Jump to content

ASR & ESP & ABS


kewlya
 Share

Postare recomandată

Cred ca stiu ce include ESP-ul :(, dar afirmatia ta oricum nu e corecta. ESP-ul controleaza traiectoria masinii (deci el franeaza cate o roata atunci cand pierzi controlul masinii intr-o curba, de exemplu), iar ASR-ul se ocupa de distributia puterii la roata in caz de plecare puternica/accelerare puternica pe suprafete lipsite de aderenta (chiar daca in bord se aprinde acelasi martor luminos ca in cazul ESP-ului).

"Anti Slip Regulation - It switches the traction control on and off. When its on (default) the onboard electronics cut the engine power if the front wheels spin." Deci in nici un caz nu se ocupa ESP-ul de plecari rapide de pe loc.

PS: Masina nu-mi permite sa dau "scartz" :D.

Sunt de acord cu tine,dar am citit la inceput(pag 2,3)despre ce am postat eu si acum sunt putin derutat avand doua informatii diferite :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dementor cred ca un citat din cartea tehnica te va lamuri definitiv

"Descrierea si modul de funcionare al ESP

ESP-ul reduce pericolul derapari la abordarea virajelor prin franarea individuala a rotilor. Cu ajutorul volanului si vitezei autovehicolului se stabileste directia dorita de conducator si se compara cu situatia reala. Daca apar neconcordante, ca de exemplu deraparea, ESP-ul franeaza automat roata respectiva. Prin fortele ce actioneaza asupra roti in momentul franari, autovehicolul se stabilizeaza. In cazul supravirari autovehicolului (tendinta de derapare a parti din spate) frana va actiona in special asupra roti din fata din exteriorul virajului, iar in cazul subvirari (tendinta de a iesi din viraj), asupra roti spate din interiorul virajului."

"Descrierea si modul de functionare al ASR

La autovehicolele cu tractiune fata, ASR impiedica, prin reducerea puteri motorului rotirea in gol a rotilor in cazul accelerari.......... Sistemul de control al tractiuni face posibila deplasarea, accelerarea sau urcarea unor pante abrupte in conditi nefavorabile."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am facut altceva decat sa transcriu ce scrie in carte uite si o poza

post-20679-1220126167_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc.In sfarsit m-am lamurit. :vaidecapulmeu: .Dar am inca o intrebare: In paginile de la inceput am citit ca pe multi ASR i-a incurcat,atunci de ce la unele modele vw s-a pus dotare standard.Dati exemple in care va ajutat ASR ca pana acuma am vazut doar ca incurca.

Toate cele bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ASR te ajuta daca mergi pe zapada/polei, de exemplu, la plecarea de pe loc sau accelerari bruste. In unele situatii trebuie dezactivat. Am urcat asta iarna o panta cu zapada. Dupa ce am chinuit biata masina minute bune si am ajuns greu la destinatie, am realizat ca trebuia sa dezactivez ASR-ul.

ESP-ul, daca stiu bine, trebuie dezactivat in conditii de iarna, pentru ca atunci mai rau incurca. Pe uscat, insa, face minuni. Pe mine acest sistem m-a scos o data dintr-o posibila belea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La VW si probabil si la Skoda , masinile dotate cu ESP nu au buton de dezactivare ASR separat (ASR-ul se dezactiveaza odata cu dezactivarea ESP-ului). Doar in anumite conditii se considera utila decuplarea ESP si a ASR-ului. Pentru mine a fost providential atit ESP-ul cit si ASR-ul pe timpul iernii. Inca nu am intilnit nici o situatie in care ar fi fost util sa le dezactivez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, ESP in timpul iernii ajuta foarte mult. De exemplu pe autostrada, la depasirea unui TIR cand esti obligat sa folosesti pe banda a IIa care jumatate este mazga jumatate strat subtire de zapada. Fara ESP ajungi sub TIR sau in parapet. Si sa nu uitam ca asta se intampla la peste 70km/h. Pe gheata/zapada poti sa dezactivezi ASR/ESP, dar tot cu viteza a doua trebuie sa pleci de pe loc. Sa nu uitam ca aceste mijloace ajuta, dar nu fac minuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Se mai plangea un coleg pe pagina anterioara.

Am incercat sa plec cu scart, cu ASR cuplat, pe asfalt turnat de 2 saptamani, si ... am reusit. Acum intrebarea mea, E posibil sa nu am ASR sau ESP, desi am butonul respectiv pe consola centrala, desi la punerea contactului se aprinde martorul pe bord, desi la apasarea butonului de decuplare, mi se aprinde constant martorul in bord, si desi la accelerari mai bruste pe asfalt umed, clipeste martorul ESP?

Eu ma asteptam sa nu ma lase sa pornesc cu scart, insa m-a lasat, desi nu m-am chinuit prea tare! Mai am si cauciucuri noi de vara, Dunlop SP Sport Maxx, care au o aderenta foarte buna, din cate m-am interesat. Au scartait pe o lungime de 3-4 metri, dar nu s-au invartit mult in gol. E normal?

O sa astept la iarna sa vad diferentele pe gheata/zapada, ca mi-e mila de cauciucuri acum, pe uscat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe asfalt uscat poti porni cu scart si fara sa decuplezi butonul ASR/ESP

chiar merge cu scart si in mers intre 1a si a 2a si intre a 2a si a 3a daca stii cum sa te joci cu pedalele :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, deci la mine nu e pus doar asa ca o "instalatie de pom de iarna" . Deci se poate "pacali" ASR-ul daca stii sa te joci cu pedalele!?

Eu o turasem mai tare si dadusem brusc drumul la ambreiaj. Bine nici chiar asa brusc sa rup ambreiajul. In momentul in care incepuse roata sa se miste am dat drumu la ambreiaj, in acelasi timp in care am accelerat pe la 2500 - 3000 rot/min. A lasat in spate niste urme intrerupte gen __ _ _ _ _ _

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario75 Din cate stie eu ASR-ul intra doar atunci cand cauciucurile nu au aderenta (vei vedea la iarna despre ce vb , mergi cu masina undeva unde este gheata de exemplu si incerca sa pleci din loc in asa fel incat sa patineze rotile si vei vede ca tu o accelerezi in blana si ea tot ce vrea face) pe asfalat uscat rotile au adernta se invart in gol dar nu pt mult timp, intrevine si atunci ASR-ul numai ca pt sucrt timp pana pleci din loc sau daca esti in mers pana cand rotile au cat de cat aderenta. Daca nu ma insel eu ESP-ul, ASR-ul , ABS-ul intrevin in momente critice considerate de calculatorul masini. Uite sa iti dau un exemplu, se stie ca efectul de franare este mult mai eficace daca se realizaeaza prin rostogolirea roti si nu prin blocarea ei, iar atunci cand senzosi ABS-ului constata ca tu ai pus frana si una sau mai multe roti sau blocat calculatorul masini considera un moment critic efectul de franare nefiind eficace si atunci intervine pt deblocarea roti sau rotilor blocate pentru a asigura un coeficient maxim la efectului de franare. La fel este si celelalte 2 sisteme intervin cand calculatorul masini considera ca este nevoie de ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, eu ma asteptam ca pe asfalt uscat sa nu pot pleca cu scart, deoarece rotile au aderenta. Dar totusi au scartait vreo 3-4 metri. Din masina a parut ca au scartait continuu, dar urmele pe asfalt erau intrerupte.

Imi pun problema sa nu fie defect ceva si sa nu intre ASR-ul cand e nevoie. Sau sa nu am, desi am buton cu ESP in consola. Dar probabil ca imi voi da seama pe gheata de diferentele cu si fara el cuplat.

Daca era o defectiune ar fi trebuit sa ma anunte cumva prin clipirea martorului in bord, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu daca am incercat sa plec in forta cu ea m-a zguduit de parca se rupeau planetarele. Nu stiu daca este tocmai un comportament normal...Zic asta pentru ca, pe gheata sau zapada, nu zguduie asa ci doar caraie asa cum se aude cand intra ABS-ul in functiune. Dar la Leon mai este si acel EDL(elctronic differential lock). Poate ala sa fie? Nu stiu daca este si pe octavia.

Modificat de Andrei_VVB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul de blocare electronică a diferenţialului permite pornirea uniformă şi confortabilă pe carosabil cu suprafeţe cu aderenţă diferită.

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are si Octavia "Elektronische Differentialsperre (EDS)". Este in standard la versiunea Elegance in Germania (care are ESP inclus), si face parte din pachetul ESP in Romania (care e optional).

Mai astept pana la iarna sa fac probe pe gheata/zapada. Defectiuni cred ca nu are din moment ce se aprinde beculetul ca la carte. Dar nu ma asteptam sa scartaie pe asfalt! Trebuia sa plece glont, si fara scartait. Beculetul a clipit, pe la sfarsitul derapajului, cand a prins oarece viteza si nu a mai scartait.

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia sa plece glont, si fara scartait.

Poate daca ii pui crampoane :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crampoane poate la iarna, dar nu stiu daca mai sunt legale.

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Sistemul de blocare electronică a diferenţialului permite pornirea uniformă şi confortabilă pe carosabil cu suprafeţe cu aderenţă diferită.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai fost foarte dumirit daca ai fi citit paginile acestui topic. Mai mult, doar cu 2 pagini in urma ai fi gasit si un document (de download-at) despre ESP. Macar de acolo ti-ai fi dat seama ca exista functii inseparabile in cadrul unui sistem...in cazul documentului, ESP-ul.

Pentru explicatii privind functiile sistemelor in discutie (si nu numai) puteti citi si http://www.aviamotors.ro/?cale=templates/d...php&menu=66 .

Observ ca discutia se reia de fiecare data. In consecinta, topic-ul se inchide (macar pentru o vreme); daca cineva considera ca are ceva de ADAUGAT - nu intrebari care isi gasesc raspunsul in aceste pagini - astept PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!