Jump to content

Revizie (Touareg 7P)


Xenomorf
 Share

Postare recomandată

Pe vară mă gândesc și eu să fac schimburi la tot ce ține de diferențiale, eu am cel cu 4xmotion, cu blocante central/spate.

Există undeva vreo recomandare măcar pentru intervalul de timp? Ăștia de la reprezentanță habar n-au sau cred că le e lene să caute. Pentru ăla normal știau doar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt cutia de transefer s-a scris mai inainte , 60k km sau 3 ani , banui ca e la fel si pt diferentiale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@manu144x 3 ani sau 60.000km .    La 4xmotion mai complicat , au capacitati destul de stricte pe diferntiale 

image.thumb.png.69363d095881d3ff4e586ad2124ec270.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult, am să mă interesez și probabil la vară o să le fac, nu cred că am împlinit km sau anii dar mai bine să fiu sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite si pe aici despre schimbarea uleiurilor pt diferentiale si cutie de transfer:

Nu e pentru modelul 4XMotion sau Terrain Tech, doar informativ. In schimb la descriere, chiar si la inceputul tutorialului, se pot vedea cantitatile si codurile uleiurilor, inclusiv 4XMotion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunt abonat la tip pentru alte chestii, dar e ok nu e ca și cum o să o fac eu, vreau doar să mă asigur că la cine merg îmi zice același lucru și înțelege diferențele dintre modelul standard. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Revizia de 300.000 km la Nurvil Toyota

15.300 km - 9 luni jumatate de la ultima revizie ( cand am schimbat distributia si am rezolvat scurgerea de ulei )

Schimbat toate filtrele - am pus MANN + 7.7L ulei - acelasi Castrol EDGE Professional Long Life III 5W-30 cod 507 00

Mai aveam o [cenzurat] , deci consumul de ulei este ok ptr km astia

Nu exista scurgeri de ulei inca dupa lucrare , totul curat si uscat in zona si pe scut

Filtrul de polen era plin de praf , am pus din asta

image.jpg

 

Dupa 30.650 km de la curatare clapetele erau surprizator de curate , probabil pentru ca nu prea merg in oras , le voi verifica la fiecare 2 revizii , ma asteptam sa le gasesc imbacsite

Dupa 30.000 km discurile de frane OE arata impecabil , placutele OE uzura 50%

Al doilea set de anvelope Michelin Crossclimate 1 dupa 45.000 km arata inca ok , dupa vreo 3~5000 km trec pe Kumho Solus probabil , adica la toamna

Primele le-am facut praf in 40.000 km

In rest urmeaza :

- refacere cheder usa sofer - l-am dat jos si ma voi ocupa de el linistit zilele urmatoare

- apoi toata saptamana viitoare e programata vopsire elemente cu lacul cojit ( 2 usi + bara fata + elemente inferioare + oglinzi + ce o mai fi )

- dupa - schimb de ulei la diferentiale si cutie transfer ( nu aveau azi pe stoc )

Si ce am mai descoperit azi :

- o bujie pe cilindrul 1 arsa

- bucsele de la ... puntea fata ( daca am retinut corect ) terminate - 300 lei pe buc OE + 2 zile in service - probabil cand schimb uleiul la diferentiale

- un detailing apoi ca deja mi se face pielea de gaina cand ma gandesc ca urca toti in masina mea ...

A1.jpg

BUCSE 2.jpg

BUCSE.jpg

bucse 3.jpg

scut.jpg

microbi.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile ar trebui schimbate toate. Daca are timp, ne explica @EEXCALADE, de ce e bine așa.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok , nu am stiut , daca asa trebuie asa voi face , multumesc

Cate sunt in total ? 6 daca e V6 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 6 dar nu vad rostul aa le schimbi pe toate. Mie la Porsche Pipera mi-au schimbat-o doar pe cea arsa. 
daca nu te intereseaza sa pui oem, cumpara beru, sunt cele originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Musai toate 6 ,scoase la cald ,eventual dupa un drum mai lung.

Vasilina cupru/ceramica pe filet si stranse la cuplu.

Bujiile functioneaza impreuna ,se uzeaza impreuna ,nu mai incalzesc cat trebuie si cand trebuie ,in plus se sudeaza in chiulasa dupa mult timp.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Băieți, nicăieri in manualele de reparatie pentru 3.0 TDI evo1 sau evo2 nu scrie asa ceva, ma gandesc ca si pentru versiunea precursoare e la fel.

nu trebuie scoase la cald! chiulasa este dilatata.

bujiile la diesel au cu totul alți parametri de funcționare, nu comparați cu mașinile ce funcționează pe baza de scânteie.

Ca si remarca in loc sa le schimbi pe toate mai bine o schimbi cu una OEM pe cea arsa.

bujiile sunt in mare doar o rezistența, ele sunt on/Off, pana se ard încălzesc cat trebuie.

 

La motoarele 3.0, probabil si la 2.0 TDI, bujiile funcționează si dupa aprindere. Pe filamentele incandescent ajunge motorina care in contact cu el se incalzeste si ajunge sa aibă o atomizoare crescută. La benzina e altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa scrie in manual ,cand se rupe varful si cade in motor … iti face paguba mare .

Am pus eu pe forum poze cu 2-3 motoare .

La diesel ,la rece ,se rup sau nu se desfac.

Acum …fiecare face cum vrea pe banii lui .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 22 ore, tavitara a scris:

 

- bucsele de la ... puntea fata ( daca am retinut corect ) terminate 

 

 

 

 

 

 

 

Ai simtit un comportament diferit in rulare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu , mi-au spus ca incepe sa fie barca pe denivelari daca nu le schimb

Adevarul e ca merg pe drumuri relativ ok la fel cum e adevarat ca sunt foarte uzate

 

Catalin , le voi schimba pe toate , multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este 60 lei o bujie Beru ptr masina mea

https://www.autodoc24.ro/beru/12772506

Nici nu merita sa nu le schimbi pe toate

E ca la televizoare - 10 benzi cu 12 led-uri fiecare in backlight - un exemplu

Pica un singur LED pe o singura banda , tot un exemplu

Exista service-uri care desfac tot tv si schimba ... 1 led

Eu schimb toate benzile cu benzi noi

Cand a picat un led inseamna ca si celelalte sunt obosite , nu merita desfacutul tv daca nu schimbi tot , altfel in 12 luni il tot desfaci pana spargi ecranul si il arunci

Pentru Diesel :

 

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot schimba singur bujiile dupa ce merg cu masina sa fie calda , sau e obligatoriu sa merg in service ?

E necesar sa se faca ceva codare dupa ?

As cumpara un set de 6 din astea :

https://www.autodoc24.ro/beru/12772506

Utilizez o cheie dinamometrica si nu voi strange mai mult de 15-20NM cum scrie pe cutia bujiei

Pentru desfacut nu voi forta mai mult de 30-35NM

Asa ceva e recomandat pentru a nu forta desfacerea ?

https://www.emag.ro/spray-pentru-extragerea-injectoarelor-si-bujiilor-injector-and-spark-plugs-loosener-with-ptfe-spray-400-ml-20-a98/pd/D85CJ1BBM/

Voi curata locasurile de carbon cu reamer M10 : https://www.emag.ro/kit-de-curatare-sisteme-auto-yato-yt-05341/pd/DFWT4YMBM/

Si vaselina fara silicon : https://www.emag.ro/vaselina-universal-250-ml-nigrin-74145/pd/DGB6CJBBM/

Iar la sfarsit voi pune https://www.emag.ro/vaselina-cu-cupru-tecmaxx-tub-50-g-14-027/pd/DP2TJMMBM/

Ce ma sfatuiti ?

Multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ai grija, daca nu ai mai desfacut pana acum sau nu ai o oarecare intuitie cand incepe sa cedeze, poti sa rupi in chiulasa una din ele. Iar daca esti prea precaut, nu le desfaci neam :)). Depinde de la caz la caz, exista si posibiliatea in care ies relativ usor. Probleme mari o sa ai daca s-a spalat motorul si a ajuns apa pe ele. Important e sa cureti bine pe langa ele iar mai departe poti folosi ce vrei tu ca spray penetrant. 

 

In rest, ar trebui sa te poti descurca si singur. Succes!

 

PS: Daca partea conica a bujieie care "calca" pe chiulasa e curata si arata bine, nu are rost sa foloesti reamer-ul.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok , multumesc , nu voi face asta practic singur , voi avea un prieten mecanic langa mine

Sincer nu imi mai vine sa merg mereu la reprezentanta pentru orice , nu prea mai e calitate , se targe de timp , se dispare fara motiv cate 10-15 minute de cateva ori in timpul unei lucrari , multi mecanici care sunt clovni pe acolo , se bat cu apa , se alearga , mi se pare penibil , eu le-am si zis ca i-as da afara daca ar fi firma mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru bujii exista vaselina ceramica dedicata, Beru GKF01 de exemplu dar sunt si alti producatori.

Daca nu iese nu insista sa nu o rupi. Se folosesc ultrasunete pentru degripare si spray.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-motorul cald

-scoti mufele

-aspiri/sufli bine mizeria din jurul bujiilor

-scoti bujiile

-pui vasilina anti-seize  pe noile bujii

-le strangi la 12Nm

Asta e tot .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, tavitara said:

De ce nu folosesti procedura recomandata de producatorii de bujii, prezentata in filmuletul de mai sus?

Pui ulei la bujii si lasi o saptamana macar. Abia apoi incerci sa desfaci. Nu sint vreun specialist, dar fiind procedura direct de la producatori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 minutes ago, detinator said:

Pui ulei la bujii si lasi o saptamana macar

Daca sunt oxidate …nu se desfac fara gaurit…

Dupa ce am dat cu toate solutiile posibile ,am lasat cateva saptamani lichid de frana si rezultatul a fost zero.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi

@Deceunink , nu voi forta , incerc si daca nu se poate ma duc la service , nu ma pun eu la ungeri cu ulei

Sapt viitoare masina e la vopist si apoi o sa ma ocup

Vaselina asta e mai buna ? :

https://www.autokarma.ro/vaselina-ceramica-10-g-0890300034-beru

Sau asta e cea recomandata de Catalin si e mai buna ? :

https://www.emag.ro/vaselina-cupru-anti-seize-kent-500ml-83972/pd/DTCTN5BBM/

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!