Jump to content

Probleme Directie - Caseta / Servo / Geometrie (Touareg 7L)


florin23_dodo
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor!

 

Acum cateva zile,avand ocazia sa conduc un alt Touareg, aproape am avut un soc cand am vazut cat de usor merge directia la viteza mica,cand efectuezi o parcare.Pe masura ce crestea viteza directia se intarea.De fapt asta este ceea ce face Servotronicul .Se pare ca eu am cumparat masina cu un defect la Servotronic,in sensul ca taria directiei este constanta indiferent de viteza.Studiind putin problema am ajuns la concluzia ca defectiunea ar putea fi pe partea de comanda (releu,electrovalva de comanda)si nu pe partea de forta(caseta directie).Mentionez ca am verificat existenta semnalului pe electrovalva de comanda montata pe caseta de directie-semnalul exista.De asemenea, am verificat continuitatea infasurarii(in fapt o bobina) electrovalvei.Totusi nu am putut verifica exact valoarea rezistentei bobinei,intrucat accesul la aceasta este foarte dificil si alunecau mereu sondele aparatului de masura.Banuiesc ca ar trebui demontata electrovalva de pe caseta si verificata.Orice sugestie/sfat este binevenit.Sper ca cineva sa mai fi avut aceasta problema si s-o fi rezolvat.

 

Multa stima

Modificat de voctav
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Rezolvat! Demontat electrovalva,actionat de cateva pe direct ori de la o baterie de 12V, montat la loc,acum functioneaza! Probabil era blocata datorita faptului ca de cca 5 ani(de cand am masina),nu functionase-era cablul de alimentare intrerupt.Ulterior am reparat cablul,dar tot nu functiona,de fapt cand functiona, cand nu. Eu nestiind cat de usor trebuie sa mearga directia la viteza mica,nu am realizat ca am o defectiune la servotronic.Intamplator,conducand un alt Touareg,mi-am dat seama.

 

Bafta si Craciun Fericit tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca ai rezolvat - din pacate asta e marea problema a VW group: contacte, instalatie electrica, senzori, sonde... si din cauza multelor defectiuni la aceste accesorii ti se cam ia de VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti pune te rog o poza cu electrovalva sau unde este pozitionata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Electrovalva N119 arata cam asa. Ea se afla montata pe caseta de directie in partea soferului.O poti accesa(pt a masura rezistenta electrica a ei si a verifica prezenta semnalului in mufa) demontand roata sanga fata.Pt demontarea valvei e nevoie ca masina sa fie suspendata pe elevator.Atasat ai si un pdf cu schema amsamblului caseta servodirectie de la Phaeton care este f asemanatoare cu cea de la Touareg.

post-4584-0-94388700-1388817666_thumb.jp

post-4584-0-30038000-1388817674_thumb.jp

post-4584-0-82344300-1388817690_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Eu am constat ca nu merge servotronicul de vreo 2 zile pe un leon 1p, 2011. Stie cineva ce e de facut? Inainte mergea foarte usor volanul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pai eu zic sa intrebi pe forumul de seat leon ... aici se discuta despre probleme la touareg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@voctav: Cand luai de volan pe loc avea si maraitul accentuat aferent? Intreb pt. ca si eu banuiesc a fi o pb pe partea de comanda electronica a servo si anume valva aia sau circuitul electric, deh, 2005 fab.....toti mi-au spus direct ca e pompa si ca trebuie schimbata. De cateva ori am simtit ca merge mai usor pe loc la fel ca si tine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveai vreo eroare pe VCDS? Ca si eu mai am un Audi S6 si volanul se misca mult mult mai usor pe loc. Si o intrebare pt colegi: Toate VW Touareg au fost dotate cu servotronic? Masina mea este fabricatie 2005.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest modul de servotronic se regaseste si pe golf v 2008? Parca si eu am acelasi directie mai greoaie tot timpul. Uneori la parcari simt ca merge mai usor alteori nu. NU am mai bagat de seama...

 

Initial m-am gandit ca poate asa este ea setata din fabrica si fata de un alt golf v cu cauciucuri pe 15 a mea are de 16 ingreunand astfel directia un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU. pe G5 directia este electromecanica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pt Baddboy:Nu l-am pus pe tester.


@voctav: Cand luai de volan pe loc avea si maraitul accentuat aferent? Intreb pt. ca si eu banuiesc a fi o pb pe partea de comanda electronica a servo si anume valva aia sau circuitul electric, deh, 2005 fab.....toti mi-au spus direct ca e pompa si ca trebuie schimbata. De cateva ori am simtit ca merge mai usor pe loc la fel ca si tine....


@voctav: Cand luai de volan pe loc avea si maraitul accentuat aferent? Intreb pt. ca si eu banuiesc a fi o pb pe partea de comanda electronica a servo si anume valva aia sau circuitul electric, deh, 2005 fab.....toti mi-au spus direct ca e pompa si ca trebuie schimbata. De cateva ori am simtit ca merge mai usor pe loc la fel ca si tine....

Nu avea marait.

Modificat de voctav
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci pana la urma indiferent de anul fabricatiei, touareg-ul are servotronic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin23_dodo

Eu nu am reusit sa rezolv problema cu directia Avia, AUTOSOFT, PBN(de vreo 4 ori am fost la pbn) . Concluzia: pe aparatul lor de geometrie(nu stiu cum se numeste) e perfecta cand o scotea pe sosea tragea ca naiba. din aceast motiv am vandut-o la Welthauto. Am preferat sa o da pe bani mai putini decat sa o vand cuiva si sa ma injure. Macar cine o sa o cumpere de la welthauto o sa aiba garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta inseamna ca aparatul lor era decalibrat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am reusit pana la urma sa fac geometria la sevice ul din com Catelu. Dupa 5 geometrii, inclusiv la ratatii de la porsche vest care mi au luat 600 lei si tot tragea dreapta, mi s a facut geometria cu 150 de lei la serviceul din Catelu. Recomand cu incredere, este un baiat de nota 20 acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

verificati pozitia jugului (care este prins de sasiu cu 6 suruburi ) , pe jug este prinsa caseta de directie si bratele de jos (practic masina e virata ca o caruta sau remorca cu 2 osii) si o abatere de 1mm (a jugului) va avea ca urmare exact ce descrieti voi , specialistii de la unghiuri nu stiu /nu verifica /cica nu le arata aparatul distanta dintre roata fata si cea din spate si nu regleaza pozitia jugului pt care este nevoie de 2 unelte care se introduc in gaurile dinspre fata masinii dupa ce se scot cele 2 suruburi si se slabesc celelalte 4, prinderi in care jugul are gaura cu 4mm mai mare decat surubul (2mm intre peretele gaurii si surub) deci loc suficient ca sa traga masina enorm de tare intr-o parte sau alta daca nu este bine pozitionat.

 

stiu asta din propria experienta , am slabit jugul ca sa scot baia de ulei si nu a mai fost pus la loc bine si tragea foarte tare spre stanga , am facut unghiurile , la fel tragea stanga , N specialisti in unghiuri rezultat 0, povesti si abureli desi le-am zis ca am umblat la jug...

 

am repozitionat jugul pe urmele vechi si verificat cu ruleta distanta dintre roata fata si cea din spate sa fie la fel pe ambele parti si s-a rezolvat problema , cei de la reprezentanta au sculele speciale care se introduc in gauri si aseaza jugul in pozitia corecta si daca pricep problema si vor sa o rezolve probabil va vor ajuta , dupa care faceti unghiurile si drumuri cat mai bune !

Modificat de steamroller
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a muta la touareg jugul din pozitia lui trebuie sa fie o lovitura serioasa pe sub masina, de la o groapa nu poti sa-i schimbi pozitia cu siguranta. Cand se face geometria se verifica automat si distanta dintre rotile din fata si cele din spate, cel putin la mine s-a verificat intotdeauna distanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord dar specialiștii din Sibiu nu verifica distanță aia si gropi știm ca sunt peste tot, eu doar vroiam sa va zic de ce trage intr-o parte si ce trebuie verificat dacă vrea cineva sa verifice pentru a se elimina una din cauze pe care eu nu am văzut-o expusă in acest topic , jugul este piesa de la baza piramidei , poți face N reglaje de geometrie dacă jugul si implicit caseta si bratele nu sunt pe poziția care trebuie , asta e părerea mea , mai departe fiecare face ce vrea si da banii unde vrea insa pe aici majoritatea Meseriașilor dacă vad un Touareg deja totul e mult mai scump si treaba o fac prost, eu sunt satul de profesori dinastia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna ziua!

Va cer ajutorul in urmatoarea problema. La un Touareg-ul din semnatura (2005), ieri, am observat o mica pata de ulei sub masina, in garaj. Astazi am mers cca. 5 km, totul in regula, dupa care, cand sa ma intorc acasa, am constatat ca nu mai am servodirectie si ca se aude un scartait deosebit de enervant cand viram. Am mers inapoi cei aproape 5 km (viteza mica, viraje cat mai putine - drum de tara), dupa care, cand am ajuns acasa, am constatat ca in rezervorul de la lichidul de servodirectie nu mai este nimic. Dupa 3-4 ore, adica acum, am vazut ca a curs sub masina o cantitate foarte mare de lichid, probabil toata din instalatie. Suspiciunea mea este ca a fost "deranjat" vreun furtun, deoarece cu o luna in urma a fost schimbata pompa de ulei (demontata toata partea din fata a masinii).

Intrebarile mele sunt:

-De unde poate curge atat de mult? Este vreo mica sansa sa nu fie stricata pompa ci doar un furtun?

-In cazul fericit in care este vreun furtun de vina, este posibil sa se fi stricat pompa fiindca am mers 4-5 km fara servodirectie si cu zgomotul acela la viraje mai mari?

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit la golf anu trecut in concediu fiind la mare.Pina in Tm am completat cam 1,5litri dar nu am lasat servo fara lichid,era o conducta cariata.Sa nu mai mergi fara lichid ca strici pompa,completeaza sa ajungi la un servis daca nu o repari tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa iti fi atins un furtun si a cedat,acum gandestete ca la pornire pompa face undeva la 100-110bar cu siguranta este posibil sa fie deja compromisa pompa de servo daca ai mers fara lichid...asa ca intai identifica pierderea si dupa aceea o sa sti exact daca stricaciunile au fost provocate sau a fost doar o coincidenta si a cedat pur si simplu ceva acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de servo nu se duce în cinci km chiar și fără ulei în bidon.Pe pereții pompei rămâne o peliculă de ulei care menține ungerea paletilor câtva timp.

Se completează cu ulei, se ridica masina pe elevator și se verifica scurgerile.

Cauze posibile :

-Furtun rupt smuls sau nestrans la înlocuirea pompei.

-Caseta de direcție pierde uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!