Jump to content

Probleme cu incalzirea in masina


luapsogard
 Share

Postare recomandată

Am facut o diagnoza recent, si am descoperit un "scurt la masa"(short to ground) la sonda lambda. Verificand la prima vedere mufele, am descoperit ca pinii 1 si 2 dau amandoi la "-", desi pe unul (primul presupun) ar trebui sa vina "+"-ul. Urmarind firul pana in tablou (nu am gasit releul de la "heater-ul" sondei, sunt doar 10 relee), intra intr-o mufa pe care daca o scot, se anuleaza "scurtul". Deci, pe firul pe care trebuie sa-mi dea + pt sonda, imi da - din tablou. Atasez o poza pt claritate .

Are cineva vreo idee? pana gasesc niste scheme electrice.. Sa nu desfac tabloul degeaba, se scot incredibil de greu mufele alea :)

Ms. mult.

LE: in poza 1(si 2), pinii 3, 4, 5 de pe randul din stanga, numarand din spate spre fata, dau toti la "-". Vorbesc despre ce este pe placa, nu ce vine din mufa :)

e normal? sau n-am inteles eu bine cum functioneaza ^

Modificat de Parias
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba se scot extrem de usor mufele alea, vezi ca in lateral la panoul de relee ai o piedica, o siguranta pe care trebuie sa o tragi. Practic e un fel de sina care blocheaza iesirea mufelor din soclu. Ai sa vezi ce usor le scoti... :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba mi-am batut eu capu cu mufe si tot felul de chestii.. din cate am inteles trebuie sa se uite la distributie care ca nu a fost pusa bine , ori sa regleze avansul , multi au avut aceasta problema si dupa reglarea avansului s-a rezzolvat tot , Pornea usor , motorul statea in parametri normali , cansum redus , nu se supraincalzea motorul, putere marita.(normala) .

Un prieten mi-a spus asta dupa ce s-a uitat puitin la masina .. sa aiba dreptate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba se scot extrem de usor mufele alea, vezi ca in lateral la panoul de relee ai o piedica, o siguranta pe care trebuie sa o tragi. Practic e un fel de sina care blocheaza iesirea mufelor din soclu. Ai sa vezi ce usor le scoti... :)))

pfff sunt si chior eu :)))))

merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am fost cu masina la verificari.. au verificat , fise , bujii , capac delcou, lulea , tot ce tine de aprindere.. au spus ca nu sunt probleme..legat de pornire.

I-au facut diagnoza si au dat urmatoarele erori care nu pot fi sterse.

-518 - Potentiometru clapeta

-561 - Reglarea senzorului lambda

-525 - Senzor oxigen 1

Dupa verificarile facute de cei la service , si dupa ce au sters unele erori acum vad ca masina a inceput sa prinda putere !!!

Ce e de facut acum .. baietii mi-au spus sa merg la un electrician!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Clasica problema a motorului care nu merge "rotund". Acum mai enigmatica ca niciodata :))))))))

Ce se intampla?!

Pornesc motorul , la rece, merge ok, rotund, totusi are o putere scazuta in sarcina. In momentul in care se incalzeste (rapid in 4-5 min), deja o ia razna, merge in suturi, rateuri in galerie, miros de gaze nearse, putere scazuta, acceleratia nu raspunde prompt, cateodata si benzina care explodeaza in esapament..

Ce s-a facut/verificat pana acum si alte observatii :

-toata aprinderea verificata/schimbata (fise, capac delcou, rotor, bujii, bobina)

-senzor temperatura lichid schimbat

-nici o eroare la diagnoza (no faults)

-clapeta si tot ce tine de ea (injector, senz temp aer, supapa) curata, si readaptata.

-scot pe rand cate o fisa si nu se modifica mersul motorului cu nimic (autidiv vorbind). la 2 fise scoase se simte d'abia.. la a 3a moare :))) (oricum o sa mai incerc o data, ca e prea posibil sa nu fii auzit bine atunci)

-filtre de aer/benzina , vechi de ~ 6 luni. nu cred ca e cazul sa fie schimbate, nu?!

- i-am mai dat putin avans.. degeaba.

-clapeta de preincalzire a aerului functioneaza in parametri. (inchide aerul cald, pornesc motorul , il las la relanti, inchide aerul rece apoi - cu filtru demontat)

-supapa electromagnetica de la canistra cu carbune activ, bazaie putin, daca ii scot mufa nu se intampla nimic..

La ce m-as mai putea uita?

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica distributia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost schimbata acum 1 luna, pt ca era timpul. e ok, nu e sarita de la pct. Nimic in neregula.

Ma gandesc sa fac un test de compresie la cald si la rece, si/sau sa masor presiunea pompei de benzina. Gresesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in ce zona stai?

dami un telefon .stau in sect 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sector 5. te sun azi cand ajung acas', poate ai ceva idee :) . merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu probleme cu rasnita, la relanti tot intrerupe si da sa moara apoi se tureaza singura si se subtureaza. Daca o turez si iau piciorul de pe acceleratie repede ramane unde am lasat-o (1.800-2000 RPM) Daca o tin turata scad turatiile si cresc fara sa misc piciorul pe acceleratie. De mers merge la fel, nu consuma mai mult si nici nu trage mai putin. Am scos mufa de la lambda, am schimbat bujiile, am curatat luleaua de la delcou, am scos senzorul de temperatura apa, am resetat ECU, am masurat bobina, curatat clapeta de acceleratie, masurat valva de la canistra cu carbon si nimic, deja ma dispera. Maine o pun si pe tester dar mi-e sa nu fie ceva ce nu apare...daca aveti vreo idee spuneti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot ce ai enumerat mai sus este OK, mie imi pare a fi ceva la senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie. Ar putea fi si ISC, actuatorul de ralanti, dar asta nu ar explica de ce daca o tii turata constant se modifica turatia.

Daca iti da vreo eroare posteaza aici poate vine vreo idee cuiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau trebuie o readaptare la clapeta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va aparea acu sigu

Am si eu probleme cu rasnita, la relanti tot intrerupe si da sa moara apoi se tureaza singura si se subtureaza. Daca o turez si iau piciorul de pe acceleratie repede ramane unde am lasat-o (1.800-2000 RPM) Daca o tin turata scad turatiile si cresc fara sa misc piciorul pe acceleratie. De mers merge la fel, nu consuma mai mult si nici nu trage mai putin. Am scos mufa de la lambda, am schimbat bujiile, am curatat luleaua de la delcou, am scos senzorul de temperatura apa, am resetat ECU, am masurat bobina, curatat clapeta de acceleratie, masurat valva de la canistra cu carbon si nimic, deja ma dispera. Maine o pun si pe tester dar mi-e sa nu fie ceva ce nu apare...daca aveti vreo idee spuneti.

Va aparea cu siguranta ! ;)

Presimt una din astea :

00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)

29-00 - Short to Ground

00670 - Throttle Position Sensor (G127)

03-10 - No Signal - Intermittent

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil prima eroare legta de motorasul de relanti care are contactul din varful motorasului blocat pe inchis, motiv pentru care oscileaza la tinerea acceleratiei apasata.Sa vedem...

Ca si idee daca nu ajungi la tester scoate mufa de la motorasul de relanti si vezi cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clasica problema a motorului care nu merge "rotund". Acum mai enigmatica ca niciodata :))))))))

[.....]

Am gasit in final solutia la problema pe care am descris-o anterior, in caz ca se mai loveste cineva de aceleasi simptome: flansa corpului de injectie!! !!!

Ehhh, micile detalii care fac diferenta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil prima eroare legta de motorasul de relanti care are contactul din varful motorasului blocat pe inchis, motiv pentru care oscileaza la tinerea acceleratiei apasata.Sa vedem...

Ca si idee daca nu ajungi la tester scoate mufa de la motorasul de relanti si vezi cum se comporta.

Am scos mufa si se tureaza mai tare dar nu mai tremura, la fel face si cand scot mufa de la senzorul de temperatura. Peste 1.000 rpm nu mai tremura, la relanti face nasol rau, pe turometrul digital oscileaza intre 680 si 900 constant.

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

00518 - Throttle Position Sensor (G69)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00525 - Oxygen Sensor (G39)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

Readiness: N/A

00561 - Mixture Adaptation

09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

Astea sunt la SethBv.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceleasi erori le am si eu .. in caz ca rezolvi te rog mult sa spui cum ai facut ca sa merg si eu sa o rezolv !!! Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa desfac motorasul de relanti sa vad ce iese ca am gasit un tutorial, daca il fac bine, daca nu altu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca trebuie curatat numai potentiometrul ala cu alcool in privinta erorii 00518. Am facut operatiunea asta la un AEE si i s-a imbunatatit comportamentul. Si sa verifici si firele de la sonda lambda daca nu cumva este defecta.

Pentru mai multe lamuriri vezi in pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lambda daduse eroare ca i-am scos eu mufa cred. De care potentiometru zici, cel din poza? post-75634-0-44334300-1342164287_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa desfaci cutiuta aia si acolo o sa vezi ceva asemanator cu ce este in poza. Nu este de la ABD, dar in toate corpurile clapete senzorul de pozitie este de fapt un element rezistiv variabil (potcoava aia pe care se plimba un cursor). Curata cu spray de contacte si daca ai noroc sa nu fie afectat stratul de grafit atunci probabil o sa dispara si eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spray de contacte, cu alcool etilic are ceva? Sper sa nu se stearga grafitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok si cu alcool. sterge cu un betigas de ureche inmuiat, asa vezi si cata mizerie e pe el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!