Jump to content

Pornire greoaie


Mihai San
 Share

Postare recomandată

Salut! Am citit o chestie interesanta pe topicul de "Indicator temperatura motor". Un coleg spune acolo ca, daca senzorul de temperatura citeste o valoare mai mica decat cea reala, pornirea se face mai usor. El a comparat valorile citite de doi senzori diferiti pe aceeasi masina: primul arata 90 grade, iar pornirea se face la a doua cheie. Al doilea senzor citeste fals doar 75 grade iar pornirea se face la sfert de cheie. Rog colegii ingineri sa ne dea o explicatie tehnica plauzibila. Mie mi-a parut interesanta constatarea colegului Gabi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a precizat dacă situaţia s-a întâmplat la o maşină sau la mai multe. Nu poţi generaliza un caz izolat (bineînţeles în cazul în care este aşa ceva).

Semnalul de la senzorul de temperatură, alături de alte semnale de la alţi senzori, este folosit la reglarea avansului injecţiei şi scânteii şi la reglarea duratei injecţiei (parametri vitali pentru pornirea şi funcţionarea corectă a motorului).

Posibil ca la unele maşini la care distribuţia nu este pusă perfect, sau ceva semnale de pe la senzorii importanţi sunt denaturate să se întrunească condiţiile optime de pornire atunci când senzorul de temperatură are rezistenţa corespunzătoare temperaturii de 75 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc lupo_bv, am inteles mecanismul. E ca la un pacemaker defect pus pe o inima care mai are cateva cai de conducere naturale integre...iar combinatia de defecte, intamplator, da un rezultat bun. Pe vremea cand AKL-ul meu mergea balbait si ma bagase in depresie, ma gandeam sa schimb absolut toti senzorii posibili cu unii noi. In final, alaturi de segmentare si curatat injectoare am schimbat senzorii de la axul cu came, vilbrochen si temperatura. Noroc ca eu nu am prea multa electronica pe masina.

Modificat de DJ44MKE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. imi cer scuze daca nu postez unde trebuie, dar sunt cam nou pe forum. Detin un vw Bora 1.9 TDI 101 CP din 2004, model 1J2. Ieri am umblat cu masina, toate bune si frumoase. Pornea putin mai greu din cauza frigului ( a invartit de 2 ori), dar a pornit ok. Azi m-am trezit ca nu mai porneste. Invartea motorul, dar nu pornea. Am incercat asa pana a cam cedat bateria si tot nu a pornit. Am luat curent cu cabluri de la alta masina, dar tot asa. Cu cablurile legate pe baterie abia ca mai invarte motorul ( ca si cum nu ar fi conectata la o alta baterie ). Vreo sugestie? Am crezut ca bateria e de vina, dar tind sa cred ca e alta problema + ca imi da eroare pe bord abgas wersttat. Sper ca am fost destul de clar in exprimare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi că dacă nu ai cabluri solide degeaba dai curent de la altă baterie că este egal cu zero (dacă nu are secţiunea corespunzătoare cablul respectiv, căderea de tensiune pe cablu este mare şi la tine la baterie nu mai ajunge nimic util). La diesel dacă nu învârte electromotorul cu o anumită turaţie minimă nu porneşte motorul.

Verifică eventual să nu fi rămas clapeta de pe admisie (aia din EGR) blocată pe închis (când pui contactul trebuie să se deschidă complet)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablurile sunt oke. Azi le-am cumparat si am verificat sa fie bune si solide. Clapeta de la EGR nu am verificat-o. Ma tem sa nu fie electromotorul de vina. Maine o sa ii bun alta baterie de pe cealalta masina sa vad daca porneste asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tioacastefanut

Salutare si un an nou fericit. Postez si eu aici desi este poate un off topic pentru ca nu pot sa creez unul nou. Ma poate ajuta si pe mine cineva sa interpreteze cifrele de pe o baterie? (poza din atach). Am probleme cu pornirea acum pe vremea asta rece si cred ca 240 Ah insciptionat pe bate s-ar putea sa fie cam mic (desi pe abtibild scrie 540Ah). Multumesc!

post-142877-0-37055400-1420111294_thumb.

Modificat de tioacastefanut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu la 1.6 16 v /BCB care porneste uneori doar la a doua cheie am oringuri? Ce oringuri, scot injectoarele? Ce regulator?

Pe tester nu da erori, am schimbat bujii, filtre, senzor temperatura (Febi/Bilstein, acum il voi schimba din nou).

Portiera scoate bazait de amorsare doar uneori, poate fi releul blocat la frig si la cald sa functioneze?

Cu redresorul pare sa porneasca normal.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

SALUT.se da uratoarea problema: masina din semnatura are o pornire greoaie de vreo 2 zile, mai exact o ia la prima cheie dar invarte de vreo 3-4 ori. ca si banuieli injectoarele( injectorul nr 2 arata -0,7 si nr 3 arata +0,7 , valorile astea snt la rece iar la cald urca pana la -1 si +1 acum nu stiu exact care e obosit si care pe care compensea...celelalte injectoare sunt ok. urmatoarea banuiala ar fi faptul ca de vreo 3 zile am scos acel actuator de pe racitorul de la egr penrtu ca se sparsese membrana si cand am vrut sa-l scot s-a rupt tija lui de scopt ce era.....din cate am mai citit acel actuator actionea o clapeta care da drumu la aerul cald spre egr sau il da intai prin calorifer si asa ajunge rece acolo....si acest lucru face ca masina sa fie euro 4 in loc de euro 3....bateria o excludem ca este foarte buna, fiind testata acum o luna , este o varta silver de 74 de un an jumatate,. oare ce sa fie astept pareri, multumesc.....la mine clapeta shut off este electrica si nu imi da eroare si m-am uitat la ea si este ok se deschide complet. multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Care sa fie problema,de porneste asa greu,Ce ar fi mai bine sa cumpar un alternator sh sau sa-l repar pe al meu,ms

 

film.avi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La pornirile greoaie cand invarte mult si porneste greu indiferent ca la rece sau la cald ....sa nu excludeti senzorul de turatie....la mine asta a fost

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...am un golf 1.6 AZD...porneste greu vara...iarna numai zic...!!!in plus...la prima pornire sa zic de ex dupa 8 ore timp in care nu o folosesc,motorul se opreste,parca se ineaca...cu toate k se aude cand pun contactul acel sunet de la pompa...oare care e prob?am schimbat si bujii si 2 bobine de inductii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua.

De cateva saptamani am achizitionat un Volkswagen Bora 1.9 TDI 110 CP, fabricat in 2001. De curand am observat ca daca nu pornesc masina cateva zile si este frig, la prima incercare porneste mai greu, se aprind, pentru 1-2 secunde, martorul de la ABS si cel de la baterie si parca s-ar tura motorul singur pentru 1-2 secunde (sper sa ma fac inteles). Mentionez ca dupa ce se incalzeste putin, porneste "la sfert". Totodata, am observat ca acul de la temperatura nu sta la 90 de grade, ci mai degraba pe la 80 (fie ca este pe loc, sau in mers). Atasez si un filmulet facut dupa ce a stat 4 zile nepornita (insa temperaturile nu au fost mai jos de -2 grade, iar "problemele" nu sunt atat de "pronuntate" ca in mod normal). Mentionez ca bateria a fost cumparata in luna ianuarie 2016 de catre fostul proprietar (am si certificatul de garantie...dar nu stiu daca au fost schimbate si bujiile), iar pe tester nu a aparut nicio eroare. Pare sa fie ceva in neregula, sau vreau eu prea multe de la o masina de 15 ani.

Multumesc pentru idei si sfaturi.

https://www.dropbox.com/s/gt0fzhrhq0kqz66/VIDEO0021[1].mp4?dl=0

Modificat de Ionutz88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand pune un tester pe masina si vezi ce erori ai, daca spui ca acul la temperatura nu sta la 90 sigur ai probleme cu senzorul de temperatura si trebuie sa il schimbi,sa ei hella apoi verifica si hujiile sa vezi poate ai arse din ele, eu aveam arse doua si masina pornea bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, Ionutz88 said:

Buna ziua.

De cateva saptamani am achizitionat un Volkswagen Bora 1.9 TDI 110 CP, fabricat in 2001. De curand am observat ca daca nu pornesc masina cateva zile si este frig, la prima incercare porneste mai greu, se aprind, pentru 1-2 secunde, martorul de la ABS si cel de la baterie si parca s-ar tura motorul singur pentru 1-2 secunde (sper sa ma fac inteles). Mentionez ca dupa ce se incalzeste putin, porneste "la sfert". Totodata, am observat ca acul de la temperatura nu sta la 90 de grade, ci mai degraba pe la 80 (fie ca este pe loc, sau in mers). Atasez si un filmulet facut dupa ce a stat 4 zile nepornita (insa temperaturile nu au fost mai jos de -2 grade, iar "problemele" nu sunt atat de "pronuntate" ca in mod normal). Mentionez ca bateria a fost cumparata in luna ianuarie 2016 de catre fostul proprietar (am si certificatul de garantie...dar nu stiu daca au fost schimbate si bujiile), iar pe tester nu a aparut nicio eroare. Pare sa fie ceva in neregula, sau vreau eu prea multe de la o masina de 15 ani.

Multumesc pentru idei si sfaturi.

https://www.dropbox.com/s/gt0fzhrhq0kqz66/VIDEO0021[1].mp4?dl=0

in primul rand, o diagnoza - verificare parametrii senzori, etc

ca nu sta acul unde trebuie - poate este vb de un termostat care nu inchide complet. 

tot asa, poti avea probleme cu senzorul G62 - temperatura apa -, oringuri injectoare, pompa tandem, etc.... de nu porneste ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Azi dimineata am observat ca nu se aude pompa de benzina cand deschid usa de la sofer. Se aude doar cand pun contactul. Mentionez ca nu am probleme cu switch-ul din broasca sau altceva pentru ca am testat cu VCDS si imi vede usa, Open/Closed, Locked/Unlocked si de asemenea si SAFE, deci switch-ul nu e buba. Ce sa verific ? E vreun releu separat care actioneaza pompa la deschiderea usii ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

nu, este un singur releu care comanda pompa de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi nu mi-o actioneaza cand deschid usa. Ce sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut baieti.

Am si eu o problema de vreo luna jumate cu Golfuletul meu 1.9 AXR 2006.

Imi porneste greu la rece, ca si cum nu ar avea motorina sau ceva nu ar tine presiunea la motorina. Cam in vreo 4 secunde o ia...

Testerul nu l-am pus pe ea, decat aseara si nu stiu ce are VCDS-ul meu ca nu-mi vede masina. Daca ii dau TEST, mi-l vede, dar la status apare "cable not plugged into car". Probabil trebuie reparat.

In fine, de o luna jumatate de cand mi-a aparut problema asta, am zis sa o iau prin eliminare. Am constatat, uitandu-ma si in carnetelul meu ca filtru de motorina nu a mai fost schimbat de vreo 2 ani. L-am schimbat impreuna cu garniturile alea doua de la supapa de pe filtru. Dupa 2 zile iar dadeam la cheie lunga.

Nu imi face asta tot timpul, ci odata azi, poate si maine iar apoi la 3 zile sau o saptamana...

Stiu sigur ca imi porneste greu numai la rece si cand e foarte cald afara. Cand e mai racoare nu mi-a facut niciodata.

Garniturile de la injectoare sunt noi si schimbate in vara anului trecut.

Sa imi faca probleme vreun injector ? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rece porneste greu sau dupa o perioada lunga de stationare(de ex.peste noapte)??

Incearca sa parchezi masina cu botul in jos peste noapte, si vezi cum porneste dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Dupa perioada lunga de stationare, cum zici tu peste nopate, porneste bine. Eu in fiecare zi merg cu ea. De exemplu la 7:40 cand plec spre servici, tot timpul imi porneste. Daca afara sunt peste 30+ grade, imi apare aceasta pornire grea ca si cum ai schimba filtrul de motorina si dai un pic la cheie pana se amorseaza filtrul.

Dar si asa nu tot timpul imi apare problema. Are toane.

De obicei in vreo 4 secunde, sa zic asa, numarate, o ia. O opresc si ii dau iar, o ia la sfert.

O singura data, saptamana trecuta, fiind destul de cald, masina tinuta la umbra intr-o parcare, unde nu batea soarele, am pornit-o greu, am plecat 1 km sa alimentez, iar acolo dupa ce am alimentat, iar mi-a facut probleme.

Deci intr-o luna jumate, am constatat ca imi face numai la rece, dar cand e foarte cald afara si asa cum am scris mai sus, nu se respecta asta. 

La cald nu mi-a facut niciodata si totodata cand e mai racoare sub 30 de grade porneste bine intotdeauna.

Pare ciudat ceea ce va scriu, dar mi se pare o anomalie ceea ce se intampla.

Asa cum am scris mai sus, eu am constatat si mi-am expus punctul de vedere, ca imi apare problema asta, dupa o luna si jumatate de cand a inceput sa imi porneasca greu, doar cand e foarte cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erori stocate ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am scris mai sus ca nu mi-a functionat testerul. O sa ma duc cu ea azi dupa masa. Am un prieten cu BOSCH ESItronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi am pus testerul pe ea. Deoarece o saptamana nu mi-a mai facut probleme deloc. De vreo 2 zile, inclusiv azi a inceput iar.

In fine azi dimineata am facut plinul si am avut drum pe la mecanic.

Pana sa apara eroarea pe display-ul laptopului mi-a zis inainte cu cateva secunde ca problema descrisa de mine de obicei provine de la senzorul de la axul cu came. In secunda doi, aceeasi eroare a aparut pe laptop ;)

Nicidecum gandurile mele ca ar fi de la filtrul de motorina, de la supapa de sens de pe acesta (acel T de plastic) sau pompa de motorina, apoi injector sau bujii...etc.

 

Deci senzorul de la axul cu came trebuie schimbat. 140 ron. E pus si rau. Trebuie distributia data jos...

Bine ca am descoperit eroarea. Cica porneste si fara acesta in jur de 3-4 secunde. Exact cum aveam eu...

Luna viitoare il schimb ca trebuie sa plec la mare ;)

Modificat de GeoB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porneste si fara el doar ca mai greu.

Ce eroare avei pe senzor ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!