Jump to content

Probleme la pompa de inalta presiune a motoarelor CR


hallucinogen
 Share

Postare recomandată

Am citit , dar nu l-am citit tot , din lipsa de timp . O sa il citesc. Merci de info . Oare stii si la ce pagina e postul cu interiorul pompei ? merci

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE. First/last warning.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi! Am o problema la un Passat B6 2010, BCAB. După ce am citit pe forumuri despre problema pompei de inalte, am decis sa scot regulatorul de presiune (valvă metering) de la pompa pentru a vedea daca este pilitura acolo. Am făcut verificarea fara sa scot motorina de acolo și din fericire nu am găsit pilitura. In continuare, după ce am pus totul la loc, am incercat sa pornesc motorul. A mers 2 secunde și apoi nu a mai vrut sa porneasca. Ulterior, m-a ajutat cineva sa fac procedura de amorsare cu VCDS și nici asa nu a vrut sa pornească. Am desfacut din nou regulatorul și am pus acolo motorina până s-a umplut și am reluat din nou toți pașii descriși anterior dar tot nu a pornit. De acum nu știu ce să mai fac. Citeam pe forumul VW că cineva a pățit la fel și că a desfăcut pompa și a curatat-o iar ulterior a funcționat. Spunea că problema ar fi putut fi o valvă/supapa din interior care s-a blocat. Mă gândesc ca poate exista o varianta de a rezolva problemaz fara a scoate pompa de pe mașină..  M-ar ajuta foarte mult niste sfaturi. Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata bine valva care ai scos-o,posibil e blocata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate capacul  de plastic si apoi desfa surubul cu "M" de acolo. Desfa-l incet pt ca este si un arc acolo. Dupa ce desfaci o sa ai acces la valva de sens si pistonas. Intre ele trebuie sa fie vid ca sa functioneze. Altfel pistonasul nu poate deschide supapa. 

 

Aceiasi problema am avut-o si eu si asa am rezolvat-o. La mine era motorina intre valva si pistonas, deci nu se facea vid, deci valva nu se deschidea.

 

Poti vedea valorile pe pompa cu vcds. Eu aveam presiune de 6-8 bari. Ea trebuie sa faca minim 280 bari ca sa porneasca.

 

Problema la mine a aparut tot in urma verificarii de span.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult pentru sfaturi.

Deci trebuie sa scot motorina dintre valvă de sens și pistonas, nu?  Merge scos cu o seringa sau cu un șervețel care să absoarbă motorina? Trebuie și să mișc valva sau altceva acolo sau doar scot motorina? După ce scot motorina și instalez înapoi, pompa o să facă singura vid acolo, nu? 

Pun atâtea întrebări că sa nu greșesc din nou. Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce desfaci, o sa intelegi ce este acolo. Motorina ai foarte putina acolo, locul este foarte mic. Trebuie sa ai multa grija cum desfaci pt ca este un arc si dc nu tii bine, poti pierde valva. Nu e greu si eu am desfacut-o de cateva pana am facut-o sa mearga. Eventual dupa fiecare montaj, verifica cu dfds ce valori ai pe pompa (bari) cu contatul pus. Ar trebui sa ai aprox 280 bari (valoarea in vcds nu e in bari, difera de la motor la motor, dar poti face conversia in bari cu ajutorul lui google). Daca ai valori bune, poti sa faci 2-3 amorsari si ar trebui sa porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Mulțumesc mult pentru ajutor. O sa fac așa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva. Capacul de plastic la care te referi este de la regulator (valvă metering) sau cel mai mare de la pompa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello. Cunosc sunetul pompei CP4 de la o posta. Problema e la un CBAB care aparent ticaie (bazaie) random si la relanti. Tacanitul nu e permanent dar e super pronuntat (se aude si cu capota inchisa). Am ascultat atent si sunetul provine fix de la regulator.  Sistemul de injectie a fost complet schimbat la reprezentata in GE prin 2012. Am efectuat ceva cautari de impuritati pe la filtru si regulatorul de presiune. Totul este curat p-acolo si motorul merge perfect. Proprietarul e putin speriat totusi si vrem sa stim ce am putea face. A mea de exemplu nu bazaie decat dupa ce cresc putin turatia. 

Eu stiu ca asa se aud ele, dar pt a lui nu am o explicatie clara. Intrebare: Pot pune regulatorul meu pe ea? Trebuie adaptare/setare facuta?

Modificat de Gnr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult pentru sfaturi, qwc! M-ai salvat. După ce am făcut ce mi-ai spus, a mers din prima! Rămân dator!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere ! La randu-mi am fost de asemenea salvat de catre un user de pe forum, in aceiasi problema :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Mulțumesc in primul rand celor care au postat informații pe acest forum. L-am citit de două ori cap coadă. 

Ma confrunt cu aceeași problemă la pompa CR de la un Vw Passat B6 motor CBBB.

Am luat masina de curând din Germania 205.000 km verificați la reprezentanță. 

După 3000 de km rulați in RO s-a aprins arcul, a intrat în mod de avarie, am oprit si apoi nu a mai vrut. Am urcat-o pe platforma, dus la atelier,  pus testerul care a raportat p087 după care am început documentarea.

Am desfăcut regulatorul de presiune si am descoperit minunea de acolo. Spun minune deoarece nu am mai vazut asemenea pilitura într-o pompă deși lucrez in service auto de 10 ani (service de mașini franțuzești, dar care nu au asemenea mizerii montate pe masini).

Ok. Merg mai departe. Dau injectoarele jos, le duc la verificat, toate moarte.

De aici urmează căutări pompă, injectoare, rezervor,  conducte...

Deși am cumpărat o pompa recondiționată cp4 am renuntat sa o montez pe masina din cauza principiului de funcționare. Dacă mai e cineva aici care o vrea rog sa ma contacteze.

Îndrumat de cele scrise aici si am cumpărat o pompa cp3 nouă, am reconditionat injectoarele, am cumpărat un kit de adaptare pentru pompa, rezervor din dezmembrari, conducte de la rezervor. 

La sfârșitul săptămânii o sa fac inlocuirea sa vedem ce iese...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CIMarius In ce an e fabricata masina ? Ma uit si eu dupa achizitionarea unui CBBB si incerc sa imi dau seama daca primele modele sunt mai predispuse la probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citesti topicul o sa vezi ca toate sunt predispuse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea frantuzesti au cp3 din 2001 incepand :) , ala e motivul ptr care nu ai gasit span. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@identitate78 Stiu ca toate sunt predispuse si am si citit topicul din scoarta in scoarta. Ideea e ca prin America, NHTSA a facut o acheta cu privire la Bosch CP 4 de pe VW si concluzia era ca VW (Bosch mai exact) ziceau ca au adus imbunatatiri la materialele folosite. E clar pentru toata lumea ca design-ul pompei este unul nefericit, doar ma intrebam daca "imbunatatirile" lor se si vad in realitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate modelele common rail sunt echipate cu pompa CP4.

A mea e aprilie 2010.

Ideea e daca iti iei sa nu ajungi in situatia mea deoarece creste costul reparatiei, adică 4 injectoare,  curățarea sistemului de injectie, manoperă....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 6/13/2018 at 7:48 PM, EEXCALADE said:

NU pun si nu recomand nici un fel de aditivi.

2T-ul nu se amesteca cu apa din motorina,principala cauza a spanului

E adevarat ca 2T-ul nu se amesteca cu apa dar din fericire se depune pe peretii carcasei pompei lubrefiind-o. Asta este si scopul . O scurta povestioara reala in care am fost implicat personal , prin anul 2000 eram reprezentant tehnic Tarom la Atena si in fiecare zi aveam acelasi sofer de taxi cu o Toyota Carina cu mai mult de 500.000 km la bord la care nu se auzea motorul din masina. Am intrat in vorba cu grecul si dupa o intalnire la bar am reusit sa-i aflu secretul, punea 2T in motorina din cauza ca alimenta de la benzinarii private unde benzinarii mai furau la 'cantar' adaugand apa. Motorul acela avea mai mult de 500.000 si era neumblat in el. Nu era singurul taximetrist care adauga 2T in motorina. era o regula de ritual la ei . Eu folosesc 2T de mai bine de 15 ani fara probleme, de la motoare Euro 3 pana la Euro 5 (la euro 6 nu am avut acces pana acum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

36 minutes ago, emanoeladrian said:

E adevarat ca 2T-ul nu se amesteca cu apa dar din fericire se depune pe peretii carcasei pompei lubrefiind-o. 

2T-ul nu se depune nicaieri in pompa ,carcasa nu are nevoie de ungere.

Cu intretinere corespunzatoare depasesc si taxi-urile de la noi  500.000 km .

Nu compara toyota cu masinile din grupul vag 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa recunosc ca nu am vazut un CP4 demontat dar daca exista un piston in miscare si un corp al pompei va exista si un strat superficial depus de ulei 2T intre, pentru a asigura o buna ungere. Am inteles ca pilitura provine din corpul pompei si prin deductie exista o deficienta de ungere la frecarea piston/carcasa pompa.

Uleiul 2T nu asigura numai o buna lubrifiere a pompelor dar si a injectoarelor, previne depunerile pe supape si mentine tot sistemul de alimentare curat.

Principiile motoarelor sunt asemanatoare, Toyota,Mercedes VAG, BMW ideea era cu ce ajuta 2T-ul fiabilitatii motoarelor. Eu sunt membru si al forumului 4X4 si acolo ca si aici exista un topic dedicat 'aditivarii' cu 2 T. au fost desfacute motoare de Nissan dupa 100.000km facuti cu ulei 2T care erau curate ca lacrima.

Acum fiecare face cum crede de cuviinta mai bine cu masina din dotare.

Numai bine .

 

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca 2T-ul sau alt aditiv impiedica uzura din imagini ?

(Poze din garajul personal ,CP4 plin de span )

IMG_3184.PNG

IMG_3185.PNG

IMG_3186.PNG

IMG_3187.PNG

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant trebuie sa recunosc, multumesc pentru poze !

Cred insa ca uleiul 2T ofera motorinei proprietatile de ungere si compenseaza eliminarea sulfului datorita saltului la sisteme superioare de limitare a noxelor E4,E5,E6. Nu pot sa spun cu certitudine ca impiedica formarea spanului, modelul pompei din imagine putand avea si un viciu de design si fabricatie, dar cu siguranta prelungeste viata componentelor din sistemul de alimentare cu combustibil. Experienta mea din multii ani in care am folosit 2T inclusiv la masini de teren, Nissan, Toyota Land Cruiser a fost una pozitiva.

Raman la parerea mea ca 2T ajuta si prelungeste viata motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Christian.adrett

salut am si eu un VW Passat CC din 2009 2.0 TDi si de aproape o saptamana in loc ca rpm sa stea cum e de drept la 900 imi sta undeva la 1100 si motorul trepideaza putin,daca opresc si repornesc motorul revine l normal fara sa mai faca nici o problema daca merg 2 km cu masina revine problema si tot asa.

am mers la service si au zis ca e pompa de inalta presiune si am comandat una noua peste 2 zile ajunge comanda dar totusi nu sunt sigur ca asta ar fi si este extrem de scumpa dar akm e comandata si are si un sunet ciudat desupra unde este acel ventil,senzor, astept si eu o parere.Multumecs 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat daca ai span in valva metering de pe pompa? Ai facut log cu vcds ? Citeste ultimele 10 pagini si ai sa intelegi multe chestii. S-a explicat totul de nenumarate ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!