Jump to content

Probleme instrument cluster / ceasuri bord


terente
 Share

Postare recomandată

Deci am urmatoarea problema , de cate ori opresc masina mi se reseteaza bordul, mai raman doar kilometrii totali, restul nu mai am nimic, acele de la turometru, apa , nivel benzina imi raman sus, cum arata ceasurile unei masini pornite asa arata la mine oprita, nu mai functioneaza senzorul acela cand deschid usa sa tiuie buzerul ca am uitat farurile aprinse ( daca sunt aprinse, am dat gata 3 baterii din cauza asta ca ziua nu vad daca am sau nu farurile aprinse) , daca motorul este oprit si aprind farurile nu mi se aprinde lumina in bord ci doar in restul interiorului, geamuri, cd, climatronic.

Ce ar putea fi ?

Multumesc anticipat

Stima Gafincu adrian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica mufa din spatele clusterului. Daca e curata, pune Vag-ul pe masina si scrie-ne ce erori iti apar.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus vag-ul pe masina nici o eroare, totul e in regula.

Acum sa spun ce am mai auzit eu de la diversi, ca acolo in bord ar trebuii sa ramana un + permanent care sa alimenteze instrument clusterul, dar am rasfoit tot netu si nu gasesc pe nicaieri o schema electrica, un manual service, sau ceva de genu asta ca sa imi dau seama despre care fir este vorba, sa il identific , sa verific daca are + permanent pe el si daca nu are trag un + din alta parte. Credeti ca ar fi plauzibil ce spun eu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost la o alta diagnoza si mi s-a spus exact ca bordul nu se alimenteaza corespunzator, deci nu ramane acel plus permanenet pe instrument cluster, va rog mult sa ma ajutati cu o schema, sa vad despre ce pin este vorba sa vad daca curentul ajunge in mufa si nu merge mai departe sau nu ajunge deloc in mufa.

Am curatat si mufa si toate sigurantele sunt in regula si cele din interior si cele din compartimentul motor.

Multumesc mult

Modificat de terente
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci,alimentarea permanenta a bordului pleaca de la sig 6 sau 17 de langa baterie ( in functie de tipul e-boxului) apoi trece prin pinul 25 din mufa de sub ebox, pleaca fir de culoare rosu/galben si ajunge in bord la pinul 2 din mufa cu 36 pini.

Din experienta mea : demonteaza bateria , suportul bateriei si vezi ca nu cumva sa se fi frecat firele de suport si sa fie intrerupt. Alta cauza poate fi traseu intrerupt in ebox. Trebuie verificat daca exista continuitAte intre siguranta 6 (17) si pinul 25.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am mai scris despre problema asta, sper sa nu primesc warn pt ca scriu si aici, insa cred ca am gasit locul potrivit.

de aproximativ 1 luna am aceasta problema: resetare ceas si kilometraj, uneori in timpul mersului, fara sa afecteze cu ceva masina, alte ori la pornire si chiar o data am gasit-o astfel dimineata, resetata. vag com mi-a dat urmatoarele:

18058 powertrain data bus: missing message from instrument cluster

p1650 - 35 - 10 - - - intermitent

insa aceasta eroare a ramas doar pana am pus contactul.

aceasta insa e constanta de la aparitia problemei:

01598 drive battery voltage

27 - 00 implausible signal

bateria fiind de peste 5 ani, e posibil sa fie aceasta sursa problemei sau sa fie de la alternator? am masurat bateria dimineata si imi arata in jur de 11,8 V. daca pornesc farurile scade pana pe la 11,2. pornind motorul variaza in jur de 13,8-14v.

multumesc!

Modificat de jfk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai G5 sau polo?

LA Polo ai lipituri reci pe pinii de pe IC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, am polo, 9n, 2002. 1.2 benzina. Imi poti detalia, te rog, problema lipiturilor reci? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa ceasurile de bord, si acolo vin 2 mufe. trebuie refacute lipiturile de pe placa IC , lipiturile de la pinii din mufa mai mica. Daca te uiti atent, sau cu o lupa, o sa le vezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare colegi. Am si eu o problema destul de serioasa cu masina din semnatura. Masina a stat nepornita doua saptamani si jumatate. Vineri am pornit-o ca sa plec la munca cu ea si de aici incep problemele.

Deschid masina, rotesc de cheie si astept sa se stinga toti martorii din bord si imediat imi sare ceva in ochi. Indicatorul de ulei care de obicei statea galben aprins si se stingea, de data asta a palpait de cateva ori rosu si s-a stins.

Am pornit motorul si observ ca se resetase computerul de bord cu toti parametrii, ceas, trip, consum si partea mai ciudata e ca la km imi scria intermitent ERROR.

Am plecat cu ea, masina s-a comportat foarte bine, restul parea sa mearga bine mecanic si electronic. Pe drum a inceput sa imi arate si KM si cand am parcat-o am setat iar BC-ul cum il tineam de obicei.

Opresc motorul si imi apare in BC eroarea STOP, apoi OIL PRESSURE, ENGINE OFF, intermitent si ERROR iar la km si 5 beep-uri lungi din bord.

Am inchis masina, armat alarma dar BC-ul nu s-a stins nici macar dupa 8 ore cand am revenit la masina. Mi-am sunat mecanicul si mi-a recomandat sa ii scot borna si s-o pun la loc.

Am facut asta cu ajutorul cumnatului meu, in parcarea la Metro, pe intuneric si o ploaie destul de serioasa.

Supriza! Cum am pus borna, s-a auzit din interiorul masinii cele 5 beep-uri lungi si BC-ul indica aceleasi erori. Am verificat toate sigurantele, releele de la cutia din incinta motorului si nu am gasit oxizi sau vreuna arsa.

Pentru ca nu a putut sa ma primeasca mecanicul pana acum ca sa fac o diagnoza, am fost nevoit sa scot borna si s-o las asa.

Bineinteles cu peripetii pentru ca am avut probleme cu alarma care urla dupa ce scoteam borna si cu ordinea de inchidere a usilor.

Astazi mi-am facut curaj si am coborat la masina iar, ca sa fac mai multe teste pe lumina.

Am facut primele masuratori asupra bateriei:

- 11.8v cu borna scoasa, ochiul magic era negru

- 0.8A consum in standby cu masina armata

- 13.7v incarcare constanta cu toti consumatorii

- nivelul electrolitului este in regula

Un alt aspect de mentionat este ca bateria are doar 4 luni si este o Caranda de 66Ah, originala fiind o Varta de 61Ah.

O alta ciudatenie este ca acul de la indicatorul de rezervor indica si dupa ce am oprit motor/scos borna.

Am facut si o mica filmare cu telefonul dar ramane s-o descarc si sa ii fac un upload pentru cine este curios sa vada.

Luni este programata pentru o diagnoza si un test cu o baterie noua sa vedem daca mai apare consumul in standby si restul de anomalii. Daca cineva s-a mai lovit de asemea problema va rog sa imi ziceti cum ati rezolvat-o sau macar o idee ca punct de pornire. Multumesc. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai o idee ca punct de pornire e chiar bateria. 11.8 volti-ochiul magic negru. nu te mai framanta, da-o sa fie pusa pe redresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este clar ca bateria este descarcata dar ce ma framanta este de ce s-a descarcat. Banuiesc ca este un consumator care in astea doua saptamani a descarcat-o. Consumul de 0.8A in standby nu mi-se pare deloc ok. Ca e din cauza la BC care nu intra in standby sau alt consumator, asta nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zici ca ai alarma......de cate ori o fi sunat alarma, mai ales de revelion?

pune vag-ul si vezi ce erori iti da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alarma este oem. Din ce stiu nu are senzor de perimetru sau de soc. Daca totusi ar fi sunat, am vecini care ma anunta imediat. Oricum luni o sa se puna testerul pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

In primul rand, abordarea mi se pare eronata.... Nu calculatorul de bord este problema aici ci de fapt bateria (in prima faza) mai precis consumatorii

O scanare i-ai facut pentru a clarifica si celelalte mesaje aparute?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dudu: Poate ca titlul topicului nu este cel mai potrivit dar n-am stiut ce altceva sa pun. Sunt constient ca problema cu BC-ul este doar un efect al unei cauze inca necunoscuta de mine. Dupa cum am mentionat chiar la inceputul topicului, inca nu am reusit sa-i fac o diagnoza, programarea fiind d'abia pentru luni. Pana atunci sunt nevoit sa tin borna de la baterie scoasa. Sper ca diagnoza sa faca ceva lumina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana luni pune alta baterie buna de la un vecin si vezi daca mai face,sunt sigur ca daca inainte nu ai avut nimic la masina bateria este de vina,la primul ger serios e moarta.Daca aveai un consumator in aceasta perioada cat a stat nepornita era moarta de tot nu se mai aprindea nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin.g: Tind sa cred ca ai dreptate. Daca era un consumator, bateria, in cele doua saptamani si jumatate, ar fi decedat. Masina a stat initial o saptamana nepornita, apoi am plecat cu ea la servici o zi, fara incidente, apoi a mai stat inca doua saptamani jumatate si dupa au aparut problemele. Nu am nici un vecin binevoitor pe la mine care sa-mi imprumute bateria de proba si nici nu am scule ca sa scot bateria din suport. Maine a ramas sa se faca diagnoza si sa se faca niste teste cu o baterie noua.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai rasfoiai pe forum vedeai ca de obicei cand bordul o ia razna si-ti da tot felul de erori aiurea, cauza in 90% din cazuri este bateria slaba, o baterie ok are cu motorul oprit cel putin 12.2 volti, daca tu aveai 11.8 volti deja nu trebuie sa mai cauti alte cauze, ori resuscitezi bateria pe un redresor, ori alta noua, a doua varianta o vad cea mai sanatoasa, cati ani are bateria pe masina? De obicei o baterie care e pe moarte dupa ceva timp de masina stata nepornita are efectele pe care le-ai constatat tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic:

... cati ani are bateria pe masina? ...

...

Un alt aspect de mentionat este ca bateria are doar 4 luni si este o Caranda de 66Ah, originala fiind o Varta de 61Ah.

...

insa acest aspect nu inseamna ca este si buna.

Asteptam testul ... ca de era o Dacie din '80 era mai simplu :), nu iti arata nici o eroare si iti murea cand iti era lumea cea mai draga.

Modificat de janos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@poe: La inceputul topicului am scris asa: "Un alt aspect de mentionat este ca bateria are doar 4 luni si este o Caranda de 66Ah, originala fiind o Varta de 61Ah." Nu mi-se pare normal ca o baterie, practic noua, sa se descarce asa. Ori are ceva bateria ori o descarca ceva.

@janos: Ai dreptate. Asta nu inseamna ca e si buna bateria. Oi fi nimerit una cu probleme.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La garantie cu ea sa-ti dea alta,nu mai sta pe ganduri.masina nu are nimic.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, nu am vazut ca ai scris mai sus de cand ai bateria, oricum simptomele pe care le ai sunt clar de baterie nu tocmai in regula, ar trebui totusi sa verifici consumul cu motorul oprit si fara consumatori, probabil ai vreun consumator ascuns..., oricum 11.8 volti nu sunt ok pentru o baterie buna, ori ai un consumator, ori bateria e defecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este clar ca bateria este descarcata dar ce ma framanta este de ce s-a descarcat. Banuiesc ca este un consumator care in astea doua saptamani a descarcat-o. Consumul de 0.8A in standby nu mi-se pare deloc ok. Ca e din cauza la BC care nu intra in standby sau alt consumator, asta nu stiu.

Consumul in standby cu capota inchisa si masina armata din telecomanda nu trebuie sa depaseasca 0.04 A Consumukl indicat de tine ar trebui ca sa descarce bateria in 5=6 zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!