Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

pune VMO ca e mid saps..eu tot VPD am in motor,dar o sa-l schimb cu VMO..vad ca, VPD ce se vinde acum e tot low saps,cu toate ca se aude ca ar fi trecut si el la mid saps.

Modificat de leon07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe bidonul de VPD 4l (17.09.2015) nu mai scrie ce fel de SAPS e, insa pe site il da ca mid.

Modificat de ferdy1407
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici pe al meu nu scrie, si tot cam de la jumatea lui 2015 este,dar am intrebat la o firma care distribuie uleiul ravenol,si mi-au zis ca au lot 2015 si este low saps.

poate pe  loturile din 2016  va scrie mid saps.

Modificat de leon07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Eu am gpl pus de 10000 de km. Mașina are 235000 de km. De care ulei îmi recomandați pentru mașină din semnătură? Să iau Ravenol TEG 10w 40 (care este pt motoare pe gpl)? Până acum am folosit Motul 8100 X-cess 5w-40 și am fost mulțumit (completam cam 1 litru la 10000), dar mecanicul m-a sfătuit să trec la uleiul asta și mai mult de atat, la 10w, pentru ca are atâția km. Voi ce mă sfătuiți? Care ar fi uleiul potrivit?

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10w40 TEG nu vad sa aiba vreo aprobare VW eu unu nu l-as folosii.   Un ulei bun pentru benzinare de generatie mai veche fara DPF este  5w40 VST. Are o fisa ff buna.. nu stiu de ce nu il foloseste lumea.  Eu l-am incercat in 2 masini non VAG si se prezinta excelent.  La una dintre le , un Smart benzina care e renumit pentru ca degradeaza uleiul avand o baie de ulei mica si turbina fara radiator de ulei nu am remarcat inegreala, zgomote dubioase sau consum de ulei.  Chiar ma gandeam sa il folosesc si in duba de la semnatura, motor non-PD.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru raspunsuri! Deci ma sfatuiti sa incerc 5W 40 VST. Dar reiau un pic un aspect. Nu pot baga si 10w 40?

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10w40 este inferior unui 5w40. Iar credinta populara conform careia dupa 100.000 km trebuie sa pui ulei mai gros, e gresita total.

acel 10w40, face doar rau, pentru ca e mai gros la rece si unge mai greu motorul la pornire. Si este mineral, deci se uzeaza mult mai repede. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa trec la masina din semnatura la Ravenol HLS 5w30 dat dupa configuratorul de ulei, credeti ca merita ca performante fata de VMO sau VPD 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita, VMo este destul de bun pentru tipul tau de motor, chiar peste norma recomandata , 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa trec la masina din semnatura la Ravenol HLS 5w30 dat dupa configuratorul de ulei, credeti ca merita ca performante fata de VMO sau VPD 5w40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dar l-am gasit la pret mai bun si as dori argumente de ce nu 5w 30..

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am intrat pe www.ravenol.de sa-mi caut tipul de ulei recomandat de ei si am gasit asta:

Füllmenge:Füllmenge (gesamt) 4,5 Liter

AVU/BFQ

Einsatz:Normal

Intervalle:Wechseln 15000 km / 12 Monate

Produkte:RAVENOL WIV III SAE 5W-30

 :RAVENOL HCL SAE 5W-30

 :RAVENOL HLS SAE 5W-30

Voi mi-ati recomandat 5W 40 VST. Ei de ce recomanda 5W 30!? Mentionez ca masina are 235 000 km

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa mergi cu ce ulei vrei tu Emil, norma de fabrica pentru ALH este 5w40 nici mai mult nici mai putin, restul cum iti place.  5w30 a fost gandit pentru DPF norma de poluare de la 4 in sus, dar pentru motor TDI modelul tau este 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Germania se merge mult pe 5w30..am vazut cateva carti service, la alh si asv ,numai cu 5w30 long life schimbat la 30.000,dar acolo sunt alte conditii de exploatare..asa ca pune vmo 5w40 ,schimba-l la 10-12.000km,si o sa mergi fara probleme....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e 5w30 este folosit mult in vest e mai calitativ pe termen lung rezista mai bine se foloseste LL, dar au frate sosele unde merg constant, cu presiune la ulei, ardere buna, carburanti mai buni, alte conditii de exploatare.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut! Am facut schimbul de ulei si filtre acum 4 zile, RAVENOL 5W30 VMP Ca prime impresii, motorul este mai galagios, in bord scrie 161k km, dar cred ca nu are atat. Masina: Seat Leon 1p 2.0 TDI cu DPF (cred), vanzatorul nu stia daca are sau nu(desi era proprietar de 5 ani), am fost la 2 serviceuri, unii au spus ca-i in acelasi loc cu catalizatorul, altii nu stiau deloc (daca as putea afla date despre masina dupa VIN-ul caroseriei, de la vre-un coleg....ar fi nemaipomenit)! De la schimb pana azi am parcurs cam 500km din care un drum pe autostrada spre Ploiesti. Sincer nu-i nici-un WOW in mintea mea de la uleiul asta. Ma gandesc sa-l schimb! 

Motive:-masina nu trage asa cum ar trebuii, parca nu are vlaga;

-motor galagios;

-azi-noapte stateam cu motorul pornit, pe loc, apa la 90 si vibram in masina!!!

-am fost asa de incantat cand am citit despre acest ulei si nerabdator sa-i vad minunile...am mai cumparat si o lampa UV, pentru seriile lui "peste prajit"...

Pe autostrada o alerg! Uleiul folosit anterior, Castrol 5w30 EDGE FST.

Cu Ravenol de abia a urcat la 190...cu 2 persoane la dus, pentru ca la intors eram singur , persoana a 2-a era in fata mea cu un Megane3 16.16v!!!!! ZBURDA cu ea, si are ELF!!!

Concluzii: ori uleiul este cel nerecomandat, desi persoana cu care am stat de vorba si pe net si la telefon, mi-a facut capul calendar!!!! si nu sunt usor de impresionat!!! ori uleiul este contrafacut sau un mare FAS! Dece spun asta: mai este o discutie despre Ravenol si alte uleiuri, in care cineva spune ca abia asteapta sa ajunga inapoi in Germania sa-i puna de acolo Ravenol!!!! Oricum, poate intentiile sunt de laudat, insa dupa ce am vazut filmuletul de pe 4T cu uleiurile contrafacute la rusi...ce pot sa mai cred. Aaa, sunt din Bucuresti, cine este curios sa asculte ori sa compare zgomotul unui motor cu Ravenol cu o alta marca ma puteti contacta in PM. Sper din suflet sa gasim o modalitate de a rezolva aceasta idiotenie de a platii pentru uleiuri fake! Inca un lucru, inainte sa va apucati sa-mi spuneti ca-i motorul uzat, tineti cont ca la Castol n-am avut asteptari, gandindu-ma ca-i facut cine stie pe unde, ex. Brasov, dar masina tragea peste 200 liniar!! Pentru mecanici amatori, motorul are compresie buna, injectoarele au tolerante apropiate si mici, iar cutia este DSG!

Mai am 2 dieseluri, Laguna are 380k km, uleiuri folosite ELF, CASTROL,MOTUL (il manca), ELF, MOBIL1(merge cel mai bine), acum vreau sa trec pe LIQUI MOLLY (pentru ca e ORIGINAL, cum spune "lumea" desi l-am vazut CLAR in filmuletul de la rusi la ei in depozit!!!)

Cealalta este Peugeot 1.6 hdi, avea DPF,dar l-am eliminat si i-am bagat 10w40 TOTAL, toarce ca o pisicuta de "n-are aer".

Ultimul Castrol, Mobilul si Totalul, le-am cumparat din Supermarketuri. Liqui Molly din Vitan Targ, sa vedem ce se intampla, voi revenii cu impresii. Pacat mare ca vreau sa schim si la Pejo uleiu si ma gandeam tot la Ravenol, dar...

App, vad ca au si pentru cutii DSG, cei de la Ravenol, a incercat cineva?

Uleiul Ravenol 5w30 VMP , l-am achizitionat de la un mic magazin de pe strada Foisorului, 5 litri, 198 lei!  Sincer, la banii astia nu merita experimentul!

Modificat de Adrian_74
adaugari
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit ravenol vmo 5w-40 pina in ianuarie,la masina din semnatura.Eu am fost multumit de el in sensul ca motorul este mai silentios,trage bine dar l-a consumat in draci.Culmea a fost ca la schimb avea o culoare maroniu inchis,nu negru cum era Castrol.Acum am trecut la Total quartz 9000 5w-40.Deocamdata sint multumit,sunt curios daca il ''papa'' si pe acesta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul tau il papa oricum, asa-i gandit din constructie. Cred ca ar trebui dupa un anumit numar de km parcusi sa schimbam indicele uleiului, ma gandesc... De curiozitate, cati km ai cu masina?

Modificat de Adrian_74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rayn ,colegul @calin.g nu are aceeasi parere ca si tine si are acelasi motor ca tine si ca mine.Inca putin si trebuie sa schimb si eu uleiul(1000km) cred ca voi alege VMO calin.g m-a facut sa aleg acest ulei.Cred ca conteaza si stilul de mers...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti detalia putin, cu stilul de mers... Cum este eficient?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Adrian_74 a scris:

Motorul tau il papa oricum, asa-i gandit din constructie. Cred ca ar trebui dupa un anumit numar de km parcusi sa schimbam indicele uleiului, ma gandesc... De curiozitate, cati km ai cu masina?

Abea am facut vreo 60k .Nu cred ca ''asa este facut motorul'' ci pur si simplu o cauza foarte probabila este ca vara la temperaturi ridicate vaporii de ulei nu mai condenseaza in capac si ''sint aspirati/arsi de cilindri'' mai ales daca este un ulei subtire gen 5W-30.Deci consumul de ulei apare doar vara la temperaturi de peste 40C.La opel stiu ca la diesel vara se recomanda 10w-40 si iarna 5w-30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oi fi facut 60k dar intreaba pe aici despre motorul tau si vei afla!  Acum revenind la uleiul minune, dupa postarea mea cu povestea, m-am uitat la bidonul de 1 Litru ramas din cei-5 si uitati data de pe bidon!!!!!  24.10.13 !!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In motoarele PD, mai ales cele peste 100K. puteti sa puneti si mama uleiului, de la un schimb la altul veti completa pana la 1l+. asa sunt din nascare, plus ca mai intervin uzurile la turbina, egr... care influenteaza destul acest consum. A mea de la inceput a avut acelasi consum care se mentine constant, 500ml. in 10k. banuiesc ca daca trag de el 15k, cu siguranta voi completa pana la litru.ceea ce nu renteaza sa- tii atat, litrul ala il pun in schimbul nou. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea BKC la 290 000km consuma 600ml la 10 000km. Cel mai mult din astia 600ml ii consuma VARA la temperaturi ridicate si cand parcurg distante foarte mari, gen 800km intr-un singur drum sau cand fac un drum si conduc putin mai sportiv decat de obicei (transfagarasan/transalpina). Am repetat a mia oara,  verificarea uleiului  se face in felul urmator, la schimbul de ulei cand pui ulei proaspat, torni ulei pana sus sub prima indoitura de pe joja, nu pana la zona hasurata. Apoi dupa 10 000km poti verifica unde iti este nivelul de ulei, el oricum se pierde prin vaporii care se duc pe epurator/furtune/pe la turbina putin, si se acumuleaza. Diferenta intre indoitura de sus de pe joja si indoitura de jos e de aproximativ 0.8-1 Litru. Deci sunt absolut sigur ca sunt unii care se jura ca nu le consuma masina ulei dar defapt le consuma, insa nu stiu ei sa-l contorizeze. Senzorul de nivel ulei scazut se aprinde ABIA CAND AJUNGI CU ULEIUL SUB ZONA HASURATA, sub minim! Asta inseamna ca masina ti-a consumat 1 litru de ulei deja.

 

Uleiul se verifica pe o suprafata plana, la 5-10 minute dupa oprirea motorului, si se verifica doar asa, dupa ce motorul este cald, uleiul este cald, si se scurge in baie dupa 10 minute. Orice masina consuma ulei, si asta nu e tocmai un lucru rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!