Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

Salut,
 
Masina mea curenta este un Audi A4 B8, cod motor CAGA, 2.0 TDI cu filtru de particule. Specificatii uleiului de motor 507.00 le-am inteles. Acum , am inteles gresit sau nu ca unii ar fi tentati sa puna chiar 5w40 in loc de 5w30 deoarece este un ulei mai greu de "papat". Si filtrul de particule se poate dezafecta foarte frumos daca incepe sa faca figuri la un moment dat.
Lamuriti-ma fiindca s-au tot pus intrebari pe tema asta si nu a reiesit nici un raspuns.
 
Care este diferenta reala intre VMP si VIV III pentru masina din semnatura.Pentru cei care nu sunt interesati asa de mult de terminologia lubrifiantilor conteaza chiar asa de mult Pourpoint ul daca masina mea e 90% in garaj iarna? Conteaza chiar asa de mult flash point ul in conditia in care uleiul din care stiu nu depaseste 130 de grade decat in situatii rare, in depasiri in turatii mari peste 4000 la diesel. Intrebarea este de cate ori aduci uleiul din motor peste 150 de grade in general.(sper sa nu gresesc dar uleiul din care stiu are si rol de racire, nu stiu ce racire mare are masina daca uleiul are 150 de grade ce sa mai vorbim de 200 sau de peste 250 grade)
 
Acum putin off-topic, vreau doar sa dorm linistit ca masina mea e pe maini bune, ca oricare dintre noi:
 
Ma tot uit la un ulei Swd Rheinol Primus LLX 5w30. Are niste cifre foarte bune :
 
Purpoint -45 si Flash point 230.HTHS la 150 grade 3.52. TBN 6.2. In rest la fel ca toate uleiurile
In orice caz mai mult din ce vad(sau mai bine zis ce nu vad) la specificatii la Ravenol pentru tipul meu de masina. Sa conteze asa de mult ca Ravenol este necontrafacut si ca are esteri (sper ca n-am spus o prostie) in compozitie.Am inteles ca e super bun "curatator" de motor. E singurul "curatator" din clasa lui?
 
Trebuie sa iau o decizie. 
Motorul este Common-Rail si nu stiu ce s-a bagat pana acum la reprezentanta in Germania. Are 190 000 km facuti in Germania in 3.5 ani. E din 2012. As vrea sa fac si eu cu ea vreo 100 000km si doresc ca si cel care o va lua de la mine sa mai poarta circula 100 000 si tot asa.
Pretul uleiului nu este o problema pentru mine avand in vedere ca vorbim despre viata motorului.Am buget alocat pana in 60 litrul. Dar stiind ca-l voi schimba la vreo 10 000km (circul in Bucuresti dupa ora 8 seara in 75% din cazuri si fac drumuri lungi in tot felul de excursii prin tara. Cam 3500 pe an in Bucuresti si vreo 11500 in tara). Vreau cel mai potrivit ulei raport pret calitate pentru tipul de exploatare.
 
Multumesc,
Calin
Modificat de cdanilov
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cele 2 mentionate de tine,  WIV III si VMP (ambele fiind aprobate 504/507) un mic plus din fisele tehnice il are VMP (care indeplineste in plus si norma Mercedes 229.51 ( pe cand WIV III este doar recomandat, nu aprobat oficial,  pentru MB 229.31 )

 

Toate uleiurile ce au aprobarea 504/507 , vor face cam acelasi lucru in motor, mai ales daca o sa schimbi la 10.000 km. 

Comportamentul intr-un motor poate sa difere mult de la un ulei la altul, in functie de multi factori.

 

Eu zic ca e ok VMP iar ca pret este mai mult decat acceptabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot il schimbi la 10.000 de ce nu iei suntetic gen 0w40 sau 0w30?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   cineva de sus nu gasea specificatiile pentru Rheinol pentru comparatia cu Ravenol.  E siplu datzi search Rheinol primus llx 5w30 pdf   Nu stiu de ce dar nu ma lasa sa uploadez PDF'ul

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica preia o parte din atributiile VSI, s-a schimbat formula pentru VSI?

Care e principalul plus pentru VST si daca e mai recomandat decat VSI pentru  Seat 1.4 16V, VSI folosesc acum.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele uleiuri pentru VW acopera norma 502/505, eu la polo 1.4 tot VSI folosesc, deja sunt la al4 lea schimb, sunt multumit, deci nu am de ce sa ma uit la VST, care pentru MB si BMW acopera norme mai noi, VSI a pierdut normele pentru Renault si le-a preluat VST ul, apoi indicele de vascozitate este putin mai bun la VST, VST a primit norma SN care acopera normele cele mai noi pentru motoarele pe benzina.

in concluzie daca esti multumit de randamentul vsi nu schimba uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Trebuie specificat clar ca VSI nu are aprobare VW pe cand VST are.

P.S.

Doar ce am facut al 2-lea schimb cu VSI dar urmatorul va fi cu VST

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

  Am folosit ulei ravenol 5w30 HDS la masina Dacia Dokker revizie 20mii, 40mii.....acum la revizia de 60mii am primit ravenol 5w30 HLS.....intrebarea este...e bine....??..e bun hls pentru dacia dokker??....hds are specificatia RN0720 iar hls nu are specificatie renault.....masina are motor 1,5 diesel euro5 filtru particule....multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bun si Hls, are continut scazut de cenusa.

C4 /RN0720 e o specificatie renault mai exclusiva, darv merge orice Low saps

pune linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

 

As vrea sa renunt la Castrol Edge 5w-30 , pentru un G5 1.9 TDI BXE , 156.000 km ce ulei imi recomandati?

Intervalul de schimb ulei o sa fie la 8000 km..Sper sa nu am vreo problema specifica BXE-ului, momentan merge foarte bine.

 

Va multumesc anticipat pt info

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de anu' trecut de la Castrol Edge 5w-40 am migrat la Ravenol VMO 5W-40.Ce sa zic, ca pina acum am completat vreo 700ml mers numai in oras si ca o ciudatenie a scazut consumul instant de pe BC de la 0.5 la 0.4.Ca prima impresie mi se pare mai subtire fata de Castrol,motorul parca este mai silentios si ''trage mai bine''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

700 ml la cati km parcursi?

Cati km are masina ta?

 

LE : 5w-30 sau 5w-40 ce imi recomandati?

Modificat de DivinE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am completat dupa vreo 6000km.Masina are 55oookm.Am ales 5w40 vmo.Masina nu scoate gram de fum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

As vrea sa renunt la Castrol Edge 5w-30 , pentru un G5 1.9 TDI BXE , 156.000 km ce ulei imi recomandati?

Intervalul de schimb ulei o sa fie la 8000 km..Sper sa nu am vreo problema specifica BXE-ului, momentan merge foarte bine.

Va multumesc anticipat pt info

Eu am un Passat 1,9 BXE PD, folosesc Ravenol Vmo 5w40 de aproape 70 de mii de km, super mulțumit sunt, fac schimbul de ulei la 15 mii de km iar între schimburi mai completez cu 500 de grame la 9500-10000 de km și cu încă 200-300 aproape de final.

Utilizează-l cu încredere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un ulei f. bun pentru acest tip de motor, eu zic sa nu il schimbi mai jos de 10k, totusi este sintetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai sa te convingi singur, este superior oricarui Castrol, Mobil de pe piata noastra. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am avut VSI si l-am schimbat dupa 1 an, cu rulaj 8000km din care ~20% facuti in Bucuresti. Mentionez ca am completat 300ml in acest interval. Acum sunt pe VST.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am vorbit astazi cu vineva care aduce si vinde in mod special ulei Ravenol.L-am intrebat care este diferenta intre VPD si VMO si a zis ca este doar de marketing,adica este acelasi ulei doar ca VMO,are cateva aprobari in plus,de la Fiat ,Renault si nu mai stiu care.Bineanteles ca omul a fost sincer pentru ca putea spune ca VMO este net superior ca sa faca vanzare.Nu stiu ce sa mai cred,probabil are dreptate cand spune ca este doar marketing si de fapt diferenta de pret platim aprobarile in plus pe care le are uleiul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 2 luni cand am sunat sa comand uleiul (VPD),  ravenol VMO era mai ieftin ca VPD  cu 2 sau 3 lei/L !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, nu este adevarat si nu stiu cum sa raspund ca sa nu se simta cineva lezat. Acum ceva vreme cineva a de pe forum se speriase ca a ramas fara ulei in baie si intreba daca poate sa puna vmo peste vpd sau invers, cert este ca eu personal am trimis un mail catre ravenol germania intreband daca este vreo problema cu amestecul vm-vpd, raspunsul a fost clar, pentru termen scurt se amesteca ca motorul sa aiba ulei suficient dar NU ESTE RECOMANDAT SA SE AMESTECE NICI MACAR ULEIURILE DIN GAME APROPIATE!

 

Concluzie, VMO nu este nici pe departe acelasi lucru cu VPD, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unde l-am gasit VMO era mai scump cu 10 lei fata de VPD,dar nu este vorba de bani aici ci doar de calitatea acestuia.Daca este acelasi ulei in ambele cazuri,practic platim in plus doar aprobarile respective.Poate sa ataseze cineva fisele tehnice a celor doua tipuri de ulei,sa vedem daca contin acelasi pachet de baza de aditivi,sau ce are in plus unul fata de celalalt?

Modificat de gabi_74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

difera si la fisele tehnice, si la pret dar nu asa cum ai spus tu.

De fapt nu stiu daca te referi la pretul bionului de 4-5 litri, sau la pretul pe litru. Ca 10 lei pe litru diferenta nu este in niciun caz

Intra pe Www.ravenol.de si vezi rezumat al fisei tehnice la fiecare ulei in parte, cNd intrii pe el

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus si eu VST.

Pana acum, la ultimele doua schimburi, am avut 5w30 de la castrol, ulei pe care il schimbam la 1 an sau 18-19 mii km. Din acest rulaj,15 mii erau extraurban, in regim constant de turatie 3000-3500. Dacă depășeam 4000rpm, păpa ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În sfârșit un ulei de calitate,după prima sută de km cu VMO,motorul este mai elastic,urca mai bine în ture,și nu este efect placebo.Deocamdată sunt mulțumit,o să văd și cum sta la capitolul consumului de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi_74 cu orice cu ulei proaspat schimbat e la fel fara sa fie placebo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!