Jump to content
Sign in to follow this  
soila

Cum conducem corect iarna ?

Recommended Posts

toni d

La fel e si cu cutia automata , tu calci frana si ea schimba treptele, la cutia manuala schimba soferul treptele. Pe polei tot frana de motor ramane sfanta, bineinteles combinata cu frana, numai daca masina are ABS si cea mai importanta piesa ramane, soferul . ;)

Edited by toni d

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrew2

La DSG cu padele pe volan pui frana de motor din buton fara sa fie nevoie sa treci pe manual .. cool..

Parca intra frana de motor cu ceva delay fata de o cutie manuala, dar si cand intra poti sa nici nu mai folosesti frana de picior (decat cand vrei sa te opresti de tot).

Share this post


Link to post
Share on other sites
ymw

Eu circul cu ea un pic turata si o simpla ridicare a piciorului de pe acceleratie intra in frana de motor si mai ai timp sa apesi si frana.Apasarea ambreiajului, scoaterea din viteza, introducerea intr-o treapta inferioara ridicarea ambreiajului... cam multe de facut, iar golful are o cursa a naibii de lunga a pedalei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni d

ymw:.Apasarea ambreiajului, scoaterea din viteza, introducerea intr-o treapta inferioara ridicarea ambreiajului... cam multe de facut, iar golful are o cursa a naibii de lunga a pedalei.

In scris dureaza, dar in realitate nu-ti ia decat 2 secunde. :))

STIMA

Edited by toni d

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Cei cu DSG mergeti pe sport iarna, sa vedeti ce frana de motor face doar prin ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ymw

2 secunde conteaza [...].Sa-ti traga unu o frana si sa vedem daca mai ai timp de manevre.De la mine mai multa stima

Edited by BLiTZ
Atentie la limbaj. Multumesc pentru intelegere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flavyus

Cei cu DSG mergeti pe sport iarna, sa vedeti ce frana de motor face doar prin ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie.

Confirm, dar e atat de brutala frana ca nu am folosit decat in cazuri extreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Eu folosesc tactica de a schimba repede vitezele, adica la 50kmh sunt in a 5a, asa ca pot face direct frana de motor, in functie de conditii intr-a 3a sau chiar a 2a daca este cazul. Mai am obisnuinta sa fac frana de motor intr-a 3a, apoi a 2a pana ma apropii de 1000rpm si atunci franez normal.

Am inteles ca sunt unii ce folosesc frana de motor si in prima treapta cand sunt pe la 5kmh.

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
sdumi

Se ia masina personala ,se iese pe sosea si se apasa acceleratia pina-n podea ca sa iasa fum din cauciucuri !!! :winter:

Considerati ce am scris mai sus o gluma. Putem sa dezbatem subiectulpe forum cat vrem, caci, cei care ar trebuii sa citeasca ce se "spune ' pe forum nu prea le pasa .Am intalnit situatii in care era ceata de "faceai "dop in ea.Se circula cu cel mult 50km/h si erau "destepti 'care depaseau 2-4 masini cu 80-90 km/h.

Stima si drumuri bune !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Codrin88

Cum se conduce iarna cu DSG? Am vazut ca se pune pe sport, dar si consumul e tot sport. Imi fac cutia milei si la orice plecare bag 10 lei pt motorina. Cei care au DSG poate ne spun si noua. Si eu am DSG dar zapada in Iasi e imensa si nu am scos masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adriano872

Incearca sa reduci presiunea din anvelope si sa pui DSG-ul in modul manual cand ai probleme de tractiune. Cutia semi-automata este ok doar daca masina este 4x4, altfel iti creeaza probleme pe timp de iarna.

Stima

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geisterfahrer

Cine reduce presiunea e pe "barba" lui...Asta ajuta poate daca se conduce numai printre blocuri, pe zapada ne-curatata. Daca insa uiti ca ai presune mai mica cand ii dai 150 pe autostrada... :sick:

Share this post


Link to post
Share on other sites
adriano872

Vorbim despre aderenta mai buna pe zapada...

PS: Nu este indicat sa rulezi cu 150 km/h in conditii de iarna si cu anvelope aferente sezonului rece.

Stima

Edited by adriano872

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geisterfahrer

Mda, nu e indicat sa depasesti viteza legala. Totusi, speed-indexul anvelopelor permite asta fara probleme, de la P in sus. Foarte comune sunt anvelopele de iarna cu index T(max 190km/h) sau H (max 210km/h). Conditia e sa respecti indicatiile producarorului masinii si al anvelopei, mai ales referitor la presiunea anvelopelor. Fiecare profil de anvelopa e proiectat sa functioneze optim la presiunea indicata.

In Germania daca umbli cu rotile dezumflate sau umflate prea mult si produci un acciident din cauza asta, asigurarea nu acopera daunele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wug

Cutia DSG are o frana de motor mult mai performanta decat manuala. Nu e nevoie sa mergi pe S sau manual, pur si simplu isi face treaba excelent pe zapada binenteles atata timp cat esti pe anvelope de iarna cu DOT de max 3 ani si minim 60% "carne" pe ele.

Am facut 2 ierni pe DSG cu motor de 2 litri diesel. Cateodata daca rulam la 50km/h si luam piciorul din acceleratie ma opream la semafor fara sa mai ciupesc frana. O faceam totusi preventiv pentru cei din spate sa vada stopurile.

In opinia mea, este mai usor sa mergi iarna pe DSG decat pe manuala atata timp cat sti cum sa o folosesti. Atentie, vorbesc de motor diesel de 2 litri. Performantele sunt altele la benzina referitor la cuplu motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
B-89-ATJ

Salut, cu privire la tehnici de condus in conditii de iarna esential este sa nu efectuezi manevre sau comenzi bruste asupra sistemului de franare,asupra directiei sau a acceleratiei, etc. Aceste lucruri sunt esentiale si cred ca sunt cunoscute de catre toti, sau cel putin asa ar trebuii sa fie cunoscute. Cu privire la reducerea presiunii la anvelope e valabila doar cand conduci pe carosabil acoperit cu zapada sau direct pe zapada, dar pe asfalt nu e recomandat sa reduci presiunea anvelopelor mai mult decat este prevazut de fabricant entru ca apar alte riscuri/probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri