Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

Nu prea sant acelasi lucru PAO e baza uleiului sintetic esterul e   in pachetul de aditivi     un ulei organic ce face ca moleculele de ulei sa ramana pe piese si la pornire sa ai ungere  iar ce face CLEAN SYNTO  vezi aici in poze  de pe alt forum (BMW club)

 

 

www.bmwclub.ro/forums/topic/111708-comportament-uleiuri/

Daca vrei uleiuri din alta lume (de nisa)  cauta AMSOIL ,REDLINE,XENUM,RENEWABLE LUBRICANTS,  etc etc

Eu ma refeream la faptul ca mi le enumera pe toate, cand in realitate PAO si "esterul" sunt ambele uleiuri sintetice precum si de baza :) Nu stiu intelegi ce vreau sa zic. Deci de fapt cele 4 ingrediente se transforma in 2 (PAO + POE) la care se adauga pachetul de aditivi. Sloganul ala suna a marketing pur.

 

Topicul de pe forumul BMW nu mi se pare relevant. L-am vazut mai de mult dar in afara de a demonstra faptul ca da nu schimbi uleiul la timp o patesti rau de tot. Acum... acest "la timp" este foarte relativ si depinde de multe conditii. De aceea, eu mai spus ca noi pe aici schimbam uleiul dupa ureche, la propriu. Fara o analiza a uleiul nu stii cand e acel "la timp"; nu stii cand pachetul de detergenti s-a epuizat iar uleiul incepe sa se degradeze exponential si sa-ti faca noroiul ala in motor.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esterul nu exista ca baza la nici un ulei vandut in romania sub 60-70 ron este doar in adaos la baza PAO

  PAO este doar la uleiurile RAVENOL cu v in cod  iar la teilsintetische este in proportie de 30%      la cel cu baza PAO ESTE MAJORITAR CONFORM LEGII DIN GERMANIA  restul fiind mineral stiind ca pachetul de aditivi se amesteca  NUMAI in ulei mineral.

 

    

 

  

RAVENOL Teilsynthetisch TSI 10W.doc

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am adunat si eu ceva informatii despre ulei RAVENOL si este adevarat ca la 3 schimburi de ulei motorul i-si arata performanta,cine vrea ulei WIV  sa sune la 0740789932,baiatul chiar stie cu ce se mananca acest ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.A venit timpul sa fac schimbul de ulei facandu-si treaba cei 10 mii km,am avut ravenol vmo 5w 40 si mia consumat circa 700 gr.Citind pe aici am inteles ca indicat pt motorul meu(2.0 tdi bkd) ar fi 5w40 vpd.Ce parere aveti fac o alegere mai buna,sa ma astept la un consum mai nic de ulei?

Va doresc o zi buna tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Eu am 2 schimburi cu VPD si la 10.000 km mi-a consumat 2-300ml(la 1.9 pd). Vezi ca si VMO e special facut pentru motoarele PD doar ca include mai multe norme. Nu stiu care dintre ele e mai bun pentru motoarele PD, poate ne lamureste cineva mai in masura :). Bafta ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci sa mai asteptam parerile celor cu o experienta mai mare,sau care au folosit acest ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...la motorul tau pe skoda uleiul recomandat are  norma vw 507 00...uleiul folosit de tine are norma de vw 505 01...daca respecti norma pt motorul tau...nu trebuie sa ai un consum mai mare de 2-300 g la un schimb de 15000 km...din gama RAVENOL uleiul specific motorului tau care sa indeplineasca norma vw 507 00 este VMP 5W-30...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un schimb nu se face la 15 mii, poate daca ii pui redline sau asa ceva.

de ce nu se reseteaza gandirea asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VMO e mai bun ca VMP deoarece are si norma PORSCHE A40 asta inseamna testat suplimentar fata de norma vw 50501

 

VMP  este certificat VW 50501 si doar PORSCHE simplu fara norma

 

VMO este certificat vw 50501 si  Porsche A40  a trecut SEVERELE  teste PORSCHE  A40  PT ULEI

 

ULEIURILE ce au norma VW 50501 SI A40 simultan sant RECOMANDATE pt  VW PD fara DPF

 

Sustin opinia lui JAG schimbul de ulei la max 10000km    ca o opinie bazata pe experienta de o viata ..... durata de viata IN ORE a motorului  exploatat normal si intretinut corect creste exponential cu scurtarea intervalului de schimb a uleiului.

Porsche A40 testing procedure.doc

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca pt motorul asta trebuie 5w30 dar am citit peste tot pe unde am gasit si nu prea se recomanda asa ceva pt Romania mai ales daca il schimbi la 10000.Dar o parere de vpd aveti,nu conteaza prea mult consumul nu cred sa sara de 5-600 grame la schimb,ma intereseaza ca si protectie a motorului,ungere si toate celelalte care protejeaza un motor.Imi cer scuze daca stresez prea mult dar nu vreau sa am necazuri cu el mai tarziu.

Va doresc o seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu ai BKD, adica PD cu 2 axe cu came. Tu nu ai problema uzurii camelor si tachetilor, intrucat ai culbutori cu role.

Deci tu poti sa stai linistit si fara sa cauti cel mai cel ulei pentru PD 

Deci orice alegi, e la fel de bun. Cum zic si colegii mai sus, VMO pare o idee mai bun.

 

Eu am pus VMO si am facut cam 3000 km. Uleiul parca nu e la fel de ars precum Castrolul. Oricum eu il schimb la 7-8000 km. Atunci la final il vad cum se mai prezinta ca si consum, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-o fi recomandat in sensul sa-l tii long life adica spre 30 de mii km, dar adevarul e ca nici in germania nu ar fi bine sa-l tii asa. intervalele sunt marketing, nu vascozitatile.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai lista erwin cu uleiurile aprobate vw 50400/50700

 

alege din ele full sinteticele cu adevarat......care sant putine

 

VALVOLINE, RAVENOL,MOBIL1  si altele......

 

 

50400_50700.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VMO e mai bun ca VMP deoarece are si norma PORSCHE A40 asta inseamna testat suplimentar fata de norma vw 50501

 

VMP  este certificat VW 50501 si doar PORSCHE simplu fara norma

 

VMO este certificat vw 50501 si  Porsche A40  a trecut SEVERELE  teste PORSCHE  A40  PT ULEI

 

ULEIURILE ce au norma VW 50501 SI A40 simultan sant RECOMANDATE pt  VW PD fara DPF

 

Sustin opinia lui JAG schimbul de ulei la max 10000km    ca o opinie bazata pe experienta de o viata ..... durata de viata IN ORE a motorului  exploatat normal si intretinut corect creste exponential cu scurtarea intervalului de schimb a uleiului.

 

Mie oricum mi se pare tras de par ce zici tu. Metodologia de testare pentru 505.01 care este? Sau pentru 507.00? Macar sa comparam mere cu mere, nu mere cu nimic. Testul Porsche postat de tine nu mi se pare ceva de speriat pentru un ulei... Dar neavand termne de comparatie pentru alta norma nu poate nimeni sa-si dea seama ce inseamna cifrele si testele din metodologie.

 

Comparand normele cu Lubrizol Relative Performance Tool, 505.01 (2005) este superior A40 multumita dispersantilor impotriva funinginii dar are si o compatibilitate mai buna cu DPF-urile. Deci?

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista 2 tipuri de opinii pe forum bazate pe experienta si zeci de motoare vazute desfacute si teoreticieni de forum docenti in citit forumuri si parerologi  dar care au doar masina proprie ,  e bine sa citeasca fiecare si sa traga propria concluzie  chiar daca ii place sau nu ce e scris  si sigur saritul peste o postare nu oboseste degetul de pe mouse  .....  iar in legatura cu softul de la LUBRIZOL  iti spune cat e de bun uleiul la testare proaspat nu dupa 8000km  cand cele hidrocrakate din parafina  sant varza in motor  de aceea scrie la softulet    "RELATIVE PERFORMANCE"   IAR IN LEGATURA CU ULEIURILE DE CETATEAN  VW 50501 sant batute la popenet oricand de orice ulei orice marca  5w40  HEAVY DUTY SM/CJ4    MID SAPS care nu a facut nimic  catalizatoarelor la masinile deja rulate peste 150000km ce necesita vw50501  si intre noi fie vorba orice  catalizator e garantat de fabricant max 150000km....si chiar daca nu ar fi asa ce ar alege un utilizator sa strice axul cu came tachetii cuzinetii  turbina  sau evacuarea ?.....   discutia cu uleiurile e complicata si lunga pt a fi epuizata in 10-20 pagini de topic

 

SI O TESTARE DE LA PORSCHE care n-ai sa o vezi pe la masinile ieftine 

se  cauta pe you tube

 

2009 PORSCHE 911 Engine oil sump test rig

 

iar in legatura cu intrebarile cu uleiul de vw iata un om avizat dr inginer de la centrul de testari lubrifianti vw

4-Engine-Oil-Requirements-Volkswagen-Light-Duty-Diesel-Engines-SOKossmehl-VW.pdf

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar nu ma oboseste sa fac scroll peste un post de-al tau, dar ce faci tu se numeste spam. Ti-ai spus parerea de suficiente ori in ceea ce priveste standardul Porsche de testare a uleiurilor, cine vrea sa inteleaga intelege, cine nu, nu o va face nici din 10 mii de posturi pe aceeasi tema. Daca te pasioneaza atat de mult acest standard deschide un topic si discutam numai despre el, in comparatie cu alte standarde si metodologii. Eu as fi interesat la modul cel mai serios!

 

Cat despre opiniile bazate pe experienta si teoretice, deocamdata toti suntem teoreticieni. Pana nu apar analize de ulei uzat pe forum (am si eu un fix :) ), tot ce facem este sa ne dam cu parerea fara prea multe argumente.

Nu mi-o lua in nume de rau, unele posturi de-ale tale le-am considerat utile, dar cu testul Porsche mi-a ajuns.

 

Revenind la uleiul Ravenol, daca te uiti atent, nici VMO si nici VMP nu au aprobarea Porsche ci sunt doar recomandate de Ravenol a fi folosite acolo unde se cere A40/C30. Acum numai Ravenol stie daca a facut testele asa cum cer normele si le-a trecut cu brio sau pur si simplu ei sunt de parere ca uleiul lor este suficient de bun pentru aplicatiile respective. 

Spre exemplu, la VMO scrie asa: Practice and tested in aggregates with filling
BMW Longlife-04, Ford WSS M2C 917A, Fiat 9.55535-S2, Porsche A40

Ce inseamna practice and tested? Au pus uleiul intr-un Porsche si au vazut ca merge si asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt informatii de la sursa fiecare isi poate face cont pe erwin la VW si vede oficial la zi ce norma ulei ii trebuie pt agregat (din grupul VW)

 

Am pus linkul cu adresa atasat.

 

5w40 VMP Ravenol are Porsche pe bidon

5W40VMO Ravenol are Porsche A40 pe bidon

 

practice and tested in agregates with filling  inseamna

 

Practicat si testat in agregate cu umplere  cu normele trecute pe fisa uleiului

 

Nici REDLINE si AMSOIL uleiuri  superpremium nu sant in lista erwin 

si sant mai bune decat orice ulei existent pe raft in RO   si scriu  RECOMENDED  nu APROVVED nedorind sa plateasca certificarile care costa imens...  si recertificarile la 3 ani

https.doc

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai Toni ci sa plateasca analizele de laborator privind calitatea uleiului ?

Pana atunci fa ca mine si stii ce ulei ai.

Fa 3000 de kilometri cu masina (barca) incarcata aproape de maxim si sigur vei observa calitatea uleiului dupa.In rest daca  ai cumparat masina de producator german (din diverse motive) este normal sa vrei un ulei superior calitativ.Sincer (dupa diverse experiente de marci) cred ca tot uleiurile germane sunt superioare.Am fost placut impresionat de rheinol iar acum incerc in cateva masini acest ulei.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vei fi mai mult decat impresionat de VMO 5w40 daca ai folosit acest tip. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca se discuta foarte mult pe tema care este mai bun dintre x si y ulei. Am citit cu interes acest topic cat si altele. Aceleasi lucruri sunt discutate si cam nimic concret decat niste cifre pe hartie pe care normal le pune producatorul. Bine si acele cifre sunt ca urmare a unor teste facute in regimuri speciale. Dar, un test precum face adac la cauciucuri nu am vazut sa existe.

 

Nu sunt inginer de meserie insa, orice ulei ai folosi mai putin cel de gatit daca se schmba pana in 10000 km, masina nu va avea decat de castigat iar tu de pierdut bani din buzunar intrucat schimbul il vei face mai des. Am folosit destule uleiuri ca sa ajung la concluzia asta, ca mai mult conteaza sa schimbi mai devreme decat sa iti freci mintea care ulei este mai bun: VMP sau WIV? Atat timp cant folosesti ulei care sa intruneasca normele masinii tale, ca pui castrol, aral, mobil diferentele sunt destul de insesizabile daca masina functioneaza corect. 

 

Momentan folosesc ravenol 5w30 VMP inainte aveam Castrol long life 3. Nu am sesizat nimic intre ele doua momentan. Bine voi continua sa folosesc ravenol pt ca nu este bine sa schimbi des producatorul si imi inspira mai multa incredere acest producator german. Nu am vazut la nici un producator de ulei sa investeasca in siguranta contrafacerii uleiului precum acesta: bidon cu tara de origine embosata, stiker ce poate fi citit cu lampa UV, cod ce poate fi verificat pe internet si palnie care odata desfacuta nu mai poate fi introdusa la loc. Fiecare foloseste aditivii lui, detergentii lui si este bine sa mentii aceeasi compusi chimici in motor. 

 

Poate ca daca vorbim de un schimb de peste 15000km atunci se va vedea calitatea unui ulei dar asa eu unul nu am sesizat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost in rafinaria shell din olanda si am avut ceva discutii cu conducerea de acolo(cu ceva ani in urma, sunt poze pe site).Ce pot sa-ti spun este ca mi-au confirmat ca produc materie prima pentru diverse firme care comercializeaza uleiuri.Date oficiale in afara de cele care au obligatia de a le publica nu dau.Teste poate face oricine.Cel mai simplu test este cel al vascozitati la rece (pui o monstra sau mai multe in congelator si dupa 24 de ore) verifici prin rasturnare monstra.Poti merge mai departe si opresti o monstra de ulei uzat si o pui in congelator si  faci diferenta.Deci sunt multe optiuni iar you tube este plin.

 

Din punctul meu de vedere orice produs fabricat in Germania este superior unor produse care nu ai o certitudine unde sunt fabricate si asupre calitatii lor.

De modul de exploatare depinde de optiune fiecaruia.Dar si la 10 000 de km pentru un ulei 5w 40, poate fi un interval mare, daca masina este exploatata intensiv.Inclusiv fabricantul in manual de utilizare recomanda acest lucru (reducerea la jumatate a intervalului de schimb la utilizare intensiva a masini).Ei dau ca 15 000 de km este termenul normal de revizie a masini.

 

Si Castrol are ceva masuri de siguranta fata de bidoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevaratele teste ale industriei pt uleiuri de motor respecta niste coduri de testare si proceduri  si in general uleiurile se testeaza in motoare  sute de mii de km in conditii  de toate felurile Desert si Siberia  oras  si autostrada, porniri dese la rece si cald, etc etc  Apoi se desfac motoarele si se analizeaza componentele cum au fost afectate de ulei. De obicei sant apanajul marilor jucatori in bransa ce domina piata, si castiga din rafinare si finanteaza cercetarea in lubrifianti...

Ce e pe youtube  95% sant comicarii de hobby....

 

testele sant in tabel

 

 

in fisa tehnica a uleiului ar fi de urmarit

 

HTHS cel mai important ----multi producatori nu il dau

Pour point si Flash point ---- ne ofera indicii despre  calitatea bazei uleiului 

( ideal ar fi  FP mai mare ca 220 grd C  si pour point mai mic de -40grd C),

flash pointul mic tradeaza baza nesintetica (minerala)

Vascozity index -- la uleiurile bune peste 170 

TBN-  total base number,   

cu cat este mai mare  cu atat mai bine neutralieaza uleiul acizii ,

 

si mai sant si altele ......

coduri teste ulei motor .doc

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian mergi pana la capat cu ideea daca ai cunostinte mai multe decat avem noi. Spui de Castro cal are ceva masuri de siguranta fata de bidoane. Impartaseste cunostintele tale legate de acest aspect. 

 

Legat de vascozitate la rece de acord cu tine cu testul dar pt mine este irelevant. Nu locuim intr-o tara friguroasa iar temperaturi scazute vorbesc de peste -10 cat ai tu in congelator sunt putine per iarna. Este optiunea mea daca vreau sa merg cu masina cand afara este ger de crapa pietrele. Chiar si asa nu o sa crape nici motorul daca este un ulei mai slab. O sa aibe o ungere mai proasta la inceput si apoi este ok. Daca nu il exploatezi excesiv in momentele acelea, iesi bine din iarna :) 

 

Nec, intradevar din documentarile mele pe internet la acesti indici m-am uitat cand am zis sa schimb uleiul si cel mai important a fost faptul sa stiu cu siguranta ca este produs de cine este trecut pe eticheta.  

 

Faptul ca un producator aloca o caruta de bani intr-un bidon spune ceva iar ravenol momentan mi-a castigat increderea. 

 

De acord si cu faptul ca schimbul trebuie efectuat in functie si de exploatarea masinii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!