu bate nimic, nu scartaie nimic, nu huruie, motorul e in toate mintile, nu consuma ulei, nu a schimbat decat uleiul si filtrele... nu pot sa cred. Si are ceva electronica in ea (gen scaune incalzite, geamuri electrice, oglinzi electrice, computer de bord, imobilizator electronic, inchidere centalizata, alarma...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bily77

sunt deja la a treia masina,si astept cu nerabdare sa intru in posesia ei(masina din semnatura).am avut un focus din 99 sh,luat de la un prieten si stiam masina,foarte multumit.apoi am trecut la golf 5 nou 2008,am spus ca vreau o ''virgina''.si am fost foarte multumit de ea,chiar daca a avut unele probleme,rezolvate bineinteles pe garantie.am tinut masina 2 ani dupa care am datu la fratele meu,o are si el de 2 ani si merge brici,nici o problema majora pana acum,si vb de motor 1400cc tsi la 140 ponei nervosi.acum astept sa vina sfarsitul lui august sa intru in posesia unui polo misto,tot nou.nu as lua o masina sh despre care sa nu stiu nimic despre ea ,sa nu o cunosc.si ca sa-mi dati dreptate,uitativa la prietenii vostrii,la cunoscuti,cati dintre ei au probleme cu masinile si vor sa le ''impinga'' cuiva numa sa scape de ele!eu stiu destui.deci masina noua,sau sh de la cineva cunoscut care stii cum a pastrat masina si cum a condus-o.

Edited by bily77

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beyond Invisible

Masina e ca si femeia, cum le intretii asa le ai. Tocmai de asta iti ei masina (femeie) pe care iti permiti sa o intretii......indiferent daca e noua sau "sh" ;). Restul e can-can. PUNCT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
doctorul

e mare diferenta intre a avea polo nou sau passat sh.aici e chestie de gust.

am condus ani de zile b5.5 4 motion,luat de nou nout.pana la 130 000 km nu a avut nici o problema majora(afara de eternele burdufe de planetare,1 brat,intercooler crapat-numa ala a fost parca 7 milioane prin 2007 la reprezentanta).

de 7 milioane la logan schimbi juma de motor.

acum,afara de masina din semnatura detin logan 1,4 mpi(de la 105 000 km reali la 140 000 km reali nu a cerut 1 leu!!!).la 140000 s au schimbat capete de bara si alte nimicuri din astea!

daaar....cand ma urc in passat imi amintesc de ce l ador!

stai altfel in scaun.se aude altfel muzica.clima e buna cgiar si cand afara s 16 grade si nu tre sa te chinuiesti sa nimeresti cantitatea optima de aer cald.viteza si siguranta in depasiri -INCOMPARABILE.

p[uterea-incomparabile!

suma investita in passatUL b5.5,in 2 ani:3000 euro!BINE,asta ca sa fie totul PERFECT!SI este perfect,e alta lume inauntru,prefer sa o tin inca 20 de ani decat sa conduc logan nou odata la fiecare 3 ani!!!

a treia masina:passat B 6: 45000 reali,luata de noua,aproape ireprosabila in 4 ani.da stiti ceva?uneori mi se par mai confortabile scaunele de la b 5.5 ,si chiar mai confortabila toata masina per ansamblu,si pd ul trage mai violent si mai fain decat 2.0 cr! :bom: :king:

deci,am dat si preturi,si cheltuieli reale,si investitii!(in cei 3000 de euro intra si set de roti,faruri noi,folii,distributie,scut metalic,pompa tandem,muzica cu statie,adica nu toate au fost cine stie ce nebunii de defecte!)

sper ca am fost de folos si succes in alegerea masinii!

nu uita,cel mai important: sa te simti bine la volan,sa zambesti cand o conduci,sa iti spuna ceva masina aia,sa iti dea ACEL feeling!

ca de aia o iei.

logan 1,2 n o sa ti prea dea nici un feeling din pacate....

Share this post


Link to post
Share on other sites
vw golf 2001

Cred ca topicul asta se refera la Logan nou vs alta masina sh pentru ca nu prea ai ce masina sa-ti iei noua cu 7000 euro. Eu sunt de principiul ca o masina noua nu merita indiferent de marca pentru ca pierzi prea multi bani la devalorizare mai ales daca o iei in rate. Spre exemplu daca faci rate pe 5 ani la o masina noua ajunge, dupa ce platesti 2-3 ani la ea, sa valoreze mai putin decat cat mai ai tu de plata la ea. In primii 2 ani o masina pierde cel mai mult la devalorizare deci cel mai rentabil este sa cumperi o masina sh cu 2-3 ani vechime, e cea mai buna afacere, dupa, devalorizarea este mai lenta. Decat sa iei un logan nou de 7000 euro gasesti masini din 2010 din clasa mica gen fiesta, corsa, polo, ibiza, pe la 50.000 km cu un cost de intretinere cel putin egal cu cel al loganului si mult mai fiabile, mai sigure, mai dotate si mai aspectuase.

Si daca as fi indragostit de Logan si nu m-ar interesa alta masina tot nu mi l-as lua nou. Loganul ala de 7000 il gasesti cu un an si ceva vechime si cu 30.000 km la 5500.

Edited by vw golf 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites
nervoss

Nu te supara @vw golf 2001 insa asta e mentalitate de om care nu a avut niciodata masina noua! Masina noua e altceva, tu o stii de la primii km, stii exact cum ai intretinut-o. Masina aia cu 30000 la un an si ceva probabil a fost exploatata in cel mai rau mod si ingrijita...cam deloc. Sau are probleme garla. Altfel, un om normal la cap nu vinde o asemenea masina la un pret dupa un an!

Am mai spus: o masina corecta are un pret corect! Orice super-oferta ascunde ceva, si nu e ceva bun

Share this post


Link to post
Share on other sites
saibot

Stiu ca este forum vw dar exista si alte masini la care sa te uiti.

La 7000euro iti poti lua Kia sau Hyundai sub 50000km din 2008-2009 si care au inca garantie(1-2 ani) cu un sg proprietar si km verificabili.

Eu as lua asa ceva in fata la un Golf din 2003-2004 cu km fara numar

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmneg

@LauCalin, discutia despre siguranta era in contextul in care iti iei o masina sh superioara cele noi (la aceeasi bani). Compara siguranta dintr-un Passat B5.5 cu siguranta din Logan sau Aveo. Golf 3, situat la nivel de siguranta cu loganul, costa acum 2000 de euro, nu 7000. Golf 4, nivel de siguranta peste logan, a ajuns la 4-5000.

@nervoss, masina aia cu 30000 poate fi verificata destul de bine. Devalorizarea face parte din realitate. Am cumparat masina de un an la care proprietarul anterior a pierdut 14.000 din devalorizare. Nu il deranja, a vrut sa incerce modelul respectiv, l-a luat, incercat si a trecut la urmatorul model mai nou.

Cobori in parcare ca sa mergi la serviciu cu masina ta cea noua si vezi ca ti-a sters-o masina de gunoi. Sa vezi ce fata faci. Masina ta cea noua tocmai si-a pierdut valoarea mai rau ca una second hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Stiu ca este forum vw dar exista si alte masini la care sa te uiti.

La 7000euro iti poti lua Kia sau Hyundai sub 50000km din 2008-2009 si care au inca garantie(1-2 ani) cu un sg proprietar si km verificabili.

Eu as lua asa ceva in fata la un Golf din 2003-2004 cu km fara numar

+1

Conteaza si ce/cat de mult low-cost poti sa suporti.

Eu as lua o masina noua in defavoarea uneia second mai bune/luxoase dar nu as lua Logan nou indefavoarea unui VW/Kia/Hyundai second.

In acelasi timp as lua un Polo/Golf nou, mai slab echipat, in defavoarea unui Passat/A4 second mai bine echipat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Masina mea cand am cumparat-o avea 2 ani, 25000 de km si era la jumatate de pret fata de cum era noua. Am facut proba de drum, am pus-o pe tester, era in mintile ei din toate punctele de vedere.... ce rost avea sa iau un Logan nou cand am gasit ceva cel putin la fel de bun ca si era ca si nou?! Cu ce ma poate incalzi ca am o masina noua, in garantie, daca oricum nu se strica mare lucru la niciuna in primii ani? In conditiile in care, repet, poti face o economie de multe mii de euro si poti sa-ti faci un concediu frumos, sa-ti cumperi ceva prin casa etc. Sau de banii aia platesti cativa ani buni benzina. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri