Jump to content

Pierdere antigel!


didea30
 Share

Postare recomandată

Nu e nimic grav! Daca nivelul ramane canstant, e OK. Dupa spusele mecanicului meu, "nu s-a facut inca aerisirea instalatiei"... Mai grav cand scade nivelul, cum am patit eu si altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Dupa o luna, inca continua problema, deci nu cred ca este vorba despre  aerisirea instalatiei.

Am completat cu antigel peste nivelul maxim al vasului, iar acum nu se mai aprinde in bord nimic. Reprezinta lucrul acesta o problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Prieteni posesori de VW, Audi, Skoda, Seat cu motoare diesel 2.0, tip AZV, BKD etc.

M-a chinuit si pe mine tot anul 2015 pierderea antigelului. V-am spus, si eram sigur ca am rezolvat problema in luna noiembrie, dar nu am rezolvat nimic: am inlocuit radiatorul, un cot, am verificat si nu s-a confirmat ca ar pierde pe la racitorul de gaze si chiar pe la Webasto. Pierdeam saptamanal intre 400-1000 ml. antigel si chiar mai mult daca facem deplasari lungi (Iasi-Bucuresti si retur). Masina functiona normal, pornea usor, consuma motorina in limite normale, nu aveam ulei in antigel sau antigel in ulei. In decembrie am constatat ca nu aveam caldura in masina si ca in anumite zile a pornit destul de greu dimineata. Apoi dupa Craciun, desi era cald afara, mi-a pornit foarte greu, se invartea motorul un pic, dupa care se bloca...

Atunci am inteles ca a ajuns antigelul in capul pistonului(lor) si am mers la mecanic. Pe 5 ian. a desfacut motorul si a gasit chiulasa cu crapaturi la pistonul 1.

Am cautat pe net la dezmembrari si nu am gasit chiulase dacat de la 650 euro in sus. Am intrebat pe unii care au patit la fel si am-am hotarat sa trimit chiulasa la o firma din Tg. Mures (Remachil SRL), care repara si reconditioneaza chiulase.

Am trimis-o prin curier si dupa cateva zile am sunat si mi-au spus ca este crapata in interior, spre galeria de evacuare si ca se poate face, dar trebuie inlocuite cateva scaune si ghiduri de supape, cu tot cu supapele aferente, semeringuri supape si setul de cuzineti de la unul din cele doua axe cu came. Pret estimativ: 1200 lei fara TVA.

Am fost de acord si astept cu nerabdare sa vad ce va urma.

Va tin la curent.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Stie cineva, care este valoarea normala a presiunii lichidului de racire, la un motor 1.9 td-AVQ la temperatura de 90 grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am nevoie de un sfat daca a mai patit cineva. Dupa un drum Cluj-tg mures am vazut ca pe partea dreapta cum stai în fata motorului la relanti aburi pe undeva de langa pompa tandem. Eu zic ca sunt aburi dar nu mi-am putut da seama sigur.

Cert este ca am mai patit asta si cand e mai spre seara se vede mai bine. Si chestia e ca nu se vede tot timpul. Am incercuit cam pe unde am vazut eu si prima data am vazut pe langa farul din stanga.

2016-03-03 21.37.44.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Das Mechanikus

Pompa tandem are niste garnituri care mai trebuie schimbate cand prelinge motorina pe langa pompa. Am patit asa la un TDI PD (nu touran) si iesea abur.

Aburul miroase a motorina sau antigel ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa e pe acolo cred ca se simte. E un fel de amestec cu motorina si antigel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Das Mechanikus

Se schimba garniturile si gata.

Mare grija ca motorina fierbinte cand curge in special pe furtunele de la apa le distruge. Deci n-o amana tare mult daca e motorina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

la mine au fost fisurate aceste 2 piese. s-a chinuit la service 2 zile.

4b846e671b108.jpg

036121188B.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! La fel am patit si eu la touran 2003 1.9 tdi PD  Imi iesea aburi pe partea dreapta intre motor si baterie si pierdeam si apa..de vina a fost racitorul de gaze care situat cumva intre motor si caroserie spre partea soferul, am schimat garnituri la termoflot,furtunase, pompa tandem,vas expansiune..garnituri, dupa ceva cheltuiala niste mecanici din BV care lucreaza la reprezentanta vw au gasit problema.. mi-au anulat si webasto, si pe acolo era ceva pierdere de lichid. Am schimbat si garnitura de chiulasa( apa imi statea la 90° dar nu baga caldura la relanti decat in sarcina si nu am gasit nici urma de apa in ulei sau invers...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Stroi Daniel

Salut! Am un Touran din 2003 si astazi am observat niste picaturi de apa in partea dreapta din fata. O sa atasez un video sa vedeti despre ce este vorba.

Uitati-va la minutul 0:34+. Acolo se vede pe unde curge.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu pierdeam cam 600 ml la 1000 km, dupa un an am descoperit pierderea pe la pompa de recirculare de la webasto. A intrat antigel intr rotor si atâtor, a apărut rugina care a început sa "dilate" statorul, ceea ce a dus intr-un final la fisurarea corpului de plastic a pompei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Ionut Și Tatiana Baltos
On 22.11.2015 at 17:47, botezpetru a scris:

Prieteni posesori de VW Touran,

Am rezolvat enigma pierderii de lichid de racire!

Dupa doua luni de teste si de zile negre, cand mecanicul meu era convins ca a mai ramas doar varianta demontarii chiuloasei, pentru verificarea garniturii de chiulasa sau si mai grav, a fisurarii chiuloasei, a descoperit ca racordul de plastic din dreapta chiuloasei (deci dreapta cand esti in fata masinii si te uiti la motor) este fisurat, iar pierderea de antigel este mica si se prelingea pe blocul motor si cutia de viteze si era practic foarte greu de observat de sub masina.

A comandat acest racord din plastic care are trei intrari, una in fata si doua in spate, l-a inlocuit si nu mai am probleme.

Cost: 80 lei racordul si 70 lei manopera. Total 150 lei.

Dupa cateva zile mi-a scazut din nou nivelul lichidului in vasul de expansiune (caz normal dupa spusele mecanicului - s-a aerisit instalatia), am completat nivelul la maxim si acum astept...

Sper sa fie acesta motivul!

Si mai sper ca macar la unii dintre cei care aveti probleme, sa fie doar acesta piesa defecta.

Bafta tuturor!

si tot din cauza aceluiasi racord face si presiune in vasul de axpansiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Și Tatiana Baltos

Salut,am si eu un 2,0 tdi 136 cp,vw touran, in mers mi se aprinde martorul ca nu mai am antigel in vasul de expansiune,opresc sa completez si cand deschid capacul vasului face presiune si isi revine nivelul la normal.A patit cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea ar cam fi semne de garnitura de chiulasa sa stii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza-ma, dar cam ce legaturi ar avea cresterea presiunii in vasul antigel cand se desface capacul cu garnitura de chiulasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Dragi forumiști,

De vreo 2 saptamani sunt si eu posesorul unui Touran de 2.0 TDI din 2004, cod motor BKD. Am tot oscilat intre 1.9 si 2.0 pentru ca am auzit ca astea de 2.0 ar avea mai multe probleme. Intamplarea a facut ca masina pe care am cumparat-o sa-mi placa (are un interior foarte frumos, se pare ca a fost destul de ingrijita, nu a fost lovita etc.) si asa am decis sa o cumpar, asumandu-mi riscurile specifice motoarelor de 2.0. Motorul merge foarte bine, nu se aud zgomote suspecte, si nu are intreruperi la relanti. Singura lui problema e ca pierde lichid de racire si nu stiu pe unde. Si pierde cam mult, adica daca completez cu lichid la maxim, dupa un drum de 50 de km este sub minim. Am dus-o la mecanic, care m-a certat ca am luat masina de capul meu si ca tipul asta de motor e cel mai prost (asa o fi oare?). Fara sa ia in calcul alta varianta, mi-a zis direct ca problema e garnitura de chiulasa, sau mai rau, chiar fisurarea chiulasei. El zice ca nu a depistat alte locuri pe unde ar putea pierde lichid. Mentionez ca masina nu mi se pare sa aiba putere scazuta, nu scoate fum alb sau de alta culoare. Am mai citit ca daca ajunge lichid in ulei ar trebui sa fie spuma alba pe busonul de la ulei. Am verificat si putina albeata este pe buson, dar banuiesc ca poate fi si de la condens. Am verificat si la benzinar, si la fel dupa mers la relanti de vreo 10 minute lasa pe buson un pic de albeata (benzinarul nu pierde lichid). Cand deschid vasul de antigel, face putina presiune dar nu urca si nici nu coboara lichidul in vas. Intrebarea mea este, care ar putea fi alte cauze ale acestei pierderi si este o problema daca circul așa (cel puțin pana remediez problema)? Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La debitul asta de pierdere (aprox 1l / 50km)  cam miroase a chiulasa, daca nu se vad pierderi pe la alte elemente auxiliare.

Parerea mea e ca daca mai dai cu ochii pe topicurile despre asta, au mai fost si altele (mai ieftine) cu aceleasi simtome.  Am avut un cunoscut care tot asa s-a suparat mecanicul (din Italia) ca si-a luat omu touran, si i-a schimbat repede chiulasa. Insa cand a venit omul in RO a avut de pus apa cu galeata...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este cam exagerata estimarea de 1l/50 km. Completez intre 1/4 si 1/3 litru de amestec antigel+apa distilata. In fine, nu cred ca asta este foarte relevant. As vrea totusi sa stiu daca mai pot circula asa (cel putin pana voi strange bani de o interventie in service) sau trebuie sa o trag pe dreapta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca consumul de apa ramane constant si nu apar alte manifestatii, nu-i bai...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Das Mechanikus, multumesc pentru raspunsuri. Deocamdata nu are alte manifestari si nici nu am observat sa creasca consumul. Acum o intrebarea poate putin offtopic: Daca totusi se va dovedi ca este chiulasa, ce tip de chiulasa imi recomandati (noua, SH, sa fie dupa un anumit an, sa aiba un anumit cod etc.)? Sau ar fi mai bine sa optez pentru o reconditionare a chiuloasei? Merita banii sau ma trezesc ca dupa cateva mii de Km iar crapa pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca noua e cea mai buna, acuma depinde si de ministerul de finante...

S-a dovedit in timp la unele masini ca si reconditionarea chiulasei a fost cu rezultate eficiente. Acuma depinde si unde e fisurata chiulasa. Cand o dai jos daca te poti lipsi de masina cateva zile o trimiti la verificat si te lamuresc cei competenti daca merita sau trebuie alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O intrebare intrebatoare: am facut recent un test de chiulasa cu ajutorul unui recipient cu lichid de culoare albastra ce se pune pe gura vasului de expansiune. Lichidul s-a inverzit iar baiatul de la service a zis ca e problema la garnitura de chiulasa, sau posibil ca e necesara o planeizare a chiuloasei. A zis ca la alte masini care au fisuri mai mari lichidul se ingalbeneste. Ma intreb totusi, daca masina are pierderi pe la racitorul de gaze si nu pe la chiulasa (cum mai vazut la altii pe forum), in cazul asta isi mai schimba lichidul ala culoarea? Sau isi schimba culoarea doar daca problema e la chiulasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 22.06.2012 at 0:41 AM, didea30 said:

touran 136 ps , din 2003, achizitionat recent, la 200km pierde 250g antigel din borcan. am verificat pe elevator, nu se vede nici o scurgere. A PATIT CINEVA LA FEL??

Si eu la fel am si la fel patesc si nimic ..nu gasesc problema ..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!