Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

@Nykuthefirst

daca mergi in oras 50% ar trebui sa folosesti un 5w40 de tipul Q8 Formula Excel cu schimb pe la 7500 km sau un 0w40 de tipul Mobil1, Liqui Moly sau Ravenol - maxim 10-12000 km;daca gasesti Mol 0w40 e si mai bine; la Fabia mea 1.4 cu motorul comun cu Polo si Seat am curatat o singura data clapeta de acceleratie in 200 000 km; si atunci fara sa fie neaparat nevoie :)

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alin alinush

Am facut 4000 km de cand am facut schimbul cu Ravenol VPD si nu am completat nimic. Uleiul este exact la semn pe joja,ca atunci cand am facut schimbul. Cand aveam Special Plus 5w40 in 4000km bagam 150-200ml in schimb era motorul mult mai silentios. Cu Ravenol este mai zgomotos si cand este motorul rece si cand este cald. La urmatorul schimb ce ma sfatuiti sa bag? in cazul in care eu merg 80% 10km pana ajung in oras si cativa km in oras dupa care inapoi cei 10 km care sunt in afara localitatii si rare ori cand mai am un drum lung unde pot sa merg cu o viteza mai mare constant. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Dupa cum spuneam intr-un post anterior, fac putini km, anual in jur de 7000 km, cam o treime din ei in oras, drumuri scurte, si restul in afara orasului. Ma gandeam sa incerc Ravenol VMP la urmatorul schimb, care este un ulei Long Life si deci teoretic as putea sa-l tin maxim 2 ani in motor. Eu ma gandeam sa-l tin cam un an jumate...pana fac cam 10.000 km. In sfecificatiile in engleza ale acestui ulei scrie ca e un ulei bazat pe PAO, deci ma gandesc ca are sanse sa reziste mai bine la conditiile de trafic din Romania, fata de un alt ulei long life. Masina nu are DPF, dar am cumparat-o din Germania setata pe interval flexibil QG1. In Germania s-a folosit tot ulei long life cu norma 507 00. Motorul este 1.9 TDI PD 77 KW, cod BKC.

 

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi bine sa nu depaseasca un an, are una din cele mai mici rezistente la acizi de pe piata, TBN =6.1;

nu stiu cum de e numit "long-life" ?! doi ani nu rezista la contaminarea cu acizii  proveniti din procesul de combustie, din descompunerea partiala a aditivilor din ulei si din oxidarea uleiului si carburantului; nu l-as tine nici mai mult de 8000 km...

si o densitate peste 0.850 ar fi de preferat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate au tbn mic, conteaza cat o sa scada. sunt facute sa reziste 2 ani in conditii usoare de trafic, deci 1,5 ani e ok. daca pune si motorina aditivata cu atat mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e. Singurul ulei pe care l-am gasit pana acum cu norma 507 00 si care are TBN ceva mai mare e Motul Specific 507 00 , dar are viscozitatea la cald ceva mai mica. Insa despre Motul am citit  pe forum numai pareri cam proaste in ultimul timp. Iar Motul e obtinut cu tehnologie de sinteza...pe cand Ravenol VMP scrie ca e bazat pe PAO.

 

Motorina alimentez numai de la OMV, cam la 3 plinuri alimentez si un plin de Max Motion.

 

@bluetux, unde ai gasit analiza de ulei uzat pt Ravenol VMO? Nu exista ceva si pt Ravenol VMP :) ? Ravenol VMO si VMP sunt ambele bazate pe PAO, difera numai viscozitatea la cald. Daca VMO se comporta f bine in timp (dupa cum se vede in analiza pusa de tine), ma gandesc ca si VMP-ul ar trebui sa fie aproximativ la fel.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu am analiza pt VMP - cea de la VMO e facuta la un laborator din Germania;

 

cele doua uleiuri nu se pot compara tocmai datorita vascozitatilor diferite la "cald" sau la temeratura de regim;

 

si nu au rezistat 10 000 km (vascozitati sub limita minima admisa, analize de ulei uzat) sau au fost la limita uleiuri "celebre"  - de ex. Nissan Ester 5w30, Mobil1 5w30, Pennzoil Pl 5w30, Castrol Edge 5w30 - asa ca ma cam indoiesc de rezistenta unui VMP...

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cele enumerate de tine Mobil 1 ESP Formula 5W-30 si Castrol Edge 5W-30 care au norma 507 00 sunt cu tehnologie de sinteza. Deci daca Ravenol VMP e bazat pe PAO, normal ar trebui sa reziste mai bine.

 

Ma intreb daca uleiurile astea 5W-30 507.00 sunt asa de proaste, ce fac cei care au motoare PD cu DPF si trebuie sa le foloseasca obligatoriu? Exista destule masini din astea care au peste 200k km si merg bine inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singurul lucru de facut e sa nu se exagereze cu intervalele de schimb :)

uleiul nu rezista, motoarele pot suporta destul si uleiuri mai slabe, in prima faza uzura se observa numai prin analiza de ulei uzat...

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ulei recomandați pentru un motor 1.8i ADR de la Audi ? Motorul are 255.000 km. Eu m-am gândit la un 5W-40, respectiv VSI sau VMO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la Ravenol, VMO; dar si Mobil 3000 x1 full synth sau Q8 Formula Excel 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand VSI 5W-40, este un fulsintetic care isi face treaba excelent, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot VSI recomand (in defavoarea VMO). Este high SAPS vs. mid SAPS, adica protectie mai buna pentru motorul tau dar si TBN mai mare pentru neutralizarea acizilor ce apar in timpul arderii (care la un motor cu km mai multi s-ar putea sa fie important).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VMO e de preferat: la 7.7 TBN rezista 10 000 km, are o densitate mai buna decat VSI (asigura un "film" mai bun);

dupa cum am mai zis, la mine VSI nu a rezistat decat 6 luni /aprox 5000 km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cautat un ulei Ravenol care sa fie compatibil cu motoarele de generatie mai veche, cum am pe Vento (1.8, AAM, 55kW, cf.cartii tehnice, cica norma ar fi VW 500 00)> imi poate cineva confirma/infirma treaba asta? As lua un set de consumabile de aici (filtru benzina+polen+aer+ulei si un bidon de ulei) pe care sa le pun in portbagaj pentru cand o fi cazul in Romania.

Nu stiu cat e Ravenolul in Romania, insa aici e la 19,95 Euro + 5,90 Euro transportul, iese la 117 lei bidonu' de 5 litri. Din cate ma serveste memoria, parca acum 2 ani am dat pe 5 litri de Castrol Edge Turbodiesel 260 lei si asta, dupa cautari si comparatii asidue...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW 500 a fost inlocuita de VW 502 = motoare pe benzina aspirate, conditii grele, fara interval extins de schimb - asa ca tot pe la VMO ajungi :)

semisinteticele 10w40 cu VW 500 numai, sunt cam depasite...mai ales iarna...

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și totuși, de ce recomanzi VMO pentru asemenea motoare, cum este al meu și cum este și acel 1.8 AAM, mai ales că vorbim de un interval fix de schimb? Dacă faci 8-10.000 km/an, așa cum este și cazul meu, nu este risipă ? 

Întreb din pură curiozitate, fără nici o intenție rea.

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e risipa, maxim 10 000 - 12 000 sau un an, nu trebuie exagerat, nici pe benzinare turate, nici pe dieseloaice, faza cu long-life e marketing pur..

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am ales VSI-ul. Ieri am facut schimbul de ulei, filtre si bujii iar motorul se comporta bine. Pornirea e ok, dar mi se pare irelevanta pe o vreme ca asta, chiar si dimineata. Oricum, de la primul contact cu amblajul, pare un produs de calitate si facut cu simt de raspundere. Ramane de vazut si cum va arata partea tehnica dupa cateva mii de km. Despre cei de la Ravenol, numai cuvinte de lauda. Discutiile avute cu reprezentatii lor, in special cu userul "ravenol" de aici, au fost prietenoase si bogate in explicatii. De asemenea, livrarea s-a efectuat destul de rapid: azi am comandat, maine am primit produsul. Apropos de pachet, am primit pe langa ulei si acea borsetuta de care se vorbea aici, un pix si un parasolar de care chiar aveam nevoie. Sunt lucruri pe care eu le apreciez, deci poate fi vorba si de subiectivism. Asa ca nu sariti cu gura :D

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus Ravenol VPD la Tour-ul 4x4 cu motor 1.9TDI PD ATD, cu 290.000 km la bord.   Dupa 1000 km cu acest ulei , motorul merge rotund, consum nu se cunoaste deloc la joja.  Anterior a mers cu LM Diesel Hightech si la 1500-2000 km consuma cam 200 ml. Ramane sa vad cum se va comporta in continuare, mai ales acum cu temperaturile caniculare. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dupa un concediu placut in care am parcurs 2200km cu o viteza medie de 70 km/h in care am avut portiuni bune de autostrada,cca 500-600km in care am rulat cu 140km/h in regim destul de edificator in a-mi face o parere despre Ravenol VMO 5w40 pentru motorul BXE 1,9 concluziile sunt urmatoare:

 

 un ulei foarte stabil atit in turatie cat si la mers in oras dpdvd al selentiozitatii de care da dovada

este mult peste Castrol si Mobil 5w40 la care motorul devine zgomotos dupa 200 km la drum intins cat si la mersul in oras pe caldura.

nu am sesizat consum de ulei pana acum la nivelul de pa joja,astept sa vad cum stau la 5000km.

nu am avut zgomot de tacheti la pornirea dupa 7 zile in care masina a stationat.

consumul este la fel 0,6l/h in ralanti,si pe total de 5,4 l la pompa,am facut 1000km cu un plin de 60l si indicatorul nu a ajuns sa aprinda becul,cu clima pe auto permanent la 22"

Consider ca este un ulei f f.bun pret-calitate (de pe piata din Romania) pentru acest tip de motor.mai ramane de vazut cum se va comporta in conditii de ger la iarna.(impresiile atunci)

Una peste alta voi ramane la acest tip de ulei in continuare daca nu va suporta modificari.

Astept ceva impresii de la cei care l-au mai utilizat si in alt tip de motoare diesel.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am facut si eu schimbul de ulei acum o saptamana cu Ravenol VMO. L-am luat de la partenerul Ravenol Romania din Cluj, am dat 150 RON pe bidonul de 5L. E foarte ingenios capacul bidonului, cu sistemul de turnare ca o palnie....dar din pacate nu mai pot sa imping "palnia" aia din plastic la loc si sa inchid ermetic bidonul. Nici mecanicul care mi-a facut schimbul de ulei nu a reusit :) In rest am verificat codul de pe bidon pe my.ravenol.com, ulei original, totul in regula. Cand a turnat uleiul in motor, mecanicul a zis ca i se pare mai gros ca si alte uleiuri. Oricum avea o culoare si aspect foarte faine...ca si mierea proaspata :) parca usor mai deschis la culoare ca si alte uleiuri noi.

 

Am facut 400 km de cand am schimbat uleiul. Ca si comportament al motorului nu am observat mari schimbari fata de noul Aral High Tronic 5W-40 care are si norma 505 01, pe care l-am avut inainte si cu care am facut cam 7000 km intr-un an. Poate ca motorul e o idee mai silentions la pornire dimineata...dar nu semnificativ. De asemenea parca a scazut usor consumul de motorina, cam cu 0.3 l/100 km. Mai studiez chestia asta. Urmeaza si la mine intr-o luna sa plec in concediu, aproximativ 1500 km. Sa vedem cum se va comporta la consumul de ulei....caci Aral-ul il cam manca la drumuri exterioare cand era cald afara.

 

Numai bine !

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am reusit sa ii dau de cap capacului :lol:

O fi o smecherie nemteasca

Modificat de redline1619
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se infileteaza capatul dopului si dopul ramane iesit, nu va chinuiti sa-l bagati complet. Orice capac desigilat va ramane in exterior, asa aveti garantia ca produsul este original si sigilat cand il cumparati, (Pe langa codul si holograma si scrisul cu UV).

multumim pentru aprecieri si alaturi de RAVENOL cati mai multi km fara defectiuni!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!