Jump to content

Golf 6/Jetta - Montare volan/airbag/comenzi


lancelott
 Share

Postare recomandată

Sorin Grigoras

Buna,caut comenzi ptr volan de astea noi,pentru Jetta 2012. Vad ca stiti multe,va rog indrumati-ma,dar nu la Showroom...sunt scumpe. Daca nu voi gasi in 2 luni,atunci cred ca iau de acolo. Sau un volan cu comenzi,fara airbag normal...nou,ca nou...la pret decent. Vreau sa le pun pentru aspect in prima faza,apoi vad eu cum se vor putea conecta,daca nu se pot,nu-i problema. E aici un site cu volane dar nu se conecteaza. Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ebay ai incercat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Azi am montat si eu noul cablaj si calculatorul pentru coloana cu terminatia CF... Pana la urma a trebuit sa fac o improvizatie, cablajul 1K0-971-584-C cred ca e doar pentru Golf 5, la Golf 6 ar trebui sa mai fie un fir in plus, o sa incerc sa postez foto maine... Acel fir e pentru claxon si la cablajul pe care-l pregatisem eu lipsea... face legatura intre masa claxonului din jurul airbag-ului si un pin din mufa centrala din spira (pin care lipseste, e prezent doar in cablajul vechi, fara comenzi, cel de pe masina)... mi-am dat seama ca e masa si a trebuit sa trag eu un fir separat, legat de surub de prindere al comenzilor de pe volan si masa claxonului...

Una peste alta, am comenzi functionale, claxon functional... am avut o eroare ca n-ar fi bine codat calc. de coloana, dar cu Coding=0000524 am rezolvat problema (calc. fiind SH, avea codarea 2 in coada, la inceput am cititi printre randuri dar mi-am dat seama ca acel "2" era pentru maneta cu stergator spate dar fara BC, dupa ce l-am recodat "4", am rezolvat si aceasta ultima problema)

Deci atentie la codul cablajului, nu e acelasi cu cel de G5

Dupa aceasta improvizatie, sper sa imi fac timp si "unelte" sa mut pin-ul pe cablajul cu comenzi, ca nici eu personal nu sunt de acord cum improvizatie pe care daca ma vede neamtul, ma impusca :D

Modificat de GabiB77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off Topic:

Pai...

1K0 = Golf V

5K0 = Golf VI

Pe Golf VI sunt o groaza de piese cu 1K0, stiu; dar acelea sunt piesele care au fost puse si pe Golf V si au fost preluate.

Toate piesele care apartin exclusiv Golfului VI sunt cu 5K0. Era de asteptat sa nu fie de Golf VI strict dupa cod, volanul de Golf VI nefiind pus pe V :)

On Topic:

Pentru masinile facute dupa jumatatea lui 2010, cele cu an de fabricatie 2011 mai exact, calculatorul necesar retrofitului are codul 5K0953549B si este inclus in spira.

Mai exact, acesta:

6949792634_90ae7630f1_z.jpg

Untitled by Ravemstr, on Flickr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eram convins ca acel cablaj era preluat de pe Golf 5... dar asa se intampla, "pana nu vezi cu ochii tai, doar iti dai cu parerea"... bine ca m-am orientat la fata locului si nu a fost nevoie sa stau cateva zile fara claxon ;)

LE: revin cu poze... in prima fotografie se observa firul care lipseste din cablajul de Golf5

In a 2-a poza se observa prima incercare de imporvizatie, care nu a fost cea mai reusita, a trebuit sa dau jos iar airbag-ul pentru ca legand masa de prinderea airbagului, nu facea tot timpul masa pentru ca acea prindere se misca cand se claxoneaza. In ultima varianta de improvizatie, pe care am uitat s-o mai fotografiez, am cositorit firul de pe masa claxonului, iar firul l-am mutat de pe prinderea airbag-ului pe surubul care prinde partea stanga a comenzilor de pe volan... acum totul e perfect

Pentru masinile facute dupa jumatatea lui 2010, cele cu an de fabricatie 2011 mai exact, calculatorul necesar retrofitului are codul 5K0953549B si este inclus in spira.

Prin urmare retrofitul e mult mai scump. Bine ca masina mea e mai vechi :D

post-3263-0-87029600-1334950931_thumb.jp

post-3263-0-83749800-1334950950_thumb.jp

Modificat de GabiB77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Master_Blaster

Nu prea inteleg exact cum functioneaza claxonul adica ce se misca si ce nu pe acolo dar cand sare airbag-ul cumva si claxoneaza scurt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desafa airbag-ul si o sa intelegi ce cum si unde! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te uiti mai atent in pozele mele vei observa un cerc metalic pe care pot atinge 4 lamele (le vezi de-o parte si de alta a sarmei care fixeaza airbag-ul de volan)... tot ce am spus pana acum sunt legate la masa si cand fac "fir continuu" claxoneaza... fiind pe exterior si in partea de jos nu au nicio treaba cu airbagul care poate sari/functiona sau nu wink.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ulterior, dupa ce am recodat centrala electrica sa recunoasca si maneta de BC si comenzile de pe volan, nu mai pot schimba din comenzile "stanga-dreapta" din volan trecerea de la tab-ul de consum la cel de audio sau la cel de setari (acest lucru il puteam face cand nu refacusem codarea si maneta BC/stergator) era inactiva dpdv BC...

E normal sa nu functioneaze concomitent cele 2? Acum pot schimba din maneta BC tab-urile, iar din comenzi (sus/jos) pot vizualiza consum/range/temp ulei, etc.

Daca inainte de activarea ambelor, butonul OK din comenzi nu-mi schimba BC1/2, acum o pot face...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e normal sa nu functioneze!

Din fabrica, toate masinile cu comenzi pe volan vin fara butoane pe maneta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off Topic:

Pai...

1K0 = Golf V

5K0 = Golf VI

Pe Golf VI sunt o groaza de piese cu 1K0, stiu; dar acelea sunt piesele care au fost puse si pe Golf V si au fost preluate.

Toate piesele care apartin exclusiv Golfului VI sunt cu 5K0. Era de asteptat sa nu fie de Golf VI strict dupa cod, volanul de Golf VI nefiind pus pe V :)

On Topic:

Pentru masinile facute dupa jumatatea lui 2010, cele cu an de fabricatie 2011 mai exact, calculatorul necesar retrofitului are codul 5K0953549B si este inclus in spira.

Mai exact, acesta:

6949792634_90ae7630f1_z.jpg

Untitled by Ravemstr, on Flickr

Pot sa confirm si eu cele spuse de tine, mai ales ca m-am si "lovit" de primele probleme in momentul in care am inceput sa ma gandesc serios la schimbarea volanului stock cu unul MFSW cu padele pentru DSG.

Totul s-a intamplat astfel: am cerut parerea celor de la service in momentul in care cautasem ceva vreme pe net si ma gandeam sa ma apuc de achizitii. M-am dus cu niste poze si ceva coduri de volane, stand oarecum linistit in ceea ce priveste potrivirea directa si fara prea multe necesitati pe masina mea (am tempomat, CB+ cu comenzi din maneta + montat ulterior RNS510), dar se pare ca nu este chiar asa de simplu.... Am primit urmatorul raspuns: "pe masina asta (cu aceasta configurare) se poate monta doar volanul cu codul urmator 5K0 419 091 AS ASZ", plus ca mai am nevoie si de inlocuirea calculatorului (5K0 953 507 AE) cu unul cu codul 5K0 953 549 B (pe care l-au amintit si tu).

Prima problema este ca am tot cautat volanul cu acest cod (5K0 419 091 AS ASZ) si nu am gasit.

As fi recunoscator daca ma poate ajuta cineva care a facut aceasta schimbare sau care are mai multe detalii in aceasta privinta, cu ceva sfaturi.

Modificat de CRISTI K
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred asta cu codul volanului. Ar trebui sa poti sa pui orice volan pe masina.

Volane MFSW cu padele pt DSG nu sunt decat cele de GTI asa ca, indiferent de cod, daca iei unul de GTI multifunctional, cu padele, ar trebui sa mearga.

Nu stiu, in schimb, daca se poate coda masina sa recunoasca padelele de pe volan. Ar trebui sa intrebi pe cineva (Al Bundy :) ) asta!

Cat despre calculator, eu l-am luat de aici (poate te ajuta)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calculator am mai gasit, dar problema cea mai mare este cea cu volanul.

Pana sa ma duc la service si sa imi spuna ca doar acel volan merge si eu stiam cam ce ai spus si tu, adica orice volan merge montat.

In ceea ce priveste codarea pentru recunoastere padele, am inteles ca se poate face fara probleme (poate ne confirma si cineva avizat...).

Multumesc pentru ajutor.

Modificat de CRISTI K
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge pus orice volan, daca vrei incercamm cu al meu de skoda. Si calc de coloana stie si de padele.

Nu ai amintit de cablul dintre airbag si volan.

5K0 953 507 AE NU-l recunosc ca fiind calc de coloana de volan.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu credeam ca merge pus cam orice volan vrei, dar dupa ultima discutie cu cei de la service, s-a cam naruit totul, iar codul de volan pe care l-am primit de la ei nu l-am gasit (5K0 419 091 AS ASZ).

In privinta calc de coloana, am mai discutat cu tine acum ceva vreme, dar ceva este ciudat acolo, pentru ca la scanari cu VCDS sau chiar si VAS 5052A imi arata la adresa 16 5K0 953 507 AE.

VCDS: Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 5K0-953-569.clb

Part No SW: 5K0 953 507 AE HW: 5K0 953 549

La volan eu ma oprisem la asa ceva: volan cu padele , dar acum ......

Trebuie inlocuit si cablul dintre airbag si volan?

Nu stiu ce sa mai cred....

Modificat de CRISTI K
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu credeam ca merge pus cam orice volan vrei, dar dupa ultima discutie cu cei de la service, s-a cam naruit totul, iar codul de volan pe care l-am primit de la ei nu l-am gasit (5K0 419 091 AS ASZ).

In privinta calc de coloana, am mai discutat cu tine acum ceva vreme, dar ceva este ciudat acolo, pentru ca la scanari cu VCDS sau chiar si VAS 5052A imi arata la adresa 16 5K0 953 507 AE.

VCDS: Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 5K0-953-569.clb

Part No SW: 5K0 953 507 AE HW: 5K0 953 549 - asta e codul calculatorului

La volan eu ma oprisem la asa ceva: volan cu padele , dar acum ......

Trebuie inlocuit si cablul dintre airbag si volan?

Daca iei volanul cu tot cu airbag ar trebui sa vina cu tot cu cablu. Daca le iei separat nu se stie.

Eu zic sa-l iei cu incredere! Daca nu se potriveste poti sa il vinzi. In pierdere nu cred ca vei iesi la ce preturi au volanele astea...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

Aveti idee unde gasesc tastele astea si daca pot scoate capacele care inlocuiesc tastele stanga -dreapta de la volanul golf 6 si cam care ar fi pretul acestor taste. Multumesc

nu ma intereseaza sa fie functionale, doar ca aspect :icon_cheesygrin:

post-97030-0-39220000-1335782639_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti scoate capacele de pe volanul fara. Diseara, cand ajung acasa, iti pun poze cu volanul fara comenzi, ca il am acasa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

e clar inseamna, volanul deocamdata nu l schimb imi place asa in mare cum arata, ar fi aratat mai bine cu tastele si vazand poza pe net cu tastele separate am crezut ca se schimba in locul plasticelor(dar daca zici ca nu se scot , asta e) de pe volan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis ca fac poze dar am uitat. Revin cu ele!

6984996444_124834eabf_z.jpg

6984997054_61fbefe382_z.jpg

7131080985_011954a4de_z.jpg

Desi se scoate capacul de protectie nu ramane destul loc pentru a pune comenzile(chiar fara a le face active)

Banuiesc ca ar putea scobi cineva sa faca o gaura si apoi sa lipeasca comenzile pur si simplu dar... nu stiu cat de buna ar fi ideea asta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

multumesc mult, itradevar degeaba scoti capacele ca nu au suficient loc comenzile, am vazut ornamentele de care spuneai care se lipesc pe capacele din plastic pe ebay(alea scobite) interesante, sper sa nu fie prea mult crom pe volan si sa cad in cealalta extrema :icon_cheesygrin:

ornamentele cromate, cel de jos il am pe volanul original, pare totusi cam incarcat volanul

post-97030-0-27746300-1335864677_thumb.j

post-97030-0-63261600-1335864690_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa gasesc pe Ebay doar astea:

vw-golf-6-steering-wheel-covers.jpg

care, hai sa fim seriosi, nu sunt cele mai frumoase capace de pus la interior...

Dar... pentru un look oarecum asemanator acestuia (cel de mai jos e volanul original de Golf VI GTI/GTD/R-Line)

4014606935_150256bb5f.jpg

exista chestia asta:

4539839.jpg

Sincer, arata decent asta, si ar trebui sa dea bine pe volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Are cineva informatii despre tipurile de airbag-uri si despre compatibilitatile dintre ele ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 4 tipuri de volane si 2 de airbag-uri. Ce conteaza codurile?

Volan Golf fara comenzi - airbag TL

Volan Golf cu comenzi - airbag HL

Volan GTI fara comenzi - airbag TL

Volan GTI cu comenzi - airbag TL

Airbag TL:

dsc06059-6248-8014911383086300412.jpg

Airbag HL:

vand-airbag-volan-pt-vw-passat-cc-golf-vi-tiguan--7PbAYb.jpg

Diferenta este destul de clara (vizual) intre ele. Nu exista nicio altfel de posibilitate de montare a unui airbag pe Golf VI in afara de ce e scris mai sus.

Daca vrei sa comanzi un airbag de la reprezentanta poti sa comanzi dupa tipul masinii, iti gasesc ei cod. Daca vrei sa cumperi din alta parte, te iei dupa poze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima vedere asa pare dar nu e chiar asa.Pozele pe care le-ai postat mai sus prezinta capacele pentru airbag .Acestea se pot schimba astfel incat pe acelasi tip de airbag poti sa pui oricare dintre cele doua capace .Diferenta majora (la prima vedere dar ar mai putea fi si altele) este tipul de prindere al airbagului de volan.Concret sunt airbag-uri cu 4 arcuri si prinderea cu doua cleme din sarma pozitionate la 180 grade si airbag-uri cu doua arcuri si prinderea cu cleme negre pozitionate la 160 grade.

post-65346-0-55864100-1339331887_thumb.j

post-65346-0-86487100-1339332174_thumb.j

Diferitele tipuri de volane au la baza cele doua tipuri de prindere pentru airbag

post-65346-0-25476300-1339333295_thumb.j

Acestea sunt la prima vedere compatibilitatile ce trebuie urmarite in cazul schimbarii volanului.Intrebarea mea de mai inainte era daca exista si alte diferente si incompatibilitati intre airbaguri cu acelasi tip de prindere dar cu coduri diferite ca de exemplu intre 1T0 880 201L 81 U si 5K0 880 201G 81U si/sau 5K0 880 201H 81U si/sau 1T0 880 201M 81 U.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n changed the title to Retrofit MFSW pe Jetta MK6 facelift 2015+ PQ35
  • loghy a deschis acest topic
  • loghy locked şi pinned this topic
  • loghy unlocked şi locked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!