Jump to content

Pregatiri de iarna


pabloescobar
 Share

Postare recomandată

eu mi-am cumparat jante de tabla noi (din pacate) pt. ca second nu are nimeni in timisoara si nici prin imprejurimi, sau nu am cautat destul.

ideea este ca am dat pe ele noi 139euro si cele vechi toti care se ofereau sa imi faca rost cereau 100euro (preturile sunt amandoua pt 4 buc)

jantele sunt pe 15 clasice.

am nevoie de cateva pareri la alegerea anvelopelor...marca/model, etc

exista si anvelope strict numai de iarna si nu M+S cum sunt majoritatea?

exista posibilitate de verificare a bujiilor prin diagnoza cu vagcom sau verificare pe masina? sau e obligatoriu sa fie demonate de pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 193
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • DragosR

    25

  • BogdanS

    13

  • istef

    9

  • shimano

    7

Si cu ce ma ajuta asta? :banghead: Ca sa aiba efect, chip-ul trebuie sa fie aproape de contact... presupunand ca-l montezi acolo, repet... cu ce ma ajuta ...

<{POST_SNAPBACK}>

Asta mi-au spus-o si mie cei de la o firma de alarme(Maris, nu le fac reclama ca nu mi-am montat-o la ei). Asta am vrut si eu sa fac dar dupa m-am convins de inutilitatea ei(pornire din telecomanda). Eu las motorul sa mearga 3-5 min. pana inchid usile garajului si poarta curtii. Se incalzeste scaunul :unsure: .

Modificat de Nea Vizanu'
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai deci mai uitati-va si sub capote la masini: golfu si orice masina mai noua are capota captusita ca sa mentina caldura iarna si sa izoleze caldura vara,o dacie spre exemplu nu are captuseala aia,si oricum ganditi-va ca toate masinile au fost scoase pe piata fara bucata de carton si trebuie folosite ca atare,nu ? parerea mea ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea cred ce spui..."patura" aia cred ca e mai mult pentru atenuarea zgomotului de motor. Vara la miile de grade de sub capota crezi ca mai conteaza daca intra 50- 60 de la soare??..si iarna la fel ;) dar in sens invers...cind sufla crivatul si incepe sa inghete de la "picioare"

Ca sa stea in picioare teoria ta, dupa mine, motorul ar trebui sa fie captusit in intregime cu un material termoizolant(vezi conductele termo )

Modificat de Evergreen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am luat si cauciucuri....

Kleber krisalp 195/65 15 cu sens de rotatie la 2.300.000 (cel mai bun pret care l-am gasit la aceste cauciucuri)

sper sa fie bune...vom vedea in curand ca se anunta zapada pe la tm...la deva e deja din cate am intales...

am sa postez impresii dupa contactul cu zapada

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am luat si cauciucuri....

Kleber krisalp 195/65 15 cu sens de rotatie la 2.300.000 (cel mai bun pret care l-am gasit la aceste cauciucuri)

sper sa fie bune...vom vedea in curand ca se anunta zapada pe la tm...la deva e deja din cate am intales...

am sa postez impresii dupa contactul cu zapada

<{POST_SNAPBACK}>

Sunt curios sa te vad "incaltat" de iarna. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa mai lamuresc o data treaba cu remote start-ul...... ca nu-mi place ca sunt numai presupuneri dar nimic real....:(

o iau pe rand:

am avut o alarma Hornet cu pager 2 way si remote start

masina trebuie sa fie scoasa din viteza, evident la manuala, ( la automata in P)... exista un switch care se poate pune la manuala, astfel incat sa nu se actioneze demarorul daca e in viteza.... am inteles ca sunt totusi niste probleme cu acest switch, eu nu am avut montat si niciodata nu am infipt masina in nimic.... recunosc ca am pornit-o din greseala o singura data ...... demarorul nu a reusit sa "invinga" frana de mana...:D

NU se activeaza functia de remote start daca nu este trasa frana de mana

chipul din cheia respectiva ( de rezerva) se monteaza intr-un modul special, care se ascunde sub bord..... semnalul se transmite cu un cablu infasurat pe butucul de la contact. semnalul de la chip se transmite numai in momentul cand alarma da comanda de remote start... altfel, masina nu va porni cu o keie care nu are chipul. ( am incercat asta)... so daca e un hot care stie sa dezactiveze alarma.... ce mai conteaza ....:(

ca utilitate practica a remote startului.... dupa cateva minute ( pornita din casa) cand ajungeam la masina era putin incalzita, cel putin geamurile erau dezaburite, iar motorul se simtea mult mai bine, kiar daca nu era incalzit la temperatura de functionare.... usile se deschideau fara probleme ;)

parte negativa... desi aveam pager, nu eram sigur intotdeauna ca pornea... kestie de reglaje aminteles.... asa ca trebuia sa ies pe geam sa vaz daca a pornit....

ca idee.... o sa am remote start din nou, in curand sper ;)

ps.. e util nu numai iarna, ci si vara.....:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GolfSH : despre cat de folositori/utili sunt aditivii, exista un topic separat, da-i cu Search. Aici este vorba de sfaturi generale, cat mai multe cu atat mai bine, pt intrarea in iarna. Daca folosesti aditivi sau nu e decizia ta, dupa ce te documentezi :) Oricum, majoritatea furnizorilor de combustibil care se respecta, folosesc aditivi antigeluire, deci motorina pe care o cumperi este deja aditivata, preparata in functie de sezon. Cel putin la Mol si OMV stiu sigur ca asa .

<{POST_SNAPBACK}>

Ptr masinile pe benzina ar fi faine niste bujii Platinum de la Bosch sau Iridium de la NGK.Un filtru de aer in buna conditie si fisele de bujii de asemeni.Cat despre folosirea solutiei de yale anti inghet eu prefer o vaselina lichida spreiata in yale decat "alcoolul" intrucat cel din urma usuca yalele(spala vaselina) si pana la urma le mai si distruge.Eu aplic metoda asta in frigul canadian la cca -28, -32 Celsius si da rezultate corecte(pun la socoteala si tonele de sare pe care masina mea le mananca pe iarna si care in yale fara vaselina sunt o "placere").Se intelege ulei fluid ( 0W sau 5W ) ptr motor si 75W90 ptr cutie sunt extra ptr a ajuta bateria pe frig.Cat despre solutiile de acum 50 de ani cu cartonul in fata tin sa spun ca la temperaturile mentionate mai sus am caldura in masina de ma coc fara nici un fel de "protectie" suplimentara.Mai am obiceiul sa ung din cand in cand chederele de la usi cu ulei siliconic ptr prevenirea deteriorarii cauciucului precum si anti inghet.Cam asta cred ca e.Nu stiu cum e la diesel dar in cartea mea tehnica( motor pe benzina) nu este nici o contraindicatie in a folosi aditivi de benzina.Ptr ulei insa sunt interzisi cu desavarsire si pe buna dreptate avand in vedere nivelul ultra de aditivare din uleiurile sintetice de astazi. Va doresc la toti o iarna usoara si mai ales fara incidente .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios sa te vad "incaltat" de iarna. :(

<{POST_SNAPBACK}>

sunt deja incaltat...acum am venit din piata si am luat capace ca arata urat de tot de la jante de aluminiu la tabla fara capace...

partea mai proasta e ca acum trebuie sa gasesc loc in casa pt. 4 buc jante+anvelope 205/65/15 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sugestie: pe balcon, daca ai loc si daca e inchis... Daca e deschis, nu e bine pt anvelope. Si inca o chestie legata de pastrarea anvelopelor: in manualul de G4 scrie ca anvelopele scoase de pe masina trebuie pastrate in pozitie verticala, NU culcate. Banuiesc ca are legatura cu pastrarea caracteristicilor, avand in vedere ca stau asa 3-4-5 luni... Eu am citit prea tarziu, dupa ce le-am tinut 6 luni culcate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelopele se conserva cel mai bine intr-un loc unde este intuneric, racoare si umiditate moderata. Daca se poate un beci bun ... pe langa sticle ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le-a alimentat pur si simplu cu tensiune direct de la plusul bateriei folosind un conductor electric. Ele erau deconectate de la plusul lor . Erau doar pe masina "insurubate" . NU apareau scantei deloc la atingerea plusul cu firul respectiv la 3 din 4. Dragos de la BOSCH service a zis ca cele 3 sunt arse. Le-a schimbat si testand cu cele noi apareau (ca si la bujia 3 buna de la inceput) scantei cand le alimenta si consumau.

Nu stiu daca mai exista si alta modalitate de testare dar pe mine aceasta m-a multumit.

<{POST_SNAPBACK}>

Metoda empirica descrisa nu e intotdeauna buna. Bujiile se verifica corect astfel: se ia una bucata multimetru care are si masurare de rezistenta si se pune pe kiloohmi (la cele digitale, de obicei scrie 2k). Se scot fisele de la bujii. O borna a multimetrului (-) se tine la masa, cu cealalta borna (+) se verifica fiecare bujie. Valoarea masurata trebuie sa fie 0 (trebuie sa dea scurt). La mine, trei erau la infinit (deci erau arse) si una arata 400 de ohmi, deci nu era arsa de tot. Cu conductorul, poate sa dea scanteie, dar bujia sa fie uzata, sa nu mai fie in parametri si deci, sa dea mai putina caldura decat ar trebui, drept urmare sa porneasca mai greu. Pentru Golf IV TDI, pot fi folosite BOSCH 0 250 202 022. Nu conteaza prea mult codul motorului, ca ele fac aceeasi treaba, oricum. Bujiile se scot cu tubulara de 10, speciala pentru bujii (sunt niste tubulare mai lungi). Daca aveti indemanare, poate ca puteti reusi si cu tubulara obisnuita, fara sa bagati prelungitorul pana la capat. In capul tubularei se pune prelungitor tip arc, care se poate indoi (una din bujii nu poate fi scoasa doar cu prelungitor drept, din cauza conductelor), apoi cheia cu clichet. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt deja incaltat...acum am venit din piata si am luat capace ca arata urat de tot de la jante de aluminiu la tabla fara capace...

partea mai proasta e ca acum trebuie sa gasesc loc in casa pt. 4 buc jante+anvelope 205/65/15  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Scuze de offtopic, dar de ce ai cauciucuri 205/65/15 ? Dimensiunea standard este 195/65/15 sau daca vrei 205/60/15 (o dimensiune echivalenta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@istef: eu stiu de 205/55/16... exista si 205/60/15 ? nu am auzit pana acum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

205/60/15 am si eu pe masina, am pus si poze pe un alt topic, constructorul imi da 3 dimensiuni de anvelope: 195/65/15, 205/60/15 si inca una care nu o mai tin minte, dar daca e foarte important cobor si ma uit pe autocolantul de pe buson.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Producatorul recomanda la Golf 4 3 dimensiuni: 175/80/14, 195/65/15 si 205/55/16.

205/50/15 nu este specificata de producator dar este o dimensiune echivalenta pentru 195/65/15. Diferentele dintre cele 2 dimensiuni sunt minime fara erori la kilometraj.

Pentru a va convinge folositi acest link: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Scuze pentru Off Topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum am verificat in camara si am constatat ca m-am inselat ce am dat jos de pe masina sunt 205/60 R15 si nu 65...

apropo dupa cum ati vazut am gasit loc pt. anvelope -->camara (a mea cu scule binentales) ca in cealalta nu mai aveam liniste daca le bagam intre borcane... :)

cat despre verificarea bujiilor as vrea sa stiu cat de buna e verificarea cu multimetru pt. ca am un asemenea aparat si as vrea sa o "comit". si as vrea sa stiu daca conteaza care pol vune pe bujie si care pe masa desi nu cred ca conteaza...nu de alta dar ieri si azi dimineata la ceva mai mult frig decat de obicei a pornit un pic mai lung si cu ceva fum de motorina nearsa...e urgent postul maine vreau sa fac ceva...un raspuns ar fi super....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum am verificat in camara si am constatat ca m-am inselat ce am dat jos de pe masina sunt 205/60 R15 si nu 65...

apropo dupa cum ati vazut am gasit loc pt. anvelope -->camara (a mea cu scule binentales) ca in cealalta nu mai aveam liniste daca le bagam intre borcane... :offtopic:

cat despre verificarea bujiilor as vrea sa stiu cat de buna e verificarea cu multimetru pt. ca am un asemenea aparat si as vrea sa o "comit". si as vrea sa stiu daca conteaza care pol vune pe bujie si care pe masa desi nu cred ca conteaza...nu de alta dar ieri si azi dimineata la ceva mai mult frig decat de obicei a pornit un pic mai lung si cu ceva fum de motorina nearsa...e urgent postul maine vreau sa fac ceva...un raspuns ar fi super....

<{POST_SNAPBACK}>

Nu conteaza cum tii bornele aparatului de masura. Esential e sa fie multimetrul pe ohmi, sau pe kiloohmi (2k) cel mult. Pe kiloohmi trebuie sa-ti afiseze 0 daca e bujia buna (in interiorul bujiei, e, practic, o rezistenta care se incalzeste cand e alimentata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc,

am sa incerc vineri sa le masor sa vad ce spune aparatul...si apoi va spun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza cum tii bornele aparatului de masura. Esential e sa fie multimetrul pe ohmi, sau pe kiloohmi (2k) cel mult. Pe kiloohmi trebuie sa-ti afiseze 0 daca e bujia buna (in interiorul bujiei, e, practic, o rezistenta care se incalzeste cand e alimentata).

<{POST_SNAPBACK}>

Setat mm pe 2k valoarea 0 arata cind e "sirma", iar "in aer" arata 1; la o bujie ratacita( nu e noua, dar e singura functionala) imi indica 20.

btw, bujia mi-a ramas de la un ford 1,6 D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unii mai zic ca e posibil sa fie si releul vinovat de pornirea greoaie; acesta se verifica cu mm trecut pe 15 20V, cind se pune contactul si se aprinde becul in bord trebuie sa fie tensiune prezenta pe indicatorul multimetrului.

http://www.freeautoadvice.com/diesel/psdnslist.html

http://www.cs.rochester.edu/u/jag/vw/engin.../glowplugs.html

http://www.clcombat.info/drivers.html

si www.beru.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe frigul asta, daca am de gand sa nu merg cu masina cateva zile, este indicat totusi sa o pornesc zilnic? Sau mai rau descarc bateria daca nu misc si masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu mergi cu masina mai bine o dai jos si o tii in casa(daca nu ai alarma sau altceva ce trebuie sa stea sub tensiune non stop).

pornirile dese maninca bateria si daca e mai veche iti dai seama ce se intimpla

(din batrini stiu ca o pornire a motorului se incarca in 4-5 sute km...adevarat sau fals habar nu am)

cert e ca eu am terminat definitiv o baterie in 3 saptamini cu porniri si opriri (motor dereglat total ;) )

http://www.uuhome.de/william.darden/carfaq11.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut Golful meu a stat nepornit 3 saptamani (in luna ianuarie cand a fost destul de frig, minus 10-20 grade), pt ca am fost plecat in Germania.

Cand am venit eram aproape convins ca nu va porni, dar a pornit la prima cheie, fara nici o ezitare.

@GolfSH Eu zic ca nu e nici o problema daca nu o pornesti cateva zile. Trebuie sa porneasca fara probleme, daca ai o baterie buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!