Jump to content

Flansa amortizor, nelamurire?!


puricele
 Share

Postare recomandată

Mai verifica o data ce flanse ai luat...asigura-te ca sunt pentru masina ta..

Daca n-a fost prevazuta din fabrica cu saiba acolo...nu ai de ce sa adaugi ...mai ales ca la cele vechi nu era nevoie...

Este logic ca ceva nu este de acolo daca ai nevoie de piese in plus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut, azi am facut o constatare la un masina din semnatura, si s-a constatat ca am joc in flansele de la amortizor, si bucsele de la bara stabilizatoare uzate. ce anume trebuie sa schimb pentru jocul in flansele de la amortizor? si ce producator recomandati. va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare! am schimbat de curand amortizoare , arcuri ,flanse ,rulmenti si cand stau pe loc si rotesc de volan stanga dreapta pe partea stanga se aude un zgomot de parca se rupe ceva , nu este un sunet uniform .ce poate sa fie ? e normal?

mentionez ca sunetul vine de la arc ,parca ceva il tine si scapa cate putin

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil rulment sarcina blocat/gripat ( se poate si de nou ) pe partea respectiva.

roteste volanul cu masina la ralanti si tine mana deasupra aripii stg in zona arcului 

daca simti vibratii, este rulmenrtul sarcina.

 mai poate fi si ceva montaj defectuos dar mai mica posibilitatea.

arcul preseaza pe carcasa rulmentului sarcina.

daca nu calca bine pe carcasa ori rulmentul este defect, da simptomele expuse de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa incerc ,multumesc pentru sfaturi .o sa verific daca mai am garantie si sa merg la service inapoi

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am avut o problema asemănătoare,îmi scârțâia pe loc sau la viteza f mică când viram (zici că scârțâia ușa ) și am da pe sus la flanșe cu vaselină lichida...și a dispărut problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ,dar uni spun ca nu este recomandat

Modificat de Aerofan
Nu mai dati quote la mesajul anterior. Va multumesc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este recomandat sa dai cu degripante aka WD40 care dizolva vaselina si ataca cauciucul.Unsorile lichide vascoase,sunt permise.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ,dar atunci cel din dreapta de ce nu face la fel, ca s-au schimbat amandoua ,o sa incerc niste ulei de motor caasta am acum la indemana

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am ajuns si la ziua asta:  https://www.autokarma.ro/piese-auto-vw-golf-iv-hatchback-1j1-1997-2005-1-6-16v-77-kw/amortizare-auto-rulment-sarcina/flansa-amortizor-25346-01-lemforder?manufacturer_filter=287&applicability_filter=5&name_filter=Flansa amortizor&grupa_produse=VW GOLF IV Hatchback (1J1) (08.1997 - 06.2005) 1.6 16V%2C 77 KW&grupa_order=1

Vreau sa schimb flansele si rurmentii aceia mici. Merita aceasta marca?

Mentioenz cand fac stanga dreapta.. pocneste arcul si se aude un sunet ciudat...ca si cum ceva l-ar tine..si ditr-o data ii da drumu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi pe Lemforder.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut. Se intampal ceva ciudat la schimbarea rulmentului si flãnsii amortizor (fața): când stang piulita, flanşa (bucsa de cauciuc) se blocheaza...adica de fapt rulmentul se blocheaza, flansa devine rigida pe amortizor fara sa se mai invarta pe rulment. Mentionez ca strangerea se face usor, cu mana, si se blocheaza. Ceva este in neregula. Am cumparat set de reparatie Lemforder, rulmentul a venit INA. 

A mai patit cineva? Are cineva vreo idee?

Am verificat codul de pe bucsa noua, corespunde cu cel de pe bucsa veche. Rulmentul pare identic cu cel vechi.

La voi cand a-ti motat si strans piulita ( prima piulița), se mai putea invarti de flansa peste rulment? Nu stie nimemi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal nu trebuie sa se blocheze flansa

asta daca ai montat  corect 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat corect. Ce poti greşii la o flansa? Pare ca flansa are marginea mai inalta cu 1-2 mm astfel încât piulita de strangere nu poate călca direct pe rulment. Sau asa mi se pare mie. Nu pot masura cauciucul cu sublerul, decat aproximativ.

La voi piuliţa se strange pe inelul interior al rulmentului? Are cineva un desen cu ansamblul amortizorului ca sa-mi dau seama unde se strange piuliţa si rulmentul? Poate adaug o saiba de 1 mm ca sa corectez inaltimea flănşii

Modificat de ionut_dragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Nu prea, arata doar pozitia pieselor.M-am uitat in  etka online, de ex pozitia 28 din desen la mine lipseste si pe o parte si pe alta. Dar nu conteaza prea tare decat la inaltimea( garda la sol a suspensiei). Problema la mine este ca atuci cand strang piulita ( din desen nr 21), aceastaar trebui sa straga pe inelul metalic al rulmentului(nr 14 in desen). Datorita unui guler prea inalt al flansii (nr 18), piulita nu atinge rulmentul cq sa es stranga pe el, se stange pe gulerul ala de cauciuc si face ca flansa sa nu se mai rotească. La voi unde strange piulita, pe rulment sau pe flansa de cauciuc?

Am incercat sa fac un desen, este vorba de spatiul marcat cu rosu, piulita nu ajunge la rulment. Cum este normal? La voi cu este?

Screenshot_2018-09-10-11-09-32.jpg

P_20180910_121125.jpg

P_20180910_121111.jpg

Modificat de ionut_dragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai retin exact cum e, dar clar ca asta nu conteaza pt ca oricum partea de sus e fixa. Important e ca talerul pe care se sprijina arcul ala sa stea drept si sa se alinieze cu fata inferioara a rulmentului, aia cu rizuri si sa nu atinga in partea de cauciuc a flansei. Tu cum le-ai montat? Pe masina? Ai avut presa de arc? Monteaza ansamblul asta fara sa stea tensionat arcul pe taler si vezi daca se misca flansa de cauciuc usor pe rulment.

Inca ceva: prima piulita nu se strage animalic ci la valoarea prescrisa, altfel deteriorezi rulmentul si e bun de aruncat.

 

Am gasit si asta, sper sa fie de ajutor:

https://youtu.be/ACnY2JttCpY?t=361

Foarte important:

The strut mount isn't in place while you tighten the lower nut. After you tighten it, then you can release the spring compressors. Then put the mount in place and put the assembly back onto the car, then you tighten the upper nut that holds the strut in place. Both nuts torque: 44 ft- lbs. Remember to lube the strut cup to help it go into place.

https://www.myturbodiesel.com/wiki/strut-and-shock-absorber-replacement-for-mk4-vw/

Tot uitandu-ma pe yutub la tutoriale ma mira faptul ca unii se dau mari servisuri dar nema cheie dinamometrica, ciocan de teflon..,ridica de pivot(:blink:) Baam, pistolul pneumatic, da-o dreq de documentatie tehnica si specificatii de cuplu. De asta unii dam vina pe piese sau prezoane smulse din bloc, etc. Suruburi noi? Pai de ce? Ca doar si urmatorul are pistol pneumatic, poate chiar flex. Prezoane cu intindere noi? Nu, pai las ca ii pica motoru' pe asfalt.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am montat inca pe masina pentru ca intampin prob!ema expusa. O sa o mai expun odata: 

Arcul este comprimat ( nu am presa, am improvizat). Tija amortizorului este libera, montez rulmentul, pun flansa si strang piulita la mână, cu o tubulara de 21. Fara sa existe altceva, doar tubulara singura. Flansa se blocheaza, datorita motivelor de mai sus. Asta cand arcul este comprimat de un fel de presa, nu apasa pe rulment.( eu cred ca flansa are un guler mai mare decât trebuie). Asa ca piulita nu strange pe rulment, ramane un spatiu acolo (cu roşu). Dar poate ca aşa trebuie, se "aseza" sub greutatea masinii???

De aceea intrebam cum este la voi, ca sa stiu ce sa fac. M-am impotmolit cu piulita asta de o saptamana si ma lasa nervii.

Am intercalat imediat sub piuluta o saiba groasa de 1,5 mm si se strage perfect, flansa se invatre. Dar nu mi se pare corect asa, ca nu a fost acolo nici o saiba, si tot tergiversez...

Deci, pentru cine a schimbat de curand flanşa si rulmentul: la remontare, cand arcul este comprimat cu presa si stângeti piulita, flansa se invarte peste rulment?

 

 

De acord cu cheia dinamometrica... Toate suruburile au un cuplu prescris. Dar uneori nu ajunge doar dinamometrica, trebuie sa avem si cheie unghiulara. Dupa strangerea la cuplu, mai avem de rotit cu 30 grade sau X grade. Cum facem?

DOREL ştie!!!!! Are pistol pneumatic

Modificat de ionut_dragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am pus to kitul de la lemforder acum destul de multi ani si nu am avut probleme la montaj. Nu stiu ce sa spun, pare ca ai facut bine ce ai facut. Trebuie sa te uiti atent de ce anume e blocata flansa aia de nu se invarte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/10/2018 at 9:41 PM, ionut_dragos said:

Nu am montat inca pe masina pentru ca intampin prob!ema expusa. O sa o mai expun odata: 

Arcul este comprimat ( nu am presa, am improvizat). Tija amortizorului este libera, montez rulmentul, pun flansa si strang piulita la mână, cu o tubulara de 21. Fara sa existe altceva, doar tubulara singura. Flansa se blocheaza, datorita motivelor de mai sus. Asta cand arcul este comprimat de un fel de presa, nu apasa pe rulment.( eu cred ca flansa are un guler mai mare decât trebuie). Asa ca piulita nu strange pe rulment, ramane un spatiu acolo (cu roşu). Dar poate ca aşa trebuie, se "aseza" sub greutatea masinii???

De aceea intrebam cum este la voi, ca sa stiu ce sa fac. M-am impotmolit cu piulita asta de o saptamana si ma lasa nervii.

Am intercalat imediat sub piuluta o saiba groasa de 1,5 mm si se strage perfect, flansa se invatre. Dar nu mi se pare corect asa, ca nu a fost acolo nici o saiba, si tot tergiversez...

Deci, pentru cine a schimbat de curand flanşa si rulmentul: la remontare, cand arcul este comprimat cu presa si stângeti piulita, flansa se invarte peste rulment?

 

 

De acord cu cheia dinamometrica... Toate suruburile au un cuplu prescris. Dar uneori nu ajunge doar dinamometrica, trebuie sa avem si cheie unghiulara. Dupa strangerea la cuplu, mai avem de rotit cu 30 grade sau X grade. Cum facem?

DOREL ştie!!!!! Are pistol pneumatic

 

saiba aia nu are ce cauta acolo , cred ca depinde ce tip de amortizor ai ,eu am pus KYB si piulita sa oprit la capatul filetului ,nicidecum nu a atins rulmentu,

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

momentul de strangere este de 60Nm ,la service au strans la pistol si au stricat rulmentu, dupa care am schimbat singur acasa , la service nu mai merg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cate pricep(sau nu pricep eu) rulmentul nu se poate strica de la strângere excesiva, poate doar sa se strice filetul. Piulita strange doar pe inelul superior al rulmentului, fara sa comprime axial bilele. Doar ține rulmentul solidar cu tija amortizorului. Bilele sunt comprimate( ca sa zic asa)  de catre un taler pe care apasa arcul la premontaj si apoi greutatea masinii plus arcul. Dar poate gresesc, oricum situatia asta mi-a mâncat ficații. Oricum, trebuie respectat cuplul de strângere

Marius, asa cum am aratat si in desen, se pare ca bucsa de cauciuc are un guler putin mai inalt care face ca piulita sa nu se stranga pe rulment. Un amic cu service auto mi-a comandat alte flansi SACHS, pe care mi le-a montat un mecanic la el in service. Si ce sa vezi? s-au blocat si astea. Mecanicul s-a declarat nul, in final mi-au recomandat saiba pusa acolo sau alte amortizoare noi. 

Mai studiez, deja am o saptamana cu masina pe butuci.

Are cineva pe acasa o piulita pe care sa o poata masura cu sublerul? Poate piulita mea este mai scurta cu 1 mm, fqpt ce o face sa nu se aproprie de rulment

Modificat de ionut_dragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf4champ, piulita nu a atins rulmentul? Atunci unde se strange? Daca este asa, la strangere excceeiva, rulmentul se blocheaza.

Amortizoarele mele sunt de fabrica.

Mai am o intrebare:  daca priviti la capatul de sub capota al amortizorului( se vede contrapiulita si un taler puse peste prima piulita), se invarete la virarea rotilor?

Modificat de ionut_dragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ieri am facut schimb de flanse+rulmenti Lemforder. Kitul 25346 01, 95ron 2 seturi. Am constatat ca rulmentii erau ok, nu era nevoie de noi. Insa a fost cand am avut kit de suspensie coilover, unde nu am mai folsit talerul metalic, astfel ca apa de pe jos intra direct la rulmenti, distrugandu-i la relativ scurt timp. daca ai suspensie OE sau asemanator, rulmentii aia nu au moarte. Erau ca noi, vaselina in ei, cursa interioara impecabila. Cei de pe coilover erau ruginiti si faceau zgomote deja, era spalata vaselina.

In alta ordine de idei, am studiat in detaliu ce se intampla la montaj.

Talerul metalic, piesa 19 din schema de mai sus intra pe axul telescopului, cota foarte apropiata. Peste vine rulmetul de presiune, buza lui superioara calca pe umarul tijei telescopului, astfel incat chiar daca il strangi foarte tare, nu strici rulmentul, deoarece partea de jos a rulmetului calca pe taler, care e impuns in sus de arc, cand masina sta pe roti. Asfel incat daca arcul e comprimat de presa de arc, acel taler se misca usor chiar daca rulmentul e strans la cuplu. Asta se poate vedea si de sub aripa, daca acel taler sta sau nu pe ax. Fiind foarte apropiate cotele exista posibilitatea sa ciupesti acel taler si el sa nu intre pe axul telescopului. Dupa strangerea celor 2 piulite de 21 mie mi-au ramas in ambele parti 8 spire de filet goale.

Este exact ca si in schita de mai sus facuta de @ionut_dragos

Umarul ala de la flansa de cauciuc este doar sa tina pe pozitie si flansa, nu acolo se genereaza cuplul de strangere. Se si vede amprenta piulitei pe rulmentul vechi.

Eu am castigat 1.5-2cm garda la sol in urma operatiunii, ceea ce la mine se simt, avand kit cu -30mm garda la sol. La o masina stoc poti sa le lasi 20 de ani daca nu te deranjeaza acest aspect.

 

 

20181002_175941.jpg

PS: cuplu de strangere piulite 60Nm

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, ieri am schimbat si eu flansele vechi lemforder cu unele noi kayaba si azi cand m-am uitat sub capota era o distanta foarte mare in intre capatul amortizorului si flansa.

Ieri cand au dat masina jos de pe elevator nu arata asa era normal.

Or fi uzate asa de noi sau ce altceva sa fie, precizez ca amortizoarele sunt schimbate acum 1 an si ceva cu sachs.

IMG_1156.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!