Jump to content

Sistemul start-stop


LauCalin
 Share

Postare recomandată

   Nu se referea la lipsa efectiva de ulei din baia de ulei,  deenman se referea la uleiul de pe traseu ca se scurge in baia de ulei.

   Multi zic ca SS este daunator motorului, si poate asa este, dar mersul la ralanti este benefic? Am dat ex. mai sus ca am stat odata la vama 4 ore si am folosit SS. Avea uzura mai mica motorul daca mergea 4 ore? Cel din spatele meu sigur s-a bucurat ca folosesc SS, chiar daca nu am diesel.

   Cat despre teama ca turbina sufera din lipsa racirii datorita SS, eu personal la 1,2 TSI EA 211 am pompa electrica de apa suplimentara anume pentru racirtea turbinei si intercoolereului. (V188). Functioneaza doar la nevoie si chiar daca motorul este oprit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, deenman said:

- Daca tu stai la semafor 1 minut, o sa pornesti motorul cu ulei lipsa, iar cea mai mare uzura la un motor este la pornire.

@Ebi mai citeste o data ce a vrut sa zica deenman...

atata timp cat nu sunt scurgeri si suntem nevoiti sa repornim repede motorul cu sau fara SS,uleiul este acolo unde trebuie,adica in motor in partea superioara,in chiulasa si bloc motor...si nu e nevoie sa fie in baie de ulei decat cand faci nivelul de ulei

pornirea unui motor la temperatura de lucru nu aduce nici o uzura suplimentara motorului,prima pornire de dimineata DA ,pt ca uleiul s a scurs peste noapte in baie

cum a zis si eexcalade SS aduce paguba electromotorului,bateriei,alternatorului...

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tu nu crezi că se scurge uleiul din motor in baie in 2-4 minute ? 

Senzorul de nivel la ulei nu are cum sa fie in motor, e in baia de ulei.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, deenman said:

Daca tu stai la semafor 1 minut, o sa pornesti motorul cu ulei lipsa

am vrut sa corectez afirmatia asta...atat

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am exagerat tocmai că să înțelegi că la pornire o sa ai o mare parte din ulei in baie, nu in motor. Daca stai 2 minute cu motorul oprit manualul vag zice că ai tot uleiul in baie și îi poți verifica nivelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minutes ago, deenman said:

Deci tu nu crezi că se scurge uleiul din motor in baie in 2-4 minute ? 

ba da,nici nu am spus asta...doar nu e miere de albine

stiu unde e pozitionat senzorul de nivel ulei

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, ionut10a said:

@Ebipornirea unui motor la temperatura de lucru nu aduce nici o uzura suplimentara motorului,prima pornire de dimineata DA ,pt ca uleiul s a scurs peste noapte in baie

 

Ce bine dacă se gândeau sa pună o pompa mica, sa arunce sus uleiul când pui contactul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mașina e facuta sa reziste la asemenea porniri, dar ce se întâmplă când îți cumperi o mașină care a mers 7-10 ani cu start stop? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul trebuie sa ajunga la cuzineti

asa e, in 2-3 minute tot uleiul e in baie,dar ramane suficient ulei in gaurile blocului motor,vilbrochen,chiulasa incat o eventuala pornire/repornire sa nu provoace pagube

cand o masina nu a fost pornita de mult timp cum facem?e uscat ansamblul cilindru/piston

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și la turbo? Rămâne amorsat? Chestiile ce le discutăm noi sunt total irelevante pentru oamenii care iau mașini noi sau aproape noi. Dar ce se întâmplă după 250-300.000km?

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la turbo e cam asa...la fiecare oprire de motor cu sau fara SS turbina ,,ramane ,,fara ulei,si anume o parte din uleiul din teava de pe tur se intoarce in filtrul de ulei care este gol cand motorul nu este pornit,iar cealalta parte de ulei se scurge pe retur in baia de ulei

de cate ori am desfacut returul la turbo a curs max 10-15g de ulei,probabil suficient pana vine iar pe tur la pornirea motorului

concluziile le trageti voi,imi cer scuze daca am suparat pe cineva,mi am spus doar parerea...iar daca am gresit rog sa fiu corectat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Daca ne rogi sa fi corectat, te corectez eu. Filtrul de ulei nu este gol cand motorul nu este pornit. Un filtru de ulei bun, este intotdeauna plin cu ulei si daca sta masina oprita 10 ani. De cate ori am schimbat uleiul, filtrul era plin. De fapt cand cumpar filtru asa il si probez. Suflu si trag cu gura din el ca sa vad daca-i functioneaza bine supapa care impiedica scurgerea uleiului in stationare. Pot sufla si nu pot trage (sau invers, nu-mi amintesc). In orice caz merge numai intr-un sens, nu si invers.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine  filtrul e plin doar daca intorc masina invers,oricum eu nu am SS...asteptam sa ne spuna si alti colegi care au si folosesc SS ul...ca despre asta era vorba ,daca SS ul e benefic sau nu turbinei

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as vrea tare mult să îl dezactivez definitiv. Imi poate spune cineva exact ce sa fac ca sa nu am erori? Parca citisem undeva că trebuie mințit ca voltajul in baterie sa fie mereu 13v?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Daniel.serban

Salut , 

Detin de putin timp un passat B7 2013 cu functia start/stop dar nu functioneaza :(

imi apare in bord la semafor acel "A" taiat ca si cand motorul este oprit dar totusi el functioneaza .

nu ma pricep asa tare la mecanica , am citit ca ar exista o borna la baterie ( ma poate ajuta cineva cu o poza ?) Care ar putea fi deconectata 

mentionez faptul ca proprietarul d'inaintea mea a schimbat bateria si a codat-o , ma gandesc ca a omis sa puna acea borna .

Modificat de Daniel.serban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti fac eu maine o poza sa compari. Mie imi aparea A taiat cand era bateria descarcata/cu defect de fabricatie de cand am luat masina. Am inlocuit bateria la reprezentanta si a mers ( nu stiu nimic de codat bateria )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă te uiți la baterie, vezi cablul ala. 

Sunt 2 groase, clasice și încă unul subțirel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/24/2018 at 8:20 PM, deenman said:

Producatorii de masini fac niste masini de consum, de duzina, ieftine, la limita rezistentei

Zi asta cu voce tare motoarelor care rezista la dublul puterii din fabrica

Quote

Daca tu stai la semafor 1 minut, o sa pornesti motorul cu ulei lipsa, iar cea mai mare uzura la un motor este la pornire.

Crezi ca pornesti pe uscat daca stai 1 minut (chiar si mai multe) ? Cea mai mare uzura este la rece, dupa multe ore de stationare.

Quote

Turbina ajunge la 300-500grade C, este unsa si racita cu ulei de motor, daca eu opresc motorul cum mai racesc/protejez aceasta turbina? 

Turbina se raceste cu "apa", mai nou. Iar sistemul functioneaza si cu motorul oprit (si masina incuiata), atunci cand e nevoie.
Si inainte de aparatia S/S nu era tot datoria soferului sa NU opreasca motorul daca acesta (impreuna cu turbina) erau foarte incinse ?

Quote

facem masini tot mai slabe, cu tot felul de device-uri in plus (adblue, dpf, gdf, senzori) care cedeaza si forteaz si mai mult motorul.

Deci sa ne luam Dacia 1310, zic. E chioara si n-are nici macar ECU.

Quote

Uzeaza motorul, turbina, bateria, electromotorul si bujiile. 

Si statul in parcare uzeaza bucse, anvelope, furtune, etc. Mai bine folosim transportul in comun si nu mai dam banii pe masini (care sunt consumabile, btw) daca suntem asa impotriva lor

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/1/2018 at 6:07 AM, Inginerul said:

Eu as vrea tare mult să îl dezactivez definitiv. Imi poate spune cineva exact ce sa fac ca sa nu am erori? Parca citisem undeva că trebuie mințit ca voltajul in baterie sa fie mereu 13v?

Sunt doua variante:

  • Voltaj:
    • Start/stop start voltage limit de la 7.8 V (din fabrica) -> 12.1 V (este valoarea maxima)
  • Temperatura:
    • EM_start_stop_requirement_ambient_temperature-Maximum_temperature (-50.0 °C din fabrica) -> 50
    • EM_start_stop_requirement_ambient_temperature-Minimum_temperature (-50.0 °C din fabrica) -> 50

Daca iti apar in germana, poti cauta dupa "Start/Stopp Auntemperaturvorgabe" pentru varianta 2

Nu genereaza erori ci pur si simplu nu indeplineste conditiile pentru activarea S/S. Nu recomand deconectarea firului de pe baterie, aceasta avand mai multe roluri (printre care si managementul consumatorilor/incarcarii)

 

 

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate motoarele vag cu ss și turbina au răcire cu apa? 

Înainte de ss era datoria șoferului sa nu oprească imediat, ajungeai în parcare și stăteai câteva minute. Dar acum ss oprește și pe drum dacă prinzi un semafor... Este datoria șoferului sa dezactiveze sistemul de la buton. 

Nici chiar dacia, pierdem din confort și funcții de siguranță, nu merge la extreme ca in loc de dacie mai bine bicicleta. Sau mergem pe jos. 

Bine... Noi ca și "sponsori" ai mașinii suntem împotriva unei tehnologii care nu aduce beneficii motorului dar care aduce un beneficiu poluării. Gândim în perspectiva, acceptam aceste chestii care sunt puse pe motoarele noi (egr, dpf, ss). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, C Z R said:

Sunt doua variante:

  • Voltaj:
    • Start/stop start voltage limit de la 7.8 V (din fabrica) -> 12.1 V (este valoarea maxima)
  • Temperatura:
    • EM_start_stop_requirement_ambient_temperature-Maximum_temperature (-50.0 °C din fabrica) -> 50
    • EM_start_stop_requirement_ambient_temperature-Minimum_temperature (-50.0 °C din fabrica) -> 50

Daca iti apar in germana, poti cauta dupa "Start/Stopp Auntemperaturvorgabe" pentru varianta 2

Nu genereaza erori ci pur si simplu nu indeplineste conditiile pentru activarea S/S. Nu recomand deconectarea firului de pe baterie, aceasta avand mai multe roluri (printre care si managementul consumatorilor/incarcarii)

 

 

Nu exista vreo posibilitate de a-l face sa functioneze doar cand apesi pe buton ? Adica ma gandesc ca in anumite situatii, gen ambuteiaj in trafic, as vrea sa functioneze poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate, cu asa ceva:

20180703_083325.thumb.jpg.5b02e4aab243c9e01501af02799ed339.jpg

Memoreaza ultima "pozitie" a butonului si actioneaza la punerea contactului. Daca ai dezactivat, se dezactiveaza la pornire. Daca vrei sa activezi la loc, apesi butonul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fiecare pornire este default on. 

Poți monta sub buton un mic "lucru" electronic și îți va pastra setarea. Costa vreo 250 lei (cam scump pt ce e) și parca se vindea și aici. 

Sau dacă le ai cu electronica și poți programa un cip, faci singur. 

L. E. am scris în același timp cu CZR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 13 ore, C Z R a scris:

Sunt doua variante:

  • Voltaj:
  • Temperatura:...

Pe ce module sunt setarile respective?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe [19] CAN Gateway
Rog un moderator sa editeze postarea anterioara. Am uitat sa mentionez acolo ?

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!