Jump to content

Pregatiri de iarna


pabloescobar
 Share

Postare recomandată

Il citez pe vioelectric la topicul despre baterii:

eu recomand pt orice bat care nu circula mai mult de 3 zile sa luati o borna jos pt ca se descarca incet si sigur in interval de o luna pe acest frig si pe deasupra o sa inghete acidul motiv pt care va respinge la garantie .acidul ingheata la dens 1,15 .pt cei ce nu stiu orice masina din 92 2004 are destui consumatori de memorie ecu,ceas de bord casetofon sa. si astia in garantii doar pt elem sc ci (esc) va schimba bateria restul se interpreteaza impotriva clientului.

Cat despre bateria mea, am schimbat'o acum cateva zile. Tot cu ajutorul unui membru al forumului, ofil (@ofil: multumesc inca o data, am rezolvat si cu cablul ala de langa far). Deci e buna, dar vreau sa o protejez cat mai mult.

Modificat de GolfSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 193
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • DragosR

    25

  • BogdanS

    13

  • istef

    9

  • shimano

    7

Setat mm pe 2k valoarea 0 arata cind e "sirma", iar "in aer" arata 1; la o bujie ratacita( nu e noua, dar e singura functionala) imi indica 20.

btw, bujia mi-a ramas de la un ford 1,6 D

<{POST_SNAPBACK}>

Pe un multimetru cu mai multi digiti, poate sa arate 20. Ideea e sa aiba bujia sub 50 de ohmi, sa zicem. Daca bujia aia avea 20 de ohmi, era buna. E posibil ca la GolfIV sa aiba mai putin. Cu cat e mai mica rezistenta, cu atat e mai mare cantitatea de caldura degajata Q=P*t=(U2/R)*t, si cu atat mai mare curentul "supt" de la baterie. Bujia pe care am gasit-o eu cu 400 ohmi n-avea cum sa mearga, era prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe un multimetru cu mai multi digiti, poate sa arate 20. Ideea e sa aiba bujia sub 50 de ohmi, sa zicem. Daca bujia aia avea 20 de ohmi, era buna....

<{POST_SNAPBACK}>

E buna, ca era singura cu care pornea motorul :P

Valorile rezistentelor pot fi 20 sau 40 ohmi, depinde de bujie (nu voiam sa scriu prostii cind a intrebat un coleg mai inainte)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat toate bujiile inclusiv cele trei de pe circuitul de racire cu multimetru si la toate de la 1 pe aparar imi aparea 0. deci sa intaleg ca sunt toate bune? si nu trebuie sa schimb nimic?poate sa nu fie corecta masurarea? si totusi sa am probleme cu ele?

am mai postat si la bujii incalzire apropo de cele trei bujii care incalzesc antigelul pe vreme rece, motorul ajunge la 90 grade destul de greu dupa 15min si vreo 12-14km poate chiar mai mult.

cum functioneaza acele trei bujii si cand intra in actiune, si cand se opresc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat toate bujiile inclusiv cele trei de pe circuitul de racire cu multimetru si la toate de la 1 pe aparar imi aparea 0. deci sa intaleg ca sunt toate bune? si nu trebuie sa schimb nimic?poate sa nu fie corecta masurarea? si totusi sa am probleme cu ele?

am mai postat si la bujii incalzire apropo de cele trei bujii care incalzesc antigelul pe vreme rece, motorul ajunge la 90 grade destul de greu dupa 15min si vreo 12-14km poate chiar mai mult.

cum functioneaza acele trei bujii si cand intra in actiune, si cand se opresc?

<{POST_SNAPBACK}>

sincer nu prea am inteles din descriere ce ai citit pe aparat, iar la incalzire e posibil sa ai pb cu termostatul.

am dat ceva link-uri mai sus si poti sa afli cum functioneaza toate bujiile :D

mai sint relee, sigurante, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Bai baietzi. Fiti seriosi cu bucata de carton. NU se pune asa ceva la nici o masina. Chiar nici la Dacii. Cei care isi pun asa ceva sunt necunoscatori, ca sa nu spun mai mult. Daca puneti carton impiedicati racirea motorului care poate duce la arderea garniturii de chiulasa.

Acea bucata de carton se punea la Dacii ca sa se impiedice racirea motorului pentru a ramane mai multa caldura in habitaclu. Nu cred ca o sa aveti probleme cu caldura in Golf ca sa va ganditi la o bucata de carton.

Deci: este o practica daunatoare si nefolositoare.

Referitor la baiatzashu cu Mertzanu: sunt si oameni care asculta toate avioanele care zboara la o partida de table cu mosnegii pe banca in parc.

In manual la vechea Dacia scria ca se foloseste (nu un carton), ci o husa speciala care se pune in fata la radiator, si care ajuta motorul sa se mentina la o temperatura constanta in conditii de temperatura ambianta scazuta.

Eu la dacie pe vreme de iarna, cu cateva grade in minus, nu mai puteam sa obtin nici dupa 100km temperatura de 80 grade, ca sa pot avea in habitaclu caldura. Daca ii puneam un carton, pe o parte de radiator, ajungeam sa ma apropii de 80.

Golfu nu se compara cu dacia, in noimbre cand a nins prima data si am fost la munte am avut 90grade constant dupa ce s-a incalzit motorul, si am putut sa obtin o temperatura interioara cum am vrut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-am masurat bujiile incandescente atit cele ce asigura pornirea motorului 4 buc , cit si cele care incalzesc lichidul de racire. Valorile masurate au fost urmatoarele:

Motor: I-38 ohmi, II-0.9 ohmi, III-0.8 ohmi, IV-0,9 ohmi

Antigel : I=0.9 ohmi, II=0,9 ohmi, III=0,9 ohmi

Cea cu valoarea de 38 de ohmi trebuie cred schimbata . Voi ce credeti? Cind e foarte frig masina porneste mai greu , iar motorul functioneaza trepidat, parca merge in trei bujii, sau chiar asa si este. Pe un site indicat aici se spune ca bujiile trebuie sa aiba sub 2 ohmi. :offtopic:

Daca bujia I este defecta, trebuie sa le schimb pe toate 4 sau pot sa o schim numai pe ea?

Multumesc.

Modificat de livium1966
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai simplu . daca faci o pana tre sa schimbi toate rotile?

Nu . poti schimba numai bujia care e defecta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
In manual la vechea Dacia scria ca se foloseste (nu un carton), ci o husa speciala care se pune in fata la radiator, si care ajuta motorul sa se mentina la o temperatura constanta in conditii de temperatura ambianta scazuta.

Eu la dacie pe vreme de iarna, cu cateva grade in minus, nu mai puteam sa obtin nici dupa 100km temperatura de 80 grade, ca sa pot avea in habitaclu caldura. Daca ii puneam un carton, pe o parte de radiator, ajungeam sa ma apropii de 80.

Golfu nu se compara cu dacia, in noimbre cand a nins prima data si am fost la munte am avut 90grade constant dupa ce s-a incalzit motorul, si am putut sa obtin o temperatura interioara cum am vrut.

la dacie se punea in partea dreapta (cum stai in masina) datorita caloriferelor erau pe partea aia dar si ca un mod rudimentar de a proteja (daca se poate spune asa ceva) carburatorul de vreme rea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Astazi mi-am verificat si eu bujiile incandescente. Toate sunt OK, dar am ramas cu impresia ca plasticul care se infinge in ele nu mai vine asa ferm. Cand l-am scos a iesit f. greu dar cred ca de atatia ani la asa o temp. a fost putin lipit de bujii. A mai patit cineva asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am masurat bujiile incandescente atit cele ce asigura pornirea motorului 4 buc , cit si cele care incalzesc lichidul de racire. Valorile masurate au fost urmatoarele:

Motor: I-38 ohmi, II-0.9 ohmi, III-0.8 ohmi, IV-0,9 ohmi

Antigel : I=0.9 ohmi, II=0,9 ohmi, III=0,9 ohmi

Cea cu valoarea de 38 de ohmi trebuie cred schimbata . Voi ce credeti? Cind e foarte frig masina porneste mai greu , iar motorul functioneaza trepidat, parca merge in trei bujii, sau chiar asa si este. Pe un site indicat aici se spune ca bujiile trebuie sa aiba sub 2 ohmi. :Driver:

Daca bujia I este defecta, trebuie sa le schimb pe toate 4 sau pot sa o schim numai pe ea?

Multumesc.

Bujiile trebuie sa aiba intre 0.5-1.5 ohmi. Dar in principiu cam 0.5-0.6.

Recomand NGK.

cum se verifica rezistenta

http://www.cincitdi.com/richc/glowplug.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am in vasul lighidului de racire, un lichid roz (antigel cica) acesta se schimba inainte de a veni iarna sau la masinile astea mai noi nu se mai face diferenta de iarna antigel, vara apa distilata? Cum verifici daca antigelul si-a pastrat proprietatile si o sa faca fata peste iarna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista ca o pipeta (densimetru) de cumparat (parca prin supermarketuri) cu care iei o mostra de antigel si se verifica. De folosit se foloseste antigel G12 (parca asta e numele) care nu se schimba ci se verifica si se completeaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la benzinariile mol din cluj iti verifica ei la cerere, gratis, cand alimentezi. probabil ca e asa la toate mol-urile.

la benzinariile mol din cluj iti verifica ei la cerere, gratis, cand alimentezi. au un densimetru si-ti spun pna la "minus cat" rezista antigelul. probabil ca e asa la toate mol-urile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Stie cineva de unde se poate achizitziona webasto in ro si la ce pretz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ca dealerul nu a stiut sa-mi explice ce este incalzirea stationara, nu am comandat odata cu masina. Acum am vrut sa-mi montez dar cei de la Porsche mi-au zis ca nu este posibil... ma rog, nu sunt cele mai calificate persoane, din cate mi-am dat eu seama.

Si-a montat cineva webasto/incalzire stationara after market?

Unde? E multumit? Cat a costat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma ajuta si pe mine cineva?

vreau sa inlocuiesc acumulatorul si as vrea sa stiu ce model e potrivit si la ce amperaj.

in plus daca stie cineva daca exista vreo problema dupa ce repui acumulatorul...ma refer la computerul de bord...trebuie ceva setari?

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nimeni care sa-si fi montat incalzire stationara aftermarket?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nimeni care sa-si fi montat incalzire stationara aftermarket?

La autoturisme e destul de complicat cu Webasto ( denumire generica) aftermarket ... nu ma mira ca nu are nimeni :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Stie cineva care este pretul pentru o bujie...sau se vand la set?

Exista un interval de ani sau km la care ar fi ok sa le schimbi, sau se schimba doar cand nu functioneaza.

Inca o intrebare...antigelul e bine sa-l schimbi tot din cand in cand sau doar sa recompletezi?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Apropos de pregatiri da iarna, am si eu o dilema: acum un an fiindca am luat masina in acea vreme, i-am schimbat uleiul si toate cele consumabile. Uleiul zice ca este castrol 5W40, care cica ar merge pana la 15000 de km. Bun., eu nu am facut inca 15000, ci doar 10000. Acum, un vecin care este sofer pro, zice ca nu prea este recomandat sa schimbi uleiul in perioada rece. Pe de alta parte, cam la un an cel putin se cam schimba uleiul chiar daca nu ai facut toti km care sunt in recomandarile producatorului. Voi ce parere aveti? Ce sa fac sa fie cel mai bine pentru masina mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva care este data exacta de la care in tarile EU este obligatorie folosirea cauciucurilor de iarna ? Am inteles ca in Germania este obligatoriu de la 1. Decembrie. E adevarat ? Dar in Austria, Italia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, un vecin care este sofer pro, zice ca nu prea este recomandat sa schimbi uleiul in perioada rece. Pe de alta parte, cam la un an cel putin se cam schimba uleiul chiar daca nu ai facut toti km care sunt in recomandarile producatorului. Voi ce parere aveti? Ce sa fac sa fie cel mai bine pentru masina mea?

Dar ce are uleiul daca il schimbi iarna?... i se face frig? sau ce... :P

Este adevarat ca uleiul chiar daca nu este folosit , adica nu se merge cu masina tot trebuie schimbat ca oxideaza si mai face el si altele si isi schimba caracteristicile , unii ziceau ca la 6 luni , altii la 1 an , acum depinde... cel mai bine mergi cu masina si fa km cu uleiul ala :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Stie cineva care este pretul pentru o bujie...sau se vand la set?

Exista un interval de ani sau km la care ar fi ok sa le schimbi, sau se schimba doar cand nu functioneaza.

Inca o intrebare...antigelul e bine sa-l schimbi tot din cand in cand sau doar sa recompletezi?

Multumesc.

- bujiile se vand si la bucata... de pret, nu stiu... se duc in timp, treptat, pana se duc de tot.

- antigelul se masoara punctul de inghet si in principiu se completeaza daca e cazul. acum, se zice ca in timp isi pierde si din alte proprietati pe langa punctul de inghet si cica ar trebui schimbat, dar nu stiu la cat timp. eu doar l-am masurat anul trecut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!