Jump to content

Pierdere antigel!


didea30
 Share

Recommended Posts

touran 136 ps , din 2003, achizitionat recent, la 200km pierde 250g antigel din borcan. am verificat pe elevator, nu se vede nici o scurgere. A PATIT CINEVA LA FEL??

Link to comment
Share on other sites

terminatoru

Garnitura de chiulasa,verifica daca ai presiune in instalatia de racire,si daca cumva la viteze mari pierde mai repede lichid?

Link to comment
Share on other sites

alexanderdj

Si daca are o fisura in vreun furtun sau radiator, tot asa la viteze mari va pierde lichid mai repede datorita turatiei mai mari sustinute...logic.

Daca e achizitionat recent, ai schimbat distributia si pompa de apa? poti pierde pe la pompa de apa si sa nu fie vizibil asa usor.

Nivelul uleiului te-ai uitat daca iti creste? Ai spuma pe la busonul de umplere sau pe joja de ulei?

Ca sa verifice garnitura de chiulasa, trebuia ca aceasta sa fie demontata si garnitura data jos de pe blocul motor pentru a putea fi observata bine. Daca tot se apuca de asa ceva, mai bine se duce cu garnitura noua direct. Eu zic pentru inceput sa verifici atent partile vizibile ale circuitului, toate furtunele si radiatorul, iar daca nu ai schimbat distributia si pompa de apa sa iei in considerare si aceasta operatiune in functie de buget. Oricum daca la verificarea de suprafata nu apare nimic, schimbi intai distributia si pompa si apoi te apuci de verificat chiulasa.

Asta e doar parerea mea si eu asa as proceda.

Edited by alexanderdj
Link to comment
Share on other sites

terminatoru

Da corect precizat,daca pierde pe la furtune sau pompa de apa ar trebui sa ramana niste urme de la antigel,faza cu garnitura de chiulasa e ultima la care tre sa ajungi,inainte verifici toate celelalte posibile cauze.Oricum daca ai presiune in instalatia de racire tre sa te gandesti la o garnitura de chiulasa sau in cel mai rau caz chiulasa,recent am trecut prin asa ceva si la mine s-a dovedit a fi garnitura de chiulasa.

Edited by terminatoru
Link to comment
Share on other sites

alexanderdj

Si inca ceva: pana remediezi problema completeaza doar cu apa ca sa mai scazi costurile si la toamna iti faci schimbul de antigel sau eventual cand descoperi cauza.

Link to comment
Share on other sites

Didea, si eu am avut o astfel de problema. Pierdeam lichid de racire iar mecanicul mi-a gasit cauza. Este vorba de o piesa din plastic (ieftina) care vine pe chiulasa. Este cea selectata cu rosu in poza atasata.

post-71109-0-40648500-1340352402_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

alexanderdj

Nu e capacul de la termostat ce-ai incercuit acolo? Asa imi pare dupa forma si pozitia pe motor...

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca e garnitura de chiulasa.

Cel mai simplu. Cost pana in 40-50 lei te duci la un service care are tester de chiulasa. Iti introduce o substanta in vasul de expansiune si daca isi schimba culoarea e garnitura de chiulasa. (isi schimba culoarea in contact cu gazele de evacuare care intra circuitul de racire).

Nu trebuie sa schimbi nici o distributie si pompa de apa ca sa iti dai seama daca e garnitura de vina.

Link to comment
Share on other sites

Didea eu am pierdut anul trecut in iarna aproape 1 L tot asa si nu stiam pe unde. Eram in italia am fost la mecanic si a pus ceva solutie pt radiatoare care cica astupa eventualele gaurele din instalatie . Si la mine din start a banuit garnitura de chiulasa dar mi-a propus sa incercam o metoda de-a luiprima data sa fim siguri. Am zis sa incercam metoda lui ( am platit 15

Link to comment
Share on other sites

alexanderdj

Eu cred ca e garnitura de chiulasa.

Cel mai simplu. Cost pana in 40-50 lei te duci la un service care are tester de chiulasa. Iti introduce o substanta in vasul de expansiune si daca isi schimba culoarea e garnitura de chiulasa. (isi schimba culoarea in contact cu gazele de evacuare care intra circuitul de racire).

Nu trebuie sa schimbi nici o distributie si pompa de apa ca sa iti dai seama daca e garnitura de vina.

I-am recomandat sa faca schimbul asta pentru ca zice ca a luat masina recent si e o varianta Win-Win in cazul in care n-a facut-o deja. Astfel ca poate fi de la pompa de apa si dupa schimbul asta s-ar rezolva si cu pierderea de antigel si cu stresul ca poate sari distributia de la punct.

De metoda asta cu substanta care se coloreaza nu stiam. Presupun ca reactioneaza cu monoxidul de carbon rezultat in urma arderii si astfel se coloreaza. Foarte tare!

Link to comment
Share on other sites

personal am elevator si tester, nu da nimic. nu se vede nici o scurgere, am sa verific luni piesa de plastic care vine pe chiulasa., sper sa nu fie ceva mai grav, in afara de pompa apa si garnitura ch. , oricum distributia am sa o schimb, dar sa nu muncesc de doua ori

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

didea, ai gasit "buba"?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salut. Si eu patesc la fel cu nivelul lichidului de racire din vasul de expansiune la masina din semnatura.Scaderea nivelului din vas este mai mare atunci cand merg la drum lung si logic ca temperatura constanta de 90 de grade plus turatiile mai mari ale motorului sporesc disparitia lichidului din recipient..Daca deshid cu grija capacul vasului de expansiune,pe langa refularea presiunii din vas,creste semnificativ(cca.2cm) nivelul in vas. Asta atunci cand motorul este inca la 90 de grade.Unde credeti ca dispare lichidul de racire(pompa de apa plus furtune si radiatoare verificate)?Trebuie sa verific manual vreun furtun care nu trebuie sa fie rigid la palpare? Care e acela?Va multumesc si scuze pentru lungimea postului!Masina are 223000km.

Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa mentionez ca pe evacuare nu imi iese fum alb si nivelul uleiului este ok si fara prezenta de emulsie.

Link to comment
Share on other sites

Citeste ce am facut eu la postul 10 si inca tot asa e si nu am patit nimic.Incearca si tu cine stie poate scapi asa dar verifica oricum la un mecanic ce si cum pe la furtune.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Silviu1993

Buna seara, am si eu un Touran de 136 cai (AZV). Mi-am achizitionat masina in August anul trecut, iar prin Octombrie am fost la un service si mi-au spus ca e fisurata chiulasa. Nu am crezut ( din cate am auzit la pompe ``duze`` nu prea e posibil ) apoi am fost la alt service unde au spus ca e garnitura de chiulasa. Am schimbat-o si tot pierde. chiulasa e vreo 4000 de ron si totusi nu cred ca e de vina. Poate domnul flotouran95 ne spune ce fel de substanta a folosit mecanicul din Italia sau altcineva care a avut aceasta problema. Mentionez ca masina nu are nicio pata sub ea ( sta in garaj ) nu scoate fum alb, trage fara nici un fel de probleme. Va multumesc !!! 

 
Link to comment
Share on other sites

Silviu, ai auzit gresit. La motoarele de 2 litri TDI PD, chiulasele fisurate au fost la ordinea zilei la motoarele produse intre 2004 si 2007. Eu am avut problema pe un Passat din 2007. In tarile cu apa calda VAG a suportat valoarea reparatiilor, intrucit chiulasa nu se poate fisura, mai ales la km putini, decit din defecte de turnare.

Link to comment
Share on other sites

lucaflo26

Vdragos daca e sa credem dupa povestile astea cum ar fi? Povestea asta am auzit-o si eu cind am cunparat masina si am masina de mai bine de 6 ani si peste 100000 km facuti ba ca se duce chiulasa ba injectoare ba una ba alta. Eu zic ca tine si de noroc nu doar de legende care circula.

Colegu nu stiu ce solutie a pus in radiator dar cert este ca de atunci nu am mai avut probleme.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

Eu nu vorbesc din legende. Informatia e publica si o gasesti pe internet sau in orice revista auto serioasa care are articole despre istoricul fiabilitatii oricarui model VAG echipat cu aceste motoare. In rest, daca pentru tine e o problema de credinta ... Iti doresc sa te bucuri de masina si de drumuri bune.

Link to comment
Share on other sites

Silviu1993

si imi puteti spune unde ajunge atigelul daca e fisurata chiulasa ?? Pe evacuare ?

Link to comment
Share on other sites

Pe evacuare in cea mai buna situatie (si atunci ai fum alb pe esapament). De regula ajunge in ulei si atunci vezi spume pe joja, creste nivelul sau chiar gasesti ulei in vasul de expansiune. Depinde cit de mare e fisura, citeodata e doar un por.

Link to comment
Share on other sites

Silviu1993

Fum alb nu scoate si nici spume la joja de ulei nu face. Va spun foarte sigur. :D

Link to comment
Share on other sites

Beyond Invisible

Daca pierzi antigel, atunci verifica vasul de expansiune, furtunele si radiatorul.

Link to comment
Share on other sites

Si eu cred ca am aceeasi problema, imi pierde antigel. M-am uitat la baza radiatorului si am observat ca la inbinarile cu cele doua furtune groase laterale este umed. Intrebarea mea este cum pot remedia acea scurgere la furtune? trebuie schimbare si furtunele sau numai colierele?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept