Jump to content

Probleme cu incalzirea in masina


luapsogard
 Share

Postare recomandată

Fara suparare, dar cei care il sfatuiti sa desfaca potentiometru de acceleratie si sa il curete, stiti cum se repune acesta pe pozitie?Stiti ca daca nu reface corect reglajul acestui potentiometru fie va avea lipsa de putere,fie consum super,fie lipsa sincronizare cu motorasul de relanti (adio soc automat).

Cartea spune clar ca acel potentiometru nu se desface, daca este defect (si asta se vede la tester in campul cu parametri motor live) se schimba toata partea de jos a clapetei de acceleratie. La motoarele AEE este vorba de alt corp de acceleratie, acolo potentiometru nu se demonteaza, poate fi linistit curatat, insa la monopuncturi (abu,abd,aea,abs) nu se desface acel potentiometru, insa daca tot te "mananca", cu testerul si cu experienta poti remonta potentiometrul astfel incat sa iti iasa noxele (resp. factor lambda 0.97...1.03), consumul sa nu se modifice si nici puterea motorului sa nu aiba de suferit.

Faptul ca ti-a dat eroarea cu potentiometru este fie de la mufa scoasa, fire intrerupte (de obicei in acel manson de protectie al mufei) fie in cel mai rau caz potentiometru intrerupt, caz in care se schimba partea inferioara a clapetei.

Ultima eroare este legata de amestec necorespunzator. Cine a facut diagnoza trebuia sa stearga erorile, sa mai dai o tura si sa reconecteze testerul.In cazul unor senzori defecti acestia reapareau la test.

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa-si dea seama daca este de vina potentiometrul comparand valoarea din casuta a 2-a din grupul 00 (Throttle valve potentiometer) cu valoarea din casuta a 3-a din grupul 03 (Throttle valve angle)? Sau valoarile alea sunt identice tot timpul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cam unde sa cautam si noi un potentiometru cu totul sau mai exact cum sa intreb cand caut , ca si la mine e la fel , dimineata porneste la a 2 a cheie , tremura tare la relanti , si parca se accelereaza mai greu , am fost la tester si mi-au dat aceleasi erori. Intai sa verific la un electrician? sau cum ma sfatuiti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine a facut diagnoza trebuia sa stearga erorile, sa mai dai o tura si sa reconecteze testerul.In cazul unor senzori defecti acestia reapareau la test.

Exact asa s-a procedat. S-au sters erorile si astea au ramas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci sa se verifice mufa care vine la potentiometru, inclusiv sub acel manson de protectie (sunt 4 fire).Daca totul este ok, se verifica continuitatea celor 4 fire de la mufa pana in mufa de la ECU (sub stergatoare).Daca totul este ok se verifica in ECU (desfacut) sa nu existe trasee de cablaj imprimat intrerupte.Daca si aici este ok, atunci este defect potentiometrul clapetei de acceleratie.

Sau pe vag-com se da basic settings si se urmareste daca isi face setarea de baza, apoi in measurement block, campul 003, a treia casuta se urmareste valoarea potentiometrului astfel: se apasa acceleratia usor pana la fund, valoarea potentiometrului trebuie sa creasca proportional cu apasarea pedalei.Daca la un moment dat valoarea devine 0 sau 4.3 desi pedala este calcata, vorbim de un potentiometru intrerupt care necesita inlocuire.

Insa de obicei uzura la potentiometru apare in zona de relanti, daca puneti contactul si porniti masian, iar in measurement block aveti valoarea 4.3 grade la clapeta, indiferent daca aveti sau nu consumatori porniti (eu dau aerul pe 4 si pornesc incalzirea la luneta ca sa verific functionarea clapetei si motorasului der relanti) atunci vb de defectiune a potentiometrului in aceasta zona.

Poate sa-si dea seama daca este de vina potentiometrul comparand valoarea din casuta a 2-a din grupul 00 (Throttle valve potentiometer) cu valoarea din casuta a 3-a din grupul 03 (Throttle valve angle)? Sau valoarile alea sunt identice tot timpul?

Valoarea din campul 000, casuta 2 este valoarea in digiti iar in campul 3 afiseaza unghiul de deschidere al clapetei.Evident odata cu apasarea pedalei se maresc atat unghiul afisat cat si valoarea din campul 000.

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit in Autodata despre cum se poate masura cu un multimetru, am sa incerc si chestia asta.post-75634-0-37517900-1342200404_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta iti spun sa nu te legi de prima valoare numerica afisata de autodata (500-1300), depinde de coeficientul de decalibrare al clapetei, ELSA daca bine imi aduc aminte mi-l da pana la 1700 ohmi maximul.Important este sa functioneze la proba cu pedala calcata (restul din tabel).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

00518 - Throttle Position Sensor (G69)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00525 - Oxygen Sensor (G39)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

Readiness: N/A

00561 - Mixture Adaptation

09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

Astea sunt la SethBv.

La eroare cu lambda verifica cablajul cu atentie, e f posibil sa nu ai un "minus" undeva pe traseu. Verifica in special daca "carcasa" sondei, face contact cu masa generala (minusul bateriei).

La ultima eroare am vazut mai multe cauze gen, aer fals pe la garnituri/furtunase, avansul (rateuri iti da? ), supapa de la canistra cu carbune activ, injector, presiune scazuta de la pompa de benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat clapeta acceleratie cu motoras si potentiometru si la fel face. Firele de la sonda lambda par ok, dar si cu ea scoasa la fel face. Furtune crapate nu am, rateuri nu da, eu unu cred ca ma las pagubas, nush ce sa ii mai fac :) Doar la relanti tremura, daca o tin la 1.000 n-are nici pe naiba, nu-si tine relantiul constant nici cum. Al naibii cand e motoru rece n-are nimic ca sta la 1.000, dupa ce se incalzeste ba tremura, ba urca iar la 1.000 si merge frumos si tot asa...

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in caz ca gasesti defectiunea te rog sa ma tii si pe mine la curent !! Si eu intentionez sa cumpar corpul injector cu tot , dar mii frica sa nu il iau degeaba !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum mai da vreo eroare pe tester?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum de zici ca face la fel.. te-ai gandit ca nu cumva sa fie si acesta defect? Cel mai bine mai fa un tester si vei stii exact .. ! Te rog sa ne tii la curent ca sa ma pot apuca si eu de treaba !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma indoiesc ca ar fi si cele 3 pe care le-am incercat defecte, tester nu am dc sa ii fac ca am dus corpul inapoi. Am masurat si lambda si am 0.8-0.9v dar cateodata mai urca si pe la 1.2-1.3 dar apoi se stabilizeaza in limitele normale. Pe firele ptr incalzire am 13.8v. Am scos si mufa de la electrovalva canistrei si cu ea scoasa sta mai turata. Mi-am schimbat si mufa de diagnoza (aveam modelul vechi 2x2 si era o singura pers in brasov cu asa ceva, acum am mufa normala si am acces mai repede la tester). Faza tare e ca mai era cineva cu un 1.4 la dezmembrari cu aceeasi problema ca si mine si am stat impreuna si am schimbat vreo 3 clapete..

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca ai zis ceva de miros benzina....este un indiciu important. Asta ar insemna si consum crescut. Daca este asa atunci ar trebui sa te gandesti si la senzorul de temperatura al lichidului de racire (pe langa corpul clapeta bineinteles)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumu este acelasi, poate pana acum nu am sezisat mirosul. Daca te pricepi si ai timp/chef sa aruncam o privire la masina chiar te rog, eu unu nu ii dau de cap. O sa imi cumpar si eu mufa pentru diagnoza zilele astea si poate ii dam de cap. De service-uri si "mecanici" sunt satul..tot cu un "pasionat" tind sa cred ca as rezolva mai repede problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mufa am eu. Iti trimit nr de tel pe pm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat clapeta acceleratie cu motoras si potentiometru si la fel face. Firele de la sonda lambda par ok, dar si cu ea scoasa la fel face. Furtune crapate nu am, rateuri nu da, eu unu cred ca ma las pagubas, nush ce sa ii mai fac :) Doar la relanti tremura, daca o tin la 1.000 n-are nici pe naiba, nu-si tine relantiul constant nici cum. Al naibii cand e motoru rece n-are nimic ca sta la 1.000, dupa ce se incalzeste ba tremura, ba urca iar la 1.000 si merge frumos si tot asa...

Flansa de la carburator ai verificat-o? sa nu traga aer p'acolo, sa nu fie fisurata/mancata . Pe evacuare cum e, evacueaza constant sau in "suturi"? Senzor temperatura lichid? e ok, e ceea ce trebuie pt masina ta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine evacueaza in suturi , nu e constant deloc .. si parca sufla afara cu putere.. cred ca daca as avea toba sport ai zice ca e masina de curse :)) am desfacut astazi senzorul de temperatura ( a sarit apa din instalatie imediat ) l-am curatat putin l-am pus la lor dar nimic,, ( imi indica normal pana in 90 C) unde m-as mai putea uita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flansa de la carburator e ok, cand tremura da, evacueaza in suturi, senzor temp lichid e ok cred (cel putin nu apare pe tester). Am mai pus-o azi pe tester odata si mi-a mai dat

00525 - Oxygen Sensor (G39)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

Readiness: N/A

00561 - Mixture Adaptation

09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

Dupa ce am sters eroarea de la lambda a tinut-o una si buna cu

00561 - Mixture Adaptation

09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

de asta n-am scapat nici cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eroarea de la potentiometru aia cu 518 nu a mai aparut?? !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu nu stiu ce sa mai fac la masina asta a mea .. exact aceleasi simptome ca a ta are.. consum mare , putere nu cum ar trebui, o sa dau maine comanda de un cablu vag com sa fac test eu ca astia imi zic 2 3 erori si gata , sa vad exact cum indica fiecare cat se tureaza si chestii de astea , daca tot nu ii dau de cap o vand si gata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flansa de la carburator e ok, cand tremura da, evacueaza in suturi, senzor temp lichid e ok cred (cel putin nu apare pe tester). Am mai pus-o azi pe tester odata si mi-a mai dat

00525 - Oxygen Sensor (G39)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

Readiness: N/A

00561 - Mixture Adaptation

09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

e ok in ce sens ? ai desfacut-o, te-ai uitat cu atentie? NU se aude daca e fisurata putin, cum ar face un furtunas. poti sa-i dai cu niste silicon rosu cand o montezi la loc, pe suprafata de contact si pe interior , nu te costa mare lucru :)

aprinderea, e in regula? bobina, fise, rotor, capac delcou?

isi schimba 'mersul' daca ii scoti o fisa?

probabil nu rezolvi nimic, dar ai incercat si o readaptare de clapeta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aprinderea e ok, am masurat bobina si e in parametrii, fisele le-am pus de pe alt 1.4 si la fel, rotoru e ok, capacu de la delco l-am schimbat, daca ii scot o fisa tremura mai tare. Am readaptat si clapeta de acceleratie. E ceva ce tine de amestec cred, un senzor ceva ii da alte valori si ii taie presiunea la benzina sau ii zice ca nu e destul aer (cred :grrrrrr: ) o sa mai incerc azi cu alta clapeta dar de data asta schimb tot ansamblul (clapeta, motoras, potentiometru, injector si senzorul de aer) Epuratorul acela care intra inainte de admisie (un furtun pe care vin gazele nearse) se poate curata? Mi se pare ca e cam imbacsit cu ulei.

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si clapeta cu tot cu injector si tot asa facea, mai nou ramane cateodata pe la 2.000 ture, am dat toate mufele cu spray de contacte, am schimbat si electrovalva de la canistra si nimic.

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!