Jump to content

Problema la pompa secundara de racire - motor CR


doctorul
 Share

Postare recomandată

Dupa vreo 3 ore de munca am reusit si eu sa schimb pompa secundara.Codul piesei: 5N0 965 561A. am pus o pompa 5N0 965 561. ce difera este prinderea pompei.pe suport.in rest este compatibila.cea veche functiona dar merge intermintent cred.Cea noua merge foarte finut.la a 2 cheie "check engine"  a disparut.Din pacate am fost prea murdar sa facu un DIY.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Dupa citeva zile petrecute pe net si pentru a suna la magazine am gasit si eu pompa(pierburg) la 450 lei. Pe original era undeva intre 800 si 970 . Problema urgenta nu ar fi ca pompa nu mai raceste EGR-ul ci faptul ca este alimentata din f18 care alimenteaza si circuitul de comanda turbo si de aici cred ca se trage limp mode. Eu am demontat pompa pentru a-i lua codul si am si alimentato la baterie, face ca toti dracii si se si blocheaza foarte des. probabil ca la blocare ia curent mai mare si deranjeaza circuitul de comanda turbo(parerea mea personala) In concluzie nu mai stati pe ginduri si inlocuiti pompa pentru liniste voastra si a masinii voastre.

Drumuri bune si fara evenimente!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/30/2016 at 8:43 PM, tttrix said:

Dupa vreo 3 ore de munca am reusit si eu sa schimb pompa secundara.Codul piesei: 5N0 965 561A. am pus o pompa 5N0 965 561. ce difera este prinderea pompei.pe suport.in rest este compatibila.cea veche functiona dar merge intermintent cred.Cea noua merge foarte finut.la a 2 cheie "check engine"  a disparut.Din pacate am fost prea murdar sa facu un DIY.

Acelasi tip am luat si eu si vreu sa-i fac o flansa adaptoare pentru ca pompa cu A (900 lei) la urma este buehler si fara A (440lei) este pierburg iar diferenta de pret este mare. 

tu cum ai adaptat pompa pentru ca pa pierburg surubul asimetric este opus celui de la buehler si difera si distanta intre gauri? O sa revin cu poze si eventual cote pentru doritorii de low cost

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am prins pompa în 2 șuruburi din cele 3 șuruburi. Unul de sus  și cel de jos.Cel lateral e liber,pt ca așa cum spuneai e diametral opus.Am făcut aceasta adaptare pt ca nu am reușit sa dau jos suportul (nu am știu cum).pt demontare am tăiat un bit torx de 15 (cred) ca sa pot desface șuruburile de prindere.după am polizat capul șuruburilor sa fie și pătrat și intra cheie de 6mm sa le pot strânge la loc. Cel mai simplu faci o mica banda gaurita i o prinzi în capăt de pompa și una de suport.deși nu cred ca în 2 șuruburi nu o sa stea acolo.ce poate este de urmărit e vb de uzura mecanica pt ca pompa atinge baia de ulei și poate din cauza ăsta se poate uza.

Modificat de tttrix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci ttrix

Pentru a da jos suportul trebuie demontate o gramada de piese si cere mult timp.O sa fac in seara asta (sunt la scarbici) o tabla de 2 mm intermediara. Initial asa am vrut sa fac si eu dar pompa vine prea aproape de baia de ulei si dim ce am masurat e diferenta intre gauri de cativa mm. Un bit taiat am folosit si eu dar l-am polizat pentru o inelara de 6 cu clichet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit adaptarea pompei. Surubul fixat dini imagini este cu cap inecat si blocat cu un punct de sudura altfel ar fi fost inaccesibil. Pentru un montaj mai usor recomand fixarea celor 3 suruburi

Multa bafta!

20160313_161227.jpg

20160313_161246.jpg

20160313_161257.jpg

20160313_161844.jpg

20160313_162257.jpg

20160313_164523.jpg

Modificat de sorin.c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la motorul de 140 cp CR, a fost schimbat EGR pt radiator defect, masina scotea abur, apa ajungea in admisie sub forma de vapori de pe EGR. S-a remediat, e ok dar mi s-a spus ca problema ar proveni de la  pompa suplimentara care e ok dpdv electric dar scoate sunete ciudate si nu merge uniform. Credeti ca e posibil ca prin functionarea intermitenta/defectuoasa a pompei sa poata compromite radiatorul EGR ? Eu nu am auzit-o in service, doar mi s-a spus de ea ca se aude, in afara de varianta de a o alimenta separat cu 12 V se mai poate testa fara a fi motorul pornit ( cu ajutorul VAG com) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba pompa cu faptul ca radiatorul s-a apart si a ajuns antigel in evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cred si eu, chiar in lipsa apei de pe acel traseu nu ar trebui sa se dezvolte temperaturi periculoase pt un metal ca doar n-o fi cositor acolo. Totusi ce ar putea cauza fisurarea, eroare de fabricatie? In ETKA am vazut ca din 2014 se foloseste un alt radiator EGR, sa fie defect cunoscut de VW ? Intre timp cautind in ELSA  am gasit : " O pompă 2 pentru recirculare a lichidului de răcire -V178-, care nu este în ordine, poate fi cauza pentru un radiator defect al instalaţiei de recirculare a gazelor arse ", pompa 2 e cea suplimentara.

Modificat de alin_irimia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate verifica mersul cu vag prin testare actuatori, e pe undeva pe la sfirsitul testului. Eu am dat-o jos si am verificato (era praf). 

 

Modificat de sorin.c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei bine, acum sunt si mai in ceata, am facut citeva probe cu pompa si de fiecare data sunetul a fost constant cam ca o masina de barbierit electrica. La service mi-a spus cel care s-a uitat la ea ca se auzea altfel la porniri si opriri. Am suspectat prezenta aerului pe instalatie pt ca masina a fost dusa din cauza radiatorului EGR si consuma apa din instalatie. Daca nu au completat la timp cind  verificau masina, posibil sa fi tras mult aer in circuit. Astazi de dimineata cind sa plec cu masina m-am uitat la nivelul antigelului si era mai jos decit vineri cu 2 degete( am semn facut de ei cu markerul pe vas). Diferenta de temperatura a fost mare, poate s-a contractat lichidul ( sunt 8l in tot sistemul de racire ). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, și la mine e aceiași problema limp mode cu eroarea de pompă, verificat cablu, am curățăt mufa, până la urmă trebuie să o schimb :(.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut aceiasi problema si aici, a aparut "Check Engine", dupa ce am verificat pe tester mi-a dat P261A Cooland Pump B Control circuit Open - intermintent, am schimbat pompa cu una noua pierburg (400Ron) + manopera (100Ron), sper sa nu mai apara prea curand martorul asta nenorocit, acum 2 saptamani am schimbat si sonda lambda simptomul fiind doar "check engine" masina ruland perfect nici atunci si nici acum masina nu intrase in limp mode!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Ca  istoric: am  avut eroarea de senzor G235.....am verificat daca citeste temp la rece si era ca a mediului ambiant.am sters eroarea  si am zis ca o sa moniterizez stuatia.Dupa vreo saptamana am primit iar eroare  dar de data asta pompa secundara de apa. Am sters si am recitit valori de senzor.functioneaza.as dori sa stu daca pompa asta are rol in a raci cumva aerul ce intra in turbina sau nu.sau daca are cineva circuitul lichidului cae il pompeaza.am inteles ca ar raci  gazele din EGR. posetez si eroarea care o am acum

3  coduri de defecte:
009754 - Pompa antigel 2. 
               P261A - 000 - întreruptã - intermitent
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 00100000
                    Priorit.defect: 2
                    Frecv. defect: 4
                    Resetare contor: 255
                    rulaj: 297945 km
                    Indicator de timp: 0
                    Data: 2011.06.20
                    timp: 19:41:06

             împrejurari cod:
                    RPM: 759 /min
                    viteza: 0.0 km/h
                    tensiune: 12.84 V
                    lambda: 79.7 %
                    valori binare: 10010011
                    valori binare: 00000000
                    temperatura: 15.3*C

001348 - Senzor temperatura 1 gaze evacuare B1. -G235- defect electric 
               P0544 - 000 -  - intermitent
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 00100000
                    Priorit.defect: 2
                    Frecv. defect: 1
                    Resetare contor: 255
                    rulaj: 297972 km
                    Indicator de timp: 0
                    Data: 2011.06.21
                    timp: 13:37:27

             împrejurari cod:
                    RPM: 782 /min
                    viteza: 0.0 km/h
                    tensiune: 13.98 V
                    temperatura: 74.7*C
                    temperatura: 930.0*C
                    temperatura: 162.0*C
                    temperatura: 168.0*C

001348 - Senzor temperatura 1 gaze evacuare B1. -G235- defect electric 
               P0544 - 000 -  - intermitent
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 00100000
                    Priorit.defect: 2
                    Frecv. defect: 1
                    Resetare contor: 255
                    rulaj: 297972 km
                    Indicator de timp: 0
                    Data: 2011.06.21
                    timp: 13:37:31

             împrejurari cod:
                    RPM: 782 /min
                    viteza: 0.0 km/h
                    tensiune: 13.98 V
                    temperatura: 74.7*C
                    temperatura: 930.0*C
                    temperatura: 156.0*C
                    temperatura: 168.0*C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU are legatura pompa cu senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok o sa schimb pompa secundara primadata.apoi sa vad ce o sa fie.totusi astept schema circuitului de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pompa schimbată. ..eroare pe senzor g235 nu a revenit.încă o monitorizam.posibil sa nu existe o legătură electrica intre pompa și senzor dar exista posibil o legătură de funcționare. ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Referitor la cablajul acestei pompe, este obligatoriu si schimbarea sa? Daca da, cum sau ce anume sa caut la magazinele cu piese auto? Mecanicul mi-a zis ca degeaba cumpar pompa daca nu ii schimb si cablajul, ca de acolo pleaca problema. Cat despre pompa, ce recomandati noua sau din dezmembrari? Se potriveste si de la alt gen de masini, ex. passat, jetta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin și eu cu eroare de mai sus de pe pompa de răcire gaze egr: p261a 

Am B6 cbab euro 4, 08.2008 mașină are 343k reali.

Am citit eroarea, am șters o, după 100 km a reapărut. Nu cred ca este ceva legat de cablaj/mufa.Parerea mea.Ar fi apărut instant după repornire. 

Întrebarea mea este: pot sa o comand fără demontare?Știu ca sunt 2 modele, dar întreb poate este un singur model specifici cbab.

Am văzut Pierburg parcă,  la un site de profil auto la prețul de 350 Ron. As comand o și sa merg în service, am un prieten care face mecanica și m ar ajuta el.Dar dacă o comand și nu e modelul potrivit.(mai era și model de la Hepu parcă la vreo 600 Ron cu terminația A la finalul codului, cea Pierburg e fără A la finalul codului de produs)

Și nu reușesc sa o identific la mașină,  m am uitat intre radiatoare și motor , dar nu o văd. 

Păreri? Sfaturi! 

Mulțumesc anticipat! 

Modificat de bytzu12
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

nu o sa iti iasa cum trebuie, nici dupa filtrare pe serie sasiu = cel mai bine desfaci si vezi care este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles. Atunci o sa îi vina rândul curând. Mulțumesc,  Florin!

Se poate identifica vizual doar privind intre motor și ventilatoare? 

Modificat de bytzu12
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, doar pe jos dupa ce dai scutul jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc!  Am sa mă uit! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, imi poate spune si mie cineva daca aceasta eroare este legata de pompa respectiva, si daca anulez egr-ul mai am nevoie de ea?

IMG-20170527-WA0006.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa secundara de apa necesita verificare/inlocuire . Numai daca anulezi motorul nu mai ai nevoie de ea 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!