Jump to content
Sign in to follow this  
soila

Cum conducem corect iarna ?

Recommended Posts

Geisterfahrer

un sfat pe care il stiu de la multi soferi profesionisti

- scaderea presiunii anvelopelor, ori la cea recomandata de producator (de obicei scrie sub busonul de la rezervor) sau in cazuri extreme chiar sub aceasta presiune

Ia uite ce zice nea Michelin:

michelinpaint.jpg

.

.

nu trebuie coborata presiunea, ci umflata fiecare roata cu 0.2 bar in plus fata de presiunea standard.

Hehe...da, umflate cu 0.2 bari in plus DAR asta pe caldura, toamna probabil. Sau daca faci asta iarna, la -10 grade, atunci bagi FIX car scrie pe buson. Sau, mai simplu: la temperaturi scazute trebuie verificat ca presiunea din anvelope sa fie cea indicata pe buson ;)

Cat despre soferii profesionisti, se stie deja ca ei sunt cei mai periculosi pe drumurile publice...Ce-mi place mie cand aud d-astea...un sofer de taxi cu 4 clase sau un sofer de TIR stie mai bine ca o droaie de ingineri cum e cu presiunea in cauciucuri, suprafata de rulare, modificarea proprietatilor cauciucului la temperaturi joase etc. :ceuameni:

Edited by dinu_s

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristobob

fa un test:

1.lasa roata dreapta spate la 1 bar, celelalte normal, si fa curbe .

2.umfla rotile la +0.2 bar si fa aceeasi treaba.

3.prezinta concluziile

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geisterfahrer

Si ce ar dovedi testul asta? Ca nu e bine sa mergi cu presiuni diferite in cauciucuri? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristobob

vrei cu toate 4?

leidi end gientlemens , avem un curajos!

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcos28

La mine asta e a doua iarna de cand am permis,eu am luat permisul pe 15 ianuarie,am facut scoala prin zapada si am dat examenul prin zapada,uite ca nu toata lumea ia permisul vara.Comportamentul masinii se simte,nu se invata pe forum,inainte sa urci la volan.Pentru cineva care simte masina sistemele astea moderne ABS ESP pot incurca soferul,eu le am si am fost in situatia in care celebrul ESP mi-a blocat rotile pe din fata,sau cel putin 1 si era sa intru in cel mai mare maldar de zapada.Nu zic ca nu ajuta,ajuta foarte mult,chiar fara sa ne dam seama poate,ABS-ul e chiar folositor pe gheta,dar cel mai important este sa ne luam noi,soferii,masuri de siguranta.Consider un sofer bun,nu cel care a condus 40 de ani,milioane de km si e profesionist etc,sofer e ala care reuseste sa conduca o masina,pe vreme nefavorabila,fara sa intervina vreun sistem.

Ca de exemplu acei baieti cu BMW cu n sisteme de siguranta,deszapezire,anti-blocare si etc nu pot sa mearga cu masinile si raman inzapeziti(exista si exceptii),eu a doua zi dupa prima ninsoare puternica am iesit cu Dacia pick-up,cu tractiune spate cu monstruosul 1,6 si am mers fara emotii,deci se poate.

Ce vreau sa spun,nu va puneti viata in mainile sistemelor,mergeti prudent,pe gheata combinata cu strat de zapada poti sa ai si mama sistemelor ca nu te opresti,in plus aceste sisteme pot ceda oricand,inainte sau chiar in timpul unui viraj greu.Conduceti cu grija...

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

ABS nu poate incurca vreodata soferul, ESP-ul da, doar cand trebuie sa faci un balans sa poti sa iesi sau cand trebuie sa lasi sa patineze mai mult rotile. Vezi ca BMW cu tractiune spate sunt mult mai greu de controlat pe zapada decat tractiune fata, iar daca se combina si cu anvelope proaste si soferi nepriceputi in a controla masinile de genul e clar.

Degeaba ai 300 de cai, nu asta conteaza pe zapada, ba imi permit sa zic ca este cu atat mai periculos sa ai o masina nervoasa care fuge imediat.

Ai dreptate cand zici ca nu trebuie sa te bazezi pe sisteme de siguranta, accidentele grave le fac smecherii care zic ca au iei mega ESP si ABS, LSD, ASR si anvelope de iarna pe masina care ii lasa sa mearga cu 100kmh pe serpentine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tiganuca

Ma scuzati daca gresesc, tin minte ca am citit undeva pe forum(sper sa nu gresesc sursa) ca pe zapada e mai bine sa nu ai ABS deoarece santurile respective prezente pe cauciucurile de iarna se infing in zapada si opresc masina mai repede. In schimb pe gheata ABS.ul este sfant. E a doua iarna prin care trec si eu ca posesor de permis si de masina fara alte sisteme de siguranta in afara de frana si nu s.a intamplat nimic...===> condus preventiv strict mai important decat sisteme de siguranta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcos28

@The_Ego eu faceam comparatie intre BMW cu sisteme si Dacia Pick-up fara sisteme,ambele cu tractiune spate,plus ca Dacia nu si-a batut mintea sa echilibreze greutatea masinii,este foarte usoara pe rotile tractoare

Share this post


Link to post
Share on other sites
adriano872

Ce te faci cu toate sistemele de siguranta si condusul preventiv cand masina o ia de nebuna la vale?

http://www.youtube.com/watch?v=XKXMaMnfnjM

Stima

Share this post


Link to post
Share on other sites
kadettro

Cu riscul de a-ti strica jantele incerci sa lipesti masina de bordura si in nici un caz nu franezi la maxim cum fac berbecii de americani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tiganuca

La un moment dat apare o masina neagra care s.a oprit frumos si a fost luat inainte de un tap...omul ala cum a putut?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ondin

In schimb pe gheata ABS.ul este sfant.

pe gheata viteza melcului este sfanta si frana de motor, acel abs in conditii de aderenta 0 este tot 0 si el.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

La un moment dat apare o masina neagra care s.a oprit frumos si a fost luat inainte de un tap...omul ala cum a putut?

Cred ca ala era un Golf :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
adriano872

Un Golf 5 ..mai exact :wub: ...

Cea mai tare faza este cu autobuzul, cand scapi dihania de sub control, e jale.

Stima

Edited by adriano872

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muale

putea sa se gaseasca un trecator sa se duca in varf sa opreasca masinile...

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcos28

In schimb pe gheata ABS.ul este sfant.

pe gheata viteza melcului este sfanta si frana de motor, acel abs in conditii de aderenta 0 este tot 0 si el.

eu am tractiune fata si cand fac frana de motor pe aderenta aproape 0,imi fuge spatele,si nu fac frana in viteza 1 cu bruscarea ambreiajului,frana de motor are si ea limitele ei,poate pe quattro e mai buna ma gandesc...franeaza toate rotile

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

toate rotile franeaza, indiferent daca ai tractiune fata, spate sau integrala. Intrebarea este daca ai aceleasi tipuri de anvelope, cu aceeasi uzura pe spate, din aceste cauze iti poate fugi spatele.

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
MRC

Cred ca marcos28 se referea la faptul ca masinile cu tractiune integrala franeaza pe toate rotile in timpul franei de motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rockitos

Pai iarna sunt cateva reguli sfinte din cate stiu eu, nu accelerezi decat usor, masina trebuie sa mearga la relanti. Uiti ca ai ambreiaj, adica nu apesi ambreiaj frana simultan ca vara (nu zic acuma de mers ca soferii de masini mari, care franeaza cu stangul si cu dreptul tin motorul un pic turat), dar in caz ca vrei sa incetinesti apasat foarte usor pedala de frana, fara a folosi ambreiajul. Frana de motor e cunoscuta, dar la masinile noi nu mai e la fel de eficienta ca la vechile dacii. Daca simti ca incepi sa derapezi nu trebuie apasata mai tare frana, din contra trebuie accelerat usor. Daca vrei sa iesi din zapada nu accelerezi tare, ci dai usor in fata, usor in spate ca sa faci urme, accelerand nu faci decat sa faci gheata sub roti, si chiar nu mai poti pleca de acolo. De asemenea daca parchezi intr-un loc cu multa zapada, incearca sa faci cat mai multe manevre ca sa faci urme multe acolo, si preferabil sa iesi in marsarier, deorece sansele de a ramane impotmolit sunt mai mici.

Edited by rockitos

Share this post


Link to post
Share on other sites
hihi

Daca mergi la relanti si franezi fara sa apesi ambreiajul iti cam moare motorul ? :screwy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

depinde de turatie :) de aia esti sofer, ca sa stii cat si cum sa faci frana de motor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chelu

Mai degraba de viteza in care esti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni d

A zis bine soila, treci intr-o treapta inferioara si ai turatie ca sa nu opresti motorul. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tiganuca

Cu frana de motor e ca si cu bagatul in viteza fara sa apesi ambreiajul:) ai nevoie de putina experienta sa iasa perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chelu

La relanti daca doar calci frana, motorul tinde sa se opreasca, nu? hihi la asta se referea. E normal ca daca schimbi intr-o treapta inferioara nu ai probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri