Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

Cred ca nu ati citit titlul topicului! :nono:

Ar fi cazul sa va rezumati la discutii on topic. :mop:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

referitor la VW - VMP, VMO, VPD au autorizari pentru utilizare, si contracte de marketing de a pune sigla VW si mai sunt si alte uleiuri care au aprobarea VW

HLS are aprobari de la BMW si MB si GM iar din punctul meu de vedere ar functiona perfect un VW cu acest ulei

VSI are aprobare Porsche

si exemplele pot continua

Nu trebuie sa ajungeti la polemici ca sa putem dialoga. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu era o polemica pe partea de provenienta sau aprobare a uleiurilor ravenol

 

Doar isi exprimau suspiciunea ca nu sunt complet sintetice, asa cum prevede numele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu doar cred ca e mai bine sa nu fie complet sintetice

 

deasta nu le bag vina producatorilor inclusiv Ravenol daca tot era vorba...

 

am si specificat ca ies din discutie cand argumentele tehnice sau terminat

 

acuma e drept ca am vorbit in general... dar nu stiu daca era cazul sa deschid un topic nou: complet sintetic vs blend

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar fi chiar interesant un astfel de topic :)

Baga mare  :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil ca pe forum vw sa nu fie utilizatori de fulsintetic completat cu hidrocracat, HLS, dar la Opel sunt cativa si toti sunt multumiti. Adevarul absolut nu-l putem detine, insa trebuie sa trecem peste premisa ca toti sunt pusi pe inselat. Ravenol, raman la parerea, ca este printre cei mai transparenti furnizori. Astept ca sa avem comentarii de la cei care au ajuns la al3 lea schimb cu Ravenol, deoarece dupa 3 schimburi un nou ulei intra total in chimia motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am facut revizia la 50k km cu toate filtrele Mann si m-am decis sa trec (mai mult de curios sa ma conving personal de calitatea unui ulei fabricat in Germania) de la Castrol Slx Profesional 5w30 la Ravenol VMO 5w40 un ulei cu o fisa tehnica tentanta full sintetic PAO .Ca prima impresie nu am ce sa-i reprosez fiind un ulei nou ,am observat un mers mai cremos,mai silentios.Urmeaza sa-mi fac o parere dupa efectuare concediului de 2000km care include un circuit  la mare si munte unde va primi regim de mers in forta si pe caldura.Va voi tine la curent cu evolutia acestui ulei dupa 2-3k de km. Un mic test va fi Luni,un drum in forta de 300 km din care 200 pe autostrada Buc.-Pitesti sa vedem cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin.g....te mai asteptam cu impresii. Si eu trebuie sa fac schimbul de ulei cam intr-o luna si oscilez intre Ravenol VMO si Liqui Moly Top Tec 4100. Amandoua sunt Made in Germany. Personal  am auzit un motor la o Octavia 2 1.9 TDI ce avea Liqui Moly schimbat de 1000 km si motorul suna mult mai ok ca si al meu cu Aral High Tronic. Cu Aral mi-a consumat pe perioada de vara cat a fost pest 30 de grade afara cam 300 ml in primii 2500 km (1500 pe autostrada) dupa schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu M , initial am vrut si eu sa pun LM TT 4100  din ce am citit este ulei hidrocracat semisintetic,dar am eu o dambla sa pun un 5w40 full sintetic aprobat de VW sa vad pe viu cum sta treaba.Am ales Ravenol VMO ca este top in gama pentru PD.La cald sunt multumit de el,suna frumos,dar mai curios sunt la iarna sa vad cum suna motorul in conditii de -10 grade cand deja are cateva mii de km arsi,mai ales ca din fisa tehnica reiese ca este long-life,se poate schimba la 2 ani,cazul meu care fac 7-8k pe an deci pot sa-l schimb lejer la 15k si aproape 2 ani sa vad cat este de stabil dupa un sezon vara-iarna.Cam dupa asta m-am orientat. In locul tau l-as incerca acum ca vine canicula sa emitem mai multi impresii despre cum se comporta,ca de este de la motor la motor diferenta.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LM Top Tec 4100 este un ulei hidrocracat (tehnologie de sinteza) la fel cum e si Castrol Edge, Mobil 1, Motul etc. Si pe site-ul lor apare clasificat la Synthetic Technology, nu la Semi Synthetic.

 

Si eu tot asa putini km fac pe an...dar din cate stiu eu norma 505 01 impune sa schimbi uleiul la maxim 1 an chiar daca ai sub 15000 km parcursi. Sincer nici eu nu inteleg de ce e aceasta limitare la maxim 1 an.  Doar uleiul cu norma 507 00 (Long Life) se poate tine maxim doi ani.

 

L.E. Cat te-a costat Ravenol-ul VMO?

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aceea am optat pentru VMO este singurul din gama 5w40 cu norma 505 01care este long-life la fel cu 50700,deci se schimba la 15000km dar duce la 2 ani.Asta este ideea ca se poate folosi pe interval extins dar schimbat  tot la 15000km. Uite ce scrie in fisa lui :VMO, este un fulsintetic PAO pe baza de esteri low saps,deci fara cenusa, cu intervale lungi de schimb si mai ales DPF si EURO V Bidonul de 5L m-a costat 165 Ron.Incercarea moarte n-are!

 

Hidrocracatul nu este 100% sintetic este extras din mineral este un amestec intre sintetic si mineral intr-un anumit procent si mult aditivat deci toate care le-ai enumerat au tehnologie de sinteza(hidrocracat) dar sunt semisintetice. 

 

Cele full sintetice au tehnologie pe baza de esteri sau PAO,nu au nimic comun cu hidrocracarea,din ce am citit si eu(poate ma insel)

 

Oricum este net superior Aral-lui asta de acum.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la toate scrie interval extins, inclusiv la aral. dar daca nu scrie long life concret nu sunt pt 2 ani. si nici 15k km la drumurile noastre. 

cine a avut aral sa compare organoleptic, mai ales mirosul. cred ca aralul e asa ieftin fiindca e din uleiuri uzate facut.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Atentie, uleiul se schimba la recomandarea producatorului de motoare, din experienta dar pe riscul meu eu am dus schimburile peste limita ceruta de producatorul motoarelor. VMO in motorul de BMW rezista peste 30.000 si 2 ani, insa VW cere 12 luni, nu stiu VW dupa 2012 daca au schimbat perioada.

Va spun inca o data ca ceea ce gasiti in fisa tehnica aia gasiti si in bidoanele Ravenol.

Daca cineva vrea acreditarea si licenta de VW ptr VMO sau VPD sa ma contacteze pe mail.

Cine are o masina cu un motor bine pus la punct tehnic si in principiu dupa 2008 poate sa incerce VMP si dupa 20.000 km sa faca o recenzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu long-life si 30 000 sau 50 000 km sunt niste glume proaste sau pur marketing, in general cu uleiurile de pe piata actuala.

e clar ca producatorii de automobile nu au nici un interes ca motoarele sa reziste prea mult timp dupa iesirea din garantie, daca recomanda schimburi la asemenea intervale; in plus, viata uleiului depinde foarte mult de stilul de condus , de temperaturile exterioare, de numarul de porniri, oras, autostrada etc.

dupa cum am mai aratat, dupa cateva schimburi de Ravenol VSI pe diesel, am ajuns la concluzia ca nu rezista doua anotimpuri extreme (vara si iarna), in conditii hard city - si-a dat duhul dupa 7500 km - zgomotul motorului a dat verdictul - asa ca maxim 9 luni/7500 km as tine acest ulei;

mult mai clar se vede la o analiza de ulei uzat in ce stare e uleiul, dar si motorul; tot eram curios de Ravenol VMO si am gasit una;

observatii si date:

- BMW 525d din 2007, aprox 110 000 km, remapat +70 cp, fara EGR;

- condus 60% in oras,multe porniri-opriri, asteptat la stopuri,  40% autostrada;

- analiza de ulei facuta dupa 3100 mile - aprox 5000 km, nu s-a adaugat ulei;

- referitor la protectia motorului, procentul de fier Fe in ulei este destul de ridicat avand in vedere nr. mic de km rulati cu un motor diesel care nu are nevoie de turatii mari pentru cuplul maxim;

- contaminarea uleiului cu carburant e specifica motoarelor diesel, adica destul de mare, aici sunt foarte importanti aditivii dispersanti pe care nu stiu daca VMO ii contine; a fost identificat ceva silicon in analiza de ulei nou (VOA) -se foloseste pentru prevenirea “atomizarii” uleiului ;

- vascozitatile la 40 si 100 grade sunt destul de bune, rezistenta la acizi e de 6.8 dupa 5000 km, asta inseamna ca din acest punct de vedere uleiul mai rezista cel putin inca 5000 km in aceleasi conditii.

http://content.foto.mail.ru/inbox/super-super-man/264/s-378.jpg

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a sustinut nimeni ca un ulei long-life merge 30-50k de km cu un condus hard city,sportiv dar la un mers obisnuit normal cum este recomandat la un diesel cu siguranta tine 15k cum este recomandat si mai mult de un an,altfel nu cred ca neamtul ar fi scos aceste uleiuri pentru interval extins.In toata Europa se folosedte acest interval extins dar la noi la reprezentanta VW sunt mai cu mot schimbam tot la jumatate de timp si km.Altfel ar muri de foame la ce tarife practica,asa prinde omul in garantie si ia pielea de pa el 2 ani. Apropo Mercedes in Romania are intervalul de schimb setat pe bord la 30k pentru diesel si utilizeaza Mobil.Eu am la munca un Sprinter 311CDI cu motor de 2200 cm despre asta spun si are 200k fara probleme.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai citeam ca General Motors a rechemat aproape 800 000 de autovehicule fabricate intre 2010 - 2012, ca sa reprogrameze schimbul de ulei la intervale mai scurte pentru ca au avut probleme de uzura exagerata in garantie, chiar ... :D

asa ca nu am incredere in setarile producatorului, nici in super-calitatile uleiurilor actuale...

 

http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130405/RETAIL05/130409922/gm-alerts-779000-owners-to-need-for-more-frequent-oil-changes#

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare cum se poate ca la tine dupa 7000 km sa se duca si intr o masina de tractat cu platforma dubla VSI sa reziste 22.000 km?

Oare daca o masina de strada intra pe un circuit si face ture in forta in fiecare saptamana va avea aceeasi durata de viata cu acelasi model folosit ca masina de familie?

Am avut un caddy cam 3 ani, reviziile le faceam la 35.000-40.000 km in carte scria - 40.000 ca masina de familie max30.000 ca utiliara, distributia 120.000 ca masina de familie, 90.000 ca utilitara.

Am dat acest exemplu ca sa intelegeti ca trebuie sa comparam mere cu mere nu mere cu pere. Asa si cu uleiul cei care ma suna si imi cer un ulei eu intai ii intreb cate ceva despre masina si in ce conditii utilizeaza masina, apoi sugerez un ulei dar clientul are ultimul cuvant. Daca pui VMO si il folosesti ca un ulei sport, pune echivalenta altui producator si fa test identic asa poti sa vezi daca este un ulei slab.

Dupa un numar de km este normal ca masina sa fie putin mai zgomotoasa, este cineva care a cumparat o masina noua pe benzina? Mie mi s a intamplat de cateva ori pana masina sa faca 20-30 mii km sa dau la automat la semafor crezand ca motorul este oprit, acum la 80.000 km nu mai este cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu era un simplu zgomot marit, ci chiar o "bocaneala"; care a disparut dupa ce am inlocuit 0.5 l de VSI uzat cu altceva...

oricum, 7500 km inseamna mult pentru "hard city"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si posibilitatea ca un ulei sa nu fie compatibil, sa mearga perfect pe un motor dar pe alta masina identica sa nu dea ac randament, zgomotul nu a disparit ca ai pus un anume ulei, ci doar ca ai improspatat oarecum, am facut si eu acelasi lucru si normal cand pui 800 ml sa schimbe pentru o perioada scurta zgomotul. Daca mergi mult in oras de de nu incerci un tratament? Nu aditiv ulei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intai vreau sa vad daca cu un ulei full sintetic garantat (pana la 70 % PAO/ester) o sa revina zgomotul la inceputul iernii- asta am acum in motor - oricum, in loc de "tratamente", prefer sa schimb uleiul mai repede...

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu long-life si 30 000 sau 50 000 km sunt niste glume proaste sau pur marketing, in general cu uleiurile de pe piata actuala.

e clar ca producatorii de automobile nu au nici un interes ca motoarele sa reziste prea mult timp dupa iesirea din garantie, daca recomanda schimburi la asemenea intervale; in plus, viata uleiului depinde foarte mult de stilul de condus , de temperaturile exterioare, de numarul de porniri, oras, autostrada etc.

dupa cum am mai aratat, dupa cateva schimburi de Ravenol VSI pe diesel, am ajuns la concluzia ca nu rezista doua anotimpuri extreme (vara si iarna), in conditii hard city - si-a dat duhul dupa 7500 km - zgomotul motorului a dat verdictul - asa ca maxim 9 luni/7500 km as tine acest ulei;

mult mai clar se vede la o analiza de ulei uzat in ce stare e uleiul, dar si motorul; tot eram curios de Ravenol VMO si am gasit una;

observatii si date:

- BMW 525d din 2007, aprox 110 000 km, remapat +70 cp, fara EGR;

- condus 60% in oras,multe porniri-opriri, asteptat la stopuri,  40% autostrada;

- analiza de ulei facuta dupa 3100 mile - aprox 5000 km, nu s-a adaugat ulei;

- referitor la protectia motorului, procentul de fier Fe in ulei este destul de ridicat avand in vedere nr. mic de km rulati cu un motor diesel care nu are nevoie de turatii mari pentru cuplul maxim;

- contaminarea uleiului cu carburant e specifica motoarelor diesel, adica destul de mare, aici sunt foarte importanti aditivii dispersanti pe care nu stiu daca VMO ii contine; a fost identificat ceva silicon in analiza de ulei nou (VOA) -se foloseste pentru prevenirea “atomizarii” uleiului ;

- vascozitatile la 40 si 100 grade sunt destul de bune, rezistenta la acizi e de 6.8 dupa 5000 km, asta inseamna ca din acest punct de vedere uleiul mai rezista cel putin inca 5000 km in aceleasi conditii.

http://content.foto.mail.ru/inbox/super-super-man/264/s-378.jpg

 

Foarte imporanta este cantitatea de fier inainte de a se folosi uleiul Ravenol. Poate motorul are o problema si ii place sa dea fierul afara indiferent de ulei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit si analiza dupa inca aproximativ 5000 mile:

- 8450 mile aprox. 13500 km

- adaugat 1 quart aprox 0.945 l ulei

- procentul de Fe datorat uzurii s-a marit la 35

- condus ultimile 5000 mile 50% hard city - 50% autostrada

http://content.foto.mail.ru/inbox/super-super-man/264/s-376.jpg

 

@tony: ai dreptate, avand in vedere consumul de ulei si contaminarea cam mare cu carburant, e foarte posibil ca motorul sa nu fie in cea mai buna conditie :)  daca e asa, avem un comportament foarte bun al uleiului VMO...vascozitatile si rezistenta la acizi nu s-au modificat dupa inca 8000 km (ma rog, avem si un make-up/improspatare de aproape 1 litru de ulei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nykuthefirst

Salut , am un Polo 2006 1,4 75 hp - fac ~ 4-5000 km/an din care 50% oras si 50% out , ce ulei recomandati sa-i pun ? in dec. 2012 i-am pus prima data Ravenol 5w30 si am obs. ca la pornire cu motorul rece turometrul nu coboara singur de la 1100rpm rece  la 600rpm cald 90 grade indiferent ca e iarna sau vara (  cu Mobil1 5w30 turatia cobora singura ) , coboara doar daca apas putin acceleratia si o las ... care poate fi problema? . Acum masina are 64 de mii km.

 

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are legatura uleiul cu turatia de ralanti,este pur intamplare dupa schimbul de ulei.Curata si adapteaza clapeta de acceleratie,de acolo este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de acceleratie trebuie curatata la fiecare schimb de ulei cu spray de curatat carburatoare.

Daca ai folosit 5W-30 poti continua cu 5W-30, HLS eu cred ca ar fi foarte bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!