Jump to content

Cum conducem corect iarna ?


soila
 Share

Postare recomandată

La fel e si cu cutia automata , tu calci frana si ea schimba treptele, la cutia manuala schimba soferul treptele. Pe polei tot frana de motor ramane sfanta, bineinteles combinata cu frana, numai daca masina are ABS si cea mai importanta piesa ramane, soferul . ;)

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La DSG cu padele pe volan pui frana de motor din buton fara sa fie nevoie sa treci pe manual .. cool..

Parca intra frana de motor cu ceva delay fata de o cutie manuala, dar si cand intra poti sa nici nu mai folosesti frana de picior (decat cand vrei sa te opresti de tot).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu circul cu ea un pic turata si o simpla ridicare a piciorului de pe acceleratie intra in frana de motor si mai ai timp sa apesi si frana.Apasarea ambreiajului, scoaterea din viteza, introducerea intr-o treapta inferioara ridicarea ambreiajului... cam multe de facut, iar golful are o cursa a naibii de lunga a pedalei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ymw:.Apasarea ambreiajului, scoaterea din viteza, introducerea intr-o treapta inferioara ridicarea ambreiajului... cam multe de facut, iar golful are o cursa a naibii de lunga a pedalei.

In scris dureaza, dar in realitate nu-ti ia decat 2 secunde. :))

STIMA

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei cu DSG mergeti pe sport iarna, sa vedeti ce frana de motor face doar prin ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 secunde conteaza [...].Sa-ti traga unu o frana si sa vedem daca mai ai timp de manevre.De la mine mai multa stima

Modificat de BLiTZ
Atentie la limbaj. Multumesc pentru intelegere.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei cu DSG mergeti pe sport iarna, sa vedeti ce frana de motor face doar prin ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie.

Confirm, dar e atat de brutala frana ca nu am folosit decat in cazuri extreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc tactica de a schimba repede vitezele, adica la 50kmh sunt in a 5a, asa ca pot face direct frana de motor, in functie de conditii intr-a 3a sau chiar a 2a daca este cazul. Mai am obisnuinta sa fac frana de motor intr-a 3a, apoi a 2a pana ma apropii de 1000rpm si atunci franez normal.

Am inteles ca sunt unii ce folosesc frana de motor si in prima treapta cand sunt pe la 5kmh.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Se ia masina personala ,se iese pe sosea si se apasa acceleratia pina-n podea ca sa iasa fum din cauciucuri !!! :winter:

Considerati ce am scris mai sus o gluma. Putem sa dezbatem subiectulpe forum cat vrem, caci, cei care ar trebuii sa citeasca ce se "spune ' pe forum nu prea le pasa .Am intalnit situatii in care era ceata de "faceai "dop in ea.Se circula cu cel mult 50km/h si erau "destepti 'care depaseau 2-4 masini cu 80-90 km/h.

Stima si drumuri bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se conduce iarna cu DSG? Am vazut ca se pune pe sport, dar si consumul e tot sport. Imi fac cutia milei si la orice plecare bag 10 lei pt motorina. Cei care au DSG poate ne spun si noua. Si eu am DSG dar zapada in Iasi e imensa si nu am scos masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa reduci presiunea din anvelope si sa pui DSG-ul in modul manual cand ai probleme de tractiune. Cutia semi-automata este ok doar daca masina este 4x4, altfel iti creeaza probleme pe timp de iarna.

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine reduce presiunea e pe "barba" lui...Asta ajuta poate daca se conduce numai printre blocuri, pe zapada ne-curatata. Daca insa uiti ca ai presune mai mica cand ii dai 150 pe autostrada... :sick:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbim despre aderenta mai buna pe zapada...

PS: Nu este indicat sa rulezi cu 150 km/h in conditii de iarna si cu anvelope aferente sezonului rece.

Stima

Modificat de adriano872
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, nu e indicat sa depasesti viteza legala. Totusi, speed-indexul anvelopelor permite asta fara probleme, de la P in sus. Foarte comune sunt anvelopele de iarna cu index T(max 190km/h) sau H (max 210km/h). Conditia e sa respecti indicatiile producarorului masinii si al anvelopei, mai ales referitor la presiunea anvelopelor. Fiecare profil de anvelopa e proiectat sa functioneze optim la presiunea indicata.

In Germania daca umbli cu rotile dezumflate sau umflate prea mult si produci un acciident din cauza asta, asigurarea nu acopera daunele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia DSG are o frana de motor mult mai performanta decat manuala. Nu e nevoie sa mergi pe S sau manual, pur si simplu isi face treaba excelent pe zapada binenteles atata timp cat esti pe anvelope de iarna cu DOT de max 3 ani si minim 60% "carne" pe ele.

Am facut 2 ierni pe DSG cu motor de 2 litri diesel. Cateodata daca rulam la 50km/h si luam piciorul din acceleratie ma opream la semafor fara sa mai ciupesc frana. O faceam totusi preventiv pentru cei din spate sa vada stopurile.

In opinia mea, este mai usor sa mergi iarna pe DSG decat pe manuala atata timp cat sti cum sa o folosesti. Atentie, vorbesc de motor diesel de 2 litri. Performantele sunt altele la benzina referitor la cuplu motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, cu privire la tehnici de condus in conditii de iarna esential este sa nu efectuezi manevre sau comenzi bruste asupra sistemului de franare,asupra directiei sau a acceleratiei, etc. Aceste lucruri sunt esentiale si cred ca sunt cunoscute de catre toti, sau cel putin asa ar trebuii sa fie cunoscute. Cu privire la reducerea presiunii la anvelope e valabila doar cand conduci pe carosabil acoperit cu zapada sau direct pe zapada, dar pe asfalt nu e recomandat sa reduci presiunea anvelopelor mai mult decat este prevazut de fabricant entru ca apar alte riscuri/probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!