Jump to content

Pregatiri de iarna


pabloescobar
 Share

Postare recomandată

este un stick cu buretel in capat ca si cremele de pantofi. gasit la augsburg la 7 RON si ceva. foarte bun mai ales pentru partea de sus de la imbinarea usii cu plafonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 193
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • DragosR

    25

  • BogdanS

    13

  • istef

    9

  • GolfSH

    7

pentru aia am si eu nevoie, ca-mi cam ingheata chederul acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin din nou cu o intrebare urgenta despre baterie. Avand in vedere ca a mea e cam veche si nu am schimbat-o si de Rev merg undeva pe langa Ciuc - tara frigurilor.

- In caz ca raman fara curent, adica sa nu imi mai porneasca cu cabluri de curent de la alta masina pot sa iau atata curent incat s-o pornesc ?

- Asa-i ca nu e bine sa impingi diesel-ul ca se cam da distributia peste cap ?

Ultima intrebare:

- Ar fi bine sa scot borna + de la baterie ? Am auzit ca ar fi mai multi consumatori, cum sunt led-urile de la casetofon, usa si poate si altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mergi pe varianta 1 daca bateria donoare e in stare buna :Driver: ; citisem undeva ca e bine sa ai ceva consumatori pt ca pastreaza bateria "calda", de asemenea e bine sa lasi bateria la frig (e contraindicat sa fie transportata in casa la caldura).

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de asemenea e bine sa lasi bateria la frig (e contraindicat sa fie transportata in casa la caldura).

Mersi de raspuns si de ultimul lucru zis pe care am si uitat sa-l precizez si care ar fi fost o alta alternativa. :Driver: si "La Multi Ani !"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce efect are caldura excesiva asupra bateriei?

Excesul de caldura cauzeaza evaporarea apei, proces care are loc mult mai rapid decat

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aeroterma este de fapt un ventilator chior care disipa aerul cald degajat de caloriferul interior prin care trece apa/antigelul care raceste motorul. Acelasi procedeu este atat la Dacie cat si la Golf.

Ideea pt care se pune cartonul in fata radiatorului este acela de a impiedica buna racire a apei/antigelului din instalatie pentru a avea o temperatura mai mare si, implicit, o temperatura mai mare degajata de ventilatorul din interiorul masinii.

Aceasta practica este total gresita deoarece apa/antigelul trebuie sa stea la o temperatura constanta de 90 grade.

Ideea pt care se pune ventilator de Gold pe Dacie este acela ca ventilatorul de Golf are o viteza de rotatie mult mai mare, mai silentio si mult mai bun calitativ. Implicit prin viteza de rotatie mai mare, degaja mai bine caldura in habitaclu.

ideea este ca se pune cartonul in fata la dacii pentru ca: dacia are racire cu elice care se invarte tot timpul cat merge motorul deci trage aer f. rece iarna si il arunca in carburator care face condens si apare degivrarea (o fi bine ce zic eu?) motorul murind in scurt timp si cand nu te astepti si motorul se incalzeste mai greu... oricum racirea la dacii este defectuoasa dar incalzirea..... daca ar avea ventilatorul pe termocupla ar fi altceva... dar asta e doar parerea mea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei sa zici ca degivrarea este procedeul prin care se topeste gheata e ok.

mie mi-a inghetat benzina (ma rog, apa din benzina) pe tur, la iesirea de sub masina catre motor.

sint convins ca e suficient ca aerul care intra in radiator din deplasarea masinii sa produca inghetul.

aeroterma de golf se foloseste cu succes in special la daciile care incalzesc aerul de afara, adica au caloriferul in afara masinii, sub grila dintre parbriz si capota motorului.

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Postez aici pe de o parte pt a relansa subiectul, care mi se pare extrem de interesant, si pe de alta parte in scopul de a face precizarile urmatoare referitor la cauciucuri:

a) temperatura de la care un cauciuc de iarna nu mai functioneaza corect este cea de 7 grade celsius

b ) este logic in acest context ca un cauciuc de iarna sa se monteze inca din octombrie-noiembrie si sa fie inlocuit cu echivalentul lui pt sezonul estival in luna martie.

Intreba cineva intr-un post daca se cunosc datele incepand cu care cauciucurile de iarna sunt obligatorii in tarile din UE. Stiu ca in Germania sunt obligatorii dar nu stiu incepand cu ce data. In Franta nu e nici o lege care sa precizeze astfel de reglementari.

Si in inchieiere doua intrebari, incep cu prima: a avut cineva pneuri Hankook? daca da, as fi interesat de eventualeleremarci, observatii, nemultumiri ce ar fi putut aparea pe perioada cate le-a folosit!

In gamele de pneuri categoria a doua (excludem deci miechelin, pirelli, bridgestone etc) ce ati mai putea recomanda ca si marci de pneuri pt perioada de iarna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Hankook echipeaza Cielo si Tico, pe tico se comporta bine2. Vredestein Snowtrac 2 (am eu si sunt foarte multumit)

4 Vredestein Snowtrac 2 195/65/R15 T ---> 9mil de lei. Fara jante ca le aveam deja.
De aici ? http://www.cauciucuridirect.ro/start.html

sau de aici?

http://www.primatgold.ro/anvelope/anvelope...VREDESTEIN.html

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci 'al bundy' pt mesaj si sfaturi.

Cauciucuridirect are si filiala franceza asa ca as putea comanda si aici in Franta fara nici o problema. Tot ce ma pune pa ganduri e ca VW belgia propune pneuri de iarna continental cu tot cu jante (tabla da-s bune) la 130 eur bucata (din care vo 45-50 eur e janta). Cu siguranta voi lua o decizie saptamana asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am fost la dealerul skoda din Pl si mi-am pus baterie pe tester. arata la pornire 128, si e super ok. deci am scapat. e un tetster micut care se conecteaza la bornele bateriei. operatiunea nu stiu cat costa ca am efectuat mai multe.

Sigur electricianul nu stie diferenta curentului de pornire furnizat de baterie dupa cele 2 norme (EN sau DIN) sau a incurcat normele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a) temperatura de la care un cauciuc de iarna nu mai functioneaza corect este cea de 7 grade celsius

Asta de unde ai scos-o? :blink: Un cauciuc de iarna il poti folosi SI vara, la 30+ grade. Singura problema este ca la temperaturi mari se toceste foarte repede comparativ cu unul de vara.

Tu nu ai vazut iarna cu temperaturi de peste 7 grade? Chiar crezi ca in vest sta cineva sa se uite in ianuarie sau februarie la temperatura de afara si sa tot schimbe pe cauciucuri dupa cum bate soarele? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O a doua problema importanta care trebuie rezolvata pe timp de iarna este dotarea cu anvelope corespunzatoare. Vom tine cont de urmatoarele aspecte:

· Cauciucurile de vara sunt proiectate pentru a face fata temperaturilor ridicate din timpul verii, atat din punct de vedere al materialului folosit, cat si din cel al profilului.

· Cauciucurile de vara isi pierd proprietatile si se intaresc la temperaturi negative

· Anvelopele de iarna sunt cele mai indicate, pentru ca preiau sarcinile masinii pe vreme rece, fiind concepute si pentru gheata sau zapada.

· Cauciucurile de vara permit o aderenta buna prin latimea mare si flancul mic, in timp ce cauciucurile de iarna trebuie sa aiba o latime cat mai mica si un flanc cat mai mare, asigurand o aderenta sporita prin "taierea zapezii".

· Cele mai indicate pentru iarna sunt jantele de tabla si nu de aliaj, pentru a preveni deformarea sau fisurarea lor datorita gropilor ascunse sub zapada.

· Sarea si substantele antiderapante ataca aliajul jantelor si corodeaza caroseria masinii.

Iti poti imagina sa porti o cizma si un slap intr-o zi rece de iarna? Sigur ca nu. Dar stii ca este la fel de vital sa-ti echipezi toate cele patru roti ale autoturismului tau cu anvelope potrivite pentru iarna?

Control si stabilitate – anvelopele de iarna ofera mai mult control si stabilitate pe gheata si zapada si pe vreme rece, in general. Amestecul mai moale de cauciuc al anvelopelor de iarna poate functiona bine la temperaturi scazute precum cele de -40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez aici pe de o parte pt a relansa subiectul, care mi se pare extrem de interesant, si pe de alta parte in scopul de a face precizarile urmatoare referitor la cauciucuri:

a) temperatura de la care un cauciuc de iarna nu mai functioneaza corect este cea de 7 grade celsius

somebody, asta o stie de la Goodyear :rolleyes: (e si in reclama TV si in testul de pe site-ul lor)

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se poate spune neaparat ca nu mai functioneza corect! doar scad performantele!! stric la asta se refera!

un cauciuc de iarna folosit vara pe lenga faptul ca se uzeaza mult mai repede nu ofera aceiasi aderenta ca un cauciuc de vara (materialul find mult mai moale) la fel si cu cele de vara folosite iarna materialul e prea tare si nu prinde!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
somebody, asta o stie de la Goodyear :lol: (e si in reclama TV si in testul de pe site-ul lor)

cred ca ideea era ca cele de vara nu mai functioneaza corespunzator sub 7 grade (si asta parca zice in reclama), nu ca cele de iarna nu mai functioneaza corect la peste 7.

şi care a constatat că la un drum lung miroseau pentru că se supra
Modificat de RoSonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

salutare,

pe masina prietenei (a2 din 2003) vreau sa schimb jantele si sa pun si cauciucuri de iarna. am gasit in cluj la adax com jante de tabla pe 15" cu 180 ron si anvelope Vredestein 165/65/r15 la 230 ron bucata. vi se pare ok dimensiunea anvelopei? ar fi vreun motiv sa caut anvelope mai late 185/55/r16 dar si mai scumpe?

imi cer scuze daca am postat nepotrivit dar nu am inca dreptul sa deschid topic...

merci

Modificat de popa.misu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu incap 195/65/15 pe a2, vor atinge de aripa. Eu iti recomand sa cauti totusi niste cauciucuri mai late de 165 mm, daca alegi 185/65/15 vei castiga in stabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva putin mai mare cum spuneau colegii mai sus si ar fi minim 175 si indicat 185

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

popa.misu, de ce nu iei anvelope conforme cu dimensiunile corespunzatoare masinii (alea din talon sau CIV)?

iarna o anvelopa mai ingusta va face diferenta intotdeauna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!