Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

foarte gresit. economia de combustibil este indirecta fiindca ajunge motorul la temperatura de lucru mai repede, deci protejeaza mai bine "la rece". observ o stigmatizare a vascozitatilor dupa mituri de pe net. 0w nu are nicio treaba cu normele euro, daca unele uleiuri sunt mai curate, fac asta indirect. la fel cum, indirect un 0w-30 e mai "sintetic" de obicei decat un 5w-30.

masinile dupa 2016(2016, de ce? ) probabil te referi la faptul ca norma vw 504/507 in sfarsit a reusit sa fie indeplinita si de 0w-30. si normal ca vw nu e nebun sa mai puna 5w-30 care e o vascozitate inferioara. 

un C3 nu poate fi numit economic, celalalte C-uri da. ca sa nu mai spunem ca exista mai multe 5w-30 cu api sn+rc, care tocmai asta e o etichetare oficiala  de economie de combustibil.

 

inca o data, ghidurile de ulei nu sunt facute de astrologi, daca ai incredere in producatorul masinii si in ulei atunci faci ce iti recomanda ei AZI, la masina ta veche. e ca si cum ai refuza o baterie agm pe motiv ca iti strica instalatia "veche".

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok,deci pt un vw golf 5 1.4 tsi,motor BLG din 2008,e mai bun un 0w-30 decat ce recomanda cartea,respectiv 5w-30 LL,norma 504/507?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cartea e neactualizata. daca o gasesti pe net actualizata recent trebuie sa fie ca si ghidul online. iti trebuie norma vw 504/507, care indirect uleiul poate fi numit si LL. cea mai buna vascozitate cu aceasta norma, astazi, e 0w-30. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu a fost niciodata problema ca un 0w30 sa aiba norma 507.00

Vw avea vascozitatea 0w inca de la inceputul anilor 2000.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce legatura are? de ce 0w-40 sau 5w-40 nu are nici acum norma? sau de ce abia recent au reusit unele 5w-40 sa aiba C3? fiindca pana acum nu aveau aditivii necesari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia vezi ce trebuie sa respecte un ulei pentru a indeplini 507.00 in materie de vascozitati si in special din ce motiv.Iar sa recomanzi 507.00 la un motor proiectat sa mearga cu A3/B4 este o prostie .

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti neinformat. nu exista notiunea asta de vascozitati respectate...pe "principiul" asta nici 0w-30 nu trebuia sa fie acum. iar C3 e noul A3/B4. de-asta a si ajuns la 5w-40 si a "incalcat  vascozitatea".

motoarele nu sunt proiectate pt norme ci invers. iar normele mai si evolueaza, se pot preta si la motoare vechi si la noi. 

o explicatie de ce toate ghidurile de ulei recomanda ultimele norme(si 0w) si la motoare vechi, aveti? cu linkuri, ca eu de exemplu pot gasi link credibil unde vw 504/507 acopera restul normelor si le si intrece, la fel si cu C3 vs A3/B4 sau 0w vs 5w.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jag sincer parerea mea este ca povestesti lemne .... Dupa logica ta si a marmotei care invelea staniol acum trebuia sa ai 0w20 in motor 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta asta se intampla, dar la limita tehnologiei... Ravenol au scos pe piata 0w-16 , pentru motoare special proiectate sa mearga cu un ulei foarte slab la forfecare. 

Clar nu merge sa pui 0w30 in orice motor si sa te astepti sa te tina 200.000 km

si de ce toate uleiurile Ow-XX sunt etichetate mare mare... Fuel economy... ? sa ia ochii la consumatorii care nu cunosc... si care nu stiu ce va in acel motor peste 200.000 km... 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221, 0w30 pe norma 507.00 este numai de 2-3 ani incoace, de cand au aparut noile formule mai performante pe aceasta norma, inainte toate 507.00 erau 5w30. Vechea norma 50601 avea uleiuri 0w30, full sintetice adevarate, dar nu erau compatibile cu dpf si din acest motiv s-a trecut la 507.00.

Eu consider ca un 0w ofera protectie mai buna la rece, de exemplu la distributia pe lant inainte cand foloseam 5w30 mai auzeam lantul la pornirea la rece, de cand am trecut pe 0w30 nu-l mai aud niciodata, nici la -20 gr si masina nepornita de 2 saptamani. Si in plus un 0w are indicele de vascozitate mai ridicat, de ex Shell are ind.vasc. peste 200, ceea ce inseamna ca e mai stabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin atunci cu rugamintea in a ma edifica,ce trebuie(sau ce e mai bun)sa pun in motor,golf 5 Gt,1.4 tsi,motor BLG,68000km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai recomandat e uleiul de origine, ce pune producatorul, restul ne dam cu parerea, e ca la fotbal, toti se pricep in fata tv-ului. Ce ai pus pana acum la revizie si nu mai mult de 15k. prea multa teorie pentru nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Fiecare face ce vrea cu fierul sau. Castrol, ce pune VAG in 2.0TFSI, e demostrat ca e un ulei submediocru in motorul asta, pe cand Ravenol, Motul, Mobil 1, Redline samd. au reusit sa faca niste uleiuri care rezista mai bine si protejeaza mai bine motorul. Nu e ca datul cu parerea despre fotbal, ci despre chestii obiective, masurabile si demonstrabile cu analize de ulei uzat. Pana acum, in motorul meu, Ravenol VST e ceva de care Motul, Castrol nu se ating de exemplu, chestie dovedita cu analize de ulei uzat, nu dat cu parerea ca tacane motorul mai frumos cu Ravenol decat alte uleiuri sau ca l-am frecat eu intre degete si l-am mirosit si asa am concluzionat ca e miezul.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cate analize de ulei uzat ai facut la motorul tau cu Ravenol?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Ionescu George

Au facut zeci de oameni din N tari cu TFSI/TSI analize cu VST, ma indoiesc ca motorul meu e mai cu mot incat sa nu ii placa. Inca o dovada irevocabila va fi starea tachetului cu VST vs Motul Specific 5w40, pe care il voi schimba in curand, alaturi de pornirile la rece mai "calme" iarna pe ger si consumul de ulei care a scazut sesizabil, lucru observat de mine si de amici care am trecut pe VST de la Motul/Liqui Moly/Castrol in benzinare VAG aspirate si turbo stage 1-3.

 

 

Ieri a fost actualizata reteta pentru VST USVO. Cred ca e primul 5w40 cu HTHS asa mare si aprobare pentru normele VW 502 00 / 505 00. Le-am dat mail sa-mi confirme ca nu e typo hths-ul ala imens.

 

 

 

Viscosity at 100°C 14,3

Viscosity at 40°C 85,1

HTHS at 150°C 4,5

CCS Viscosity at -30°C 4700

Low Temp. Pumping viscosity (MRV) at -35°C 13.900

Pourpoint°C -51

Noack Volatility% 7,4

Flash point°C 236

TBNmg KOH/g 10,5

Sulphated ash%wt. 1,05

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

La schimbul anterior am folosit vmp, dupa 11000km motorul suna la fel de frumos, nu a consumat ulei(cffb, crlb).

 

IMG_20190417_153610.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Detin o Skoda Fabia III 1.2 TSI, 90CP, achizitionata noua in 2015, sistem start/stop(dar nu abuzez de el...). Masina este folosita cam 50% trafic Bucuresti si 50% in afara Bucurestiului (f. rar autostrada).

Pana acum, fiind in garantie am pus 5W30 Castrol la reprezentanta (asa a zis AVIA ca trebuie...) dar doresc sa trec pe Ravenol (am inteles ca Castrol nu e chiar ok...) -  va rog sa ma ajutati sa ma decid. 

Schimbul il fac la 15000km/1an (cam 15000km fac inr-un an).

Pe configuratorul Ravenol vad ca recomanda 5W40  pentru interval fix sau 5W30 pentru interval flexibil  (dar din cate stiu , datorita conditiilor de trafic de la noi, nu se recomanda intervalul flexibil). 

Pe configurator apar cam multe tipuri, asa ca m-am uitat si prin descrierea lor si am comentat in paranteza:

Intervale : Schimbare 15000 km/ 12 luni 

: RAVENOL RUP SAE 5W-40 (l-as exclude: can be used as special oil for car race even under most difficult conditions)

: RAVENOL VST SAE 5W-40 (pare interesant: guarantees operational safety concerning all driving conditions as for example regarding extreme stop and go traffic as well as high speed drives on motorways.)

: RAVENOL HST SAE 5W-40 (inteleg ca nu este fully synthetic, doar synthetic ??)

: RAVENOL VPD SAE 5W-40 (l-as exclude: recommended for VW diesel engines with “Pumpe-Düse-System”)

RAVENOL VSI SAE 5W-40 (pare interesant: guarantees operational safety concerning all driving conditions as for example regarding extreme stop and go traffic as well as high speed drives on motorways.)

: RAVENOL VMO SAE 5W-40 (inteleg ca nu este fully synthetic, doar synthetic ??)

Use : Flexibil (max) 

Intervale : Schimbare 30000 km/ 24 luni

: RAVENOL VSW SAE 0W-30 (pare "Best of the Best") dar si pretul cred ca este pe masura

: RAVENOL VMP SAE 5W-30 (pare interesant)

: RAVENOL SMP SAE 5W-30 (inteleg ca nu este fully synthetic, doar synthetic ??)

: RAVENOL WIV III SAE 5W-30 (inteleg ca nu este fully synthetic, doar synthetic ??)

In fisa tehnica, la toate tipurile 0W-30 si 5W-30,nu apare aprobare VW 502 00 si specificatie ACEA A3/ACEA B4 sau API SN,API SM ,asa cum este cerut in manualul masinii pentru interval fix dar banuiesc ca ar fi ok, VW 504 00 il include si pe VW 502 00 ?

Mai ciudat este ca la acestea specifica ACEA C3 care conform manual masina este pentru diesel??

Din toate tipurile de ulei de mai sus, as alege unul din cele 2 "bolduite/ingrosate". Acum nu stiu daca rationamentul meu de selectie a fost corect.

Am rugamintea daca puteti sa-mi spuneti ce ulei ati recomanda sa folosesc. Eu cred ca este indicat sa trec la 5W40, ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trece la 5w-40.

vsw ar trebui sa fie cea mai buna varianta, asa cum ai remarcat si tu. urmatorul ar fi vmp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristache31

Pentru masina trecuta la profil, as incerca si eu uleiul Ravenol dar observ ca sunt multe versiuni asemanatoare intre ele.

Pana acum am folosit LM TT 4100 5w40 de care am fost multumit, apoi am trecut la Motul x-cess 5w40 de care am fost si mai multumit, dar tot aud ca Ravenol face uleiuri mai bune decat ce am incercat/testat pana acum.

Ce imi recomandati a fi mai ok pentru un 1.8t awt stage 1 cu gpl? Am motorul schimbat, cred ca are vreo 100.000-150.000km ca nu am zgomote suspecte, fac multe drumuri scurte in oras, iar extraurban 1-2-3 drumuri /an.

Sa raman totusi la 5w40, VSI, VMO, VST, sau sa trec la 5w30/0w30 (vascozitatile astea mi le arata configuratorul) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VST

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă salut, am un Seat Leon  an 2009 1.6 8v  102cp cod motor bse ! Mașina are gpl pus în 2012 și cam  225k ce fel de ravenol ar fi indicat pt motorul asta având în vedere că acum am in ea castrol magnatec 5w 40 și îl papa in special la turații mari peste 3500 Exemplu în 460km făcuți pe autostrada deja eram sub nivel pe joja. Mers pe gpl exclusiv! Doar pornire pe benzină .Eu mă gândeam la ravenol vmp usvo 5w30 ar fi ok ? Sau arunc cu banii aiurea?Menționez ca la mers în oraș nu consuma deloc. Mulțumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un set de segmenti iti trebuie tie nu alt ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Orice ulei 5W30 este mai subtire la cald decat orice ulei 5W40 (are vascozitate mai mica). 5W30 este pentru masinile noi cu motoare turbo. Pentru tine care ai motor simplu, aspirat, uzat,  baga ulei sintetic de calitate 5W40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, spyder88 said:

Vă salut, am un Seat Leon  an 2009 1.6 8v  102cp cod motor bse ! Mașina are gpl pus în 2012 și cam  225k ce fel de ravenol ar fi indicat pt motorul asta având în vedere că acum am in ea castrol magnatec 5w 40 și îl papa in special la turații mari peste 3500 Exemplu în 460km făcuți pe autostrada deja eram sub nivel pe joja. Mers pe gpl exclusiv! Doar pornire pe benzină .Eu mă gândeam la ravenol vmp usvo 5w30 ar fi ok ? Sau arunc cu banii aiurea?Menționez ca la mers în oraș nu consuma deloc. Mulțumesc anticipat

da, incearca vmp, sau chiar vsw! turatii mari la benzinar sunt peste 5000rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are rost sa bagi un w30. incearca uleiul lor special pt GPL. TGO parca ii zice. Sau 5w40 VST

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!