Jump to content

Passat 1.6 TDI Submotorizat?


dax
 Share

Postare recomandată

Motorul 1.6 TDI e la fel pentru tot grupul VAG(zic de cel de 105cp), marele evantaj al acestui motor pe Passat este ca are cutia in 6 trepte (inclusiv pe Superb 1.6 tdi)care ajuta motorasul sa traga mai bine, pe celelalte masini cutia fiind in 5 tre sa turezi mai mult . Zici ca ai 2000-2200 rotatii cu a 6 a la 140? La 5 trepte la 140 km pe ora ai 2500 rotatii, deci un mare avantaj viteza a 6 a. Nu stiu ce nu au pus si pe golf/jetta 6 trepte , inteleg pe 1.6 tdi de 75-90 cp(polo fabia etc) merg 5 viteze ca e mai slab motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e cazul sa fim ironici. Ce vreau sa spun este ca daca ai condus 1.6 tdi pe Skoda nu poti sa dai un verdict pentru Volkswagen. Dar in fine, discutia asta cu marcile din grup nu-si are locul aici.

Si eu nu inteleg un lucru: eu ca posesor de 1.6 tdi vin si spun ca masina nu este submotorizata si ca are performante bune pentru marimea ei, si mi se raspunde ca e submotorizata in 90% din cazuri si in special la drum extraurban. Ar fi util sa nu mai dezinformati oamenii si sa lasati la o parte pasiunile pentru motoare cat mai mari si mai puternice; pentru un client cu buget fix nu prea conteaza ca o alta masina are performante mai bune la extraurban. Si atunci da , eu ma incadrez in intervalul de 10%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un client cu buget fix ar face bine sa se uite la o Octavia. Si da, nu poti sa compari cum se misca 1.6 tdi pe Passat cu felul in care se misca pe Octavia. Poate cu Superb-ul e justa comparatia. Octavia e ok cu 1.6 tdi, la fel ca Golf-ul sau Jetta. Pentru ca are 200kg mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cand conteaza doar cilindreea?

 

hai sa luam in calcul puteresa (CP) si cuplul (NM), la fel de bine exista motoare mai vechi tot de 105 cp pe ambele caroserii passat + golf.

 

despre ce vorbim aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai hai sa vorbim de grafice, ca daca masina aia are 105 cp putere maxima, poate curbele de putere si cuplu sunt nefavorabile in utilizarea zilnica, unde foarte foarte rar ajungi la Pmax.

Astea fiind spuse, vechiul motor care utiliza o tehnologie diferita, avea un alt feeling si curbe de cuplu si putere diferite de motorul care l-a inlocuit.

In plus, eu am emis o opinie si am adus argumente mai mult sau mai putin obiective pentru a ma justifica si nu pentru a o impune altcuiva. V-as fi recunoscator daca ati incerca sa procedati la fel.

Inteleg ca pentru unii e suficient motorul asta. Ca un adept al sigurantei rutiere, mereu am sustinut ca puterea (mai multa) inseamna un element pasiv de siguranta, care te poate scuti de pierderi materiale sau de chestii mult mai rele.

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ca pentru unii e suficient motorul asta. Ca un adept al sigurantei rutiere, mereu am sustinut ca puterea (mai multa) inseamna un element pasiv de siguranta, care te poate scuti de pierderi materiale sau de chestii mult mai rele.

 

 

ok.  total de acord cu tine, de aici si sunt mare fan pt motorul 3.0 TDI cu 240 cp. asta nu inseamna ca asta e submotorizat. vorbim de gusturi si de feeleng-uri adica pareri personale. la fel de bine vorbim si de nevoile fiecarui, la fel de bine vorbim de bugetul fiecaruia. de aici nu inseamna ca putem genera niste pareri generice, ci doar PARERI PERSONALE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva; ti-ai gasit de cine sa te iei cu cilindreea :)). Ai vazut ce motor am?

Repet: pe Golf, Jetta, Octavia si nu mai vorbesc de Polo, Ibiza si astea mai mici, 1.6 TDi stock este ok; insa cand adaugi 200 kg (cat are Passat-ul in plus), se simte submotorizat.

Acum depinde si de pe ce vii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi nu am condus 1.6tdi pe Passat, sigur cutia cu 6 trepte mai scurte(primele dintre ele) ajuta motorul sa faca fata la kg in plus, ma gandesc ca de asta au si pus 6 trepte, stim bine cu totii ca forta motorului oricarei masini e potentata si de rapoartele cutiei de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Argumente prea obiective nu ai adus Mike. Ai facut o simpla comparatie cu 1.6 TDI Octavia si pentru faptul ca Octavia are 1350 kg adica mai putin cu 165 decat Passatul 1.6, asta nu face ca motorizarea de pe VW sa fie submotorizata. Argument sa zicem obiectiv aduc eu cand spun ca, din utilizarea zilnica, nu am intampinat dificultati in a opera masina, ba mai mult, am castigat din diferenta de pret fata de un 2.0 TDI. Si asta nu e ca mi se pare mie, nu e doar o simpla parere, cuplul motor de 250 + cutie cu 6 rapoarte sunt suficiente pentru o utilizare normala. Submotorizare ar fi 1.6 benzina sa zicem 120 CP, desi 1.6 benzina nu e in nici un caz un motor slab; de aceea si motoarele pe benzina incep aici de la 1.8T.

Modificat de silviufelician
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conteaza clar cu ce compari.

nu ma iau de tine, ci de ideea asta in general comparam mere cu pere.

 

am condus 1,6 tdi <start/stop> pe passat break.

am condus si conduc 1,9 tdi pd pe passat break. ambele 105 cp, la consum nu vorbesc ca e o gluma buna, la feelingul care il zici tu, iar nu vorbesc. sunt doua motoare diferite, generatii diferite, si nu compar cu 3.0 de 240 cp. ca nu sunt nebun.

 

e logic ca un motor pe o caroserie mai usoara sa dea senzatia ca "trage" mai bine. eu sunt adeptul motorului de clilindree mare si mers relaxat si sigur va consuma mai putin carburant decat un motor mic ce are nevoie sa gafaie ca sa traga bine si va consuma mai mult dar in tara noastra unde ne omoara cu taxele trebuie sa ne adaptam. si cei care sunt cu sportivitatea sigur s-au reorientat spre alt brand decat masina poporului.

 

e doar o parere si trebuie tratata ca atare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea cu consumul Gaborvad nu este tot timpul adevarata, in cazul meu (30/70) nu vad cum un 2.0 TDI ar putea sa scada sub 6L/100, avand in vedere ca exista in piata multi posesori de astfel de cilindree care se plang de un consum urban de 11-12L.

 

Da, sunt de acord ca un motor mai mare este un element de siguranta activa pentru ca vine in preintampinarea unui accident, dar mai incolo, avand in vedere nivelul de taxe + RCA prezent si asteptat (si nu numai in Romania), consider ca maximul pentru performanta ar fi la un nivel de 2.0L, altfel este risipa de bani. Sa nu se inteleaga ca nu ar fi mai confortabil un 2.0 TDI, dar nu e cazul sa exageram acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 tdi este un motor slab pentru caroseria passatului. Este un entry level in gama de motoare.

Performantele sunt slabe dar pe unii ii multumesc.

Parerile sunt subiective, fiecare are o perceptie proprie despre cum ar trebui sa traga masina.

Conteaza si cu ce compari, daca vii dupa tico de exemplu e normal sa ti se para "racheta".

in fapt nu e. 140 hp e decent si 170 e foarte bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca 1.6 este cel mai slab din gama dar per ansamblu nu e un motor slab. La fel mi-am facut si eu griji privitor la aceasta achizitie, dar nu mi-a parut rau nici o clipa. 140 decent si 170 foarte bine?? Dar atunci care e de nivel mediu in acest caz? Nu toata lumea isi doreste BMW de 200 CP, fara suparare dar nu suntem la gradinita ca sa ne dam mari in cat timp facem suta si nu toata lumea face depasiri la mustata. Conteaza foarte mult si stilul de condus, unii fara BMW nici nu vor sa discute, iar altii se descurca si cu Logan.

 

Peace!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce BMW? De ce trebuie marca asta adusa mereu in discutie. De ce punem BMW si putere/viteza in aceeasi fraza cand ei vand 518d!?

Eu merg mai departe si spun ca Passat-ul se misca decent cu 140cp, bine cu 170cp si foarte bine cu V6. Nu e vorba de depasiri la mustata, e aceeasi diferenta ca intre oamenii pentru care masina e doar un fier care ii duce din A in B si pasionatii de masini. La fel, pentru unii 1.6d pe 1600kg sunt ok pe cand pentru altii, raportul putere/greutate trebuie sa fie mai mare. Nici unii, nici ceilalti nu trebuie judecati.

Titlul topicului este o intrebare. Acesta va fi accesat de potentiali cumparatori si trebuie sa citeasca mai multe pareri din care sa isi stabileasca asteptarile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca 1.6 este cel mai slab din gama dar per ansamblu nu e un motor slab. La fel mi-am facut si eu griji privitor la aceasta achizitie, dar nu mi-a parut rau nici o clipa. 140 decent si 170 foarte bine?? Dar atunci care e de nivel mediu in acest caz? 

 

 

Nu mai incerca sa ne convingi pe noi ceilalti 99% care am contribuit la cele 11 pagini ale topicului si care credem ca 1.6 tdi pe passat este oarecum puturos. Pentru ca nu vei reusi.

Bine ca esti tu mega multumit cu acest motor. Ti-ai cumparat-o, iti place, bravo... asta e tot ce conteaza.

Restul e can can. 

Modificat de YEP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista cumva vreo statistica cum ca un motor mai puternic reprezinta un element pasiv de securitate suplimentar? Acum i-ati gasit o problema si in securitatea pasiva? Probabil un V10 de Lambo reprezinta unul dintre cele mai sigure motoare, sa putem depasi in voie... si cu voie si fara voie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o intrebare asa generala incat e greu sa zici ca un raspuns e bun si altul prost. Parerile sunt impartite.

Submotorizat nu este daca stii limitele motorului si il exploatezi in consecinta. Mers extraurban constant, fara bravuri si depasiri riscante se descurca. Unde mai pui ca scoate si un consum ok.

1.6TDi serves a purpose. La fel cum si V6le isi are rolul sau.

 

Mi-ar placea sa cred ca s-au mai civilizat soferii din Romania.

Pe de-o parte sa stie ce poate acel motor si sa nu riste inutil sau sa il forteze (nu vorbesc strict de 1.6tdi), iar pe de alta parte cei cu multi cai sa nu se bazeze pe ei cand conduc. Am vazut destule intrari la limita si depasiri in varf de deal sau in curbe fara vizibilitate din partea unor soferi inconstienti, dar cu 300cp sub capota.

 

In acest caz, numai element pasiv de securitate nu este. Cand ajungi sa depasesti si simti nevoia sa folosesti la 100% motorul pt a evita o masina ce vine de pe contrasens, inseamna ca ai intrat prost in depasire. Fie ca vorbim de 105cp, fie ca vorbim de 300cp.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut de acord cu ceea ce ai spus. Motorul în discuție nu este pe gustul meu, asta pentru ca nu-l găsesc suficient de confortabil. În sensul elasticității, nu al zgomotului. Dar nu se poate spune că nu este sigur. Am condus ani de zile cu un motor de 60 CP la 1000 kg. și nu m-am simțit niciodată în nesiguranță, mai obosit, da, de multe ori.

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt prea multe cazuri sa le dezbatem pe un topic; alegand cateva dintre ele care sa lamureasca, partenerul de trafic pe care il depasesti se poate hotari sa accelereze cand intri in depasire (pentru ca nu te-a vazut, pentru ca e drogat, pentru ca a facut comotie cerebrala si piciorul ii atarna pe pedala, etc); "bun, punem frana si ne repliem" - pai poate colegul mai sus mentionat conduce un tir iar in spate mai sunt 3 masini care stau la coada; si da, daca un tir accelereaza cand e depasit de 1600+kg trase de 105cp care nu vin lansate din spate, s-ar putea sa-i puna probleme.

Din cate am vazut in trafic, m-am convins de afirmatia pe care am facut-o mai sus visavis de putere ca fiind un element pasiv de siguranta pe care o sustin in continuare ca parere personala. Nu incerc sa o impun nimanui, dar refuz sa fiu luat peste picior pentru ea cu "argumente" dintr-un balon de plastic care protejeaza de varietatea de temperamente si caractere a conducatorilor auto.

Se poate intampla rar, dar e suficient o data.

 

LE: Altfel, nu stiu daca exista vreo statistica legat de asta.

LE2: De cca. 4 luni conduc Passat B6 1.9 TDi. Am facut aprox. 6000km, 50% urban.

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o problema falsă. Nu cred sa existe mulți oameni care să depășească cu o mașină de 200 cp așa cum o făceau cu alta de 50 cp. Oamenii se adaptează în funcție de ceea ce au. Când conduci o mașină de 200 cp abordezi depășirile TIR-urilor în consecință, nu aștepți un km de drum drept cum ai fi făcut cu mașina de 50 cp. Așa că, dacă obișnuiești să depășești în general la limită, accelerarea TIR-ului îți poate pune probleme la fel de mari.

Motorul ăsta de 1,6 poate chiar avea un avantaj. Te poate face foarte răbdător și calm în trafic...

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi, esti de acord ca 1.6d pe Passat este putin, nu? :) In alte cuvinte: Da, Passat 1.6 TDI este submotorizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, da, fără discuție. Dar pe alții s-ar putea sa nu-i deranjeze asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BMW este un cliseu, de aceea este adus in discutie pentru ca este usor de exprimat o idee in sensul dorit.

 

YEP, nu incerc sa conving pe nimeni. Doar ca prin majoritatea afirmatiilor din acest topic se incearca sa se denigreze aceasta motorizare, iar eu incerc sa sustin contrariul. Din partea mea, urmatorul motor pentru tine sa fie 2.5 sau 3, pentru mine e totuna. Iar la partea cu 99% e cam aiurea.

 

Observ ca pentru majoritatea un motor mai putin performant decat altul inseamna un grup submotorizat. Ceea ce nu e adevarat. Submotorizarea vine dintr-un cuplu insuficient, cand forta transmisa arborelui este insuficienta pentru propulsarea instantanee unei anumite mase la momentul dorit (1,5 tone, si nu 1,6). La un diesel nu e cazul, la motor mic benzina da. Vad ca se discuta pe aici despre stilul de condus, foarte bine, pentru ca in fapt aici trebuie sa ajungem, fiecare sa isi ia masina in functie de necesitati. Normal ca si pentru mine urmatorul motor va fi 2.0 pentru ca e mai lejer de condus, dar pentru asta in nici un caz nu am sa afirm ca 1.6 ar fi cumva submotorizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa nu fiu de acord cu Mike si Valentin. 1.6 este mult prea mic pentru pasaat in conditiile im care am facut test drive cu jetta si mi s a parut total letargic, de fapt atat de prost mi s a parut ca trage incat l am intrebat pe tipul de la vw daca nu cumva e vreo alta varianta d putere si nu cea de 105. Iar comparatia o fac nu cu masina mea ci cu masina parintilor, un DUSTER de 110 cp 1.5 dci care are 1.5 tone ( 1458 kg in talon).

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!