Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

unde pot vedea ceva preturi pt Ravenol?

pt motorul meu, site-ul oficial recomanda 

RAVENOL WIV III SAE 5W-30     : RAVENOL HLS SAE 5W-30     : RAVENOL VPD SAE 5W-40
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muale,avem aceasi motorizare,poti folosi cu incredere Ravenol VPD,sau VMO,5W40,amandoua au norma 505.01,pentru pompe duse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muale:VMO 5W40,160ron era bidonul de 5L, este cineva aci pe forum.

Eu sunt la al 5-lea schimb.

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am avut si eu in masina, VPD.

multumit de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum este indicat sa fie tbn la ulei mai mare sau mai mic?intr-un timp arata si la vpd valoarea tbn dar acum nu o mai gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TBN e bine sa fie undeva la 6-7 pentru un ulei de 10-15.000 max. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca vpd avea 11 TBN.este mai bun asa pt schimb la 10000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce reprezinta TBN? La VMO am vazut in fisa tehnica,ca TBN=7,7,la VPD nu era specificat acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"TBN (total base number) measures the amount of active additive left in a sample of oil. The TBN is useful for people who want to extend their oil usage far beyond the normal range."

 

Cantitatea de aditivi activi ramasa in ulei la timpul testarii. Cu utilizarea tbnul scade si e de preferat sa fie cat mai mare la un ulei nefolosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ! Iar daca vrei un ulei cu TBN mare mergi pe uleiurile HD. Sunt in comertz uleiuri Heavy-Duty  5w30 cu TBN 16.

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tbn nu reprezinta aditivii, ci cantitatea de alcalii ce neutralizeaza acizii, impiedicand coroziunea..

E o mare diferenta intre aditivi si tbn.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Total base number (TBN) is a measure of a reserve alkalinity of a lubricant. The test is relevant to internal combustion engines due to the acidic byproducts of combustion generated when gasoline and diesel fuel are burned. These byproducts, including SOx, NOx, and others enter the crankcase via blow-by gases getting past the piston rings." 

 

 

Tot la asta se refera si ce am scris mai sus doar ca e generalizat si scos din context. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma deranjeaza... dar e total altceva. 

Aditivii ( si sunt cativa in ulei) au multe roluri, iar alcalinitatea este doar o parte din ei. Daca TBN ar reprezenta niveluld e aditivi ramasi, as cauta uleiul cu TBN 20... as avea toti aditivii la nivel maxim ( antiuzura, antispumare, detergent, VI, EP, etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut!

 

Folosesc VMO 5w-40 si in cei peste 2000 km nu a consumat 1 gram, sunt foarte multumit de el. Motorul este mai silentios, s-au rarit si micile vibratii la relanti.

Recomand!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu folosesc VMO de vreo 40.000 km, deci cam 5 schimburi. eu schimb uleiul la 7-8000 km pentru ca fac multi urban.

Motorul e ok ca zgomot, consum nesemnificativ .. pe joja nu scade vizibil in intervalul mentionat.

Uleiul iese maroniu ca la benzina cand il schimb, deci a curatat bine motorul. iarasi e normal pentru acest interval...

Cel mai edificator ar fi cu teste de ulei uzat, dar din pacate nu ne este la indemana....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu pentru 2.5 TDI motor non pd am luat vpd pe care scrie pentru motoare non pd. Sa il folosesc sau sa il schimb cu altul tot ravenol ? Masina are peste 250K

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge si la non pd, cu atat mai mult are protectie mai buna la axe, nu poate afecta negativ mersul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca mi sa sters postul anterior, imi cer scuze daca am gresit cumva in acea postare.

 

Revin cu o intrebare, dupa ce am rasfoit forumul, m-am decis sa schimb si eu de la Castrol la Ravenol..

 

Am PD cu DPF si conform siteului ar trebuii sa pun:

 

1.RAVENOL WIV III SAE 5W-30

 

sau

 

2.RAVENOL VMP SAE 5W-30

 

 

Mentionez ca masina are 187mii km, nu consuma gram de ulei de cand am cumparat-o, fac drumuri scurte, urban in proportie de peste 85%.

 

Raman pe 5W30 cu norma 507 sau ma indrept spre alt model de ulei cu alta vascozitate,alte proprietati ?

Modificat de steffii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

507 e norma producatorului si e numai 5w30.

Unii recomanda trecerea la 5w40, dar pentru asta ar trebui sa faci dpf off, cu problemele de rigoare.

Daca totul merge normal, nu vad de ce te-ai complica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal . merita sa pun VMP 5W30 in motorul din semnatura ,pt. ca fac sub 15k in 2 ani?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mergi pe VMO 5w40 este norma recomandata chiar daca faci 15k in 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VMO schimbat anual. Ajungi astfel la 5-7000 km pe schimb, ceea ce nu ii strica motorului. Iar pretul e decent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un motor CAYC, cu 227000 km facuti în D, la masina din semnătură, si norma 50700 stabilită de constructor, ce ulei și la ce interval ar fi recomandat schimbul? Regim 50% oras, 50% exterior, mers moderat cu rare depășiri peste 2500 rot/min. Cca 20-25 mii/an.  Motorul nu scoate fum, este foarte silentios si trage bine. la 10000 km consumă cam 100 gr ulei. În germania a mers cu castrol edge, în românia la skoda mi-au pus mobil 1 esp 5wx30.

Ce tip de Ravenoil să comand? (dintre cele 2: VMP, WIV III) Sau poate se recomandată trecerea la 10W x XX ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca motul/ravenol/fuchs/shell/valvoline/ DOAR  NORMA 5w30 507 daca faci 20-25 mii/an atunci recomand schimbarea la 10-12 mii/km  aka la fiecare 6-7 luni. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!