Jump to content

Maurul lui Dun


Dun

Postare recomandată

Urmatoarea o iei direct cu ele, din fabrica :) Ideea e ca nici motorul nu este unul sportiv. De exemplu si un GTI (care totusi, este alta mancare de peste din privinta puterii) are nevoie de alte configuratii, pe care fabrica nu le ofera, pentru un condus sportiv, spre extrem (stilul de circuit). Lucrurile astea nu merita decat daca chiar ai pretentii pentru circuite si senzatii cu adevarat tari. Nu pentru 2-3 dati pe an cand dai de serpentine care sa merite.

 

Eu m-am lecuit si cu suspensia si cu restul modificarilor. Nu merita la noi in tara ! Sunt greu de intretinut la o masina de zi cu zi. Drumurile sunt vai de ele, soferii, in mare parte, sunt..cam la fel ca si drumurile, etc.

Link către comentariu

Eu ii inteleg pe cei care isi modifica masinile cu piese mai bune decat cele stock. Chiar si la 105 CP (poate mai multi mai tarziu), cu o suspensie inteligenta (la care nu s-a facut rabat de la calitate pentru profit) masina se simte altfel pe drumurile bune, altfel insemnand ca iti produce un zambet in coltul gurii (chiar daca acele momente sunt rare, ele sunt nepretuite). Ai facut o alegere foarte buna cu suspensia.

 

Anvelopele bune conteaza enorm. Tot un zambet in coltul gurii iti aduc atunci cand te folosesti de ele mai serios (franari bruste de la viteze mari, aderenta laterala, ploaie etc). Pe dimensiunea pe care o cauti nu se fac PS3, Asy2, SC5, dar sunt sigur ca vei gasi unele care sa te incante. Eu in treapta a 2-a la 50 km/h si 3.200 ture, apas pedala de acceleratie la maxim si sunt momente (temperatura optima, asfalt fara mult praf etc) cand masina chiar te pune in scaun fara nici un fel de scartait de roti si fara sa palpaie ESP-ul. Acele momente sunt nepretuite pentru mine si se datoreaza anvelopelor.

 

Am incredere ca si pentru upgrade-ul de frane vei face o miscare inteligenta (acuma sau mai tarziu). Un set de discuri mai bune + un set de placute mai bune iti vor creste rezistenta la fading fata de sistemul stock (probabil ca suficient de mult cat sa te multumeasca). Furtunasele metalice nu le vad rostul neaparat, decat daca esti mai catolic decat papa (furtunasele de cauciuc imbatranesc in timp bla-bla-bla). Un kit de frane cu discuri mai mari le vad sensul daca le gasesti la un pret bun (vreodata).

 

Aici nu vorbim despre modificari costisitoare (suspensii de 2.000+ Euro adaptive etc, anvelope super semi ultra slick de 1.000 lei bucata, discuri de 1.000 $ bucata etc), doar de niste piese care ar trebui in mod normal sa vina montate din fabrica (daca in economia de piata producatorii nu ar fi interesati doar de profit - lucru imposibil de altfel). Sunt oameni care isi construiesc ei o masina, tocmai din acest motiv. Pentru cei care nu suntem asa extremi, cateva upgrade-uri de calitate sunt suficiente. Din pacate drumurile/soferii sunt asa cum sunt si asta nu se va schimba curand. Aici traim, dar nu putem nici sa umblam toti cu niste sicrie pe roti (fara frane, cu anvelope slick de la uzura, cu telescoapele sparte, cu toba gaurita etc etc etc).

Modificat de volvol
Link către comentariu

mai trebuie luat in calcul si un aspect.

cauciucuri aderente => uzura mai rapida. niste cauciucuri ff aderente (gen semi-slick, dau doar un exemplu...ca sa fiu inteles) tin 15.000-max 20 000km.

e valabil si pentru niste frane ff puternice. placute si discuri schimbate mai des chiar daca nu mergi tare mereu.

decat sa fac la Polo asta, mai bine mi-as lua un Golf 3, si l-as face special pentru drumurile astea...

Link către comentariu

In dimensiunea care iti este necesara best-buy sunt Hankook Ventus V12 evo si S1 evo. Mai ai vreo doua variante, dar nu prea merita diferenta de pret. Iti recomand reifendirekt.de sau http://www.camskill.co.uk/m54b0s103p0/Car_Tyres_-_MPV_Tyres_-_People_Carrier_Tyres_-_17_inch_R17_inch_-_215_40_17_215_40R17 pentru preturi bune sau chiar sa vorbesti cu Alex ZZ Tuning.

Incepe cu anvelopele, alte placute, furtunase si lichid si sunt convins ca iti vor fi de ajuns pe strada pentru puterea de acum.

Cel mai important factor in procesul de franare e anvelopa. Eu cu cele OEM nu pot pune acum mai mult de 70% pe asfalt. Sa vedem cu cele noi cum stau.

Daca as fi in locul tau as fi luat o suspensie buna(ceea ce ai si facut), cele de mai sus si as creste puterea la 130. E suficient pentru masina asta si, oricum, pe serpentine/ drum virajat ai lasa lejer un GTI in spate.

Modificat de JUG
Link către comentariu

Franele si anvelopele compenseaza 50cp, dsg-ul si cilindreea putin mai mare? Intreb doar, nu fac pe complexatul :p

Link către comentariu

Cilindreea mai mare e cvasi-inexistenta in cazul de fata, DSG-ul pe un drum virajat uneori mai mult incurca(vorbesc de softul OEM), iar suspensia, franele si anvelope pot face acoperi 50 de CP lejer.

Eu pe Hungaroring am scos la prima vizita un timp cu doar o secunda mai bun decat fostul coleg REX(Golf 1.4 160CP cu semislick), in conditille in care el stia bine circuitul, dar avea jumatate din puterea mea, anvelope mai bune si frane poate ceva mai potente.

Link către comentariu

:D

George ... nu stiu daca sa iau in seama consideratile tale. Am inteles ca tu mergi foarte calm, batraneste chiar.

 

Vorbim sambata. Poate reusim sa ne vedem.

Te refereai la mine? :)) In 90% din cazuri merg linistit, da. In Bucuresti nu vad logica de a merge "tare" si in slalom cat mai des posibil pt ca tot aceleasi stopuri prinzi, tot de aceeasi coloana dai, soferi meseriasi la tot coltul, etc.  Dar ma mai apuca pandaliile si pe mine mai ales in afara orasului :)

 

Oricum daca e sa faci o medie a parerilor fiecaruia ce au scris aici, 90% sunt pareri comune si la final parerea ta conteaza, si asa si trebuie.

Link către comentariu

In sfarsit discutia a inceput sa produca sfaturi practice, lucru pe care de mult mi-l doream.

 

@Buss: de Ego era vorba, ca tocmai ce se laudase cu comportamentul PS3-urilor lui pe viraje abordate mai agresiv.

 

Sambata de dimineata am fost la Florin si am montat si a doua lampa in portbagaj motiv pentru care, ca sa il citez pe Sorin, acum am nocturna in portbagaj.post-4613-0-19422100-1366572741_thumb.jp

 

Astazi mi-am etalat si eu masina aparatului foto in compania uneia cu pachetul exterior R-Line. Si cam asa ne-am dat in spectacol.

post-4613-0-10592100-1366572893_thumb.jp   post-4613-0-22724000-1366572894_thumb.jp  post-4613-0-01774600-1366572892_thumb.jp  post-4613-0-83624900-1366572890_thumb.jp  post-4613-0-95886600-1366572889_thumb.jp  post-4613-0-60670700-1366572888_thumb.jp  post-4613-0-65008900-1366573389_thumb.jp

 

Masina este a lui Razvanme007 si oricat cat ar parea de ciudat, nu a fost configurata cu pachetul Suspensie sport. Ce este si mai ciudat este ca desi masina este cu 25 mm mai inalata decat a a mea, ea este, de fapt, cu 25 mm mai joasa.

post-4613-0-84960100-1366574703_thumb.jp  post-4613-0-78137600-1366574701_thumb.jp  post-4613-0-43450300-1366574700_thumb.jp  post-4613-0-81090000-1366574702_thumb.jp

 

Si asta datorita pachetului R-line

post-4613-0-26444900-1366574807_thumb.jp  post-4613-0-23866700-1366574808_thumb.jp  post-4613-0-00872900-1366574806_thumb.jp

 

Link către comentariu

Super pozele :icon_thumleft: . Ciudata treaba asta, sa o coboare mai mult kit-ul de R-line decat o suspensie. Ca sa nu mai spun de sistemul de franare care este ca cel de pe Polo GTI.

Poti sa te uiti pe ebay.de dupa o bara de R-line, dar parerea mea este ca preturile sunt prohibitive. Sunt multe lucruri de luat pe langa bara: grile, spoiler, proiectoare.

Link către comentariu

Nu m-am putut abtine si mi-am comandat maciulia schimbatorului de viteze.

Eu voiam asa, dar am gasit la imbatabilul pret de 80E asa. Deosebirea dintre ele este ca ornamentul negru care coboara pe maciulie, la partea dinspre spate, la primul este negru mat, iar la cel pe care l-am gasit eu este negru lucios. Sper sa pot trai cu el asa.

Din cate am inteles cel pe care l-am luat eu este pentru echiparea G VI R20, pe cata vreme cel care imi placea mie era cel de pe echiparea G VI GTD.

Modificat de Dun
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

In weekend am fost din nou pana la Magura sa ma uit la Bucegi, la Piatra Craiului, la Postavaru, la un varf indepartat din Muntii Leaota … Si a fost foarte frumos.

 

Ocazie cu care m-am dat din nou pe Paraul Rece … Si mai frumos. Pe DN1 au reparat podurile de dupa Comarnic asa ca nu mai este nici un pericol. Pe paraul Rece este o gropana la al patrulea sau al cincilea viraj de dupa Paraul Rece, mergand spre Rasnov.

 

Atat sambata cat si duminica s-a mers bine in sensul ca nu s-a blocat traficul nicaieri. Dar s-a mers incet intre Comarnic si Predeal. Cu mici diferente valorile au fost cam aceleasi: 188 km la dus  si 189 la intors, viteza media 59 km/h la dus si 57 la intors. Regimul de mers a fost cel clasic pentru mine: acolo unde a fost loc (vorbim de viteza de pe BC, ca nu am mai pus GPS-ul) 82-83 km/h  in localitati si 113-114 km/h inafara. Cateva depasiri si forje pe cele cateva portiuni de pe Valea Prahovei unde se poate depasi sau sunt doua benzi si mers la distractie pe Predeal – Paraul Rece – Rasnov. Intre Rasnov si Zarnesti am mers mai incet, ca acolo sunt drumurile destul de proaste. In conditiile astea am avut un consum de 6.5 la dus si 5.3 la intors cu o medie de 5.9 pe BC si 5.99 la pompa.


Asa ca, desi nu mai era nevoie, confirm ceea ce a spus cineva aici acum ceva vreme: diferenta de nivel dintre Bucuresti si statiunile de pe Valea Prahovei induce o diferenta de consum intre dus si intors cam de 1L/100km. Mai mult ca sigur aceasta diferenta de consum exista si in cazul rutei Bucuresti – Ploiesti, chiar daca valoarea ei este cu siguranta semnificativ mai mica. Maine o sa bag si niste poze.

Si tot maine voi trece si de borna 20.000 km (mai am 20 km). Am de facut de dimineata un drum pana la Alexandria.



 

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Mda ... zisesem ceva de  niste poze de la iesirea de weekendul asta care tocmai ce a trecut.

 

Polacul

post-4613-0-65174400-1368535298_thumb.jp  post-4613-0-19493400-1368535299_thumb.jp

 

Natura

post-4613-0-48688700-1368535021_thumb.jp  post-4613-0-95611800-1368535021_thumb.jp  post-4613-0-53213000-1368535022_thumb.jp  post-4613-0-97708700-1368535022_thumb.jp  post-4613-0-43887600-1368535023_thumb.jp

 

Si dovada ca am schimbat prefixul.

post-4613-0-53550400-1368535020_thumb.jp

 

Desi drumul forestier pe care il am de parcurs pentru a ajunge la pensiune este foarte bun, este ceva mai greu de parcurs cu noua suspensie. Insa in nici un caz nu este de neabordat. Ideea este ca daca inainte aveam portiuni unde puteam sa ii dau si a doua, acum nu mai este cazul. Insa repet, drumul este foarte bun, fara hartoape cat galeata sau sleauri de tractor.

Modificat de Dun
Link către comentariu

Mda ... sunt pe cale sa o fac si pe asta.

post-4613-0-12512100-1368724355_thumb.jp

Link către comentariu

Sper ca maine sa fie gata.

A trebuit sa mut maciulia si fusta schimbatorului de Golf pe rama aluia de pe Polac. Mi-am rupt degetele in agrafele alea de metal.

Link către comentariu
F l o r i n

... nu ai avut manusi... de schi ? :lol:

 

Pune pozele finale, nu amagii lumea.

 

Wknd placut !

Link către comentariu

Nu era mai simplu daca pastrai fusta de Polo si mutai doar maciulia?

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!