Jump to content

aprindere electronica tranzistorizata


tonic
 Share

Postare recomandată

un montaj exista chiar aici pe acest thread,oricum nu asta e problema principala pentru ca se poate realiza dupa o shema buna, de patru ori, problema care mi-ar da bataie de cap ar fi montajul celor 4 (sau 2) senzori pe platoul delcoului.

pe fulie daca pui nu mai ai cum sa beneficiezi de curbele de avans.

problema ramane asezarea absolut perfecta a senzorilor la 180 de grade (la doua bobine) si mijloacele de realizare efectiva ar fi depasite de posibilitatile unui garaj.

De aceea ma gandeam la un singur senzor (hall, optic etc) dar al carui semnal sa fie distribuit secvential in 4 sau 2 directii de catre un montaj istet. deci la fiecare contact impulsul sa fie directionat succesiv spre cate o aprindere.

ma intelegeti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tonic

    29

  • niq_ro

    20

  • tibimakai

    20

  • bogdan_bus

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se poate, eu am facut la Dacie, dar m-am gandit unde pun cele 4 bobine in compartimentul motor o saptamana, si nu am reusit sa gasesc o varianta cata de cat. sunt bobine "Pen" care se pun direct pe bujie (4 buc. la Megane cred), dar sunt de joasa impedanta si necesita c-da cu microcontroler ptr. unghi dwell. Sunt al maibii de scumpe cca 300 RON bucata. O varianta ar mai fi bobine Jumostatice care comanda cate 2 bujii odata (cu scanteie pierduta) dar tot de joasa impedanta sunt (una singura ptr. 4 cilindri (gen Solenza, Supernova, Logan), dar si alea sunt cca 1,5mil una. Petru ce motor vrei sa faci asta.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O! sunt foarte interesat. eu am un vw Derby (un Polo in trei volume) cu motor de 1,3 , in plan am 4 dellorto , ax came 280 si un sistem de aprindere care sa tina la 7-8000 rpm e obligatoriu.

nu-mi fac probleme pentru locul celor 4 bobine ,fie ele si clasice, desi spatiul in comp motor a mult mai mic ca la Dacie.

in functie de sistem as merge sa caut si bobine mici de ultima generatrie,compacte . gen Soleza .

pentru mine principala problema ramane montajul electronic, mai precis "distribuitorul" electronic de impuls.

as dori sa continuati discutia, va rog. multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi si bobinele de Oltcit special (cu secundarul separat care comanda 2 cilindri), dar nu se mai gasesc. Eu am una doucellir ptr. Citroen-urile 2CV, asta este de impedanta normala in primar (cca 4 ohmi), dar am numai una care am cumparat-o ca fiind ptr. Oltcit Special. Evident nu este buna ptr. asa ceva. Pacat ca nu sunt multe cerinte de genul asta, ca m-as apuca de serie, la unicate muncesti "degeaba", iti i-a mult timp. Dar o sa ma gandesc sa optimizez ceva . Pentru delcoul de pe VW vrei sa adaptezi.!!?? ca am unul ptr. probe (inca, pana mi-l cere MikeRG inapoi). :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca am unul ptr. probe (inca, pana mi-l cere MikeRG inapoi). :icon_thumright:

pentru binili comunitatii aircooled, nu ti-l cer, inca, sa aiba si matale mockup de lucru; dar spre primavara te cam paste un trans...fer :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un montaj exista chiar aici pe acest thread,oricum nu asta e problema principala pentru ca se poate realiza dupa o shema buna, de patru ori, prietenul asta al meu .. e deja pe undeva prin canada....inginer pe la nu stiu ce firma .. nu o spun ca multi o injura din cauza metrourilor....din cite stiu nu a folosit nici un microcontroler.. la vremea respectiva pic sau atmega erau necunoscute .. sau cunoscute ff putin.... el a facut totul cu doi traductori hall sn230 recuperati de la o banda de imbuteliere cico...pusi la 180 grade ..evident semnalul il trecea printr-o logica simpla .... sau, si, etc .. q , q negat...n'asa....si iesea cu 4 semnale dreptunghiulare corespunzatoare fiecarui cilindru .. pe care le amplifica separat 2n3055, bu208, sdt9204 etc... si de acolo la cite o bobina de inductie de MOBRA.. bobinele erau la citiva centimetri de bujie.. despre avansul aprinderii la diferite turatii .. vom vorbi alta data .. dar iata .. ca la shroturi se pot gasi module ford edis de la escorturi produse dupa 1992 .. modulele sint cu un mic controler fara eprom ca la ecu .. se pot reprograma nu remapa .. dar zic ca pentru broscute nu este necesar .. un modul luat de la un ford de 1,4 sau 1,6 s-ar potrivi exact cerintelor unor motoare de 1,2 1,3 respectiv 1,6 vw boxer..... problema este unde gasesti aici trigger wheel cu 36-1 dinti ca sa o agati de fulie...

post-17229-1197324951_thumb.jpg

post-17229-1197324958_thumb.jpg

post-17229-1197324970_thumb.jpg

post-17229-1197324978_thumb.jpg

post-17229-1197324985_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

inca o treaba .. montajul tau istet ... la un moment dat poate uita la ce cilindru a dat ultima scinteie...la microcontrolere exista... watch dog...n'asa ...cine a studiat microcontrolere...........iar la o logica ttl musai sa mai pui un traductor ca sa stie montajul istet .. ca a mai trecut pe acolo.. exista unele scheme care au un traductor pe arborele cotit si unul pe axa cu came....cred ca ne bagam prea adinc in electronica digitala si site-ul se refera la masini si mai putin la electronica... eu cred ca fiecare vrea sa imbunatateasca ce are si vw broscuta cu derivatele ei a fost si este o masina care suporta multe si cred ca a fost cea mai modificata masina de pe pamint.. dar totusi traim in Romania unde posibilitatile sint cam limitate oricit de departe te-ar duce imaginatia... de exemplu caut un termistor de 2k5 pe care la nici un magazin din brasov nu il pot gasi si multe alte piese ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta intre delcou 009 si vacumatic

you can use 30-32 with the 009. It is very

common to see the 009 being used as a replacement for

the original vacuum distributors (which can be hard to

find), but you should note that the 009 was never

developed for the beetle, and was never used on beetles

by VW. They do work, but not as well as the appropriate

vacuum distributor - often leading to flat spots on

acceleration, and a lack of 'pick-up'. Because they have

a lower maximum advance amount compared to vacuum

distributors (which can provide up to 40-42 degrees

advance under the right conditions), 009s will result in

slightly increased fuel consumption.

Modificat de prepeleac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!