Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

De unde stiu ca sufera modificari sau nu ? Sant aditivi care nu dauneaza motorului ci imbunatatesc performanta uleiului. multi vor intreba dar de ce nu folosesc producatorii de ulei daca e asa bun?

Pentru ca sant intelesi cu industria de masini... si fac uleiul dupa cerintele industriei, daca s-ar vrea ca un motor sa tina o viata fiti siguri ca exista uleiuri...

E adevarat ca sant multi aditivi peste 90%  care distrug motoare sau modifica chimia uleiului in sens negativ . Dar sant si cativa f putini  care maresc performanta antifrictiune a lubrifiantului peste limita impusa de fabricant (ce urasc cel mai mult constructorii) foarte mult fara sa dauneze motorului...

 

Eu prefer personal sa cred cele spuse de un constructor consacrat  care a testat in motor aditivii sute de mii km decat sa cred ce zici intelesii cu industria la (norme ) despre uleiurile lor.

http://www.customercare.hyundai.co.in/subindex_Additives-24.aspx

 

Bancul de test (tribometrul n-are valoare de test decat de marketing am explicat de nenumarate ori DE CE )

 daca pun MOBIL1 in tribometru si VAVOLINE DURABLEND 10W40 o sa-mi dea ca VAVOLINE e de 3 ori mai bun ce ea ce e fals evident si e mai slab in viata reala in MOTOR.iata testul....

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

 

Asta nu inseamna ca VALVOLINE nu e un ulei foarte  bun e printre putinele ce depasesc prescriptiile industriei si e printre uleiurile premium de top  adica f bun.

 

 

Uleiurile si aditivii se testeaza exclusiv in motoare sute de mii de km si apoi se desfac motoarele si se verifica uzurile, aici calea e batatorita nu mai are sens sa discutam,  demonstratiile sant clare , multi folosesc tribometrul (care e numai pt teste la unsori acceptat) inclusiv METABOND pentru ca e senzational si vinde produsul.  METABOND a primit licenta de la METALON CANADA de la lubrifianti industriali..

 

Seara buna,

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De tratamentul Ceratec vorbeam. Este agreat si de fauve. Si este absolut sigur pentru filtrul de particule.

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel si SUPER FRICTION PROFING  de la WYNNS e pt low saps  si motoare turbo  verificat si paraverificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu agreez si Wynn's aproape la fel de mult ca Ceratec. De acord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am testat din curiozitate pe uleiuri bancul de probe si nu consider ca poate fi relevant, fiind un test la rece etc, eu ma refeream la testul facut tratamentelor, poti sa pui un ulei pui un tratament si vezi ca reduce frecarea, vezi ca iti preia pilitura metalica si netezeste zgarieturile etc, am testat cateva tratamente de pe piata si unele nu au niciun efect, se gripeaza in acelasi punct cu uleiul.

Tratamentul de motor nu schimba compozitia uleiului ne intrand in compozitia lui,eu am testat un tratament si am fost multumit, cu siguranta nu este singurul care poate fi folosit, dar participand la unele conferinte facute de un profesor de la politehnica, m-am oprit la el avand certitudinea ca nu dai rayeuri cu acel produs, daca vrei este ca alegerea ravenolului, un ulei foarte bun la un pret bun, posibil sa fie uleiuri la fel de bune mai scumpe sau mai ieftine dar pana cand ravenolul nu stica rotitele actuale nu am de ce sa recomand x produs, aditivii, schimba formula initiala, discutand strict de ravenol, asta este recomandarea, nu am testat si nici nu a venit cineva cu un aditiv care sa ne spuna uite produsul asta mi a crescut durata de viata a uleiului cu x km.

Eu sunt deschis la sugestii si daca cineva din bucuresti vrea sa faca un test cu un tratament sau aditiv il astept sa-l punem pe bancul de teste, punem un ulei, ravenol sau altul, am LSG, RRS, HDS desfacute sau CASTROL SFX, GM, BMW original, vedem unde se gripeaza uleiul, punem aditivul, vedem ce se intampla, apoi, punem, apa, pilitura, nisip,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca domnul profesor se referea la testele astea de uleiuri la conferinta...

 

cele cu tribometrul si mie imi plac uneori dar sant de hobby...de curiozitate asa....

 

Sant unii aditivi reduc frecarea dramatic lumea face uauuu in sala dar firma respectiva (celebra in prezentari cu tribometrul in ROMANIA) nu spune nimic despre cum tratamentul recomandat de ei face praf simeringurile supape si apoi se intreaba omul de ce ii consuma ulei masina...?

 

Raman la parerea ca numai aditivii  ce sunt recomandati de un constructor  sau specialisti si testati in motor   sute de mii de km ...sant buni restul sant  hobby... 

(marci aditivi  testate si utilizate de unele  reprezentante oficiale auto  in lume LIQUY MOLLY, BARDAHL,WYNNS,BG-MOA)

 

Testele ce trebuie sa le treaca un ulei de motor.....

 

TEST PARAMETERS

 

D6278

Shear Stability

D664, D974

Acid Number

D4628, D4927, D4951, D5185, D6443, D6481

Additive Elements

D482

Ash

D874

Ash Sulfated

D2896, D4739

Base Number

D1298, D4052

Density

D5800

Evaporating Loss

D92, D93

Flash Point

D5481

HTHS Viscosity

D3228, D4629, D5291, D5762

Nitrogen

D6749, D97, D5949, D5950, D5985, D6892

Pour Point

D94

Saponification Number

D129, D1552, D5453

Sulfur Content

D445, D7042, D7279

Viscosity, Kinematic

D4741

Viscosity, Tapered Plug

D4683

Viscosity, Tapered Bearing

D4684, D5133, D5293

Viscosity, Low Temperature

D6417

Volatility

D6304

Water

D1744

Water Content

D1500, D6045 (D1500)

Color

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am fost eu foarte clar, nu discut despre uleiuri ca si comparatii, aici vorbim despre ravenol, iar daca voi aveti libertatea de a aduce indiscutii alt ulei, sa comparati o faceti, eu unul ma abtin ca nu este deontologic, ma refeream la testele si domonstratiile pe care dl profesor, nu pot sa ii dau numele ca nu am acceptul sau, dar politehnistii sigur il stiu, le facea cu privire la tratamentele de motor, si argumentele de ce nu aditivi, dar cred ca suntem putin iesiti din tema noastra . eu m-am oprit la un tratament, daca cineva imi prezinta argumentele si faptele ca x este mai bun si mai ieftin cu placere 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost o discutie tehnica si in afara topicului oarecum ,trebuia mutata in topicul aditivi, aici ai dreptate, oricum RAVENOL e un ulei cu raport performanta cost foarte  bun si cu 5 protectii anticontrafacere ce nu are nici un ulei din ROMANIA pana acum

 

1.Dopul nu mai poate fi pus complet dupa desigilare,la bidoanele tip nou

2.Holograma tip timbru metalic pe eticheta

3.Serie pe bidon verificabila online pe net

4.Holograma invizibila pe eticheta ,vizibila cu uv (pt dealeri)

5.Bidon imprimat in relief la baza cu MADE IN GERMANY

 

Ulei manufacturat 100%  exclusiv in GERMANIA.

 

http://www.ravenol.ae/

 

http://www.ravenol.ae/images/gallery-1-big.jpg

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am luat ieri Ravenol WIV 5w30 . Maine il pun in masina. Sper sa fie bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, am sa mai citesc si eu una alta, si la urmatorul schimb am sa pun Ravenol, daca e asa laudat.

 

Momentan masina mea are 261 000km, in germania a mers 255 000km pe Castrol 5w30 longlife, iar acu 1000km i-a fost schimbat uleiul cu castrol 501 5w40 la reprezentanta. Masina merge bine, nu se aud sunete ciudate, nu nimic. Recomandati ravenol? 5w40 VPD? 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5W-40 VMO , zic eu. Dar așteptăm să vedem ce zic și alți colegi de forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w40 VMO Schimb la max 10000km

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, oricum la kilometrajul acesta, schimburile le fac la 10 000-12 000km, sa vad exact cat circul in 1 an, sau 1 an sau km respectivi. Si asa stilul meu de condus este unu foarte lent, nu suport sa conduc in oras, de acea nici nu folosesc masina in oras, foarte foarte rar, majoritatea drumurilor le fac extraurban, si de fiecare data astept sa se incalzeasca putin motorul/ sa se unga, sper sa nu am probleme cu motorul in viitorul apropiat, deocamdata nu da nici un semn.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare pt @ravenol...si nu numai...

am masina din semnatura cu gpl si ma gandesc sa pun un ulei RAVENOL TEG 10W40(special pt gaz) ,intrebarea mea este ce are uleiul asta asa special de este numai pt gaz?ce avantaje sant? multumesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima impresie dupa schimbul de ulei. Pare in regula si pornirea si sunetul motorului. Sa vad daca trece testul la 7000 de km. Cam atunci capota Castrolul. Daca nu sunt multumit trec din nou pe Rheinol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,


 


Revin si eu cu feedback referitor la VMP 5w30.


 


Facut revizie in octombrie si cred ca pana acum s-au adunat in jur de 2500km. Un pic dezamagit odata cu venirea inghetului. 


 


Anul trecut in dec 2013 am avut masina cu ulei castrol LL3 in ea ce nu mai fusese schimbat de 20000km. Luat tot LL3 (cred ca am prins varianta originala)  :) si mi-a placut ca iarna pana in -5 grade, pornire la rece era ok adica nici un sunet metalic. Dupa aceasta temperatura aparea un usor sunet metalic care disparea in 2-3 sec. adica dupa ce apuca sa fie uns motorul. Chiar daca erau -15 grade la fel... acel sunet dar care disparea.


 


Totodata am impresia ca motorul statea mai turat la rece cu Castrol decat cu ravenol care nu mi-a depasit 1000rpm cand afara era -5gr si zgomotul lui nu era asa pronuntat.


 


Ravenol am impresia ca nu s-a prins de motor fiind si primul schimb. Am de gand ca in primavara sa-l mai schimb odata si de data asta bag WIV. 


 


Ravenol-ul chiar si la -2 sau la -4 pornire la rece dupa 10h scoate un sunet metalic ce dispare repede iar in rest nu pot sa ma plang de ulei. Merge bine, rotund chiar si dupa un mers in aglomeratie nu am sesizat crestere de zgomot al motorului. 


 


Uleiul este bun dar cred eu ca mai trebuie cel putin un schimb pt a prelua motorul calitatile lui. 


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca cu Castrol, motorul era mai turat la rece nu rezulta ca vascozitatea uleiului la rece era mai mare la Castrol fata de Ravenol?

Eu cred ca iti doresti un ulei subtire la rece si gros la cald.(in limbaj neconventional este uleiul ideal)

Prin urmare rezulta ca Ravenolul este mai bun la pornirea la rece.

Si la mine se intampla acelasi fenomen, iar acest lucru imi convine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca cu Castrol, motorul era mai turat la rece nu rezulta ca vascozitatea uleiului la rece era mai mare la Castrol fata de Ravenol?

Eu cred ca iti doresti un ulei subtire la rece si gros la cald.(in limbaj neconventional este uleiul ideal)

Prin urmare rezulta ca Ravenolul este mai bun la pornirea la rece.

Si la mine se intampla acelasi fenomen, iar acest lucru imi convine.

caldura e invers proportionala cu vascozitatea, cu cat turatiile sunt mai multe, cu atat temperatura este mai mare, si vascozitatea este mai redusa, apa are factor de vascozitate  redus, mierea il are ridicat, vascozitatea se masoara prin diverse metode, una din ele este cu palnia mars, in cat timp curge 1 litru de lichid prin palnie.. Daca uleiul are vascozitate ridicata, acesta nu face o ungere uniforma fiind foarte gros si greu de patruns in toate orificiile - un cuvant nu tocmai potrivit ar fi ca nu e "permeabil" .

 

 

din demonstratia teoretica rezulta ca ravenol sta mai prost la capitolul ungere la pornirea motorului, repet, pur teoretic in cazul acesta, izolat.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar tipul asta de ulei pe care l-am ales VMP este unul cu calitati generale dar care are norma pe care imi trebuia mie. Am sa-l schimb cu WIV si dupa spusele neamtului (postat in pag 27) care este un ulei special conceput pt norma 504/507. 

 

Cu Castrol avea o pornire mai buna la rece pt cateva sec atat. In rest Ravenol este mai silentios si nu a facut motorul sa ridice turatiile mai mult de 1000. 

 

In ian in functie de buget chiar am de gand sa trec pe wiv si astfel voi "antrena" motorul pe acest ulei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A folosit cineva 5W50?
Cum se comporta?Ar fi recomandat pt masina din semnatura?
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stie nimeni sa iti spuna cum se comporta in motorul tau. Sunt multe variabile : stare motor, regim de functionare, etc

 

ca si regula , avand in vedere ca e w50, la temperaturi mari, este mai vascos decat un w40, teoretic asigurand o presiune mai buna in sistem si o protectie mai buna.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Turatia motorului nu este ridicata de ulei  :)

 

Nu te contrazic insa, eu asta am constatat. Anul trecut pe castrol avea alta turatie la relanti iar acum este semnificativ mai joasa (vorbesc de temperaturi joase de la -2 grade in jos) Pana acum am prins -5 si abea daca era acul la 1000rpm. 

Modificat de dumidude
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!